Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:59

Jorinda schreef:
Niet echt een fikse vertraging, maar wel dat de trein ineens vól de ankers in ging. Komt de machinist even later door dat omroepsysteem: "Sorry, mijn fout..." Hahaha.

_O- _O-

cass1991

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:04

'helaas zijn we de sleutels kwijt dus kunnen nog niet gaan rijden' hebben 20 min vertraging opgelopen :')

ook een keer een noodstop gemaakt 'ik 'denk' dat we iets hebben aangereden' vervolgens 10 min later kwamen ze erachter dat het niks was en moesten ze wachten op goedkeuring weer door te mogen rijden! duurde in totaal 45 minuten!

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:10

"Zoals u merkt zijn we nog niet vertrokken, de trein is kapot en we zoeken naar een oplossing"
Nog geen 2 minuten later
"We hebben een oplossing, er komt zo een andere trein aan op spoor 1"
Heel de meute uit die trein naar spoor 1, komt die trein op spoor 2 aan, dus heel de mensen meute snel naar spoor 2 :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:14

'We wachten even, want er schijnt een koe op het spoor te lopen.'

*update* 'Dames en heren, de koe blijkt inmiddels overleden. Wij gaan zo weer verder.'

:+

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:15

Ik lig echt dubbel van sommige "quotes" :')

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:16

haha wat een leuke komen langs. Bij ons stond de trein ook een keer 15 minuten stil. Omdat ze een andere trein voor moesten laten gaan. ''En nu we heer toch stil staan, moeten ze ook nog wachter op de volgenden''..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:16

Grappigste vorm van vertraging? Mwaah, vertraging is sowieso al verschrikkelijk maar ik had onlangs een topper:

"Dames en heren, de stoptrein die van Doetinchem moet komen staat stil in Wehl, wij moeten hierdoor wachten totdat de tegemoetkomende trein gepasseerd is. Jullie mogen van mij een sigaretje gaan roken, ik wacht wel op jullie"

Tjah :') Ineens de hele trein leeg haha!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:25

"We hebben vertraging omdat we achter de stoptrein zitten. Die stoptrein zit voor ons omdat er een intercity voor hem zit waar hij niet voorbij kan, en de intercity die daar voor zit is kapot!"
Juistem! :D Trein-file!

"Sorry, de machinist is er nog niet want zijn trein heeft vertraging"
Da's inderdaad ook een bekende :Y)

"We staan nu stil voor een rood sein, we houden u op de hoogte wanneer we weten wat er aan de hand is"
[... 5 minuten later]
"Ik had beloofd dat ik u op de hoogte zou houden, dus u vraagt zich vast af waarom ik maar niks kom melden. Daarom kom ik u maar melden dat we niks te melden hebben! Eerlijk gezegd hebben wij ook geen flauw idee waarom we hier nu staan! Maak het uzelf vast gemakkelijk, dat doen wij ook!"

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:28

''Aangezien de machinist nog niet op is komen dagen, moeten wij enkele minuten wachten op een oplossing.'' Komt de machinist uit de reservedienst na tien minuten aan.. ''Graag een groot applaus voor de machinist die helemaal van boven is gekomen om jullie verder te brengen.''

Euhm.. Daar is zijn dienst toch voor. Om dit soort gevallen op te lossen. Ze wilde volgens mij gewoon niet dat we boos werden op die machinist.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:32

Idd geen machinist :') helaas waren alle deuren wel al dicht.. dus moest ik door de 'cockpit' naar buiten vluchten.. :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:33

Jorinda schreef:
Niet echt een fikse vertraging, maar wel dat de trein ineens vól de ankers in ging. Komt de machinist even later door dat omroepsysteem: "Sorry, mijn fout..." Hahaha.

Ja haha, heb ik ook weleens gehad, was omdat de machinist te hard reed.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:37

Utrecht centraal : "Er rijden momenteel geen treinen richting Arnhem .. u kunt omrijden via Den-bosch richting Nijmegen. "

Eenmaal in de trein van denbosch naar Nijmegen / Arnhem.. : " Wegens een defecte trein rijden er geen treinen meer richting Nijmegen/ Arnhem.. wij zullen bij Elst weer terug keren naar Denbosch en daar kunt u overstappen naar utrecht om in Arnhem terecht te komen 8)7 "

( te bedenken dat die hele trein al vol zat met omreizigers vanuit Utrecht )

Uiteindelijk bijna in Den Bosch terug , was bijna 6 uur : " Wij hebben de mededeling gekregen dat de spoor weer vrij is rond 8 uur. " en 5 minuten later " de Intercity richting Nijmegen rijdt weer .. " |o

Ik heb een drukke avond gehad met mijn trip richting Arnhem die dag..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:38

Geen vertraging, maar wel een leuke:

'Dames en heren, wij rijden zo station Groningen binnen. Wilt u voor het uitstappen controleren of het perron aanwezig is?'

:+

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:39

Tiggs schreef:
Jorinda schreef:

Dit was geloof ik meer een kwestie van het verkeerde knopje indrukken/aan het verkeerde hendeltje trekken of hoe dat dan ook gaat in de trein, want de trein stond echt stil, ging niet alleen maar langzamer rijden. :') Was meer alsof iemand aan de noodrem van de trein had getrokken ofzo haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:43

Jorinda schreef:

Ik zou een hartverzakking krijgen. Laatste keer dat de trein volop op de rem ging was omdat er iemand er voor gesprongen was. Nouja voor de trein voor ons. Maar onze trein stopte er naast. Word er omgeroepen: Voor iedereen met een zwakke maag, kijk niet naar rechts.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:44

Laatst nog, staan nog op het perron,in één keer allemaal agenten in de trein en iedereen werd heel goed bekeken. Is die conducteur zo slim om te zeggen dat er een kleine technische storing is, ja, op twee benen.
We lagen allemaal dubbel behalve de twee die in de boeien afgevoerd werden, die hadden pas een probleem.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:48

Ow en op Utrecht een keer... de trein komt vanaf 1 kant binnen en rijdt dezelfde kant weer op weg, dus dan wisselt het om wat de voor en achterkant is, zegmaar.
"Sorry jongens, we hebben even vertraging want de machinist is vergeten om naar het andere eind van de trein te lopen en het is nogal een eindje rennen (was 4 treinstellen)! We hopen op uw begrip!"

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:49

Jorinda schreef:
Tiggs schreef:

Dit was geloof ik meer een kwestie van het verkeerde knopje indrukken/aan het verkeerde hendeltje trekken of hoe dat dan ook gaat in de trein, want de trein stond echt stil, ging niet alleen maar langzamer rijden. :') Was meer alsof iemand aan de noodrem van de trein had getrokken ofzo haha.

Was bij mij ook, schijnbaar maakt ie een noodstop als er te hard gereden wordt en de machinist dat negeert.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:51

Kadengkadeng van Zoetermeer net voorbij Gouda richting Utrecht ...
"Oeps, dames en heren, ik ben vergeten te stoppen in Gouda dus we rijden even terug"

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:53

Jaren terug..
Waren vanuit Utrecht gekomen en stonden stil zo'n 5 minuten voor Amersfoort.

Na ca 10 minuten roept de conducteur om:
"Sorry dames en heren voor deze vertraging, de machinist is zoek."

Ehhhh, hoe waren we dan tot daar gekomen?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:54

MiReRe schreef:
Kadengkadeng van Zoetermeer net voorbij Gouda richting Utrecht ...
"Oeps, dames en heren, ik ben vergeten te stoppen in Gouda dus we rijden even terug"

OH DIE HEB IK OOK GEHAD :')

"Oh oeps sorry jongens, ik ben per ongeluk Amersfoort voorbij gereden!"

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:56

Ik heb ooit een noodstop gehad tussen Tilburg en Den Bosch, de machinist was er klaar mee en nam ter plekke ontslag. We moesten wachten op een andere machinist totdat we verder konden (2 uur)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:58

Geen leuke, maar wel eentje die me altijd is bijgebleven!

Vorig jaar zomer, de (toen nog) stoptrein vanuit Vlissingen. In Krabbedijke stoppen we een paar meter voor het perron plotseling, zien conductrice naar buiten rennen. Waarom wisten we niet, totdat we uit het raam keken naar het andere spoor. Daar lag een meneer te wachten op de intercity... Hij was alleen vergeten dat wij van tevoren met de stoptrein kwamen en dus is hij van het spoor afgehaald.

Flinke vertraging opgelopen en er werd later omgeroepen dat hij daar inderdaad lag te wachten op de intercity met als intentie zijn leven te eindigen. -O-

Had zo'n medelijden met die meneer..
Laatst bijgewerkt door lonniejj op 24-06-13 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:59

Het enige wat ik me zo kan bedenken is dat de machinist een keer een station voorbij is gereden :')
Toen moesten we vervolgens een stuk verder op omdraaien en terugrijden, maarja, daarbij moest natuurlijk ook weer rekening gehouden worden met andere treinen.. schoot niet op :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:00

Ik heb een keer vertraging gehad omdat de conducteurs een schaap moesten/wilden bevrijden uit het hek. Hij zat met zijn hoofd door een maas heen. Omdat ze hem op de heenweg klem zag zitten, hadden ze afgesproken dat als hij op de terugweg (half uurtje later) nog klem zat ze hem zouden helpen. Dus zo stonden we tijdelijk stil midden op het spoor omdat de conducteurs het schaap terug moesten duwen :+ vond het wel netjes van ze!

Machinist is kwijt heb ik idd ook al vaker gehoord :')