ik heb dringend hulp nodig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:55

Winged schreef:
capopjekop schreef:
Wat doet iedereen hier overdreven zeg. Tuurlijk is het niet helemaal netjes, maar frauderen vind ik wat ver gaan. Ze heeft die mobiel toch netjes gekocht en hij is echt kapot. Het is niet zo dat ze de verzekering probeert te flessen met iets dat niet kapot is :')

Ik zou het idd nog eens proberen via je provider of winkel. Kun je online je contract niet inkijken? Zouden ze daar geen genoegen meenemen? Je kunt dan toch aantonen wanneer je de telefoon hebt gekregen etc? Ik heb dit toen allemaal via de mail gekregen

Punt is dat stel dat mijn S3 (als ik een S3 zou hebben, ik heb de mini :') ) kapot zou gaan ik dan ook geen garantie meer heb. Want die heb je dan namelijk al gebruikt.

Daar heb je een punt.

Maar dan nog gaat fraude me te ver. Maar het lijkt me voor de ts handiger om een andere manier te vinden om de aankoop aan te tonen. Zou dat niet kunnen met het contract en een bankafschrift?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:57

Als het een abonnement is word het iedere maand van je rekening afgeschreven en kun je je facturen online bekijken, kun je daar niet wat van afdrukken?
En als je je telefoon hebt aangeschaft heb je toen nog gepind? Zou ook genoeg bewijs moeten zijn.

Lieffiefi

Re: ik heb dringend hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:00

Fraude bblabla.
Bokt is weer flink op dreef.

Ik snap TS wel.

Ik adviseer je naar de winkel te gaan waar je de telefoon vandaan hebt. Veelal maken zij backups. Hier kun je vast en zeker een duplicaat van de bon verkrijgen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:03

capopjekop schreef:
Winged schreef:
Punt is dat stel dat mijn S3 (als ik een S3 zou hebben, ik heb de mini :') ) kapot zou gaan ik dan ook geen garantie meer heb. Want die heb je dan namelijk al gebruikt.

Daar heb je een punt.

Maar dan nog gaat fraude me te ver. Maar het lijkt me voor de ts handiger om een andere manier te vinden om de aankoop aan te tonen. Zou dat niet kunnen met het contract en een bankafschrift?

Objectief gezien IS dit gewoon fraude. Dat is overdreven te noemen en dat snap ik ook wel (want de telefoon van TS is gewoon door een ongelukje stuk en ze probeert er niet onnodig een slaatje uit te slaan) maar dit is de naam die de wet eraan geeft en die verzekeraars ook zeker zullen hanteren als ze erachter komen. Zoals je zelf al zegt zijn er andere manieren om de aankoop aan te tonen. Een bankafschrift is inderdaad ook mogelijk en anders zou ik in eerste instantie zelf de winkel bellen om advies te vragen, i.p.v. gelijk anderen om een bon gaan vragen ;)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:28

jaime_andrea schreef:
Goh als iedereen die zich hier als ´heilige´zou opstellen zou de wereld er een stuk beter uitzien.
Heeft er nooit iemand zo zijn verzekeringsgeld terug gekregen...hmmm lijkt me sterk maar goed ..ik kan TS niet helpen dus kan ik haar enkel zeggen..joh rot voor je telefoon en suc6 met je verzekering

Nee ik heb op deze manier nooit verzekeringsgeld gekregen of een reperatie. :)
Als ik een bon kwijt was dan zocht ik de aankoop terug op mijn internet bankieren (grote aankopen betaal ik altijd met de pin) en stuurde ik dat op. Is namelijk ook gewoon goed bewijs.
+ Is de kans gewoon erg groot om gepakt te worden als je de bon van een ander gebruikt omdat er tegenwoordig een imei nummer op staat.
TS moet natuurlijk helemaal zelf weten wat ze met de informatie doet die ze krijgt, ik weet iig dat ik zelf de kans niet zou nemen ;)

Kirsha schreef:
Objectief gezien IS dit gewoon fraude. Dat is overdreven te noemen en dat snap ik ook wel (want de telefoon van TS is gewoon door een ongelukje stuk en ze probeert er niet onnodig een slaatje uit te slaan) maar dit is de naam die de wet eraan geeft en die verzekeraars ook zeker zullen hanteren als ze erachter komen. Zoals je zelf al zegt zijn er andere manieren om de aankoop aan te tonen. Een bankafschrift is inderdaad ook mogelijk en anders zou ik in eerste instantie zelf de winkel bellen om advies te vragen, i.p.v. gelijk anderen om een bon gaan vragen ;)

eens :)

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 12:13

Ik zal even antwoord geven op bepaalde vragen, zoals ik eerder heb aangegeven krijg ik niks via me provider heb hun al meerdere malen gebeld. Ik kan geen factuur uitprinten want kan niet inloggen want moet een sms krijgen via me tel en me tel is stuk dus helaas gaat dat niet. Via de winkel kan ook niet want mijn provider heeft geen winkel en heb niks voor de telefoon betaald kreeg hem bij me abbo.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:14

En als je je simkaart even in een andere telefoon doet? Dan ontvang je je sms op die telefoon neem ik aan? (Nummer gebonden ipv telefoongebonden?)

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 12:28

Simkaart is een micro simkaart Ik ken niemand die een telefoon hebt die simlock vrij is en mijn simkaart in kan

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:29

Ik denk dat ze je in een willekeurige telefoonwinkel vast wel even kunnen en willen helpen :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:31

Niemand in de buurt die een smartphone heeft die je ff 5 minuten kan lenen om je kaartje in te stoppen?

Onder welke steen woon je?

Sorry, maar je doet je er wel erg makkelijk af. Lopen huilen hier dat het allemaal niet lukt, vragen om een bon van een andere telefoon terwijl dat gewoon niet legaal is.

Op een bon staat een nummer die is gekoppeld aan je telefoon. Je mag en kan dus helemaal niets met een andermans bon.

Gewoon even je best doen en het zelf oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:37

Of ga naar de winkel ... telefoons zat daar en als jij uitlegt hoe of wat, heb je kans dat ze wel even je simkaart in een telefoon steken dat je dat smsje ontvangt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:42

z3rTjuhH schreef:
Ik zal even antwoord geven op bepaalde vragen, zoals ik eerder heb aangegeven krijg ik niks via me provider heb hun al meerdere malen gebeld. Ik kan geen factuur uitprinten want kan niet inloggen want moet een sms krijgen via me tel en me tel is stuk dus helaas gaat dat niet. Via de winkel kan ook niet want mijn provider heeft geen winkel en heb niks voor de telefoon betaald kreeg hem bij me abbo.

Even langs een winkel van de desbetreffende provider (maakt niet uit dat je hem daar niet gekocht hebt, zij kunnen echt wel in het systeem) en dan kunnen zij HEUS wel een bon en/of factuur voor je uitprinten.

Komop: beetje moeite ervoor doen/je fantasie gebruiken is toch niet teveel gevraagd.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:45

z3rTjuhH schreef:

Maar in welke winkel heb je je abbo afgesloten dan? Of via internet? Want anders naar die winkel gaan waar je je abbo hebt afgesloten.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:45

z3rTjuhH schreef:

Dan ga je naar de bank toe, vergeet niet je id-kaart en bankpasje mee te nemen. Dan kan je het gewoon bij de bank uit laten printen.
Kost geen drol ook.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:05

Via de winkel kan wel.
Ze zetten op de bon wat voor telefoon je erbij gekregen hebt.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:21

beetje dom he, maar je hebt geen poot om op te staan,,

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:28

Nogmaals winkel kan niet er is hem winkel telefoon via Internet gekregen via abbo. Van me rekening ook geen nut hem niks betaald voor de telefoon

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:35

z3rTjuhH schreef:
Nogmaals winkel kan niet er is hem winkel telefoon via Internet gekregen via abbo. Van me rekening ook geen nut hem niks betaald voor de telefoon

Iedere telefoonwinkel is bereid om je te helpen, of je er klant bent of niet :) Tenminste, dat is mijn ervaring... En uiteraard betaal je voor je telefoon, maar bij een abonnement in de vorm van een lening :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:42

Moderatoropmerking:
Ik sluit dit topic omdat het niet toegestaan om op Bokt te praten over onderwerpen die in strijd zijn met de fout. In dit geval frauderen. Zoals je kunt lezen in de volgende link: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels#wet Vanavond verwijder ik dit topic dan ook van Bokt.