Ik lust geen alcohol en ik vind het best vervelend...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:46

canela schreef:
xSlvna schreef:
Ik kan het wél drinken in vorm van shotjes, één slok en een fles cola, fanta of ice tea er achter aan.
Goor spul, ben niet vies van (soft)drugs, maar alcohol vind ik gewoon niet smaken dus houd ik het bij colatjes en af en toe een Malibu wat ik dan wél weer kan drinken in mixdranken, dan wel in kleine maten (of grote, en snel slokken).

Niks mis mee, alleen maar goed voor je hersentjes en beurs.

drugs is dus ook echt een totaal ander ding dan drank he, je bent pas 17 dus ik zie het hele probleem niet :S

o hele erge sorry, ik dacht even dat jij ts was xd verkeerd gelezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:46

M_hartje_M schreef:
Uiteraard heb ik echt niet alle soorten alcohol gehad. Maar ook mixdrankjes en dergelijke vind ik niet zo lekker...

Het is echt niet alsof ik persee wil drinken en ik zie het ook niet echt als probleem.. maar ik voel me altijd zo dom als ik als enigste met mn frisje erbij zit terwijl mn vriendinnen dan wijn drinken.

Of dat ze over hun leuke verhalen vertellen terwijl ze dronken waren :') ja uhmm haha kan ik niet echt over meepraten :D

Mag ik eerlijk zijn? Ik vind dit topic/'probleem' ongeveer 800x 'dommer' dan een frisje drinken terwijl de rest alcohol heeft :o

Ik kan dan ook niets met mensen die het "niet gezellig" vinden als zij wijn drinken en ik niet. Dan heb je dus niet het juiste gezelschap, als gezelligheid van alcohol af moet hangen.

O, en dronken mensen zijn over het algemeen strontirritant ;)

Overigens drink ik zelf wel, maar heel weinig, en uitsluitend als IK er zin in heb.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 13:47

Haha geen probleem ik doe niet aan drugs ook nooit geprobeerd en niet van plan dus daar kan ik ook niet over mee praten :')

Ik heb wel vrienden die het doen en dan niet alleen soft drugs en dan hoor je ook soms de 'leukste' verhalen... maar ik denk dat je het ook zonder leuk kunt hebben toch?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:47

Canela, bedoelde dat ik geen heilige (lees: non-alcoholic etc) ben, ik vind het gewoon goor, klaar.
Als ik op stap ga, ga ik 9/10 keer fijn op de cola, ben ik de enigste die na een paar uurtjes nog recht op de hakken staat en niet in een hoekje staat te kotsen of op de dansvloer staat met een lichaam dat vermoeid uitziet alsof diegene al 3 dagen niet geslapen heeft.
Zoals al gezegd werd, camera erbij en genieten van andermans onzin, is grappiger dan dat je geld uit geeft en het de dag erna niet meer weet :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:47

Ik ben 23 en vind alcohol ook niet lekker en drink het daarom ook niet, ik lust sommige alcoholische drankjes wel maar vind het niets lekkerder dan een gewoon drankje, dus zie de logica dan niet in om wel alcohol te nuttigen. Ik vind mijn leven zonder alcohol prima zo :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:48

Tja, een aantal mensen lust alcohol, maar een heel aantal ook niet. Niks mis mee, al kan ik me wel voorstellen dat je je afvraagt of je iets mist als je je vriendinnen aan de wijn ziet zitten en over gekke dronkenmans verhalen hoort praten. Maar dat je geen alcohol lust is an sich echt niks mis mee hoor. Net zoals er niks mis is met mensen die geen koffie, thee, witlof, bruine bonen, etc, etc lusten. Soms kun je het leren eten of drinken door toch te blijven proeven, soms ook niet, so be it :) Je bent in ieder geval zeker niet raar of afwijkend hoor.

Kwanyin

M_hartje_M schreef:
Of dat ze over hun leuke verhalen vertellen terwijl ze dronken waren :') ja uhmm haha kan ik niet echt over meepraten :D

Dat is dan weer mijn probleem..
Als ik eens gek doe of totale onzin uitkraam, dan is dat toch echt omdat ik zelf getikt ben. Ik kan al mijn lompe acties en gedrag nooit op alcohol steken :+ .

Sunnda

Joh, wees blij..al dat hersenloze gezuip van de jeugd wordt je toch al niet vrolijk van..
Ik vond het toen ik puber was afschuwelijk dat ik geen alcohol kon drinken en nu ben ik er blij om.. sommige mensen lijken niets meer in hun leven te hebben als alcohol, blij dat ik wat breder georiënteerd ben.

vuurneon

Undefined schreef:
Ik snap het wel hoor, het is toch gezellig als je vriendinnen een wijntje nemen dat jij er ook een kan nemen. .

Dat is iets dat ik nooit begrepen heb, met een glas cola terwijl de rest aan de wijn zit is het net zo gezellig :+ Ligt meer aan de personen dan aan wel/niet kunnen drinken.

Yvankaxx

Ik lust ook geen alcohol hoor! En ik zou het ook lekker willen lusten, en het smaakt nooit naar ranja vind ik O:)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:49

Ik vind Alcohol ook niet lekker. Maar van een glaasje cola light kan je net zo genieten als van een wijntje hoor...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:50

gekvanfleur schreef:
Joh, wees blij..al dat hersenloze gezuip van de jeugd wordt je toch al niet vrolijk van..
Ik vond het toen ik puber was afschuwelijk dat ik geen alcohol kon drinken en nu ben ik er blij om.. sommige mensen lijken niets meer in hun leven te hebben als alcohol, blij dat ik wat breder georiënteerd ben.

Weet je wat ik eigenlijk maar triest vind...als je in je vriendgroep alcohol nódig hebt om het leuk en gezellig te vinden. Ik ken zo mensen die geen leuke avond meer kunnen hebben als niet wat alcohol achterover hebben geslaan. Dan ben ik toch blij dat ik zelf gewoon wèl alcoholvrij kan genieten van mijn leven :) .

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:51

Ik vind het ook gezellig om met een groepje een wijntje te doen, maar als er iemand tussenzit die geen wijn lust en iets non-alcoholisch besteld is het net zo gezellig hoor :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:53

vuurneon schreef:
Undefined schreef:
Ik snap het wel hoor, het is toch gezellig als je vriendinnen een wijntje nemen dat jij er ook een kan nemen. .

Dat is iets dat ik nooit begrepen heb, met een glas cola terwijl de rest aan de wijn zit is het net zo gezellig :+ Ligt meer aan de personen dan aan wel/niet kunnen drinken.

Het is eerder het gevoel gok ik zo. Iedereen drinkt alcohol en voor je gevoel lig je er dan buiten. Zeker als je 17 ben hoor je er graag nog bij. Ts weet nu wel dat ze lang niet de enige is

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:54

Weet je, ik vind ook veel alcohol niet lekker. Een glaasje wijn bij het eten (maar altijd met een glas spa er bij) dan drink ik er 1 gedurende een 3-gangen menu. Champagne, bier e.d. Lust ik niet, dus dan drink ik alcoholvrije champagne oid of gewoon lekker niets.
Afgelopen week een cocktailparty en ik heb lekker alle alcoholvrije cocktails gedronken, erg lekker!

Vooral niet druk om maken ;)

Enige uitzondering die ik heb is in een goed restaurant bijpassende wijn. Daar kan ik echt heel erg van genieten. Maar ook dan neem ik altijd halve glazen, daar heb ik meer dan genoeg aan bij 1 gang.
Vroeger dronk ik gewoon spa en dan nam ik een slokje van iemand anders. En soms vond ik een wijntje dan wel lekker en nam daar een glas van. En een andere sloeg ik over. Zo ben ik ook rode wijn lekker gaan vinden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:54

Kwanyin schreef:
gekvanfleur schreef:

Weet je wat ik eigenlijk maar triest vind...als je in je vriendgroep alcohol nódig hebt om het leuk en gezellig te vinden. Ik ken zo mensen die geen leuke avond meer kunnen hebben als niet wat alcohol achterover hebben geslaan. Dan ben ik toch blij dat ik zelf gewoon wèl alcoholvrij kan genieten van mijn leven :) .

Mee eens :j

Ik drink geen alcohol en krijg elke keer weer blikken alsof ik achterlijk ben. Nee, ik heb geen alcohol nodig om plezier te maken. Ik vind het niet lekker, een glas cola vind ik veel lekkerder! Hier ken ik er ook genoeg die bijna leven op alcohol. Ze zuipen zich helemaal lam, want anders is het niet leuk.

Doe mij maar gewoon een glas fris, daar kun je net zo goed plezier mee hebben. Of moeten we tegenwoordig allemaal op het terras hetzelfde drankje nemen omdat het anders niet gezellig is?
En dan voel je je misschien maar het buitenbeentje omdat je de enige bent die geen alcohol drinkt, dan kan ik alleen maar zeggen; Wees trots. Je bent gewoon jezelf.
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 15-06-13 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:55

Ik moet eerlijk zeggen dat ik allerlei 'dronken' verhalen bij 17 jarigen nu ook niet echt een goed iets vind..
Ik vind het veel beter dat je nu gewoon lekker iets fris drinkt.
Een wijntje af en toe kan lekker zijn, maar het is niet bedoeld om bedoeld dronken van te worden...
als je nu ook gewoon plezier hebt op feestjes zou ik het zo houden. Scheelt met het uitgaan overigens ook nog een hoop geld.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:55

Ik vind het wel grappig dat in dit topic alcohol drinken gelijk over een kam geschoren wordt met kotsende mensen in een hoekje.
Ik hou zelf eigenlijk niet van alcohol maar heb wel hele leuke avonden gehad doordat ik aangeschoten was. Let op: niet dronken, gewoon wat losser en je durft wat meer. Hiervoor heb ik dan van tevoren een paar mixdrankjes gedronken en dan tijdens het stappen zelf nog wat bier of wijn.
Dan sta je echt niet gelijk in een hoekje te kotsen en toch voel je er wel wat van.
Overigens kun je inderdaad ook gewoon hele leuke avonden hebben als je compleet nuchter bent, ik dacht altijd dat je drank niet eens nodig had om een leuke avond te hebben. Toch ben ik van mening dat het het soms net even wat leuker kan maken :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 13:56

Het is ook altijd heel erg gezellig ondanks dat ik als enigste frisdrank nuttig...

Afgelopen nieuw jaar heb ik met mn buurmeisje voor 30 euro aan alcohol gekocht. Uiteraard hadden we het geld wel onder de andere meisjes verdeeld. Uiteindelijk heb ik die avond met mn neus dicht wat passoa met heel erg veel jus d'orange naar binnen gewerkt :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:57

Undefined schreef:
Ik vind het wel grappig dat in dit topic alcohol drinken gelijk over een kam geschoren wordt met kotsende mensen in een hoekje.
Ik hou zelf eigenlijk niet van alcohol maar heb wel hele leuke avonden gehad doordat ik aangeschoten was. Let op: niet dronken, gewoon wat losser en je durft wat meer. Hiervoor heb ik dan van tevoren een paar mixdrankjes gedronken en dan tijdens het stappen zelf nog wat bier of wijn.
Dan sta je echt niet gelijk in een hoekje te kotsen en toch voel je er wel wat van.
Overigens kun je inderdaad ook gewoon hele leuke avonden hebben als je compleet nuchter bent, ik dacht altijd dat je drank niet eens nodig had om een leuke avond te hebben. Toch ben ik van mening dat het het soms net even wat leuker kan maken :)

Dat is maar net hoe jij mijn post interpreteert. ;)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:58

Ik snap best dat mensen drinken om wat losser te worden, maar zich bewust klem zuipen totdat ze niet meer kunnen lopen.. Daar zie ik echt de lol niet van in.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:59

Kwanyin schreef:
M_hartje_M schreef:

Dat is dan weer mijn probleem..
Als ik eens gek doe of totale onzin uitkraam, dan is dat toch echt omdat ik zelf getikt ben. Ik kan al mijn lompe acties en gedrag nooit op alcohol steken :+ .

Jammer is dat hè.. :))

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:00

@ xslvna: ik gebuikte jou zin als voorbeeld maar had het over alle posts hierover. Natuurlijk weten de mensen hier ook wel dat je 'netjes' kunt drinken zonder te kotsen maar alleen die voorbeelden waarin iemand zich wel laveloos zuipt worden hier nu aangehaald. Daarom zei ik het.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 14:00

Haha ik ben van mezelf ook altijd heel erg vrij en los.. dus alcohol heb ik echt niet nodig voor eens flink los te gaan op de dansvloer. Ik heb soms het idee dat ik het meest beweeg van allemaal :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:00

Op z'n tijd vind ik een wijntje of cocktail heel erg lekker. Maar ik zit de dag erna zó onder het eczeem dat ik maar zelden drink. Ik heb het niet meer of minder gezellig zonder alcohol (ok, met een wijntje op ben ik wel iets losser) en geef er daarom ook niet zoveel om. Makkelijk is wel dat ik altijd met de auto op stap kan en de dag erna weer fris en fruitig opsta.
In mijn vriendengroep zijn trouwens wel meer die niet of nauwelijks alcohol drinken :j.