jippie, we gaan trouwen! Maar wat nu allemaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:23

Ja echt iemand die alleen op de dag zelf de taken van ceremoniemeester vervult idd :j

Het is een hele persoonlijke keuze, wat zoiets kost weet ik niet, geen idee, maar ik snap wel dat iemand er voor zou kunnen kiezen. Als jij iemand aanwijst als CM dan kan diegene niet optimaal van de bruiloft genieten, door zo'n professionele CM op te zadelen met de hele dagplanning etc. voorkom je dat :j En zo iemand heeft het al vaker gedaan en weet daardoor waarschijnlijk iets beter waar hij/zij op moet letten.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:25

Speciale aanbieding: trouwjurk met bijpassende bruidsmeisjes jurk ( 4 jarige), ben ook vorig jaar getrouwd!!

Muronia

Re: jippie, we gaan trouwen! Maar wat nu allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 18:41

Bedankt, wat een leuke reacties!

We gaan deze week op het gemeentehuis de datum vastleggen (4 juli gaan we proberen).

Voor wat betreft de fotograaf, hebben we iemand in de kennissenkring die goed kan fotograferen. Ik ga geen officiële trouw-fotograaf inhuren dus.

Een officiële ceremoniemeester begin ik ook niet aan. We willen het vrij simpel houden. Ik denk dat we voor s avonds een tent gaan huren en die in de tuin laten zetten. We willen wel een cateringbedrijf de hapjes laten doen en een tap huren.

Onze huis-kapster komt mijn haar doen 's ochtends (en dat van mijn dochter) en de make up doen.

Een vriend van ons heeft een old-timer kever en die willen we vragen voor het vervoer.

Dan moeten we nog ringen, kaartjes, presentjes voor nadien, bloemen en natuurlijk de kleding van onszelf.

Voor wat betreft de muziek, gaan we in de buurt kijken naar een bandje (bekenden van ons) of we vragen een andere bekende die dj is.

we willen in de middag (tussen 1 en half 3) trouwen op het gemeentehuis, daarna de foto's laten maken op locatie en met de familie, getuigen en vrienden samen eten. 's Avonds komen dan de gasten bij ons thuis zeg maar.

Volgens mij zijn we al een heel eind met het denken toch?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:47

Leorah schreef:
Bedankt, wat een leuke reacties!

We gaan deze week op het gemeentehuis de datum vastleggen (4 juli gaan we proberen).

Voor wat betreft de fotograaf, hebben we iemand in de kennissenkring die goed kan fotograferen. Ik ga geen officiële trouw-fotograaf inhuren dus.

Een officiële ceremoniemeester begin ik ook niet aan. We willen het vrij simpel houden. Ik denk dat we voor s avonds een tent gaan huren en die in de tuin laten zetten. We willen wel een cateringbedrijf de hapjes laten doen en een tap huren.

Onze huis-kapster komt mijn haar doen 's ochtends (en dat van mijn dochter) en de make up doen.

Een vriend van ons heeft een old-timer kever en die willen we vragen voor het vervoer.

Dan moeten we nog ringen, kaartjes, presentjes voor nadien, bloemen en natuurlijk de kleding van onszelf.

Voor wat betreft de muziek, gaan we in de buurt kijken naar een bandje (bekenden van ons) of we vragen een andere bekende die dj is.

we willen in de middag (tussen 1 en half 3) trouwen op het gemeentehuis, daarna de foto's laten maken op locatie en met de familie, getuigen en vrienden samen eten. 's Avonds komen dan de gasten bij ons thuis zeg maar.

Volgens mij zijn we al een heel eind met het denken toch?

Bruidsfotografie is echt een vak apart. Ik zou heel erg op passen met een huis-tuin-en-keuken fotograaf vragen. Je kunt tenslotte de dag niet een keer over doen.

Je mist iets over de uitnodigingen, iets over een taart (mocht je dat willen). Verder mis ik een beetje wat je wil gaan doen met de hele groep tussen het foto's maken en het eten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 18:51

Met kaartjes bedoel ik de uitnodigingen :). Taart.. denken we over na. Dat weet ik nog niet. Voor wat betreft de hele groep, heb je gelijk in, gaan we over nadenken :D. En de fotograaf.. volgens mij kan hij dit echt goed, ik ga eens kijken of ik wat voorbeelden kan bekijken (hij is wel echt bezig met fotografie, dus niet helemaal huis-tuin en keuken..)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:58

Heb je al eens op de site van Arnhemsmeisje gekeken? Daar staat ook waar je op kunt bezuinigen. Bezuinigen op een fotograaf zou ik dus juist niet doen, die foto's moeten een leven lang mee.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:09

Ik raad je ook aan om het cateringbedrijf de drankjes te laten verzorgen, iig het weghalen van de lege glazen, inschenken, borden weghalen etc. Het scheelt zo veel als n ander al die klusjes voor je doet.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:09

Ook leuk is niet alleen met een kleur als rode draad werken, maar ook een thema gebruiken.
Ons thema was klavertje vier:
- op de uitnodiging
- op de misboekjes
- verhaal in de kerk
- ipv bloemen op de tafels klavertje 4 plantjes
- als bedankje op internet doosjes met 'wij willen ons geluk met jullie delen' en daarin een potje en knolletjes op zelf hun plantje te planten
- ipv gastenboek hadden we groene klavertje 4 bladen (15cm*15cm ongeveer) en daaraan een haakje om een wens op te schrijven en dan in bomen te hangen.
- desserts met klavertje 4 decoratie op
- ...