wat heb je nodig voor een baby kamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:23

anneliesdj schreef:
Daarom moet je ook niet teveel halen, kindje groeit in 2/3 weken een kledingmaat dus als je dan 7 pakjes hebt kan hij iets 2 of misschien 3x aan hebben.
En ik heb me veel geërgerd aan al die prachtige kleertjes met knoopjes, ritsjes en frutsels wat alleen maar heel lastig is en helemaal niet fijn zit voor een baby'tje wat bijna de hele dag in bed ligt.

dat is inderdaad super onhandig. spijkerbroekjes etc. niet gebruiken. zit voor geen meter bij zo'n ukje.

wel vind ik 3 pakjes super weinig. 1 x spuit luier en een keer een golf melk en klaar ben je.

ik had minimaal 10 setjes. als ze zo super klein zijn vond ik die pakjes met drukknopen super handig. ook met verschonen een uitkomst.

dit soort had ik veel

Afbeelding

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:46

Hydrofiele luiers hema.
Stretch rompers hema.
Neuspeertje.
Thermometer
Als je naar het consultatiebureau moet heb je een omslagdoek nodig, hoe heet zo'n ding, een handdoek met muts. Want daar moet hij/zij in het blootje wachten.
Laat je ook niet vanalles aanpraten wat betreft het wandelwagen matrasje en de aankleding daarvan.

Maat 50 zou ik alleen maar zorgen dat hij/zij 2 dagen aangekleed zou kunnen worden en verder zou ik het niet kopen. Dat kun je altijd bij halen namelijk.
Maat 56 zou ik wel lekker shoppen hoor. Ik denk dat je met 7 outfitjes zeker wel een start kunt maken. Schoentjes, hoe schattig ook, lekker in de winkel laten liggen.
Let wel op dat je geen kleding koopt met knoopjes en rits op de rug.

Ik vond dat het in het begin snel ging van kledingmaat naar kledingmaat en nu wat minder snel. Dus hele stapels heb je echt niet nodig.

Bij sommige winkels krijg je trouwens de kleerhangertjes mee en bij sommige winkels niet. Misschien handig om een paar kleerhangertjes bij te kopen. Niet van die rare houten waar de kleding zo vanaf schuift, maar de gewone waar je boven een schuifje hebt voor lusjes spul en aan de zijkant een klem voor de broekrand.

Die had ik juist weer niet simongek, omdat ik vond dat het om het lijfje draaide. Maar had wel jogingpakstijl zeg maar. Gewoon omdat dat inderdaad soepel zit.
SPijkerbroekjes, jurkjes, kortom dat chique spul, is voor later, maar in het begin is het inderdaad niet fijn.

benangelique

Re: wat heb je nodig voor een baby kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:09

En zachte stofjes zijn leuk, maar voor een jongetje vanaf maat 62 toch echt lastig te vinden!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:10

Deze draaide niet en vond ik ook zo handig met slapen.

Kan je ze zo in bed mee leggen.

Misschien draaien die goedkope dingen omdat die vaak wijder zitten.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:12

benangelique schreef:
En zachte stofjes zijn leuk, maar voor een jongetje vanaf maat 62 toch echt lastig te vinden!

Geen last mee gehad.beetje knappe kinderkleding winkel
Heeft leuke broekjes in soepele stof.

Ook online wel te vinden mocht je niet naar de stad willen ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:12

benangelique

Re: wat heb je nodig voor een baby kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:17

Ik vind de keuze echt beperkt. Er worden vooral veel spijkerbroeken verkocht. Het is wel te vinden hoor, maar je moet goed zoeken

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:30

Ze hebben voor die kleintjes ook vaak van die katoenen broeken zeg maar en dan met een iets zachtere binnenkant.
name it heeft die ook en die zitten heerlijk. in de winter zijn ze dan ook vaak wat dikker.

en die boxpakjes vond ik leuk tot 62 of zo. Als kindjes dan wat groter zijn vond ik het niet leuk meer staan.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:32

Lynn_Nikita schreef:
Zon plastic ding waar de kleine in kan liggen in bad is ook fijn, weet even niet hoe dat heet.

zo'n inzet voor in het badje. super handig ding vond ik dat.

gaat 10 x sneller als samen in bad. (ik was vaak alleen en dan vond ik zo'n glibberig lijfje niet handig)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:35

simongek schreef:
anneliesdj schreef:
Daarom moet je ook niet teveel halen, kindje groeit in 2/3 weken een kledingmaat dus als je dan 7 pakjes hebt kan hij iets 2 of misschien 3x aan hebben.
En ik heb me veel geërgerd aan al die prachtige kleertjes met knoopjes, ritsjes en frutsels wat alleen maar heel lastig is en helemaal niet fijn zit voor een baby'tje wat bijna de hele dag in bed ligt.

dat is inderdaad super onhandig. spijkerbroekjes etc. niet gebruiken. zit voor geen meter bij zo'n ukje.

wel vind ik 3 pakjes super weinig. 1 x spuit luier en een keer een golf melk en klaar ben je.

ik had minimaal 10 setjes. als ze zo super klein zijn vond ik die pakjes met drukknopen super handig. ook met verschonen een uitkomst.

dit soort had ik veel

[ Afbeelding ]

Die zijn heel fijn idd, als je er daar 5 van hebt zit je eerst prima hoor, mits je ook een droger hebt, als je niet zo snel kunt drogen is een paar meer wel handig. En als je een keer alles in de was hebt pak je gewoon een maatje groter uit de kast, maakt ook niet uit, kom je echt tekort dan zijn een paar pakjes zo gehaald.