Hoelang voordat jij werd geaccepteerd door schoonouders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrilletje

Re: Hoelang voordat jij werd geaccepteerd door schoonouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 00:45

Hier ook gelijk geaccepteerd, van beide kanten. Mijn vriend is eigenlijk gekker met mijn familie als met zijn eigen... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 01:16

Een maand of 14. Haha.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 01:22

Bij m'n ex-schoonouders werd ik meteen geaccepteerd. Toen m'n ex schoonma in het ziekenhuis belandde vroeg ze eerder naar mij dan naar haar eigen zoon. Mijn ouders hebben hem echter nooit geaccepteerd.

Hoe het met m'n nieuwe schoonouders zal gaan merk ik volgende week :+ ... Dan gaan we kennis maken. Helaas is m'n nieuwe vriend al compleet afgewezen en afgebrand door mijn moeder (en is het voor hem maar goed dat m'n vader overleden is). Maar die accepteert eigenlijk geen enkele vent van het type waar ik op val voor mij en ziet me nog steeds het liefste thuiskomen met de grootste inmiddels voormalig corpsbal die er rondloopt en niet met de arbeiders waar ik in de regel mee aan kom, en nu dus ook. Er is werkelijk niets goeds aan hem in haar ogen. En dat hij op het moment werkloos is helpt al helemaal niet mee. Maar mn ex was ook niets goeds aan te vinden terwijl dat op zich geen kwaaie is en hij me nooit ook maar iets heeft misdaan, we zijn alleen uit elkaar gegroeid.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 02:58

Ik ben altijd geaccepteerd geweest tot nu toe! Gelukkig :D
En dat terwijl mijn laatste schoonouders niet heel erg makkelijk bleken, zijn ex mocht namelijk nooit doordeweeks blijven slapen en die mochten ze dus niet echt. Ik mocht komen wanneer ik wilde en altijd blijven slapen :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 04:46

Eigenlijk gelijk wel.. mijn 1e kennismaking was tijdens een verjaardag dus gelijk de vuurdoop :') zijn zus had ik dan al wel eerder mee kennis gemaakt. Maar eigenlijk deed iedereen van het begin heel hartelijk en gevoel dat ik er meteen bij hoorde.
mijn vriend woont gelukkig al op zichzelf dus wat dat betreft lekker rustig. Al kan ik het prima met mijn schoonfamilie vinden en ze zijn ook allemaal ontzettend wijs met mij hebben ze meermalen gezegd :)

andersom ook, mijn moeder is totaal niet de moeilijkste.. vroeg zich alleen af waar ik nou ineens de weekenden uithing dus wou toch ook wel graag weten bij wie :D maar ook dat zat gelijk goed. Ook nou ik inmiddels haast praktisch samenwoon en al bijna een maand niet echt meer thuis heb geslapen :Y) Mijn vader daarin tegen had ik wel even wat 'vrees' voor.. maar dat viel gelukkig ook erg mee.

mijn vriend is trouwens 27 en ik bijna 22.
lijkt mij ontzettend lastig en vervelend als je van die horror schoonouders hebt...

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:34

Ik ben nu bijna 11 jaar bij mijn man waarvan bijna 7 jaar getrouwd en twee kinderen samen.
Ook ik werd gelijk geaccepteerd door mijn schoonouders.
Gelukkig wel want mijn schoonvader is ook tevens mijn baas dus als het niet zou klikken zou ik het moeilijk hebben gehad op mijn werk geloof ik hahahha.
Ze zijn heel makkelijk en mijn schoonmoeder past een keer in de week op op mijn jongste.
We eten twee maalk in de week bij hun en we gaan regelmatig met zijn allen op vakantie.
Mensen die mijn schoonmoeder kennen zeiden altijd dat ze heel moeilijk was en ja ze heeft wel typische dingen maar ik kan er goed mee overweg en we liggen elkaar goed dus hier geen problemen met elkaar.
Mijn ouders kunnen het ook goed vinden met mijn man en andersom dus ook daar geen problemen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:35

Vanaf het moment dat ik over de drempel stapte eigenlijk, maar mijn schoonouders zijn ook schatten van mensen :)
Andersom was het ook gelijk goed, mijn ouders hebben hem ook direct geaccepteerd. Gelukkig gaat dat nog steeds hartstikke goed. Mijn moeder en mijn vriend doen wel eens samen mee aan een wielertoertocht en ik ga ook gerust met mijn schoonmoeder op pad, gezellig :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:43

Meteen geaccepteerd, van beide kanten! Wanneer ik bij m'n vriend ben, eten we ook minimaal twee keer per week bij mijn schoonouders en hij eet ook regelmatig bij mijn ouders. Gezellig! :) Van de week nog een leuke tas van mijn schoonmoeder gekregen en ze koken ook altijd precies wat ik lekker vind.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:08

Meteen. :+
date 2 ben ik bij hem thuis beland, smorgens om 6 uur kennis gemaakt met zijn vader, toen zijn we gaan slapen en om 2 uur smiddags kennis gemaakt met zijn moeder die meteen vroeg of ik ook bleef eten. :+
Maar ik moest eens naar huis want mijn telefoon was leeg en zij wisten niet waar ik was. En tot de dag van vandaag denken ze dat ik tot 4 uur smiddags in mijn bed heb gelegen. :') heb ik maar zo gelaten :7

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:13

Ik werd meteen vanaf dag 1 met open armen ontvangen, door iedereen daar eigenlijk.
Paarden, een universele bond. ;)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:14

Ik ook meteen. En ik was heel zenuwachtig ,had allerlei doemscenario's in mijn hoofd.
Maar zijn ouders ontvingen mij met open armen. En gelukkig nog steeds. Maar wat ik het belangrijkste vind is dat ze mijn zoon ook geaccepteerd hebben en de beste opa en oma zijn die je je kan wensen. Ik kan gelukkig zeggen dat ik de leukste schoonouders ter wereld heb.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:20

Hier ook meteen! De eerste keer dat ik bij mijn ex-vriend thuis kwam werd ik onmiddellijk met open armen ontvangen.

Omgekeerd was wat moeilijker, mijn moeder mocht hem niet zo. Ze heeft dat echter nooit laten merken en hij mocht altijd blijven eten of slapen, met mijn broers en vader kon hij het wel goed vinden. Hij heeft nooit het gevoel gekregen dat hij hier niet welkom was.
Mijn moeder kent mij echter heel goed dus ze kreeg gelijk, we zijn uit elkaar gegaan precies om die redenen waarom zij in het begin had gezegd dat ze hem niet mocht :p

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:23

Nu na ruim 23 jaar begint het langzaam te komen, maar nog steeds niet vol overtuiging eigenlijk. :+ ach ja ben er in inmiddels wel aan gewent. :') was niet zo erg als bij jou maar het wrong toch best wel. Maar langzaam aan gaat het de goede kant op gelukkig, je zit toch aan elkaar vast dus beter er het beste van maken.

Edit wat verduidelijkt
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-06-13 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:30

Mijn schoonouders zijn absoluut geen leuke mensen. Mijn man wil ook geen contact meer met ze, we zien ze al jaren niet. Heeft niets met mij te maken overigens, mijn man heeft geen mooie jeugd gehad, en heeft er voor mijn tijd al een punt achter gezet.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:44

Nooit mocht ik blijven eten , slapen en gewoon gezellig langskomen en dat ik een paard heb dat vonden ze al helemaal stinken !
Mijn vriend heeft hele slechte jeugd gehad en de ruim 8 jaar dat we hebben is hij alleen maar bij mij geweest zeg maar.. nu heb ik eigenlijk al 8 jaar geen contact meer met ze en mijn vriend heeft het ook afgekapt ..zeer zeer triest dat soort mensen maargoed gelukkig hebben we aan mijn kant een fijne familie :)

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:45

TS, jou verhaal is zowat gelijk aan het mijne.
Vriend is 20 maar als ie ergens naartoe wil moet er toestemming gevraagd worden..
Ik kwam er in het begin redelijk vaak maar nu eigenlijk niet meer. Sinds zijn papa daar weg is is het alleen nog maar erger geworden, maar gelukkig kom ik heel goed overeen met papa en stiefmoeder! :D

Verder zorgt dit wel voor veel spanning tussen mij en mijn vriend helaas..

Met mijn ouders kan hij het super vinden, maar ik heb dan ook gewoon super lieve ouders <3

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:28

Sammie schreef:
Ik vind de OP een beetje vaag. Men 'mag' (accepteert) je gelijk. Je behoort niet eerst voor een commissie te verschijnen alvorens je jezelf kan zijn. Dus wat is er aan de hand?

Sammie, zo zou het moeten zijn idd, persoon komt bij ouders met partner, ouders accepteren partner en klaar.
Helaas werkt het in de praktijk nog wel eens anders , ook als er geen echte reden is .
ken hier ook voorbeelden van vrienden, waarbij de schoonmoeder de vriendin van zoon echt niet accepteerde...zelfs tolereren was eigenlijk al te veel gevraagd, puur en alleen omdat ze niet van de kerk was en liefst wilde ze een schoondochter welke strak in de lak/make up zat etc en dat was zij niet.

en zo ken ik er meer, dat er niet eens echt moeite word gedaan om een persoon te leren kennen, "niet goed genoeg" punt

zelf gelukkig nooit last van gehad, ik ben altijd direct geaccepteerd door ouders van partners en bijkans direct opgenomen in de familie.
maar als ik zo om me heen kijk, is dat echt niet altijd vanzelfsprekend :n zonde, want ouders maken zo soms gewoon de relatie met hun eigen kind kapot door de keuzes en gevoelens van die kinderen niet te respecteren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:34

Schoonloeder accepteerde mij meteen, ik haar echter niet }>
Heb haar heel lang geboycot en heb na 2,5 jaar mijn relatie verbroken. Niet alleen omwille van haar, maar het heeft wel een grote rol gespeeld. Ik kan haar echt niet nog 30 jaar in mijn leven hebben, weg ermee :+

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:59

Schoonmoeder tolereerde mij, schoonvader hoefde me niet. Nooit hartelijk of warm, alles alleen 'omdat het zo hoort'. Ik heb echt mijn best gedaan. Toen mijn ex na 20 jaar aankondigde dat hij wilde scheiden, kreeg ik meteen een brief van mijn schoonmoeder dat ze me niet meer wilde zien. Gelukkig wilde ze de (3) kinderen nog wel zien, maar leuk was het niet.

Nu komen mijn kinderen sinds jaar en dag met partners aan en zie ik alles van de andere kant. Sommige partners lijken prima en de aansluiting gaat makkelijk. Andere partners zijn lastiger. Vooral als je het idee hebt dat ze je kind ongelukkig maken. Ik weet het, daar moeten ze zelf achter komen, maar dat maakt het lastiger om echt blij te zijn met zo'n partner.
Erg vervelend als partners zich afsluiten en zich niet willen laten kennen. Ze geven nog net antwoord, maar uit henzelf komt niks, ook niet na lange tijd. Uiteraard wil ik ze niet uitvragen. Sommigen zijn ook snel in hun oordeel. Zo heeft een vriendin het idee dat wij dingen fout doen, omdat we dingen anders doen dan zij vindt dat het hoort en daar kan ze best bitchy over zijn.

Het klinkt alsof mijn kinderen elke week met een ander aankomen, maar dat is niet zo, alles opgeteld hebben ze met elkaar 7 lange relaties gehad.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:04

Na 15 jaar nog altijd niet.....
Heb de hoop al een aantal jaren terug opgegeven.
Pas niet in het perfecte plaatje van de kerk en hun manier van leven.
Heb ze nu al 10 jaar niet meer gezien en vind het wel best zo.
Mijn man komt ook niet meer bij zijn ouders, hij is het gestook zat.
Vind het erg jammer vooral voor hem het blijven toch zijn ouders, maar als ze niet accepteren hoe hij nu leeft en dat hij gelukkig is wordt het knap lastig.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:06

Cynn_x schreef:
@lieveli: Wegpesten waar vrienden bijzitten, moeilijk doen als vriend wilt blijven eten of slapen (9x van de 10x een nee). Vriend altijd met mijn familie mee mogen naar uitjes en voor worden betaald.. Een keer vragen of ze me ergens af willen zetten? Nee want dat kost benzine.. Zo kan ik nog wel even tijdje doorgaan. Daarnaast hebben ze t ook tegen me gezegd. Ze willen een ander voor hem, niet ik. Waren zowat een feestje aan t vieren toen t heel kort uit was tijd geleden..

Hij is trouwens 20 en ik 19. Beide nog thuis wegens studie.

Jeetje zeg dat is niet niks!
Op zich qua uitjes en zo moet de familie zelf weten of ze t betalen of niet, maar een beetje meer hartelijkheid is toch een kleine moeite zou je denken. Dat ze dan ook nog tegen je zeggen dat ze een ander voor hun zoon willen, ik geloof niet dat ik er nog over de vloer zou komen!

Mijn schoonouders zijn super lieve mensen, werd vanaf t eerste moment geaccepteerd.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:10

Jeetje, ik sta echt te kijken van sommige schoonouders.
Ouders horen hun kind toch alle geluk van de wereld te wensen? En als dat met een persoon is die die wat minder vinden, hebben zij zich er toch bij neer te leggen? Het is immers het leven van hun kind, niet die van hun..

Ik heb me gelukkig nog nooit niet welkom gevoeld bij mn schoonouders.
Andersom ook: mn ouders zijn helemaal happy met hem. Als ze hem niet zouden mogen, of er klopt in hun ogen iets niet, zullen ze mij wel waarschuwen, maar het me daarna ook gewoon zelf laten ontdekken.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:17

Ik heb me altijd wel geaccepteerd gevoeld eigenlijk..

Bij mijn ex vriend gelijk, maar na mijn operatie veranderde dit zo snel want ik was opeens veranderd, ik heb het zelf niet gemerkt en andere om mij heen ook niet maar ach.

Bij mijn huidige vriendin heb ik me ook altijd en erg snel geaccepteerd gevoeld, vaak genoeg dagjes weg en een paar weken terug een weekend, verder is het ook altijd gezellig en ben ik altijd welkom.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:23

De moeder vanaf moment één.
De vader? Denk dat die het niet eens echt boeit. Kweet niet.
Maar ik zie ze allebei niet echt vaak. Moeder probeert nu wel weer contact te zoeken maar ik vind het de beslissing van mijn vriend. :) Niet de mijne. Of hij dat wil of niet.

Het grootste deel van zijn familie nam me wel meteen op (het zijn Grieken dus die familie band is nog wat sterker dan bij "ons". Normaal die met de ouders ook maar goed, uitzonderingen.... ;) Met de neven en oom heeft hij wel een hele goede band en die accepteerden me eigenlijk ook meteen. Moet er misschien wel bij vermelden dat ik hen ook al langer kende..)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:25

Ongeveer een halve seconde :P
Ik heb schatten van schoonouders, iedereen is welkom. Ze hebben zes totaal verschillende kinderen en zes totaal verschillende schoonkinderen, en iedereen is hen even lief.

Was bij mijn ex wel anders, daar werd ik nooit geaccepteerd, zelfs niet na 4 jaar. Een beetje zoals bij jou. Toen was ik natuurlijk ook nog wel heel wat jonger. Is dat het niet? Vinden ze hem niet te jong, of is het niet zo dat zijn ouders niemand goed genoeg vinden voor hun zoon?
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 14-06-13 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt