Hoe hier mee omgaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:36

Voor haar is het een avondje afleiding dus ik zou haar een dikke kus geven en zeggen dat als ze het er over wil hebben je voor haar klaar staat, het er dus eventjes over hebben en daarna het onderwerp ook afsluiten onder het mom van "Kom we gaan proberen er een superleuke avond van te maken!"

(Vooral jonge) meiden willen vaak zulke onderwerpen helemaal uitdiepen terwijl de beste remedie vaak juist afleiding is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:24

Suzanne F. schreef:
Ik vraag me sowieso af of die vriendin wel op dat verjaardagsfeest komt als haar vader net is overleden.... lijkt me niet.
Maar mocht je haar zien dan zeg je wat je voelt, laat je hart spreken. Zeg dat je niet weet wat je moet zeggen en dat je het zo erg vindt voor haar en dat je er voor haar bent.

Toen mijn moeder overleed (4 dagen voor mijn 15e verjaardag) was ik juist heel erg van het dingen doen. Weg, weg, weg, lachen, met vriendinnen weg en maar vooral niet nadenken en blijven lachen. Toen ik een uur na het overlijden van m'n moeder op school stond, was ik uiteindelijk zelfs m'n vriendinnen aan het troosten i.p.v. omgekeerd..

Ik zou haar gewoon een dikke knuffel geven en er niet al teveel op ingaan. Ikzelf had daar persoonlijk de eerste paar weken totaal geen behoefte aan..

(en daarna pas kwam het besef dat ze toch écht weg was, juist toen wilde ik gaan delen en getroost worden.)

saskiakefie

Re: Hoe hier mee omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:54

@Rebeccaa: Dat is wel herkenbaar, het is gewoon te groot om te beseffen, ik had zoiets van: KOmt goed ik ga nu voor mn moeder zorgen, het zo goed mogelijk voor haar doen... was gewoon ontkenningsfase, mja later komt het echte besef pas...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:48

Toen mijn moeder net overleden was vond ik het fijn om een knuffel te krijgen van m'n vriendinnen.. Ze begint zelf wel te praten als ze daar behoefte aan heeft..

Wens er sterkte en zeg dat je voor haar klaar staat :) ook al verteld ze 3x hetzelfde bied een luisterend oor aan..

Anoniem

Re: Hoe hier mee omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:02

Zo, het is allemaal goed gegaan en erg leuk geweest! :) Ik heb zo'n bewondering voor haar... Ze had het er gewoon over en toen we even naar buiten gingen, zei ze: "Papa, laat het alsjeblieft stoppen met regenen." Daar moest zij zelf om lachen. Natuurlijk zag je af en toe wel dat ze het er moeilijk mee had, maar dat is normaal. Ze heeft nog foto's laten zien van hoe het vroeger was enzo... Daar werd ze zelf blij van. Ze zei zelf dat het ook beter zo was, en dat hij nu geen pijn meer heeft. Uiteindelijk zei ze in de auto toch nog wel: "Ik ben trots op mezelf dat ik geen één keer heb gehuild vanavond", waarop ik zei dat zij het sterkste meisje is dat ik ken. We gaven elkaar nog een dikke knuffel. We hebben vanavond veel gelachen, en we gaan gewoon veel leuke dingen doen :)

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:30

Wat fijn dat je er met haar over hebt kunnen praten en dat het nog leuk geweest is.
Je klinkt als een lieve en fijne vriendin +:)+