Hoe overgaan van vriendschap naar "oppervlakkig contact"?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 13:06

Ja wil het inderdaad wel gaan laten doodbloeden en het gewoon oppervlakkig houden..
Baal er wel van dat ik 1juli nog met haar mee naar het ziekenhuis zou gaan.

Ik heb (ja tegen jullie advies in :P ) toch naar haar benoemt dat ik het l*llig vind dat ze me niet eens een fijne vakantie etc heeft gewenst. (dit overigens wel op een nette manier) Ze voelde zich wel direct aangevallen en haalde er vanalles bij o.a. dat ze vond dat ik weinig tijd voor haar maakte de afgelopen tijd (terwijl ze wist dat ik de afgelopen 4 weken ong 50-55 uur per week gewerkt heb, en zij werkt maar 8uur per week en zit verder thuis dus dat is wederom haar karaktertrek die naar voren komt: Totaal geen begrip voor anderen die wel hard werken en alleen aan zichzelf denken omdat zij 90% van de week thuis zit en zich verveelt) . Ik heb naar haar benoemt dat ik nu zeg wat mij dwars zit, en ze dan niet weer over zichzelf hoeft te beginnen. Toen dimde ze wat in en gaf daarna aan dat ik gelijk had. Later whatsappte ze nog wel dat ze zich er flink banketstaaf om voelde etc. en haar hele weekendje weg verpest was en dat ze normaal AAALTIJD aan anderen dacht etc. Hier ben ik niet op ingegaan, ik heb het gewoon bij mezelf gehouden en gezegd hoe ik erover denk, klaar.
De reden dat ik ervoor koos om het toch te zeggen, is omdat ik het kwijt wilde voor mezelf en ze nu weet waarom ik minder contact ga zoeken de komende periode. Het is dan aan haar om daar wel/niet iets aan te doen..

Wat vinden jullie ervan dat ik het toch gezegd heb? Ik ben nu wel van plan om er verder geen ruzie oid over te gaan maken, maar ik heb haar gewoon wel even geconfronteerd met haar gedrag, voelt voor mezelf wel goed om dat gedaan te hebben

Maflinger_S

Re: Hoe overgaan van vriendschap naar "oppervlakkig contact"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:16

Als het voor jezelf goed voelt om het uitgesproken te hebben is het toch prima? Ik zou er nu verder geen aandacht meer aan besteden en het initiatief van haar kant laten komen. Komt er niets? Jammer dan. Niet jouw probleem.

JoltsjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:26

helemaal goed toch. je moet vooral doen wat voor jezelf goed voelt.
nu gewoon geen energie meer in steken.

ik heb ooit een vriendin gehad die boos om me werd omdat we gingen verhuizen (met mijn ouders, wat is mijn inbreng dan :P ). dus er zijn meer zulke types. die praatte dan niet de hele dag over haar zelf, maar was wel heel bezitterig (mocht niet met andere vriendinnen spelen, moest na het paard wegbrengen gelijk weer komen etc). nu geen contact meer en ook geen behoefte.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:30

Soms lopen dingen anders dan je zou willen. Dan stop je veel energie en tijd in iemand en vervolgens krijg je niets meer te horen. Wie weet gaat het over een tijdje weer beter? Maar ga tot die tijd je eigen plan trekken. Je hoeft natuurlijk geen ruzie te maken, maar even afstand kan geen kwaad.