Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moyra schreef:Megamutsj schreef:Geinig, ik ken degene die het paardje aanbied.
Naar mijn weten is jouw werkgever jou verplicht om bijvoorbeeld een maand voordat je contract afloopt te melden of hij word verlengt of niet, als ze niets melden dan word hij automatisch verlengt.
Dat is niet waar![]()
In mijn directe omgeving meegemaakt dat het op donderdag verteld werd en vrijdag de laatste werkdag was.
Megamutsj schreef:Er is altijd een maand opzegtermijn, dit zou in jouw contract moeten staan.
Dat het in jouw directe omgeving anders is betekend niet dat het ook zo volgens de wet bepaald is. Dat is dan gewoon niet netjes van de werkgever.
Of het zou anders in het contract moeten staan omdat je een ander soort dienstverband hebt, dan is het een ander verhaal.
Kwanyin schreef:Bij een tijdelijk contract is er helemaal geen maand opzegtermijn hoor. Je weet immers toch sowieso wanneer je contract afloopt dus je kan je vanaf het begin al voorbereiden op je nakende ontslag.
Kan natuurlijk bij een ander niet zo zijn.Megamutsj schreef:Kwanyin schreef:Bij een tijdelijk contract is er helemaal geen maand opzegtermijn hoor. Je weet immers toch sowieso wanneer je contract afloopt dus je kan je vanaf het begin al voorbereiden op je nakende ontslag.
Nahja bij mij was dat wel zoKan natuurlijk bij een ander niet zo zijn.
Tip voor de TS: kijk je contract even na! Het hoort daar gewoon in te staan.
Megamutsj schreef:moyra schreef:
Dat is niet waar![]()
In mijn directe omgeving meegemaakt dat het op donderdag verteld werd en vrijdag de laatste werkdag was.
Er is altijd een maand opzegtermijn, dit zou in jouw contract moeten staan.
Dat het in jouw directe omgeving anders is betekend niet dat het ook zo volgens de wet bepaald is. Dat is dan gewoon niet netjes van de werkgever.
Of het zou anders in het contract moeten staan omdat je een ander soort dienstverband hebt, dan is het een ander verhaal.
Megamutsj schreef:Nou, dan heb ik inderdaad een hele nette werkgever gehad al die tijd.![]()
Naar mijn weten was dit altijd zo, ook omdat dit in mijn directe omgeving altijd zo was en ook omdat het bij mij van toepassing was.
Dank voor de verhelderende uitleg.
tamaramt schreef:Megamutsj schreef:Nou, dan heb ik inderdaad een hele nette werkgever gehad al die tijd.![]()
Naar mijn weten was dit altijd zo, ook omdat dit in mijn directe omgeving altijd zo was en ook omdat het bij mij van toepassing was.
Dank voor de verhelderende uitleg.
Hele nette werkgever idd maar niet verplicht.
Ik ben zelf leidinggevende en bepaald dus ook zelf of ik contracten wel/niet verleng.
Ik kies er in de meeste gevallen voor om het een week of 2/3 voor einde contract te melden.
Het risico is gewoon te groot dat als je het eerder verteld dat diegene niet meer gemotiveerd zal werken en zich misschien ook wel ziek zal melden anders.

veel succes vanavond