Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hannahaapje schreef:Iemand interesse in de verklaring waarom onze dromen zo hak van de tak zijn (vergeef me als ik dit spreekwoord niet goed zeg), zo chaotisch? Want ik heb hier een hele uitleg voor jullie liggen.
taartjee schreef:hannahaapje schreef:Iemand interesse in de verklaring waarom onze dromen zo hak van de tak zijn (vergeef me als ik dit spreekwoord niet goed zeg), zo chaotisch? Want ik heb hier een hele uitleg voor jullie liggen.
Je dromen duren 5 tot 45 minuten, dan gaan je hersenen over op een andere herinnering van die dag!
Zo komt het dat je dromen zo onwijs onlogisch zijn!

littlesannie schreef:mij is een x wijs gemaakt dat je dromen iets zijn wat je juist NIET wil dat gebeurt maar volgensmij is dit gebakken lucht ofniet? denken jullie dat dromen een betekenis hebben?

littlesannie schreef:mij is een x wijs gemaakt dat je dromen iets zijn wat je juist NIET wil dat gebeurt maar volgensmij is dit gebakken lucht ofniet? denken jullie dat dromen een betekenis hebben?
) Geryon schreef:littlesannie schreef:mij is een x wijs gemaakt dat je dromen iets zijn wat je juist NIET wil dat gebeurt maar volgensmij is dit gebakken lucht ofniet? denken jullie dat dromen een betekenis hebben?
Ik denk dat dromen een betekenis hebben. Maar aan de andere kant droom ik dingen waarvan ik inderdaad nooit zou willen dat het gebeurt. Dingen die ik echt totaal niet zou doen. Zoals vreemdgaan. Als ik iets verafschuw is het vreemdgaan en iets doen met iemand waar ik geen relatie mee heb.
littlesannie schreef:Geryon schreef:
Ik denk dat dromen een betekenis hebben. Maar aan de andere kant droom ik dingen waarvan ik inderdaad nooit zou willen dat het gebeurt. Dingen die ik echt totaal niet zou doen. Zoals vreemdgaan. Als ik iets verafschuw is het vreemdgaan en iets doen met iemand waar ik geen relatie mee heb.
hmm raar zeg die dromen! ben benieuwd of het nou echt een betekenis heeft en wat dan precies.. maar of we daar ooit achter gaan komen?
Femek2902 schreef:littlesannie schreef:mij is een x wijs gemaakt dat je dromen iets zijn wat je juist NIET wil dat gebeurt maar volgensmij is dit gebakken lucht ofniet? denken jullie dat dromen een betekenis hebben?
Ik denk dat veel dromen betekenissen hebben. Ik droom vaak dingen die ik dan later weer tegenkom, niet hele gebeurtenissen maar echt momenten. En je verwerkt natuurlijk heel veel dingen van overdag in je dromen, gedachtens, dingen die je niet wilt dat gebeurt, of dingen die je juist wel zou willen dat gebeuren, maar vooral dingen waar je je zorgen over maakt, dus als je droomt over bijvoorbeeld vreemdgaan dan wil je dat juist heel graag of helemaal niet graag.
(Dit zijn trouwens gewoon redeneringen van mij, geen feiten ofzo)
Vandaar wetenschappelijk artikel...
Er komen bij mij in m'n dromen altijd heel veel bekende mensen voor, en het zijn vaak helemaal geen spannende of bijzondere dingen. Er zit dan ook vaak geen verhaal in ofzo, maar het is gewoon vaag
Voorbeeld;
Hij deed alsof hij er was voor een of ander biologisch onderzoek maar hij kon niet eens worstjes maken.
Geryon schreef:Maar wat ik niet snap, is waarom ik dan bijna nooit droom over iets dat uberhaupt te maken heeft met gebeurtenissen of gedachtes van die dag of de dagen ervoor...
en die kwam mij helpen, ik schrok toen wakker en was er nog even beduusd van.