Onbekende auto voor de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Onbekende auto voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:15

Je moeder kan wel goed lopen? Misschien wil zij haar auto wel verplaatsen :)

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:16

Het is niet duidelijk dat je jullie erf gebruikt als oprit. Dus als je nu een bordje met je nummerplaat bij je oprit zet, is het wel duidelijk en mag hij er niet meer staan.

Maar:
Natuurlijk is er ook nog de wetgeving. Je mag bij ons niet zomaar van je voortuin of groot erf een parkeerplaats maken, omdat je auto erop past. Dus eerst bij de gemeente horen of jij wel op je eigen erf mag parkeren. In mijn straat in ieder geval niet, want dan neem ik een openbare parkeerplaats voor mijn deur weg.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:17

In mijn ogen staat de auto van je moeder op jullie oprit, en is jouw auto plekje geen oprit of bedoeld om een auto te parkeren.
Daarbij begrijp ik het probleem niet, zet de auto op die vrije parkeerplaats naast de Seat en je bent klaar.

Nieuwe bewoner dus, die blijkbaar de ongeschreven regels niet kent. Dat kun je haar niet kwalijk nemen.

superrobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:18

heb jij wel een officele oprit, of is het meer een voortuin met tegels er in, zo ja dan staat die auto daar mooi geparkeerd, en zal de gemeente inderdaad niks doen.

succes ermee /3

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:19

Mjetterd schreef:
In mijn ogen staat de auto van je moeder op jullie oprit, en is jouw auto plekje geen oprit of bedoeld om een auto te parkeren.
Daarbij begrijp ik het probleem niet, zet de auto op die vrije parkeerplaats naast de Seat en je bent klaar.

Nieuwe bewoner dus, die blijkbaar de ongeschreven regels niet kent. Dat kun je haar niet kwalijk nemen.

Dit was mijn idee ook :)
Bovendien parkeert die nieuwe bewoner ook nog eens keurig in het vak, dus haar valt niets te verwijten.

Qerty

Lisa_H schreef:
Wij hebben in onze wijk de ongeschreven regel dat we niet bij elkaar voor de deur staat, nu is deze persoon hier vorige maand komen wonen en zij houd zich er niet aan. Ik vind dat heel moeilijk te begrijpen, je ziet de oprit. Je ziet dat er iemand woont, dan denk je toch na?

En mijn moeders auto staat op ons erf ja

Ten eerste: als een regel ongeschreven is, hoe verwacht je dat de nieuwe bewoonster hiervan op de hoogte is?
Ten tweede: ongeschreven regels zijn leuk, maar niet bindend.
Ten derde: Ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat jij je zo opwind om deze auto, die blijkbaar alle recht heeft hier te staan
Laatst bijgewerkt door Qerty op 21-06-13 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Lisa_H schreef:
Er staat dus een onbekende auto bij ons voor de deur geparkeerd, gevolg? Wij kunnen onze auto niet kwijt.
Wij hebben voor onze deur een oprit, voor die oprit zit ook nu een stuk met parkeer gelegenheid. En daar staat die auto dus op, wij weten dus niet of dat stukje nog bij ons huis hoort. Aan de andere kant, ik kan mijn auto niet op mijn oprit zetten nog omdat een of andere muts te lui is om te lopen. Ik moet zo meteen boodschappen doen en met mijn rug kan ik niet te veel tillen of er dus te lang mee lopen. Maar wat kan ik aan die auto doen? Ik heb geen idee van wie hij is, dus ik weet niet waar de eigenaar woont.

Zo frustrerend dit D:

Dit is dus het twijfel geval, het grijze is ons erf. Het rode is parkeerruimte. Die seat is niet van mij, de witte is de werkauto van mijn moeder. Normaal staat mijn auto dus waar nu de fietsen staan....

:n

Omdat een of andere muts te lui is om te lopen? Zo op de foto te zien is het gewoon een openbare parkeerplek en mag ze daar gewoon haar auto neerzetten..

Daarnaast, eerst neerzetten in de OP onbekende auto en een paar minuten later het hebben over de nieuwe bewoner in de wijk die de auto daar al 4x heeft neergezet... Onbekende auto is het dus absoluut niet. Je weet precies over wie je schrijft en klaagt. Het is mij wel duidelijk wie de muts is hier en dat is niet de nieuwe bewoner.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:22

In eerste opzicht lijkt het mij betegelde tuin (zonder hek) en kan je weinig.
Je kan het vriendelijk vragen (omgeving en gemeente) maar daar houdt het mee op denk ik.
Bij ons in het hof hadden buurtbewoners ook zelf een NP geschilderd omdat anders de garageboxen (4 stuks) niet meer te gebruiken waren vanwege parkerende cafebezoekers, is toch ook zeker wel gesteggel om geweest. Uiteindelijk wel gedoogd.
Laatst bijgewerkt door Creatas op 21-06-13 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:23

ElineS schreef:
Het is mij wel duidelijk wie de muts is hier en dat is niet de nieuwe bewoner.

:')...

Ik zou echt balen als ts mijn buurvrouw zou zijn... Om zulke kleine dingen al moeilijk doen. Zucht....

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:25

Lisa_H schreef:
Wij hebben voor onze deur een oprit, voor die oprit zit ook nu een stuk met parkeer gelegenheid. En daar staat die auto dus op, wij weten dus niet of dat stukje nog bij ons huis

Je oprit is waar je moeder haar auto heeft geparkeerd.
Je geeft aan dat jij je auto op de oprit (voortuin) parkeert maar je moet een oprit altijd vrijhouden.
Kortom: jouw 'oprit' is geen oprit want anders had de gemeente geen parkeerplaatsen voor jouw 'oprit' geplaats.

Dus niet zeuren, parkeer hem ernaast dan loop dat kleine stukje.
Buiten dat, een ongeschreven regel is natuurlijk heel leuk maar heb je geen kont aan.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:28

hihi ik moet er ook wel om lachen. onze buurman die op de hoek woont loopt zo slecht... heeft een invalideplek met kenteken voor de deur gekregen. nu staat zijn caravan al twee weken voor de deur en zn auto staat steeds minstens 5 fileparkeerplekken verder, omdat het meeste altijd vorgeparkeerd staat.. terwijl hij voorheen, als het plekje voor de deur vrij was, hij bijna naar buiten vloog om zijn auto te gaan halen! alsof hij heel de dag voor de keukenraam zit. kan er alleen maar om lachen haha :).

er bestaan ook handige goedkope karretjes waar je je boodschappen in kunt doen, meestal lopen ouwetjes ermee, maar je hoeft niet te tillen. zolang een regel ongeschreven is zal dit heus niet de laatste keer zijn.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 21-06-13 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:29

Heel vervelend voor je. Maar dus auto mag daar gewoon staan.
Is hij vrij kun jij daar weer parkeren, tot die tijd pech gehad.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:32

Er is hier geen sprake van een oprit, je hebt het geluk dat je ruimte hebt om de auto bij huis te zetten in je voortuin, want daar gaat het om.
De andere auto staat zelfs op een stoep, ja een stoep da is te zien aan de trottoir banden die gelegd zijn.
Weliswaar op straat nivo maar is gewoon een stoep.
De Seat staat op een officiële parkeerplaats (gemeente zou ook nooit een parkeerplaats aanleggen voor iemands "oprit").
Sorry ts, maar de enigste muts ben jij in dit verhaal.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:33

Nou sorry hoor ik snap dit inderdaad niet, of dit mijn karakter is, opvoeding is, of autisme is weet ik niet. Ik vind het gewoon geen logische actie. En de auto is onbekend omdat ik niet weet wie bij de auto hoort, ik denk een vrouw gezien het feit dat er make-up in de auto ligt. Ik heb de auto inderdaad wel vaker gezien. Mijn overbuurman, die politie is, zegt dat het privé terrein is maar dat weet ik dus niet zeker.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:34

Waarom ben ik nou weer een muts? Ik heb niemand een muts genoemd, ik stel alleen een vraag...

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:35

Het gaat hier om je voortuin waar je genoeg plek hebt voor je auto.
Is zeker geen oprit en zeker geen recht.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:36

vuurneon schreef:
BianCatjee schreef:
Inderdaad een groot wit kruis met np verfen! Jou oprit moet vrij gehouden worden, dat is overal zo..
Succes!

Een openbare parkeerplaats zomaar toe eigenen zonder toestemming van de gemeente?? :=

Ik had de foto nog niet gezien dus had een andere situatie in mijn hoofd.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:37

Dank je voor je antwoord. Dat zocht ik.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:37

Lisa_H schreef:
Waarom ben ik nou weer een muts? Ik heb niemand een muts genoemd, ik stel alleen een vraag...

In je OP noem je de eigenaresse van de Seat een "een of andere muts die te lui is om te lopen" ;)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:39

MarJon schreef:
Lisa_H schreef:

In je OP noem je de eigenaresse van de Seat een "een of andere muts die te lui is om te lopen" ;)

Oké prima dan heb ik daar een fout gemaakt, ik had niet door dat ik daadwerkelijk had getypt wat ik dacht.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:43

Mijn god! O.o

Waar kan een mens zich druk om maken...

De laatste keer dat ik checkte was een betegelde voortuin nog geen oprit/parkeerplaats.. Mocht dat wel zo zijn wil ik het graag weten want dan ga ik m'n muurtje slopen en voortaan ook in de tuin parkeren en de rest van de buurt daar weghouden met behulp van m'n evil eye. :j

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:44

'Jou oprit' is geen oprit maar een stoep.. Er zit niet voor niets een parkeerplek voor, als het daadwerkelijk een oprit was hadden ze echt geen parkeerplekken er voor gemaakt. Parkeer gewoon je auto naast de zwarte auto, probleem opgelost.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:44

Zoals ik het zie zijn het gewoon parkeerplaatsen en vraag ik me af of hetgeen jij als oprit benoemt, ook echt een oprit is. Is het een schuin aflopende stoeprand? Maw, moet je echt de stoep oprijden om er te staan, of heb je zo'n schuin afgevlakte stoeprand?

Voor een oprit moet je voor zover als ik weet een omgevingsvergunning aanvragen en je betaald dan ook om de stoeprand te veranderen.

Als het een formele oprit is, dan zou ik in eerste instantie aan de nieuwe buurvrouw aangeven dat dat jullie oprit is. Je staat volledig in je recht als je dan de politie zou bellen. Of het heel handig is voor de buurtverhoudingen vraag ik me wel af, maar dat terzijde. Als je gewoon op het stoepje langs jullie huis parkeert heb je in elk geval geen poot om op te staan. Sterker nog: ik neem aan dat een deel van de stoep gemeentebezit is en parkeren op of rijden over de stoep mag niet...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:47

Eh die auto staat gewoon goed geparkeerd hoor.. Die heer of dame kan toch ook niet ruiken dat jij je auto zo ongeveer in je tuin zet, terwijl er parkeerruimte is bij de stoep? Hier gaat de gemeente/ politie niets aan doen, en terecht. De doorgang staat niet gesignaleerd, dat is aan jou om dat voor elkaar te krijgen. (met de gemeente) Maar op dit moment staat die auto helemaal niet fout geparkeerd. Daarbij maakt het wellicht 3 (?) meter uit?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:49

We mogen parkeren op de stoep, wij hebben hier 2 jaar geleden navraag over gedaan omdat mijn moeder toen de werkauto kreeg. het is niet volledig stoep, een stukje is van ons.

Verder is het een officiële oprit volgens ons huurcontract.