ik zie mijn leven niet meer zitten nu

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:42

samira_baco schreef:
Kriel schreef:
Waar ben je dan nu?
Het is natuurlijk onzin dat je niet je huisarts kan bellen, er is ongetwijfeld vervanging of zij kunnen je doorverwijzen.
Bel in elk geval naar de praktijk aldaar dat je hulp nodig hebt en wellicht kunnen zij de crisisopvang voor je regelen.

ik ben nu bij een vriend van me die kan me sws tot zondag in huis houden
en ja ik probeer continu te bellen, maar of de lijnen zijn bezet, of ze blijven zeggen je ha is niet aanwezig probeer het morgen nog eens, tis net of ze niet willen luisteren naar me

Je huisarts is afwezig maar wel in gesprek?
Ik vind eerlijk gezegd dat je wel snel de raad van de bokkers in de wind slaat, je zit nu in een slachtofferrol en daar moet je echt uitkomen anders kom je niet verder.
Je bent een mooie jonge meid, kom voor jezelf op!

Ik vind de tip van Kriel ook heel goed
Citaat:
Probeer dit eens: http://www.zorggroep-almere.nl/maatscha ... ngeren.php
Zij kunnen je ongetwijfeld verder helpen.

Ik weet dat het soms moeilijk is om hulp te krijgen maar word maar desnoods boos! Jij hebt hulp nodig!
Veel sterkte.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:42

Waar zit je nu? In Almere of Purmerend?
Opvanghuizen hebben vaak mogelijkheden om te informeren bij collega instellingen, dus als ze zelf vol zitten dan kunnen ze jou mogelijk doorverwijzen. Wel is er vaak een regiobeleid waardoor je niet overal langdurig kunt verblijven, maar wel hulp kunt krijgen bij het zoeken van een plaatsje.
Als je huisarts niet bereikbaar is zou je evt. bij de politie kunnen informeren. Daar beschikken ze ook vaak wel over informatie.
Heel veel sterkte in deze situatie!

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:43

Emma_s_girl schreef:
Waar zit je nu? In Almere of Purmerend?
Opvanghuizen hebben vaak mogelijkheden om te informeren bij collega instellingen, dus als ze zelf vol zitten dan kunnen ze jou mogelijk doorverwijzen. Wel is er vaak een regiobeleid waardoor je niet overal langdurig kunt verblijven, maar wel hulp kunt krijgen bij het zoeken van een plaatsje.
Als je huisarts niet bereikbaar is zou je evt. bij de politie kunnen informeren. Daar beschikken ze ook vaak wel over informatie.
Heel veel sterkte in deze situatie!

in almere in purmerend woont mijn ex zeg maar

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:50

Ts politie bellen of langs gaan (dat is misschien nog wel beter) en je tas ophalen. Zij kunnen ook gelijk kijken hoe het met je vader is want daar gaat het denk ik ook niet zo goed mee.
Misschien dat zij weten waar je naar toe kunt en anders naar de huisarts of zijn vervanger. Je kunt tot zondag bij die vriend blijven dus een ding tegelijk. Eerst de tas en dan zoeken naar een andere plek.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:55

ik laat zo snel iets van me horen ga nu even van de pc af men ogen worden steeds slechter en ik voel me erg moe en zwak ga even op bed rusten denk ik
zodra ik me wat beter voel ga ik echt zeer me best doen om hulp te krijgen en ander plekje voor zondag te vinden

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:56

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:58

Stertke TS, maar maak er zo snel mogelijk werk van. Ik krijg een beetje de indruk dat je het liefst alles zou willen laten hangen en je weinig fut hebt om een oplossing te zoeken. Als het gaat laat je dan ook helpen door die vriend waar je nu bij woont om naar de politie ed te gaan, moest je alleen niet kunnen/durven.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:01

heel veel sterkte meisje.. Er zijn hier hele nuttige tips gegeven. Vecht voor jezelf en geen gekke dingen doen!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:04

Meid pb me even als je er niet uit komt. Ik woon in Almere heb een auto en een voor dit soort situaties is er bij ins altijd een bed leeg!

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 09:06

Kwanyin schreef:
Stertke TS, maar maak er zo snel mogelijk werk van. Ik krijg een beetje de indruk dat je het liefst alles zou willen laten hangen en je weinig fut hebt om een oplossing te zoeken. Als het gaat laat je dan ook helpen door die vriend waar je nu bij woont om naar de politie ed te gaan, moest je alleen niet kunnen/durven.

nouja die vriend van mij werkt de hele dag en is pas om 17:00 uur klaar maar zodra die thuis is ga ik wel even overleggen om de politie te bellen sws voor mijn tas die heel belangrijk is

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:08

Kijk, dat is nou nog eens hulp van malih. Nu weet je dat je zeker ergens terecht kunt.
Je moet echt uit je slachtofferrol komen meid, want zo kom je niet verder. Waar een wil is, is een weg! Niet alle adviezen wegwuiven met "dat kan toch niet", want een oplossing kan wel!
Succes TS. Mijn pb is altijd open ofcourse.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:08

Wat een ontzettende klote situatie!!
Maar je vader zal niet eeuwig boos zijn. Kun je hem niet bellen met het verzoek jouw tas om die en die tijd buiten te zetten zodat je die op kunt halen??! En wie weet hoe hij dan reageerd?!

malih schreef:
Meid pb me even als je er niet uit komt. Ik woon in Almere heb een auto en een voor dit soort situaties is er bij ins altijd een bed leeg!

<3 Ik moet gewoon even zeggen: Wat een ontzettend lieve reactie!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:10

Maar moet je er op wachten? Als je alleen in staat bent om even langs te gaan NU doen, moet je niet overleggen hé :) . Vijf uur is nog làng, als het dan nog even duurt voordat er iemand met je kan meegaan voor die tas (en 's avonds is er denk ik wat minder volk bij de politie), en dààrna nog gaan zoeken naar een crisisplaats..elke minuut die jer verliest met treuzelen kan kostbaar zijn.
Malih wil je bv ook wel hebben en denk dat zij ook wel met je mee naar de politie wilt als je niet alleen durft? :)

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 09:24

Kentaro schreef:
Wat een ontzettende klote situatie!!
Maar je vader zal niet eeuwig boos zijn. Kun je hem niet bellen met het verzoek jouw tas om die en die tijd buiten te zetten zodat je die op kunt halen??! En wie weet hoe hij dan reageerd?!

malih schreef:

<3 Ik moet gewoon even zeggen: Wat een ontzettend lieve reactie!!

ja zeker heel lief van haar heb haar al een pb gestuurd

nee als ik hem bel neemt hij niet op omdat hij ziet dat ik het ben, en hij is gerust instaat die tas naar buiten toe te smijten nou er zitten belangrijke spullen in dus is dat niet zon goed idee.
en geloof me dit is niet snel over met mijn pa het is wel eens eerder gebeurd en toen hadden we pas na een jaar weer goede contact en nu gaat het weer mis.
het beste voor mij is de politie bellen dan weet ik zeker dat ik mijn tas gewoon op een normale manier krijg en dat het dan ook netjes gegeven wordt inplaats van naar buiten gesmeten

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:54

Dinis de mooie kant van Bokt..zoveel hulpvaardigheid, zelfs een slaapplek wordt aangeboden. Ts kom op meis, je moet jezelf hieruit knokken, pluk ergens wat vechtlust vandaan en kom voor jezelf op! Je kan het..!!! De tips die gegeven worden zouden je verder moeten helpen. Crisisopvang is echt wel beschikbaar altijd. Begin met de huisarts te bellen, die kent ook de sociale kaart en zal je de handvaten geven die je nodig hebt om uit deze situatie te komen.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:04

Pactum bied hulp aan jong volwassenen: tel 026-4460200 bemiddeling, begleid wonen enz. Als dit niet in de regio is waar je woont, zullen ze je vast kunnen doorverwijzen naar de instantie in je eigen regio.
Bellen, actie, proberen je zelf bij elkaar te pakken. Weet makkelijker gezegd dat gedaan. Maar er is hulp, je moet alleen wel zelf stappen ondernemen. Heel veel sterkte

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:13

Ben ook van mening dat een politieagent het best met je mee kan gaan om je vader te overhalen je spullen te geven.
Zij kunnen je ondersteunen, en hebben misschien het meest vat op je vader.

Gelukkig kan je even bij iemand terecht, veel sterkte hoor!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:01

Super hulp van Malih dus, fijn!
TS, wat een rotsituatie. Het klinkt misschien wat vervelend maar je moet zelf uit de slachtofferrol kruipen en jezelf een flinke skup onder je kont geven. Kom voor jezelf op en ga voor jezelf vechten! Je bent 18 en er zijn echt wel instanties en organisaties die je kunnen helpen. Je moet het alleen wel zelf aangeven en er op doorhameren. Met zelfmedelijden kom je helaas nergens.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:13

Ik ben druk aan t pben met ts. Maar we verzinnen wel iets

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:13

Cayenne schreef:
Super hulp van Malih dus, fijn!
TS, wat een rotsituatie. Het klinkt misschien wat vervelend maar je moet zelf uit de slachtofferrol kruipen en jezelf een flinke skup onder je kont geven. Kom voor jezelf op en ga voor jezelf vechten! Je bent 18 en er zijn echt wel instanties en organisaties die je kunnen helpen. Je moet het alleen wel zelf aangeven en er op doorhameren. Met zelfmedelijden kom je helaas nergens.

Hier sluit ik mij bij aan en heb ik niets aan toe te voegen.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:18

samira_baco schreef:
eclair98 schreef:
Kop op meid, je bent het waard +:)+
Wanneer werkt jouwn vader en wanneer is hij misschien niet thuis. Probeer dan de tas te pakken te krijgen.

hij is elke dag thuis helaas en heb de sleutel ook niet meer

Naar de politie! Misschien kunnen die even me naar je huis zodat je vader die tas teruggeeft. En wellicht iets doen om jou van een dak boven je hoofd te voorzien.
Sterkte!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:19

malih schreef:
Ik ben druk aan t pben met ts. Maar we verzinnen wel iets

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:25

Mensen die in een zware depressie zitten en kampen met gedachten over zelfmoord hebben vaak geen reden meer om iets voor zichzelf over te hebben of te doen. Dat is eigenlijk het erge en het gevaarlijke van de stoornis depressie. Het stadium van zelfmedelijden is ze denk ik helaas al lang voorbij.

Gezien jou verleden kan ik heel goed begrijpen dat je het erg moeilijk hebt. Onderdak is nu niet het grootste probleem, je kunt tot zondag bij je vriend blijven en er is een lieve bokker die haar hulp heeft aangeboden. Schaam je niet en ga hulp zoeken. En zo snel mogelijk zodat je geen gekke dingen gaat doen. Bel de huisarts en zorg dat je vandaag terecht kunt ook al is het bij een vervanger..

Veel sterkte en kracht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:26

jouw vader is nog steeds financieel verantwoordelijk voor je :) hij kan je dus niet zomaar op straat zetten zonder identificatie etc. Sowieso moet je altijd een ID bij je hebben, dus je kan zeker de politie inlichten :)

sassefras

Re: ik zie mijn leven niet meer zitten nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:29

ik vraag me dan weer af waar de bonje over ging ??? of is dat al ergens voorbij gekomen ???