Even hulp gevraagd schuldvraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 23:35

Bienotje schreef:
wendyenbram schreef:

Ik denk niet dat je dit tot treurens toe wie waar recht op heeft uit moet zoeken, maar eerder op logica.

Vraag eens naar de feiten. Waar hebben jouw kinderen aan gezeten etc? Als iemand na 3 weken pas echt camera op vakantie weer gebruikt is het niet gek om daar evt. achter te komen dat dingen niet meer werken, dat is in eerste instantie dus zeker niet verdacht imo.

Kijk eens naar morgelijkheden via WA verzekering en daarnaast. Als jouw kinderen (wat je excuus ook is) inderdaad aan zijn camera hebben gezeten is het niet gek om rechtsom of linksom er achteraan te gaan wat de mogelijkheden voor vergoeding zijn mits jouw kids dus niet volledig 100% egeltjes zijn geweest.. Maar als ik zo begrijp ben je daar ook niet volledoig 100% van overtuigd dat ze dat waren..

Ik weet zeker dat mijn kids geen engels zijn. en aangezien hij ze er flink op aangesproken heeft en vervolgens niet een keer bij ons is gekomen om te melden wat er gebeurd is, dacht ik dat het afgerond was. Als je dan 3 weken later een keertje aan komt met dat er een draadje mist... Als er kinderen aan iets van mij gezeten hadden dan had IK gecontroleerd of alles het nog deed en compleet was. Dan had je meteen actie kunnen ondernemen. niet 3 weken later nog mee aankomen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:46

Dus (zo lees ik het even) meneer is met zijn camera gaan kamperen, een kabel kwijtgeraakt en dacht "Laat ik het zo eens proberen."

En "er van langsgegeven" wat moet ik me daarbij voorstellen? Fysiek aanraken was voor mij wel iets geweest om meteen de politie te bellen en een melding te maken :s

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:51

Lianne86 schreef:
Dus (zo lees ik het even) meneer is met zijn camera gaan kamperen, een kabel kwijtgeraakt en dacht "Laat ik het zo eens proberen."

En "er van langsgegeven" wat moet ik me daarbij voorstellen? Fysiek aanraken was voor mij wel iets geweest om meteen de politie te bellen en een melding te maken :s

Ook mijn gedachte, meneer probeert het op jullie af te schuiven. Klinkt me als een verschrikkelijke hork in de oren. 1 die je beter kwijt dan rijk kan zijn! Is die vent helemaal gek?! Mag voor een prikkie wonen en gedraagt zich als een aso!

wendyenbram

Re: Even hulp gevraagd schuldvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 00:10

Ik denk niet dat het echt slaan geweest is. Wel heeft hij mijn middelste zoon die even langs kwam en dus niet direct er wat mee te maken had (en die dus autisme heeft) flink vast gepakt en heel hard tegen hem te keer gegaan. de tweeling van 4 kwam huilend thuis daar heeft hij ook flink achter zijn strot laten horen. en de middelste heeft 3 dagen flinke angst gehad. Dit vertelde hij vanmiddag dus vol trots dat hij ze uiteraard flink had aangepakt. hem verteld dat hij het best tegen ze mocht zeggen en ook nog flink boos ook. Maar dat hij voor verdere afhandeling TOEN bij mij had moeten komen zodat ik er met de kids over kon praten. Maar nee NU komt hij pas 3 weken later...

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:15

Laat hem maar bewijzen dat door toedoen van jouw kinderen hij zijn kabeltje kwijt is.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:25

wendyenbram schreef:
Ik denk niet dat het echt slaan geweest is. Wel heeft hij mijn middelste zoon die even langs kwam en dus niet direct er wat mee te maken had (en die dus autisme heeft) flink vast gepakt en heel hard tegen hem te keer gegaan. de tweeling van 4 kwam huilend thuis daar heeft hij ook flink achter zijn strot laten horen. en de middelste heeft 3 dagen flinke angst gehad. Dit vertelde hij vanmiddag dus vol trots dat hij ze uiteraard flink had aangepakt. hem verteld dat hij het best tegen ze mocht zeggen en ook nog flink boos ook. Maar dat hij voor verdere afhandeling TOEN bij mij had moeten komen zodat ik er met de kids over kon praten. Maar nee NU komt hij pas 3 weken later...

Eruit flikkeren serieus. Dit kan niet. het kind is 4... wat een stoere vent zeg!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 03:09

Wat kost zo'n kabeltje?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 10:59

Geen idee. Ook geen idee wat voor kabel het is. Of het een kabel is voor stroom of om de camera aan te sluiten aan een ander apparaat. Ik weet het niet.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:27

wendyenbram schreef:
Er staat naar ons toe niks op papier, wel natuurlijk het "bewijs" dat hij het geld elke maand over maakt. hoe en wat met zwager weet ik niet.

Ik vind dat hij geen aanspraak kan maken op dat kabeltje, hij laat zijn camera onbeheerd achter, dus eigen risico.
Wat lastig wordt is de zaak van het geld inhouden op de stroom. Wat ik zo lees, huisje huren van een zwager, stroom van jullie huis, niks op papier, komt wel wat dubieus over. En ja, als je dan onenigheid krijgt vraag ik me af hoe sterk je staat.

Niet onaardig bedoeld, maar waarom hebben jullie niet de afspraken voor huur/gas/licht enz. op papier staan? Op het moment dat hij dan gaat chanteren, kun je hem inderdaad op een contract wijzen. Je weet ook niet of je zwager een huurovereenkomst heeft van deze man?
Neem je dan gewoon een wildvreemde in je huis zonder ook maar iets zwart op wit te zetten? :?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:47

wendyenbram schreef:
Geen idee. Ook geen idee wat voor kabel het is. Of het een kabel is voor stroom of om de camera aan te sluiten aan een ander apparaat. Ik weet het niet.

Ik zou er eerst eens achter proberen te komen wat zo'n kabeltje kost.
Meestal zijn kabeltjes niet zo gek duur en is het het niet waard om voor dat geld zo'n gedoe te hebben.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:48

Mear schreef:
Vraag me ook wel af wat voor kabeltje hij in hemelsnaam kwijt is. Als je gaat fotograferen is het enige kabeltje wat ik kan bedenken wat je bij je hebt is van een zelfontspanner.

Dit dus....niet geheel onbelangrijk. Waarom zou hij in vredesnaam een kabeltje aan de camera hebben en waarom kost het hem dan 3 weken om te ontdekken dat die er niet meer aan zit. :o? :o?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:19

Welke gek laat zijn camera nou onbeheerd achter? Wat als het was gaan gieten? Was 'ie het dan gaan verhalen op de weergoden of zo? :')

Als het kabeltje niet al te veel kost (desnoods van een B-merk, kabel is kabel, basta), koop dan een nieuwe voor hem om de lieve vrede te bewaren. (Niet dat die er is als ik het zo lees... Maar het gaat om het idee :+)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:42

Even om orde te maken: alle dingen die er bij gehaald worden hebben er echt geen drol mee te maken. Prima dat hij een hork is, prima dat hij je speelgoed sloopt, dan zul je daar apart actie op moeten ondernemen. Idem voor je buurman om geen gwl meer te bepalen, dat is gewoon een nieuw probleem maken en dat zou ik dus los zien van het kabeltje. Als hij besluit niet meer te betalen ga je daar gewoon actie op ondernemen, onafhankelijk van dat kabeltje.

W.b. dat kabeltje heeft hij weinig rechten denk ik. Daarvoor zou je je wa verzekering kunnen informeren of die het willen uitkeren uit goodwill. Zo niet denk ik dat hij weinig te claimen heeft.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:51

1) De buurman zal moeten aantonen dat verlies van de kabel het gevolg is van het handelen van je kinderen. Nu hij 3 weken na voorval met de claim komt, is zijn schade niet aannemelijk.

Slaagt hij hierin toch .... dan:
2) Zijn niet jullie kinderen (op basis van artikel 6:164 BW - aansprakelijkheid kinderen tot 14 jaar) aansprakelijk, maar op basis van artikel 6:169 BW jullie als ouders. Het afwimpelen op de kinderen, lukt wettelijk dus niet.

Echter .....
Artikel 6:101 BW is ook van toepassing.
Hierin staat o.a. wanneer de schade mede een gevolg is van een omstandigheid die aan de benadeelde kan worden toegerekend, wordt de vergoedingsplicht verminderd door de schade te verdelen in evenredigheid met de mate waarin de aan ieder toe te rekenen omstandigheden tot de schade hebben bijgedragen.

In dit geval heeft de buurman een bepaald risico genomen door de camera onbeheerd achter te laten. Hij kon verwachten dat de aanwezigheid van een dergelijke zaak de nieuwsgierigheid van kinderen opwekt en zijn goed niet onbeheerd achter moeten laten. De omstandigheden verlangen dat hij zelf deze schade dient te dragen.

Als jullie een aansprakelijkheidsverzekering (AVP) hebben, meldt dan idd deze zaak daar aan. Met het afwijzend standpunt dat de eigen verzekeraar inneemt, kan je naar de buurman gaan en hiermee is de kous af. Zo blijf je er zelf buiten en blijft de vrede gehandhaafd. Eind goed, al goed (voor jullie dan.... :D )

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 12:59

Heel erg bedankt, hier heb ik wat aan.
zal eens gaan informeren bij de verzekering, dan heb ik aan mijn plicht voldaan.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:07

Wat een gedoe om een kabeltje, haal een nieuwe inderdaad dan is het klaar met alles. Nee, het is allemaal niet logisch. En, als het allemaal klopt, is de buurman een beetje lastig, maar laat het niet zo hoog oplopen. Wil je je gelijk of wil je vrede? (ooit eens ergens gelezen, mooie tekst)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 13:28

Het gaat me niet om het kabeltje.
Het gaat me er om dat hij 3 weken geleden flink tegen mijn kinderen tekeer is gegaan, Vervolgens niet bij ons is gekomen. En nu vol trots laat weten dat hij ze flink aangepakt heeft. En ineens een kabel kwijt is.

En waarom moet IK een nieuw kabeltje gaan halen? wanneer hij 3 weken geleden melde dat er wat miste dan had ik het aannemelijk gevonden dat het in de wei lag. konden we samen gaan zoeken en bij het niet vinden een nieuwe kopen.

In die 3 weken tijd is de wei opgeknapt en gemaaid dus nu kunne we nooit meer zien of deze daar zou kunnen liggen. en wie weet is dat kabeltje ergens anders wel kwijt geraakt. en kunnen wij dit nu gaan vervangen, omdat onze kids er 3 weken geleden eens bij waren...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:35

Zoals ik al zei, laat je zwager hem eruit trappen, hoezo even kinderen van een ander flink aanpakken terwijl je zelf schuld hebt aan de situatie. Ts, ik zou witheet zijn, iemand die problemen met kinderen heeft gaat naar de ouders.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:41

ik had helemaal niks betaald en ook niet 3 weken geleden.
als hij het ergens neer had gezet in huis ofzo en de kinderen hadden het gepakt vind ik het een ander verhaal dat het kabeltje betaald wordn,
maar niet op deze manier.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:20

Erg opvallend dat er hier mensen gelijk roepen: Trap die vent eruit. Hoe kortzichtig kun je zijn. Je hoort het verhaal van 1 kant en blijkbaar geldt dan de huurderswetten niet. Nee een grote mond geven tegenover een kind is gelijk op straat komen te staan? Zo gek zijn ze in Noord-Ko rea nog niet eens.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 14:21

Ik ga daar toch niet in mee?

Net als dat ik hem ook niet ga afsluiten van zijn gas/stroom.
Ik wil dat gezeur niet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:22

Hoe wilde je het dan oplossen om je geld voor gwl te krijgen? Als hij alleen wilt betalen als jullie het kabeltje vergoeden..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:23

Nee gelukkig niet. J01andA heeft je vraag beantwoord en ik denk dat je dat moet vasthouden.

Dat hij roept dat ie zn gwl niet betaald is een zaak tussen de buurman en je zwager.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:25

Als hij niet betaalt voor GWL zou ik het gewoon afsluiten. Als ik Nuon weiger te betalen heb ik ook geen stroom/gas..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:26

Begrijp uit de berichten van TS dat de buurman aan HUN gwl betaald en het huis huurt via de zwager. Dus wbt gwl heeft TS toch wel wat te maken met buurman, vandaar mijn vraag hoe zij het dan wilde oplossen. Afsluiten of op straat laten zijn extreme maatregelen, plus die kunnen altijd nog. Maar als dat nu niet een optie is voor TS, wat dan wel?