Laptop dilemma, teveel keus?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Re: Laptop dilemma, teveel keus?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:05

Grappig van de sims3.. Ik ben ook op zoek naar een laptop en wil sims3 erop spelen zonder dat die vervelend doet. Mijn oude laptop (alweer 7 jaar oud) trekt het wel, maar echt net.. Verder doet die het prima met internet en alles.. Is nog hartstikke snel voor zijn leeftijd :').. Maar Adobe CS programma's kan ik er niet op gebruiken. Photoshop lukt nog aardig, maar videobewerkingprogramma's.. Nee.. Dat zit er niet in. HD films afspelen is ook iets wat mijn laptop niet trekt.

Ik zoek dus een laptop die dat wel kan. Eigenlijk zoek ik een met in ieder geval een intel i7 core of iets gelijkwaardigs..

En stiekem leek een touchscreen mij ook wel wat. Ikzelf kwam dus uit op een Asus Vivobook. Lijkt mij een prachtig ding.. Scherm is groot, maar ook niet te. 15.6 inch. Dat is op zich wel te doen lijkt me, want hij is niet zo dik.

http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... &VIEW=Grid

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:06

Ik heb verder geen verstand van computers, maar ik wil wel even kwijt dat je ook windows op een mac laptop kan draaien en dus ook programma's kan gebruiken die alleen voor windows zijn, mocht je die eens voor je opleiding (of waar dan ook voor) nodig hebben.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:14

Qua merken ben ik zelf erg fan van Asus, of anders Toshiba. Voor het geld wat je voor een Mac neerlegt kun je een minstens net zo goede Asus/Toshiba kopen imo. Zeker ook niet bij MM kopen, ik zou de pricewatch op tweakers.net eens gebruiken. Ik heb zelf erg goede ervaringen met 4Launch en Coolblue winkels.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:15

En absoluut geen Acer kopen :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:19

ElineS schreef:
Grappig van de sims3.. Ik ben ook op zoek naar een laptop en wil sims3 erop spelen zonder dat die vervelend doet. Mijn oude laptop (alweer 7 jaar oud) trekt het wel, maar echt net.. Verder doet die het prima met internet en alles.. Is nog hartstikke snel voor zijn leeftijd :').. Maar Adobe CS programma's kan ik er niet op gebruiken. Photoshop lukt nog aardig, maar videobewerkingprogramma's.. Nee.. Dat zit er niet in. HD films afspelen is ook iets wat mijn laptop niet trekt.

Ik zoek dus een laptop die dat wel kan. Eigenlijk zoek ik een met in ieder geval een intel i7 core of iets gelijkwaardigs..

En stiekem leek een touchscreen mij ook wel wat. Ikzelf kwam dus uit op een Asus Vivobook. Lijkt mij een prachtig ding.. Scherm is groot, maar ook niet te. 15.6 inch. Dat is op zich wel te doen lijkt me, want hij is niet zo dik.

http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... &VIEW=Grid

Tsja, een knock off MacBook Pro. :))
Wij hebben deze als demo-model op de afdeling gehad, is wel een mooi dingetje, ik vind 'm alleen het geld niet waard.
Het beeldscherm is erg instabiel en ja, touchscreen op een laptop. Da's het voor mij toch niet helemaal. De schermen zijn vaak niet sterk genoeg om echt als volwaardig touchscreen te kunnen bedienen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:31

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het touchscreen meer als hebbedingetje wil dan dat het echt functioneel is :') Maar ja, klopt, lijkt erg op de Macbook Pro.. Maar is wel een heel stuk goedkoper. En gewoon met Windows 8, wat ik een stuk fijner vind.

Vriend van mij heeft trouwens een Macbook en daar werk ik ook veel op. Dus ben wel bekend met Mac en vind het op zich wel een prettig ding hoor.. Maar zijn prijs gewoon niet waard.

Waarom is deze Asus zijn prijs niet waard? Alleen door het scherm?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:32

Ik zou als je hem echt iedere dag naar school mee moet nemen echt een kleine laptop kopen. Het zo snel zwaar vooral als je met het OV of op de fiets moet (of steeds een grote campus over). Ik heb een jaar een 15,6" laptop meegesleept met meestal 1 of 2 studieboeken erbij dat is echt niet relaxed. Kan je niet beter pages op je ipad zetten en er een toetsenbord hoesje bijkopen en thuis een goede desktop op je bureau neer zetten. Dan heb je wifi en een tekstverwerker en dat sleept 100X makkelijker.

Ik heb trouwens ook een macbook, kwa hardware kan je inderdaad bij andere merken dezelfde specificaties krijgen voor minder geld, helaas staat er dan altijd windows op en kan je er eventueel ubuntu opzetten maar ik vind OS X een veel prettiger besturingssysteem.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 21-06-13 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:35

ElineS schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het touchscreen meer als hebbedingetje wil dan dat het echt functioneel is :') Maar ja, klopt, lijkt erg op de Macbook Pro.. Maar is wel een heel stuk goedkoper. En gewoon met Windows 8, wat ik een stuk fijner vind.

Vriend van mij heeft trouwens een Macbook en daar werk ik ook veel op. Dus ben wel bekend met Mac en vind het op zich wel een prettig ding hoor.. Maar zijn prijs gewoon niet waard.

Waarom is deze Asus zijn prijs niet waard? Alleen door het scherm?

Ja, eigenlijk alleen door het scherm, iets persoonlijks dus. :D
Een tablet bijvoorbeeld bestaat uit één geheel, maar op het moment dat je bij deze Asus laptop het touchscreen wil gebruiken en dus met je vinger over het scherm veegt, duw je het scherm iets naar achteren. En dat bij elke keer dat je iets doet, dus na een tijdje ligt je scherm helemaal naar achteren. :') Daarbij, als je met je vinger het scherm aanraakt, beweegt het scherm ook. Het scherm trilt zeg maar een beetje. Onwijs irritant én het gaf mij het gevoel dat de laptop helemaal niet zo stevig is, zeker omdat het ook nog eens een flinterdun ding is. Specificaties vind ik dan wel weer :9. Goede processor, SSD-schijf, 1 TB opslag, 3 USB-poorten én HDMI en een TPM-module. Ja, da's allemaal wel mooi natuurlijk!

Edit
Maar ik zou dan eerder voor de Asus N56VZ-S4215H gaan. Betere specificaties, goedkoper en zo'n mooi ding. :~
Deze heeft overigens een quad core processor tegenover de dual core van de Vivobook die je noemde.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:51

Ja, precies, die specs! Dat is precies wat ik zoek.. Maar die ander die je noemt is ook niet niks nee.. Hmm, misschien moet ik hem eerst maar echt zien in een winkel en het touchscreen gebruiken. Kijken of ik dat wel of niet iets vind.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:56

ElineS schreef:
Ja, precies, die specs! Dat is precies wat ik zoek.. Maar die ander die je noemt is ook niet niks nee.. Hmm, misschien moet ik hem eerst maar echt zien in een winkel en het touchscreen gebruiken. Kijken of ik dat wel of niet iets vind.

Specs van de niet-touchscreen zijn wel beter, maar je betaalt gewoon fiks meer voor het feit dat 'ie touchscreen heeft. :j
Ach, zulke laptops koop je sowieso niet zonder te testen, vind ik. :D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:58

Nu, ik ben nogal een impulsieve koper haha. Gelukkig moet ik wachten tot mijn vakantiegeld, waardoor ik dus nu al weken aan het kijken ben naar laptops.. Maar dat is ook maar het enige wat mij weerhouden heeft om bij al tig verschillende laptops, zonder te zien, op de bestelknop te drukken :')

Die ander heeft idd betere specs en is goedkoper.. Maar dat touchscreen.. Dat trekt me gewoon. Dat is juist het soort 'hebbedingetje' wat ik leuk vind, al doe ik er straks geen barst mee.. Maar dan heb ik wel een laptop met touchscreen :D Slecht eigenlijk.. Verstand weet ook wel dat de ander beter is, maar mijn koophebzucht neigt naar touch :P

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:00

ElineS schreef:
Nu, ik ben nogal een impulsieve koper haha. Gelukkig moet ik wachten tot mijn vakantiegeld, waardoor ik dus nu al weken aan het kijken ben naar laptops.. Maar dat is ook maar het enige wat mij weerhouden heeft om bij al tig verschillende laptops, zonder te zien, op de bestelknop te drukken :')

Die ander heeft idd betere specs en is goedkoper.. Maar dat touchscreen.. Dat trekt me gewoon. Dat is juist het soort 'hebbedingetje' wat ik leuk vind, al doe ik er straks geen barst mee.. Maar dan heb ik wel een laptop met touchscreen :D Slecht eigenlijk.. Verstand weet ook wel dat de ander beter is, maar mijn koophebzucht neigt naar touch :P

_O-

Zonder touchscreen is beter, zonder touchscreen is beter!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:08

ElineS, kun je dan niet een laptop én een tablet kopen? Dat zou ik persoonlijk dan eerder doen, heb 't ook niet zo op touch op je laptp..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:17

Haha mijn vader is zo'n malloot, we gingen shoppen voor een laptop en hij dacht dat een bepaalde laptop touchscreen had. Staat 'ie daar te pielen 'deze touchscreen doet het niet'. :') Ik ging stuk.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 12:22

lieveli schreef:
Haha mijn vader is zo'n malloot, we gingen shoppen voor een laptop en hij dacht dat een bepaalde laptop touchscreen had. Staat 'ie daar te pielen 'deze touchscreen doet het niet'. :') Ik ging stuk.

:') hahaha!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:24

Advies voor wat voor laptop je moet nemen kan ik je niet echt geven, heb er zelf ook de ballen verstand van.
Wat ik wel even wou zeggen dat je je laptop beter bij de mediamarkt kan kopen dan bij de Dixons ivm de garantie.
Wij hebben hele slechte ervaring met de garantie bij de Dixons en vervolgens ook bij het indienen van een klacht.
Bij de Mediamarkt daar en tegen hebben wij wel (zeer) goede ervaringen met de garantie.

Succes

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:56

Poeh... Ik heb meerdere laptops gehad, meesten waren Windows en wat een gekloot heb ik daarmee gehad zeg. Was altijd wel wat mee. Scherm kapot, geluid deed t niet meer, batterij elk halfjaar weer naar de kloten terwijl hij eerst een goede 3 uur mee ging, kabel wilde niet meer werken, et cetera.
Ik zou zeggen; neem nooit Acer, daar heb ik zoveel slechte ervaringen mee gehoord. Compaq raad ik om mijn eigen ervaringen ook niet aan. Van Dell hoor ik veel goeds, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee.

Sinds anderhalf jaar heb ik nu een Macbook Pro. Ik was nooit zo'n Apple-fan en dat ben ik nu nog steeds niet hoor, kan het erg goed relativeren ;) Maar ik had een paar eisen; lange accuduur, een draagbare laptop die niet te zwaar was, en een supergoed scherm, en dat heeft ie allemaal. Dus ik heb even een investering gedaan... en wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb, zeg!
Toen ik de Compaq anderhalf jaar had was m'n batterij al twee keer kapot gegaan, zo erg dat ik een nieuwe moest omdat de laptop uitviel zodra ik hem loskoppelde van de stroomkabel, en was de stroomkabel zelf ook kapot gegaan. Ik heb de mac nu anderhalf jaar en de batterij gaat nog steeds zo'n 7 uur mee als ik niet te zware programma's draai - en 4 uur als ik dat wel doe. Wat een genot zeg. Scherm is perfect, hij is nog nooit vastgelopen, hij is snel, wordt niet warm en ik heb eigenlijk vrij weinig moeite gehad met programma's die ik er niet op kon draaien, zelfs spelletjes zijn geen probleem (ik speel nog regelmatig Diablo II, da's een spel van 13? jaar oud). Ik sleep 't ding overal mee naar toe en kan er alles mee.

Ben niet per se lyrisch over macs, maar ik moet zeggen dat ik zelf nog nooit zo'n fijne laptop heb gehad :)

Dus het is een investering, maar je hebt er ook wat aan, en van alle kanten hoor ik dat hun macs soms wel 6 jaar of meer meegaan, dus dan haal je de kosten er ook wel weer uit :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:24

Volgens mij zijn er niet echt laptops die super lang meegaan.

Heb hiervoor ook een toschiba gehad, op een gegeven moment deed het scherm het niet meer. Terug naar de winkel (was na een jaar of 2). Ja sorry, je beeldscherm is doorgebrand... kan er wel een nieuw scherm opzetten maar kan je net zo goed een nieuwe laptop kopen.
Dus 2 jaar meegegaan.

Nu heb ik een asus, ook een prul. Had hem net 1 week deed de spatiebalk het niet meer. Bijna iedereen van mijn klas heeft een asus omdat je daar korting op kreeg via school, geen enkel iemand is tevreden over die flut dingen. Iedereen heeft wel al 'iets' ermee gehad. Bij één iemand was de harde schijf na 2 weken al kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:11

Haha mijn laptop heb ik gekocht met 5 jaar garantie , dan wist ik zeker dat ik 5 jaar ermee door kon gaan :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:18

Beeldschermkabels zijn bij mijn vorige laptop, een HP Compaq, doorgegaan. Heel irritant als je je scherm maar een beetje bewoog ging die zwart :=
Was ook iets buiten de garantie.zou me ook onwijs veel geld kosten. Toen maar die Toshiba gekocht en ben er echt verliefd op (en hij is wit wat ik onwijs mooi vind <3

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 12:32

Ik heb nu ook een asus. Maar die heeft het echt begeven. :(:)

Dus hoogtijd voor een nieuwe. :))
Ga me toch maar laten informeren over Apple.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:54

Ik heb een Sony Vaio van 11.6 inch. Vind het een ideale maat, net niet zo klein als die hele kleintjes maar wel heel makkelijk mee te nemen. De accu gaat ook heel lang mee en hij heeft volgensmij net zoveel als mijn iets van 20 inch laptop die ik hiervoor had. Stiekem heb ik hem trouwens genomen op uiterlijk (heb nog wel iemand met verstand van computer laten checken of ie verder wel goed is). :+ Volgensmij is het deze: http://www.bol.com/nl/p/sony-vaio-sve11 ... 011027827/.

lieveli schreef:

Ik dacht ook best lang dat die van mij touchscreen had, maar dat het niet werkte (probeerde het ook best vaak). Er stond namelijk iets bij over een touchpad, wist ik veel dat dat muis plaatje is. }:0