Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) gehoord heb is dat de bestuurder verantwoordelijk is voor het rijden in een auto die niet verzekerd is. Mag de auto op een andere naam staan, maar jij gaat er de weg mee op!Sanne9489 schreef:Waarom moet zijn stiefvader de boete betalen als het de auto van je vriend is en hij hier ook in rijd?
De auto is toch van je vriend en niet van zijn stiefvader?
lady62 schreef:Aan het hele verhaal klopt iets niet.
verzekering was 1 keer niet af geschreven daarna geen bericht gehad en verzekering stop gezet.
ten eerste krijg je altijd bericht jullie hebben wel aan je schoonvader betaald maar dat geld is niet gebruikt voor het doel.
Ik denk dat het verstandig is om even te bellen met de verzekeringsmaatschappij want is het niet mogelijk dat het verhaal iets anders is.
Natuurlijk iedereen maakt fouten maar dit is dan wel een dubbele fout?
Wil niemand beschuldigen maar zou je niet het hele verhaal willen weten.

Dat was sowieso al de planning om deze zomer te doen.
. Sorry dat ik het zo zeg maar kan het niet anders omschrijven. (bedoel het niet beledigend maar meer als waarschuwing
). Als de fiscus hier achter komt ben je zwaar de pineut. En dit weet ik omdat mijn vader een assurantie kantoor heeft en dit meerdere keren is tegen gekomen. Als ze erachter zijn gekomen kom je op de zwarte lijst en is het verzekeren van de auto alleen maar duurder omdat je maar bij een enkele verzekeraar terecht kan. _SantOs_ schreef:Aller eerst wat ongelofelijk dom dat de auto niet gewoon op je vriend zijn naam staat. Sorry dat ik het zo zeg maar kan het niet anders omschrijven. Als de fiscus hier achter komt ben je zwaar de pineut. En dit weet ik omdat mijn vader een assurantie kantoor heeft en dit meerdere keren is tegen gekomen. Als ze erachter zijn gekomen kom je op de zwarte lijst en is het verzekeren van de auto alleen maar duurder omdat je maar bij een enkele verzekeraar terecht kan.
Dus allereerst; laat hem overzetten!
En klopt, je krijgt van je verzekering idd herinneringen dus dan is het vreemd dat niemand die gezien heeft. Ze schrijven je nooit zomaar uit zonder een aanmaning.
het is legaal. Davinia_ schreef:Update!
Stiefvader had nog eens goed nagekeken en bleek die brieven van de verzekering helemaal niet gehad te hebben. Hij heeft de verzekering weer gebeld, kreeg dit keer een ander aan de lijn en die vond het allemaal maar een vaag verhaal, want je wordt nooit zo snel al uitgeschreven en regelt nu een verklaring voor de politie dat we al die tijd wel verzekerd waren, maar vanwege een fout van hun niet en dus hoeven we waarschijnlijk niets te betalen.
Ayasha schreef:Niet waar. Dat is enkel een probleem wanneer de zoon in fout gesteld wordt en naar aanleiding daarvan besluit op pa's naam te rijden. (dus om de hogere verzekering te "ontduiken".)
Ik heb ook lang als 2e bestuurder bij mijn moeder in de verzekering gezeten. Dat is een optie die verzekeraars je bieden en daar heeft de fiscus niets aan te bemoeien.het is legaal.