Besodemieterd door PostNL

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Besodemieterd door PostNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:39

NM --> HTT.

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 23:45

Hmm ga morgen gelijk PP bellen om die code te vragen. Want PP zegt inderdaad dat postnl tegen hun hebben gezegd dat ik zou hebben getekend.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:46

Als de je pakketje in de post is kwijtgeraakt is dat (in ieder geval als het om een bedrijf gaat) de verantwoordelijkheid van de verzender. Als je het pakketje kunnen ze je niet afschepen met een verhaal over postNL. Je hebt het niet gehad dus zij blijven in gebreken, zij moeten het oplossen! (http://blog.iusmentis.com/2008/09/19/ri ... p-afstand/)

Je zou inderdaad nog wat meer buren af kunnen gaan, soms is de postbode namelijk van mening dat 4 huizen verder best kan en die briefjes vergeten ze nog wel eens :( .

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 23:48

Dat is het nou net Liedje ik woon echt heel erg buiten af en anders zou het een compleet andere straat ebn postcode worden

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:59

Barendshoeve schreef:
Dat is het nou net Liedje ik woon echt heel erg buiten af en anders zou het een compleet andere straat ebn postcode worden

Dan zal de postbode het wel gewoon niet bezorgt hebben inderdaad. Ik vind het sowieso geen stijl van Pets place dat ze je eigenlijk gewoon niet geloven en je nu dus zelf postNL achter de broek moet zitten. Ik heb ook wel eens gehad dat een pakketje van een webwinkel in de post kwijt is geraakt, dat is gewoon de verantwoordelijkheid van de webwinkel en je hoort dus gewoon je spullen te krijgen of je geld terug.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 00:16

Verantwoordelijkheid van Pet's Place. Als zij aangeven binnen 3 werkdagen te leveren en je hebt 2 weken later nog steeds niet moeten zij je echt een andere oplossing aanbieden. Desnoods sturen ze een nieuwe op. Jij hebt recht op dat product en het is aan hen om het product bij jou thuis te krijgen.

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 17:07

Iedere mail die ik naar PP heb gestuurd werd op werkdagen binnen 30 min geantwoord.
Vanmorgen om 9 uur heeft de mevrouw van de rechtsbijstand een mail gestuurd met het
verzoek om mij de T&T code en het bewijs van aflevering toe te zenden. Maar nog geen
reactie....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:19

Dat is vreemd ...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:38

Kun je niet even bellen om de T&T code? Dat gaat toch een stuk sneller. Bovendien, wanneer iemand van rechtsbijstand een mail stuurt, wordt dit waarschijnlijk eerst naar de manager of directeur doorgestuurd :) dus dat zal nog wel even duren voor je antwoord hebt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:39

N0a schreef:
Kun je niet even bellen om de T&T code? Dat gaat toch een stuk sneller. Bovendien, wanneer iemand van rechtsbijstand een mail stuurt, wordt dit waarschijnlijk eerst naar de manager of directeur doorgestuurd :) dus dat zal nog wel even duren voor je antwoord hebt.

Dat kun je nu niet meer doen. TS heeft het nu in handen van rechtsbijstand gegeven, dat betekent dat ze zich er zelf niet meer tegenaan moet bemoeien en gewoon af moet wachten op de reactie van PP naar de rechtsbijstand.

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 18:15

Ik heb al meerdere malen op de code gevraagd!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:28

Ik heb vorig jaar een keer gehad dat ik een pakket niet gehad heb waar ook voor getekend was en ik kreeg toen een kopie van de handtekening die gezet was. Bleek later van die bezorger zelf te zijn...

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:39

Heb het ook gehad, met kaartjes voor Wacken. Ging om bijna 200 euro. De verzender stuurde me een scan van de getekende afleverbon. Klopte dus niks van. Zij hebben toen contact opgenomen met de bezorger (bedrijf) en... vreemd genoeg lagen de tickets twee dagen later in de bus. Hoefde ineens dus niet te tekenen. Kennelijk een frauduleuze postbeambte. Ik was al lang blij dat ik ze had. heb er verder geen werk van gemaakt.

Andere keer laptop van mijn zoon. Wel 'ontvangen' door post.nl, maar wij kregen hem maar niet. Hij was van daaruit ook niet verzonden. Na een melding kregen we een brief dat ons pakket helaas was zoekgeraakt en dat we niet voor vergoeding in aanmerking kwamen. Kom op zeg, een laptop van 700 euro. Als ik zelf iets kwijtraak moet ik het wel vergoeden, logisch ook; ik snap niet dat ze met zoiets wegkomen, dat dat kan en mag...
Enfin, twee dagen later werd de laptop ineens bezorgd. Maar ik ben eigenlijk nog steeds boos over het feit dat ze daar geen enkele verantwoordelijkheid nemen en zo'n stomme brief durven sturen als ze zoiets duurs kwijtraken.

Niet voor niks dat juweliers niet meer via post.nl willen verzenden. flutbedrijf!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:44

Hevonen schreef:
Heb het ook gehad, met kaartjes voor Wacken. Ging om bijna 200 euro. De verzender stuurde me een scan van de getekende afleverbon. Klopte dus niks van. Zij hebben toen contact opgenomen met de bezorger (bedrijf) en... vreemd genoeg lagen de tickets twee dagen later in de bus. Hoefde ineens dus niet te tekenen. Kennelijk een frauduleuze postbeambte. Ik was al lang blij dat ik ze had. heb er verder geen werk van gemaakt.

Andere keer laptop van mijn zoon. Wel 'ontvangen' door post.nl, maar wij kregen hem maar niet. Hij was van daaruit ook niet verzonden. Na een melding kregen we een brief dat ons pakket helaas was zoekgeraakt en dat we niet voor vergoeding in aanmerking kwamen. Kom op zeg, een laptop van 700 euro. Als ik zelf iets kwijtraak moet ik het wel vergoeden, logisch ook; ik snap niet dat ze met zoiets wegkomen, dat dat kan en mag...
Enfin, twee dagen later werd de laptop ineens bezorgd. Maar ik ben eigenlijk nog steeds boos over het feit dat ze daar geen enkele verantwoordelijkheid nemen en zo'n stomme brief durven sturen als ze zoiets duurs kwijtraken.

Niet voor niks dat juweliers niet meer via post.nl willen verzenden. flutbedrijf!

Vermoedelijk dan als standaardpakket verzonden, en niet aangetekend of verzekerd? (Aangetekend tot €50 verzekerd, verzekerd tot max €5.500) Dan kom je inderdaad niet in aanmerking voor vergoeding. Heel banketstaaf, maar dat is niet de fout van PostNL, die regel staat nu eenmaal. Wil je die extra zekerheid, dan zul je daar meer voor moeten betalen. (En dat is echt niet de hoofdprijs, voor een pakket onder de 10kg.)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:54

Bij ons is het toch echt onze verantwoordelijkheid als een pakket niet aankomt. Wij versturen tot duizenden euro's, kan toch niet zo zijn dat Post NL het pakket kwijtraakt en de klant daar de dupe van moet zijn?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:56

Wat balen zo'n gang van zaken...
Als ontvanger kun je zelf weinig, dus goed dat je de rechtsbijstand er op los gelaten hebt en er wat druk op zet.
Hopelijk krijg je snel respons!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:06

xSwanHeart schreef:
Dan kom je inderdaad niet in aanmerking voor vergoeding. Heel banketstaaf, maar dat is niet de fout van PostNL, die regel staat nu eenmaal.

Natuurlijk is dat wel de fout van PostNL. Je betaalt het geld niet voor de eventuele mogelijkheid dat ze misschien bezorgen als ze daar zin in hebben. Ook al is het maar 'gewoon' verzending: ze dienen dat wel zorgvuldig te doen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:10

Bij mijn vaklantiewerk hebben we vorig jaar een pakket van 600 euro dat door de postbode in een Kliko was gedumpt, die vervolgens werd geleegd voor de betreffende mensen terug van vakantie kwamen mooi wel gedeclareerd (en gelijk gekregen), verzekerd verzonden of niet, je betaalt voor een dienst die correct dient te worden uitgevoerd.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:56

Shadow0 schreef:
xSwanHeart schreef:
Dan kom je inderdaad niet in aanmerking voor vergoeding. Heel banketstaaf, maar dat is niet de fout van PostNL, die regel staat nu eenmaal.

Natuurlijk is dat wel de fout van PostNL. Je betaalt het geld niet voor de eventuele mogelijkheid dat ze misschien bezorgen als ze daar zin in hebben. Ook al is het maar 'gewoon' verzending: ze dienen dat wel zorgvuldig te doen.

Dat is inderdaad de logica. Helaas is Post NL één van de weinige uitzonderingen. Ondanks dat je betaalt voor de dienst (= levering), hoeven ze die dienst niet te voltooien. En op het moment dat zij het pakket kwijtraken of niet afleveren, is dat je eigen verantwoordelijkheid, tenzij je het pakket verzekerd verstuurt. Hetgeen uiteraard extra kost. Heel krom. :\
Laatst bijgewerkt door Saskiaatje op 15-06-13 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:05

Ik heb vorig jaar een keer gehad dat een pakketje van mij 10 kilometer verderop was bezorgd. Was bijna zelfde straatnaam en zelfde huisnummer... heeft de bezorger niet naar postcode gekeken, ook zoiets stoms..

We hebben nu altijd dezelfde bezorger, en ben erg tevreden over deze man!

Dus misschien dat je pakketje gewoon heel ergens anders is bezorgd? Maar ik lees ook dat je geen track en trace code kunt krijgen, dat is wel raar...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 21:45

Bij ons worden pakketjes altijd doodleuk voor de deur gezet om vervolgens weer weg te gaan. Dit was ook bij de buren het geval. Toen toch maar even aangebeld wat er voor de deur stond. Flut medewerkers.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:00

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:05

Ik heb dit ook wel eens meegemaakt met een halsbandje voor onze hond ,
na 2 weken nog steeds niets ontvangen , gelukkig kreeg ik toen een nieuwe en kon ik toch nog optijd mijn cadeau geven,
na nog eens 2 weken was de halsband retour afzender gestuurd omdat het adres niet herkend was.
stond precies hetzelfde op het pakketje als op de 2e maar de afzender was al erg blij dat ze hem gevonden/en teruggestuurd hadden.
Laatst bijgewerkt door Michelle_ op 15-06-13 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:06

Is er niet gewoon iemand met het pakketje vandoor gegaan onder het mom van 'hmm leuk ding, dat wil ik ook hebben' ?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:49

Zijdelingse vraag... Is jullie post ook zo vaak deels opengemaakt en zijn dan dingen als ballpoints of cd's eruitgehaald? Het is meestal 'maar' reclame, vooral voor goede doelen, maar soms ook verjaardags- of kerstkaarten (dan is de hele inhoud weg). Het gebrut niet heel vaak, maar toch enkele keren per jaar.