Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 18:04

Lisse schreef:
xBella schreef:
Argh, dat denk ik ook altijd, dat ze geen opvoeding hebben gehad.
Ik ben zelf 12 dus als ik iets verkeerd zeg, sorry. :+
Ik vind het zelf niet kunnen, ik word ook vaak uitgescholden als ik aan het fietsen ben, ik fiets gewoon door, ik vind het maar eng. :')

+1 ik ben ook gaan omrijden om zoo'n groepje niet tegen te komen en ik ben ook 13

Ja ik ben niet zo bang aangelegd.. Ik zou zo terug gaan om ze allemaal wat aan te doen.. Maar ik denk wel aan de gevolgen voor mijzelf als ik dit doe. 6 12 jarigen zijn met zijn allen nog altijd sterker dan dat ik in mijn eentje ben. :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:07

LoveUggs schreef:
Geryon schreef:

Het is lontje. ;) Detail.

Vervelend dat het is gebeurd, kan me ook goed voorstellen dat het je bang/boos maakt na het vorige incident waarbij je in elkaar werd geslagen. Maar je moet het ook niet overdrijven - dat 12-jarigen (flink) schelden betekent niet dat ze later ook effectief gewelddadig of zelfs moordzuchtig zullen worden.

Kinderen doen wat kinderen doen. Klieren, geintjes uithalen. Sommigen gaan daar verder in dan anderen. De één komt nooit verder dan belletje trekken, anderen gooien harde sneewballen naar auto's, en weer anderen gooien water over fietsers/scooterrijders en gaan dan schelden als je stopt. Volgende keer ze die lol niet gunnen en gewoon doorrijden. Of er daadwerkelijk op af stappen en ze goed de wacht aanzeggen, vaak is die grote bek dan spontaan verdwenen. Je hebt er altijd rotkinderen tussen zitten; vandaag, over 20 jaar, en 50 jaar geleden ook al. Het is irritant, het is vervelend en frustrerend als je er regelmatig last van hebt, maar probeer het van je af te zetten. :)

Kinderen zijn kinderen inderdaad, die geintjes uithalen. Máár een kind weet wat hij niet mag doen, als het een normale opvoeding heeft gehad. Als het zulke 'erge' asociale dingen zijn ook nog eens :r

Hmm autocorrectie..!

Maar er zit een verschil tussen kinderen die lekker dingen uitvreten en dingen uitvreten..
Een paar blaadjes in mijn gezicht krijgen als ik langs kom, hoor je me niet over. Maar als ik o mijn scooter rijd en ik krijg wat in mijn gezicht gegooid... Voor hetzelfde geld komt het in mijn ogen en rijd ik me eigen tegen een auto aan. Ik stop kijk om en zie dat ze kijken of ik reageer. Armen gaan wijd uit elkaar zo van wat had je nou, ik vraag waarom en word uitgescholden. Vaak zie je het aan de houding van kinderen/ jongeren. Er straalt dan wat van ze af. Ze liepen ook met 6 man breeduit op het fietspad en op het laatste moment gaan ze een stapje voor je aan de kant. Ik wist van tevoren al dat er iets zou gebeuren.. Maar je moet er toch langs..
Ze kwamen hierna ook mijn kant oplopen. Al scheldend uiteraard, en toen ze sirenes hoorden stonden ze meteen stil.. Spreekt al voor zich lijkt mij dat ze donders goed weten wat ze doen..

Ik wil trouwens verder maar even het onderwerp/ woord allochtonen maar even buiten het topic laten.. We willen natuurlijk niet 'discrimineren' zoals alles tegenwoordig word gezien.. In iedergeval willen we niemand kwetsen![/quote]

Dus je rijd met je scooter op een fietspad en hun lopen in de weg? Gewoon extra gas geven met een blik van: aan de kant ik rij je anders letterlijk over!

Misschien dat het werkt _O-

LoveUggs

Re: Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 18:09

Ik rijd ook altijd gewoon door. Ze liepen mijn kant op dus zagen me aankomen. Dan laat ik altijd gewoon zien dat ik niet van plan ben te stoppen voor een zooitje dat asociaal breeduit op het (brom)fietspad loopt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:10

Ik had gister toevallig wel iets, ik moet altijd een ellenlang fiets pad over fietsen en rechts daarvan staan allerlei flat gebouwen. Nu heb je geregeld dat daar mensen gewoon midden op de weg staan te praten want ja, de stoep is 3 cm lopen maar dat is te ver, maar gister lag er dus 1 kind daar op de grond .. midden op het fietspad? En er stonden 3 kids op de stoep te schreeuwen en te doen. Dus voor mij fietste een ouder echtpaar, waarbij het al bijna mis ging en de kinderen aan de zijkant zagen mij allemaal al, dus ik fietste door want ik denk die zijn niet zo stom om over te rennen. Nee, dat doet die koter die op de grond ligt wel. Dus ik volop de rem, kind knalt volop tegen me aan. Gaan ze mij een beetje staan uitjoelen en ik krijg me toch een vieze blik. 'Joh, de volgende keer rijd ik toch gewoon door? Fietspad is niet om op te gaan liggen, dat ik stopte had je geluk aan. En nu wegwezen'. Goh, toen hadden ze ineens niet zo'n grote mond meer.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:10

DaniBanani schreef:
Het is lontje. ;) Detail.

Vervelend dat het is gebeurd, kan me ook goed voorstellen dat het je bang/boos maakt na het vorige incident waarbij je in elkaar werd geslagen. Maar je moet het ook niet overdrijven - dat 12-jarigen (flink) schelden betekent niet dat ze later ook effectief gewelddadig of zelfs moordzuchtig zullen worden.

Kinderen doen wat kinderen doen. Klieren, geintjes uithalen. Sommigen gaan daar verder in dan anderen. De één komt nooit verder dan belletje trekken, anderen gooien harde sneewballen naar auto's, en weer anderen gooien water over fietsers/scooterrijders en gaan dan schelden als je stopt. Volgende keer ze die lol niet gunnen en gewoon doorrijden. Of er daadwerkelijk op af stappen en ze goed de wacht aanzeggen, vaak is die grote bek dan spontaan verdwenen. Je hebt er altijd rotkinderen tussen zitten; vandaag, over 20 jaar, en 50 jaar geleden ook al. Het is irritant, het is vervelend en frustrerend als je er regelmatig last van hebt, maar probeer het van je af te zetten. :)

Je hebt begrip voor die rotkinderen en praten het goed. Dan krijg je juist zulke rotkinderen, dus ik kijk er niet van op.

Ik denk dat het komt omdat je er zelf geen last van hebt.

Dan heb je makkelijk praten.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 19-06-13 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 18:17

Courses schreef:
Ik had gister toevallig wel iets, ik moet altijd een ellenlang fiets pad over fietsen en rechts daarvan staan allerlei flat gebouwen. Nu heb je geregeld dat daar mensen gewoon midden op de weg staan te praten want ja, de stoep is 3 cm lopen maar dat is te ver, maar gister lag er dus 1 kind daar op de grond .. midden op het fietspad? En er stonden 3 kids op de stoep te schreeuwen en te doen. Dus voor mij fietste een ouder echtpaar, waarbij het al bijna mis ging en de kinderen aan de zijkant zagen mij allemaal al, dus ik fietste door want ik denk die zijn niet zo stom om over te rennen. Nee, dat doet die koter die op de grond ligt wel. Dus ik volop de rem, kind knalt volop tegen me aan. Gaan ze mij een beetje staan uitjoelen en ik krijg me toch een vieze blik. 'Joh, de volgende keer rijd ik toch gewoon door? Fietspad is niet om op te gaan liggen, dat ik stopte had je geluk aan. En nu wegwezen'. Goh, toen hadden ze ineens niet zo'n grote mond meer.

Hoe oud waren deze kinderen dan? Hier spelen ze ook regelmatig p het fietspad voor de deur van hun huis. Dan kom ik rustig aanrijden en gaan ze netjes aan de kant. Als ik zie dat met een bal spelen hou ik er altijd rekening mee dat het spel op de stoep verder gaat en de bal de weg op kan vliegen. Maar dit zijn kinderen tot een jaar of 10.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:47

een beetje klooien of met scharen haren afknippen, met takken als zwepen slaan etc. vind ik niet normaal...

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:51

Tegenwoordig ja.
Ik sta ook vaak tot verbazing te kijken.

Bij ons hebben 13 jarige de spiegels van de auto's in onze straat afgetrapt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:52

Papegara schreef:
Tegenwoordig ja.

of als je wegrijd ervoor gaan springen om vervolgens je helemaal afzeiken... volgende keer rij ik door -:(- -:(- -:(-

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:53

Ik merk het ook tegenwoordig hoor. Dat ze telkens brutaler worden.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:54

unihorses schreef:
Papegara schreef:
Tegenwoordig ja.

of als je wegrijd ervoor gaan springen om vervolgens je helemaal afzeiken... volgende keer rij ik door -:(- -:(- -:(-

Zou ik zeker niet doen! Want als je dat doet heb je zoveel schade en de schuld ;)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:55

Weet nog wel dat ik in de winter langs het jeugdhonk/buurthuis of hoe je dat ook noemt op de fiets zat, achterop bij m'n zus. Stond een groepje Marokkaanse jochies stoer te doen. We kregen ijsballen naar ons toe gesmeten en woorden als "kankeremo" etc. Denk niet dat ze ouder waren dan 14. Hierdoor raak ik ook alleen maar bevooroordeeld, hoor. -O-

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:56

JasmijnJoy schreef:
unihorses schreef:

Zou ik zeker niet doen! Want als je dat doet heb je zoveel schade en de schuld ;)

'
hmm, die schade... nou vooruit dan maar :') maar vooral inhalen , wat een drama....

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:56

Volwassenen kunnen er anders ook wat van, maar dat ter zijde.

Gewoon negeren, werkt het beste. Zet je eroverheen en gun ze dat pleziertje niet :).

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:02

LoveUggs schreef:
Ik wil trouwens verder maar even het onderwerp/ woord allochtonen maar even buiten het topic laten.. We willen natuurlijk niet 'discrimineren' zoals alles tegenwoordig word gezien.. In iedergeval willen we niemand kwetsen!
Hier valt het mee met de jeugd van tegenwoordig, er wordt ook weleens gefloten of geroepen, ook door de jong-volwassenen, maar geen 'schokkende' dingen.
Toen ik laatst naar de supermarkt liep, stond ik wel even ongeveer zo :wow:
Ik loop langs een klein speeltuintje waar weleens kinderen spelen, dit keer 4-5 getinte jongetjes, met vermoedelijk Marokkaanse/Turkse roots. Niets mis met mensen met een buitenlandse afkomst! Maar die jongetjes hebben denk ik niet helemaal de juiste opvoeding gehad. De jongetjes waren denk ik tussen de 6-8 jaar oud, als ik het eerder gehoord had, was ik er zeker op af gelopen, maar was er helaas al bijna voorbij. Ik werd voor 'vieze *scheldwoord* Hollander' uitgemaakt. Ik vraag me toch af hoe de ouders van die kindjes daar over denken, lijkt me niet echt een goede start.. Toen ik die leeftijd was, werden zulke dingen niet gezegd en ik heb deze gedachte, omgekeerd, ook nooit gehad.

Ik denk dat veel dingen met opvoeding te maken hebben en met de tijd en aandacht die de kinders thuis krijgen.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:04

Heel herkenbaar, het ergste vind ik nog dat als er dan zon groepje jongens staat en ze naar je fluiten of roepen enje negeert het dat ze je dan uitmaken voor k*sle*t/h*oer.
Als ze erg jong zijn kan een opmerking nog wel indruk maken maar vanaf een jaar of 13 vinden ze dat alleen maar leuk..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:07

Waarom mogen we het woord alloctonen niet gebruiken, is toch een nette woord voor buitenlander.

Jammer voor ze als ze zich persoonlijk aangesproken voelen, moeten ze maar wat meer gaan doen aan de opvoeding van de kinderen.

Dat geldt voor alle kinderen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 19-06-13 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:08

De jeugd van tegenwoordig hé

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:13

Zelf ben ik nog maar 16, maar ik snap totaaaaal niet hoe je zoiets in je hoofd kan halen...
En dan zeker afgelopen tijd met al die rare nieuwsberichten over al die minderjarige criminelen en misdadigers.. Waar gaat het heen?!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:34

DaniBanani schreef:
Geryon schreef:
Kinderen zijn kinderen inderdaad, die geintjes uithalen. Máár een kind weet wat hij niet mag doen, als het een normale opvoeding heeft gehad. Als het zulke 'erge' asociale dingen zijn ook nog eens :r

Oh, ik praat het ook niet goed hoor. Uiteraard zou een kind niet zo moeten schelden - en dat verhaal van de bus is helemaal van de zotte. Het laat wél mooi zien waar het probleem zit: die kinderen komen dus schijnbaar steeds die bus in en de buschauffeur grijpt niet adequaat in. It takes a village to raise a child, zeggen ze wel eens. En er lijken nu (veel) kinderen te zijn waarbij én ouders, én leraren, én andere autoriteitsfiguren, én overheid falen. En dat creëert dan van die onopgevoede asociale kinders. Kan je hen niet eens meer echt kwalijk nemen, ze hebben immers nooit beter geleerd.

Dus omdat de maatschappij faalt, moeten we hen hun gedrag niet kwalijk nemen? Wanneer ze niets kwalijk genomen wordt leren zij dat er geen consequenties zijn voor slecht gedrag, dus waarom zouden ze er dan mee ophouden? Dan is het alleen maar stoer en leuk.

Ik moet zeggen dat het ergste wat er hier gedaan wordt met zijn 3en naast elkaar fietsen is op het fietspad, en dan hooguit boos worden als een ander geen ruimte voor je maakt. Dan ben ik ook wel af en toe in staat om even 'per ongeluk' naar de zijkant te trappen. Er is een verschil tussen een kwajongensstreek en asociaal gedrag, en dat weten kinderen vaak zelf ook goed genoeg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:41

Sunneva schreef:
Een paar jongens waren laatst bij ons in de wei aan het voetballen, mijn moeder er iets van zeggen natuurlijk. Naja zeg, werd ze meteen voor k*nkerh*er uitgescholden!

Zou niet ze niet zo zeer aanspreken, maar 3x vorderen om het weiland te verlaten (mocht deze in je bezit zijn). Nog niet weg best gewoon politie bellen. :o

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 19:54

Waarom ik liever niet heb dat het woord allochtoon teveel naar boven zou komen in het topic is omdat ik niemand wil kwetsen/ beledigen. Er zijn ook heel veel Nederlandse jochies die zich zo gedragen. Ik werk in een supermarkt en daar lopen regelmatig Nederlandse 13/14 jarige kinderen rond die taakstraf hebben voor STELEN. Ook grote monden enz enz. Mijn collega is van Turkse afkomst en een schat van een meid. Kan haar alles vragen over haar cultuur en geloof. Je scheert al snel een heel ras over een kam. Ik gong flink tekeer thuis, maar mijn ouders weten hoe ik ben. Mijn collega is een hele goede vriendin van mij en vind het ronduit belachelijk hoe sommige mensen kunnen doen.

Ik woon dan ook in een buurt waar mensen/kinderen als dit die mensen rustig neersteken bijwijzevan.. Ik ben hier opgegroeid en vroeger speelden de kinderen buiten. Op de leeftijd van 10 zat ik nog in mijn hut in de bosjes. En op 12 jarige leeftijd ging ik als puppy doodbraaf naar school en speelde buiten met vriendjes en vriendinnetjes. Misschien is het idd dat de tijd veranderd, maar mijn mening is dat het een kwestie is van normale opvoeding. Een goede opvoeding, hoe zeg je dat? Er zijn weinig grenzen meer.

En zoals RusselNuwell al zegt: er zit een verschil tussen een kwajongensstreek en asociaal gedrag.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:06

Dit zie je vooral heel veel in grote steden. Hoe kleiner de dorpjes worden, hoe weider het land wordt, hoe minder je dit ziet. Altans dat is mijn ervaring.

Dit alles is 1 grote reden waarom ik grote steden echt verschrikkelijk vind, ik zou er voor geen goud willen wonen!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:12

Grace schreef:
Dit zie je vooral heel veel in grote steden. Hoe kleiner de dorpjes worden, hoe weider het land wordt, hoe minder je dit ziet. Altans dat is mijn ervaring.

Dit alles is 1 grote reden waarom ik grote steden echt verschrikkelijk vind, ik zou er voor geen goud willen wonen!

:') behalve als je in omgeving van zekere plaatsen woont...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:12

Grace schreef:

Je hebt helemaal gelijk! Ik woon sinds 2 jaar op het platteland, regelmatig 's nachts alleen rond gefietst en nooit een onveilig gevoel gehad. Dat zou ik in de stad toch niet zo snel doen :=