Kleding op werk bij warmte; juf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: Kleding op werk bij warmte; juf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 19:24

Tot op mn knieeen

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:27

Ik snap het probleem niet helemaal? Je kunt als juf toch gewoon een korte broek met tshirt dragen? Een ultra korte short lijkt me inderdaad niet gepast maar iedereen loopt met korte broeken rond als het warm weer is...

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 19:29

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:33

Jurkje waarbij je schouders wel aardig bedekt zijn, je geen inkijk hebt (hals niet lager dan een handbreedte vanaf kuiltje in de hals) en netjes tot op kniehoogte komt; heb je een keurige outfit!

Bedekt kleden is ook gunstig; in de woestijn zie je geen inwoner die in korte broek loopt met een hemd :P
Huid neemt de hitte op, of je moet spierwit zijn :Y) dan reflecteer je het licht haha

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:40

Hier een juf die morgen lekker een korte broek draagt met een shirt of mouwloos shirtje. Ook in zomer kleding kan je nog steeds netjes eruit zien. Niet meteen je strandkloffie uit de kast trekken natuurlijk maar genoeg opties.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:47

Deze juf trekt ook een mouwloos shirtje/bloesje aan met een broek tot net over d'r knieën :D
Als het inderdaad maar netjes, schoon en heel is :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:59

Blouse met korte mouwen kan natuurlijk ook.
Een luchtige zomerbroek kan gewoon lange pijpen hebben hoor. Dan is het evengoed niet super warm.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:40

Ik ben ook juf en zit met hetzelfde probleem. In de klas zou het simpel zijn....t-shirt en lange broek. Maar wij hebben morgen sportdag!

Ik heb net mijn korte broek spijkerbroek (tot op de knie ongeveer) gezocht. Nu weet ik niet zo goed wat daarop te dragen. Ik heb t-shirts maar die zijn allen vrij lang (warm en daar krijg je van die lelijke witte armpjes van), dus heb er een soort hempje (dus geen spaghettibandje maar dikke band) bij gepakt maar weet niet of ik het morgen aandurf.

Ik werk op een school met voornamelijk Islamitische kinderen... Dat maakt het niet makkelijker!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:42

Je zou ook een legging aan kunnen doen tot over je knie met een jurkje erover?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 20:45

Bij mij wordt t een jurkje tot over de knie zonder mouwen, met brede bandjes.

Oe met islamitische kinderen wordt t ook nog iets lastiger. Mmm... Is t wel beetje nette korte spijkerbroek?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:48

Ahtnamas schreef:
Ik ben ook juf en zit met hetzelfde probleem. In de klas zou het simpel zijn....t-shirt en lange broek. Maar wij hebben morgen sportdag!

Ik heb net mijn korte broek spijkerbroek (tot op de knie ongeveer) gezocht. Nu weet ik niet zo goed wat daarop te dragen. Ik heb t-shirts maar die zijn allen vrij lang (warm en daar krijg je van die lelijke witte armpjes van), dus heb er een soort hempje (dus geen spaghettibandje maar dikke band) bij gepakt maar weet niet of ik het morgen aandurf.

Ik werk op een school met voornamelijk Islamitische kinderen... Dat maakt het niet makkelijker!

Hmm het is natuurlijk wel sporten dus opzich snappen ze dan wle dat jij niet in een lange broek mee doet denk ik.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:49

Ook hier morgen een dagje aan het meer..
Twijfelde ook wat ik aan ga doen, maar waarschijnlijk een jurkje en een legging.
Vind ik netjes zat! En daaronder lekker mijn birkenstocks :)

Laura1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:51

Als t echt heet is, zoals morgen, zorg ik dat ik een 3/4 broek of jurk/rok tot op mijn knie aan heb.
Hemdje doe ik wel vaak aan, maar dan 1 met brede banden en die hoger sluit.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:58

Ahtnamas schreef:

Waarom zou dat niet makkelijker zijn? Jij hebt respect voor hun geloof en opvattingen en als het goed is hebben ze dat ook voor jou.
Ik denk wanneer je gewoon geen (niet teveel) seksualiteit uitstraalt er niets mis is. Dus geen laag uitgesneden shirts, hotpants of lage heupbroeken (met bilspleet :D )
Een top met brede banden en hoger vallend aan de voorkant moet kunnen. Als je erg twijfelt vraag dan je directie even om advies.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:01

Hbo juf die regelmatig in korte broek loopt. Bij de h&m verkopen ze 'zakelijke' korte broeken, tot net boven de knie. Shirtje er op en pumps er onder, ziet er imo netjes uit.

Draag ook jurken naar t werk, wel hoog gesloten en tot op de knie en altijd dichte schoenen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:04

ik vind dat het er helemaal aan ligt wat voor lichaam je hebt, je leeftijd en hoe kort het broekje is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:06

een juf kan best met een normale korte broek voor de klas hoor, zeker met "de mussen vallen van het dak" temperaturen.
wat is er mis met een knielange korte broek met een net shirtje er boven?
dat je niet in een shortje en een buiktruitje gaat lopen lijkt me logisch, maar in de zomer kun je best wat luchtiger gekleed gaan zonder er direct slonzig of provocerend uit te zien.

voor mij zou het weer makkelijker zijn, de keren dat ik een korte broek draag zijn op 1 hand te tellen (ik heb geen korte broeken , 1 driekwart broek, maar die draag ik alleen rondom huis als ik nergens naar toe hoef)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 17-06-13 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:07

Heb je geen katoenen jurkje? Ik sta ook voor de klas en vind korte broek en hemdjes wel gaan, als het maar nette hemdjes zijn en geen 'puberdingen' met halfblote borsten.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:08

Pfff, met warm weer loopt deze juf standaard in jurkjes en rokjes!
Wel tot op de knie of erover en de bovenkant absoluut zonder inkijk. Spagettibandjes en tops heb ik zeker geen moeite mee. Zelf kijk ik naar het ouderpubliek van mijn werk. Zij lopen in vergelijkbare kleding en dan vind ik het ook kunnen. Vestjes zijn ook ideaal, zo loop ik in de koele ochtend er netjes bij en als de temperaturen stijgen (heb ook een warm lokaal) dan gaat het vestje gewoon uit.
Die kids lopen met dit weer rond in hotpants, maar dat gaat hem voor mij niet worden ;)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:10

Ik ben geen juf, maar heb wel een verantwoordelijke baan. Ik ga gewoon in het lang, ondanks het mooie weer. Geen hemdjes, korte broeken of teenslippers, maar een lange broek met een blouse die de helft tot driekwart van mijn armen bedekt.

Als ik thuis ben trek ik de zomerjurkjes wel uit de kast, maar niet op mijn werk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:13

sja, er zijn idd genoeg banen en functies waar een kortere broek oid niet gewaardeerd word...maar juf?
ik zie hier op de basisscholen (2 x christelijk en 1 x openbaar) ook voldoende luchtiger geklede docenten voorbij schuiven en die zien er nog steeds netjes uit.
op de zwaar reformatorische basisschool in mijn geboortedorp is het een ander verhaal, daar moet de stof altijd tot de grond komen , maar lange broeken zijn nog steeds uit den boze voor de vrouw.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:15

Hier ook een juf... Korte broek kan prima op warme dagen vind ik.
Ook een hemdje (niet spaghetti) kan prima.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:16

mijn juffen hadden vroeger ook wel eens een korte broek aan hoor, kan hartstikke goed!. heb er nooit een probleem mee gehad.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:19

Heb je geen 3kwart legging of een 7/8 legging?
En dan met een jurkje/tuniekje?

Ik loop nu stage en met warm weer heb ik meestal een top aan van only/veromoda etc. met een jeans.
Zie er hier genoeg lopen met een broek tot de knie/ jurkje tot de knie.
Maar ook wel met kortere rokjes/jurkjes

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 21:20

Nee helaas alleen lange leggings.