Mee betalen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Mee betalen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:20

Omdat het met terugwerkende kracht gaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:42

Je kunt natuurlijk ook verder niet zo'n punt maken van de boete, maar wel iets leuks doen voor je schoonouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:39

Goof schreef:
Je vriend wil zelf bezuinigen op de kosten en speelt het dus via zijn stiefvader. Als hij zelf de kosten voor de verzekering op zich had genomen had hij ook zelf alles in de hand gehad.
Meebetalen is wel het minste dat je kunt doen denk ik.

Nou idd :j

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:45

Wat ik wel eens bij 'Wegmisbruikers' ( :') ) gehoord heb is dat de bestuurder verantwoordelijk is voor het rijden in een auto die niet verzekerd is. Mag de auto op een andere naam staan, maar jij gaat er de weg mee op!

Als je het geld hebt.. gewoon betalen.. liever 200 eu kwijt dan wellicht problemen met je schoonfamilie!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:47

Sanne9489 schreef:
Waarom moet zijn stiefvader de boete betalen als het de auto van je vriend is en hij hier ook in rijd?

De auto is toch van je vriend en niet van zijn stiefvader?

Mee eens of zelf de volle mep betalen of meebetalen, dat is toch wel zo netjes.

Hij had gewoon moeten controleren of het verzekerd is voordat hij ermee rondreed, want er kan gerust weleens wat misgaan met een verzekeringsmaatschappij.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:50

Ik zeg ook ieder de helft

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:01

Aan het hele verhaal klopt iets niet.
verzekering was 1 keer niet af geschreven daarna geen bericht gehad en verzekering stop gezet.
ten eerste krijg je altijd bericht jullie hebben wel aan je schoonvader betaald maar dat geld is niet gebruikt voor het doel.
Ik denk dat het verstandig is om even te bellen met de verzekeringsmaatschappij want is het niet mogelijk dat het verhaal iets anders is.
Natuurlijk iedereen maakt fouten maar dit is dan wel een dubbele fout?
Wil niemand beschuldigen maar zou je niet het hele verhaal willen weten.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:08

lady62 schreef:
Aan het hele verhaal klopt iets niet.
verzekering was 1 keer niet af geschreven daarna geen bericht gehad en verzekering stop gezet.
ten eerste krijg je altijd bericht jullie hebben wel aan je schoonvader betaald maar dat geld is niet gebruikt voor het doel.
Ik denk dat het verstandig is om even te bellen met de verzekeringsmaatschappij want is het niet mogelijk dat het verhaal iets anders is.
Natuurlijk iedereen maakt fouten maar dit is dan wel een dubbele fout?
Wil niemand beschuldigen maar zou je niet het hele verhaal willen weten.

Inderdaad even bellen met de verzerkingsmaatschappij, daar is iets fout gegaan blijkbaar, zij horen dit ook op te lossen zonder dat jullie er problemen van ondervinden.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:11

Wat je zegt Lady62 ! Ik vind het een vaag verhaal.
Als je je verzekering niet betaald krijg je een herinnering, en als je daarna nog niet betaald krijg je nog ene herinnering. Dat wel 3x voordat men de dekking opschort en andere acties onderneemt.

Vreemd dat iemand dan 3x een aanmaning mist en helemaal vreemd dat hij nooit op z'n bankafschriften kijkt.

Dus iets mist er in dit verhaal. Je auto staat echt niet zomaar als onverzekerd te boek.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 13:17

Ik vind het ook een heel vreemd verhaal idd, ik zal het nog eens met schoonstiefvader overleggen hoe het nu precies is gegaan :)
Wat ik er van begreep is dat schoonstiefvader idd niet op zijn afschriften heeft gekregen en de aanmaningen niet heeft gelezen.

Over het betalen hebben we idd besloten dat wij de schuld op ons nemen en de boete gewoon betalen. Het is jammer van het geld, maar helaas. Vriend reed op dat moment in de onverzekerde auto en ook al wist niemand dat ie niet verzekerd was, toch was het vriendlief die fout zat. Dus moeten wij ook gewoon betalen, hebben we besloten :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:18

auto op eigen naam zetten? Incl. de verzekering.. Zo bouw je niks op.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 13:18

Sammie, dat gaan we idd ook doen ja :j Dat was sowieso al de planning om deze zomer te doen.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:30

Aller eerst wat ongelofelijk dom dat de auto niet gewoon op je vriend zijn naam staat := . Sorry dat ik het zo zeg maar kan het niet anders omschrijven. (bedoel het niet beledigend maar meer als waarschuwing ;) ). Als de fiscus hier achter komt ben je zwaar de pineut. En dit weet ik omdat mijn vader een assurantie kantoor heeft en dit meerdere keren is tegen gekomen. Als ze erachter zijn gekomen kom je op de zwarte lijst en is het verzekeren van de auto alleen maar duurder omdat je maar bij een enkele verzekeraar terecht kan.
Dus allereerst; laat hem overzetten!

En klopt, je krijgt van je verzekering idd herinneringen dus dan is het vreemd dat niemand die gezien heeft. Ze schrijven je nooit zomaar uit zonder een aanmaning.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:32

_SantOs_ schreef:
Aller eerst wat ongelofelijk dom dat de auto niet gewoon op je vriend zijn naam staat := . Sorry dat ik het zo zeg maar kan het niet anders omschrijven. Als de fiscus hier achter komt ben je zwaar de pineut. En dit weet ik omdat mijn vader een assurantie kantoor heeft en dit meerdere keren is tegen gekomen. Als ze erachter zijn gekomen kom je op de zwarte lijst en is het verzekeren van de auto alleen maar duurder omdat je maar bij een enkele verzekeraar terecht kan.
Dus allereerst; laat hem overzetten!

En klopt, je krijgt van je verzekering idd herinneringen dus dan is het vreemd dat niemand die gezien heeft. Ze schrijven je nooit zomaar uit zonder een aanmaning.

Niet waar. Dat is enkel een probleem wanneer de zoon in fout gesteld wordt en naar aanleiding daarvan besluit op pa's naam te rijden. (dus om de hogere verzekering te "ontduiken".)
Ik heb ook lang als 2e bestuurder bij mijn moeder in de verzekering gezeten. Dat is een optie die verzekeraars je bieden en daar heeft de fiscus niets aan te bemoeien. :) het is legaal.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:34

Tja zoiets hadden wij ook gingen overstappen van verzekering 14 mei eindigde de verzekering maar wij dachten nieuwe gaat 14 mei in bleek dag later in te gaan aangehouden etc.. en nu een boete moeten betalen van 396 euro( dit is incl admin kosten)

Ik zou fair doen en samen splitsen dan want iig is het jullie auto en hoeft de stiefpap niks te betalen in mijn ogen.. dit moeten jullie in de gaten houden,.. en niet je stiefpap want jullie rijden erin..

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:53

Ja dat kan wel zijn maar de verzekering is wel aan stiefvader betaald waar is dat geld dan gebleven.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:03

Misschien denk ik anders dan andere bokkers maar jullie hebben altijd netjes het geld aan jullie stiefvader betaald. Dan is het toch niet jullie fout om een fikse boete te krijgen door het nonchalante gedrag met rekeningen en brieven van de stiefvader?

Ik snap goed dat jullie een deel willen meebetalen omdat jullie wel het gemak hadden om op de naam van de stiefvader de verzekering te kunnen hebben, dat vind ik ook zeer netjes van jullie. Maar om nou het hele bedrag te betalen plus de bedragen die jullie gewoon maandelijks hebben overgemaakt.. Nee dat zou ik niet doen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 16:45

Update!

Stiefvader had nog eens goed nagekeken en bleek die brieven van de verzekering helemaal niet gehad te hebben. Hij heeft de verzekering weer gebeld, kreeg dit keer een ander aan de lijn en die vond het allemaal maar een vaag verhaal, want je wordt nooit zo snel al uitgeschreven en regelt nu een verklaring voor de politie dat we al die tijd wel verzekerd waren, maar vanwege een fout van hun niet en dus hoeven we waarschijnlijk niets te betalen.

JoltsjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:21

volgens mij zijn jullie allemaal goed bezig.

en goeie stiefvader die zijn verantwoordelijkheid wil nemen en jullie ook.
zoals het nu lijkt, loopt het goed af? dan je schoon ouders meenemen voor een etentje voor de moeite?

moet je wel een boete betalen en wil je stiefschoonvader (wat een prachtig woord) echt alleen willen betalen, kun je altijd nog iets leuks voor hem kopen (voor 300 euro moet dat vast lukken).

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:24

Citaat:
We hebben geld genoeg en kunnen dat ook wel betalen
Gezien deze zin zou ik zeggen, gewoon mee betalen. Jullie rijden tenslotte in zijn auto, en wat ik eruit opmaak niet eenmalig. Lijkt me wel zo fair om te doen. Zeker als je het kan missen. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 00:05

Ts geeft continu al aan dat ze wel wil betalen maar dat schoonvader dit niet wilde... Daarnaast leek het mij al een fout van de verzekeraar dus had ik willen adviseren die eens goed aan de tand te voelen.
Gelukkig gaat de verzekeraar een verklaring afgeven zodat jullie niet met de kosten blijven zitten van hun fout

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:52

Davinia_ schreef:
Update!

Stiefvader had nog eens goed nagekeken en bleek die brieven van de verzekering helemaal niet gehad te hebben. Hij heeft de verzekering weer gebeld, kreeg dit keer een ander aan de lijn en die vond het allemaal maar een vaag verhaal, want je wordt nooit zo snel al uitgeschreven en regelt nu een verklaring voor de politie dat we al die tijd wel verzekerd waren, maar vanwege een fout van hun niet en dus hoeven we waarschijnlijk niets te betalen.

Dit is zeer netjes van de verzekeringsmaatschappij, waren ze maar allemaal zo.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:58

Jullie zijn officieel niet goed verzekerd.
Als jou vriend een ongeluk krijgt kun je nog weleens een deel voor eigen rekening krijgen.
Dit omdat de premie berekend wordt voor een oudere bestuurder (ander risico)
Ander adres (Ander risico)
Wellicht ander aantal echte opgebouwde schade vrije jaren (ander risico)

En geloof mij, voor een verzekeringsmaatschappij is het echt niet zo heel moeilijk om er achter te komen wie de regelmatige bestuurder is.

Tip 1, zet de auto op naam van je vriend bij het RDW.

Tip2, Sluit zelf een verzekering af!

Hiermee voorkom je een heleboel ellende.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:01

Ayasha schreef:
Niet waar. Dat is enkel een probleem wanneer de zoon in fout gesteld wordt en naar aanleiding daarvan besluit op pa's naam te rijden. (dus om de hogere verzekering te "ontduiken".)
Ik heb ook lang als 2e bestuurder bij mijn moeder in de verzekering gezeten. Dat is een optie die verzekeraars je bieden en daar heeft de fiscus niets aan te bemoeien. :) het is legaal.

Dan moet je inderdaad als regelmatige bestuurder vermeld staan.
Verzekeraars deden dit in het verleden makkelijker dan nu.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:07

Vindt het alleen al belachelijk als er 1 maand premie niet betaald zou zijn ze je uit je verzekering gooien zonddr bericht .
Dan heb je of een verzekering met een hele grote K .
Of er zijn meer maanden niet betaald