Ik word er zo ziek van

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 14:31

Friesfanaat schreef:
Ik denk dat TS wel beseft dat de clichés de waarheid zijn maar dat ze zich niet gehoord voelt, zoals ik al zei: naar iemand luisteren is echt alleen je mond dicht en luisteren. TS schrijft dat haar vrienden wel 'luisteren' maar een weerwoord geven. Zit ik een beetje goed TS, of zit ik er helemaal naast?

Zo bedoel ik het, uiteindelijk zal het wel goed komen ja, maar het zal wel altijd blijven zitten.
Ik wil gewoon geen tegengas van vriendinnen, gewoon luisteren en dan niks zeggen zodat ik gewoon mijn verhaal kwijt kon.
Over het feit of het wel of niet goed gaat komen bij mezelf wil ik geen discussie over beginnen.
Heb welgeteld 2 reacties gehad van vrienden waarvan ik dacht DANK JE!
Een vriend: och we zijn jongens, soms zijn we zo en soms zijn we niet zo niks van aantrekken daarom zijn we jongens. ( Geen ach komt goed, gewoon een keertje 'het ligt echt niet alleen bij jou hoor meid'; ben hem heel dankbaar dat hij dit heeft gezegd)
Een vriendin, ze is 22 maar een stuk ouder voor haar leeftijd: ik vind het heel rot voor je en als je wil praten je hebt mijn nummer hé. Ook geen komt wel goed hoor, maar als je iets op je lever hebt tell me!

De rest van mijn vriendinnen ik hou écht van ze, maar luisteren zonder tegengas is moeilijk

_Saar

Re: Ik word er zo ziek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:48

Misschien kan je gewoon tegen ze zeggen dat je dat nu even niet wil horen? Dus niet er tegen in gaan maar gewoon aangeven dat je dat niet prettig vindt. Ik denk dat je vriendinnen dit zeggen omdat ze anders ook niet weten wat te zeggen. Ik weet van mezelf dat ik niet goed weet wat ik tegen iemand met verdriet moet zeggen en ik weet ook dat "het komt allemaal wel goed" heel irritant kan zijn.

Sterkte in ieder geval TS, en probeer je te bedenken dat iedereen het goed bedoelt.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:50

Ik ken het gevoel. Het is echt rot. Nergens meer zin in, het liefst alleen janken.
Maar ik ben net als je vriendinnen, het komt goed. Echt! het heeft tijd nodig, het is niet volgende week ineens goed. Echte vrienden verwachten dat ook niet. Neem je tijd het te verwerken :j dan kom jij ook een man tegen waar je weer helemaal voor valt, of dat nou pas over 10 jaar is of niet, het gebeurt ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:00

Zeg het dan een keer tegen ze. Die meiden proberen je te steunen en op te beuren, dat is alleen maar heel lief. Als je het idee hebt dat ze je op een andere manier beter kunnen steunen moet je dat duidelijk aangeven. Die meiden doen gewoon waarvan ze denken dat het goed is. Het is ook onwijs moeilijk om een verdrietige vriendin te steunen heb ik de afgelopen maanden gemerkt. Op een gegeven moment weet je niks meer te zeggen terwijl je juist zo graag de goede dingen wilt zeggen en een knuffel te geven om haar op te beuren. Gelukkig geeft die vriendin van mij wel aan hoe we haar het beste kunnen steunen en dus proberen we het ook op die manier te doen.

Als jouw ex echt de ware is en omgekeerd ook dan komen jullie elkaar vroeg of laat weer tegen. Maar wel als jullie ervoor klaar zijn. Maar je moet er niet op gaan zitten wachten, het leven gaat door, hoe rottig dat ook is. Sterkte met je verdriet :(:)

Overigens vind ik je vriendinnen die er voor je zijn 'beter' dan die ene die zegt sterkte en je weet me te vinden. Dat is altijd een beetje makkelijk gezegd, mensen gaan niet zo makkelijk uit zichzelf om hulp vragen is mijn ervaring (al moet ik toegeven dat ik het ook vaak zeg als iemand verdrietig is en ik meen het ook wel. Maar vaak is het meer dat je op het moment niet weet hoe je afscheid moet nemen ofzo).

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:06

_mexx_lady_ schreef:
Friesfanaat schreef:
Ik denk dat TS wel beseft dat de clichés de waarheid zijn maar dat ze zich niet gehoord voelt, zoals ik al zei: naar iemand luisteren is echt alleen je mond dicht en luisteren. TS schrijft dat haar vrienden wel 'luisteren' maar een weerwoord geven. Zit ik een beetje goed TS, of zit ik er helemaal naast?

Zo bedoel ik het, uiteindelijk zal het wel goed komen ja, maar het zal wel altijd blijven zitten.
Ik wil gewoon geen tegengas van vriendinnen, gewoon luisteren en dan niks zeggen zodat ik gewoon mijn verhaal kwijt kon.
Over het feit of het wel of niet goed gaat komen bij mezelf wil ik geen discussie over beginnen.
Heb welgeteld 2 reacties gehad van vrienden waarvan ik dacht DANK JE!
Een vriend: och we zijn jongens, soms zijn we zo en soms zijn we niet zo niks van aantrekken daarom zijn we jongens. ( Geen ach komt goed, gewoon een keertje 'het ligt echt niet alleen bij jou hoor meid'; ben hem heel dankbaar dat hij dit heeft gezegd)
Een vriendin, ze is 22 maar een stuk ouder voor haar leeftijd: ik vind het heel rot voor je en als je wil praten je hebt mijn nummer hé. Ook geen komt wel goed hoor, maar als je iets op je lever hebt tell me!

De rest van mijn vriendinnen ik hou écht van ze, maar luisteren zonder tegengas is moeilijk

Dus je wilt een gesprek met je vriendinnen, waarin jij alleen maar kan 'zeuren' over het feit dat het uit is en dat hij de ware was en zij mogen alleen: ja amen, zeggen? Dat is toch niet realistisch. Er zijn veel ergere dingen in het leven. Je voelt je nu misschien heel rot, maar jouw vriendinnen proberen jou te helpen. Als je wilt praten zonder tegenspraak, zet je de tv op mute en ga je daar tegen praten. Sorry ik heb een ijzeren hart... :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:06

Geef dan tegengas!

Clichés zitten wel een kern van waarheid in, maar op het moment dat jij het moeilijk hebt kun je je bips op dat moment afvegen met de clichés. Dat is voor later 'goh, hij was inderdaad niet diegene voor mij', als je er zelf ook vrede mee hebt.

Ik wil je veel sterkte wensen :(:)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 11:42

Dank je voor de sterkte wensen. Het gaat nu nog wel maar praten probeer ik te vermijden om dit soort dingen nog eens te voorkomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:23

kimmysan schreef:
Dus je wilt een gesprek met je vriendinnen, waarin jij alleen maar kan 'zeuren' over het feit dat het uit is en dat hij de ware was en zij mogen alleen: ja amen, zeggen? Dat is toch niet realistisch. Er zijn veel ergere dingen in het leven. Je voelt je nu misschien heel rot, maar jouw vriendinnen proberen jou te helpen. Als je wilt praten zonder tegenspraak, zet je de tv op mute en ga je daar tegen praten. Sorry ik heb een ijzeren hart... :')

En waarom zou je als vriendin eens niet je eigen ego en mening op zij zetten om je gekwetste vriendin gewoon even zich te laten uiten?
TS kan heus zelf wel bedenken dat het leven niet voorbij is maar ze heeft toch wel het recht om zich nu even rot te voelen en dat ook te uiten? Waarom zou je dan als vriendin niet kunnen zeggen "Meid het is gewoon kl*te! Maar samen komen we er wel doorheen!" en desnoods gewoon lekker samen janken. Het kan maar opluchten.

noomie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:02

Ik begrijp helaas precies wat je bedoeld.. Mijn vriend heeft het afgelopen woensdag uit gemaakt.. totaal onverwachts en daarom was de klap ook erg hard! Ondertussen begin ik een enorme haat te ontwikkelen voor: 'Het komt wel goed'... dat is wel het laatste wat je nu wilt horen..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 18:56

Indd, het komt wel goed is een van de meeste gehate dingen.
Het is heel jammer hoe 1 zinnetje je goed humeur opeens tot een rotdag kan veranderen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:42

_mexx_lady_ schreef:
Heb ik gezegd, maar dan komen ze met iets nieuws af:
blijf positief, t komt echt wel goed, k ken het gevoel en dat gaat echt wel over,... bij jullie misschien ik zit een beetje anders in elkaar als jij.

Ik heb echt een discussie van 10min gehad: welles-nietes. Het gevoel gaat echt wel over--neeeeee luister nu toch eens ff naar wat ik zeg!
Luisteren ze? Nee ze beginnen opnieuw..

Dat zei ik ook..

Totdat het uiteindelijk toch gaat slijten..

Ik weet het is cliche, je wilt het niet horen.
Maar het is echt zo.
Je hoeft het ook niet van mij aan te nemen.
Je merkt het van zelf wel.

Bij mij is er ook heel lang overheen gegaan en nog steeds heb ik wel een zwak voor die persoon.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 19:56

daantjuhhh schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Heb ik gezegd, maar dan komen ze met iets nieuws af:
blijf positief, t komt echt wel goed, k ken het gevoel en dat gaat echt wel over,... bij jullie misschien ik zit een beetje anders in elkaar als jij.

Ik heb echt een discussie van 10min gehad: welles-nietes. Het gevoel gaat echt wel over--neeeeee luister nu toch eens ff naar wat ik zeg!
Luisteren ze? Nee ze beginnen opnieuw..

Dat zei ik ook..

Totdat het uiteindelijk toch gaat slijten..

Ik weet het is cliche, je wilt het niet horen.
Maar het is echt zo.
Je hoeft het ook niet van mij aan te nemen.
Je merkt het van zelf wel.

Bij mij is er ook heel lang overheen gegaan en nog steeds heb ik wel een zwak voor die persoon.

Dit is ook wel wat ik bedoel. De pijn slijt vanzelf wel maar die persoon zou maar even met zijn vinger moeten knippen of maar 5 min moeten flirten en je hebt me alweer om.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 03:10

Oeh dat herken ik ook. Inmiddels hier wel weer op het puntje dat ik ook zonder hem kan... maar dat het allemaal zoveel leuker is met hem! Fijne aanvulling op mij.. die slingers in mijn leven hang ik wel op, maar hij zorgde voor de hoedjes... :p

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 04:41

Vriendin van mij is een jaar geleden verlaten door haar man. Ik heb die eerste periode echt nooit gezegd: het komt wel goed. Het is zelfs nog nooit in me opgekomen om dat te zeggen. We hebben wél veel gepraat over alle ellendige dingen die er gebeurd waren die die sindsdien nog steeds gebeuren.
Na een paar maanden hebben we het er eens een keer over gehad dat het natuurlijk ooit wel weer goed zou komen, maar dat het tot die tijd gewoon heel zwaar was. Nou is zij achtergebleven na 13 jaar relatie en 2 jonge kinderen, weet niet of dat veel verschil maakt..

TS: sterkte met alles!