iPhone (NIEUW) trilt niet.. Laten maken? Hoelang kwijt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 21:51

Dat is het jammere.. Ik heb verder geen apple center in de buurt..
Ik las idd dat de ICenters, alleen telefoons in ontvangst nemen die bij de ICenters vandaan komen..

NatassJa, dat is misschien wel iets, maar vind het dan toch niet kloppen. Dan loop je met een telefoon rond waarvan je weet dat er iets niet goed zit. Daar betaal ik eerlijk gezegd niet voor :+ Betaal niet voor niets een hoop geld pm voor een telefoon waar je toch rustig wel wat van uit kan gaan dat er kwaliteit in zit..

Dispar_Vulgo, geloof ik best..! Waar ik vooral mee in mijn maag zit is dat ik na 2 á 3 weken wachten eindelijk mijn Iphone kan gebruiken, en hij het eigenlijk helemaal top doet, alleen dat trillen niet. En dat vind ik zelf HEEL vervelend omdat ik vooral mijn telefoon op trillen heb staan. Waar ik dan mee zit is dat als ik ermee naar de profider ga, ik hem wss minstens 2 weken kwijt ben en ik nu gewoon geen vervangende telefoon heb liggen. Ik kom bij Vodafone vandaan, en daar heb ik nooit een vervangende telefoon gehad. Daar gebruikte ik mijn telefoon al wel een tijdje (en een aantal keer laten stuiteren) dus dat was anders. Maar deze telefoon heeft vanaf dag 1 in een hoesje gezeten, nog niet gevallen, dus het KAN niet aan mij liggen. Het moet dus een fabrieksfout zijn, maar vind niet dat ik daar als klant de dupe van mag zijn. Daarom zou ik liever naar een AppleStore gaan ipv naar mn eigen profider, omdat ik dan meer kans heb een andere telefoon te krijgen. Ik heb hem echt voor vanalles nodig namelijk..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 21:52

Lara_Silver schreef:
Dit is een probleem wat gewoon onder de garantie valt, dus gewoon mee terug gaan. Mijn iPhone 5 trilt namelijk wel gewoon als ik het knopje omlaag doe. Mijn vriend heeft overigens 3x een iPhone 4s gehad, iedere keer hetzelfde probleem (belvolume viel weg), daarna met de iPhone 5 ook geen problemen meer. Mijn led scherm was overigens één dag nadat de garantie af was gelopen kapot, maar omdat we twee ipads en een ipod hebben gekocht bij die winkel hebben ze hem toch nog onder de garantie laten vallen. Wat Dispar_Vulgo zegt is dus wel waar. Apple is super, totdat het kapot gaat, dan word het opeens heel erg duur. Maar zelf zo weinig problemen ermee gehad én fijne ervaring met de verkooppunten dat ik trouwe klant blijf. 2 jaar garantie, ja, als je blij Apple koopt, anders geldt volgens mij de garantie van het de desbetreffende winkel of mobileshop ofzo.

Bedankt voor je info.
In mijn, laat ik zeggen, koopcontract, staat dat ik een jaar lang garantie heb, dus dat moet goed zitten neem ik aan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:53

Het is niet raar dat je geen Apple Center in de buurt hebt... Er is er maar 1 in Nederland... En die is in Amsterdam.

Als het kan zou ik zeker daar langs gaan... Dan heb je snel een oplossing. Bij een iCenter kan het zomaar zijn dat je hem een aantal weken kwijt bent.

Je hebt trouwens recht op 2 jaar garantie. Het eerste jaar kun je direct naar de Apple Store, in het tweede jaar moet je de garantie laten verlopen via de verkoper (in jouw geval dus T-Mobile).

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 22:05

Ik ga het morgen bij de Amac Apple Store proberen..
Dan ga ik gelijk uit school. Is voor mij dan in de buurt. Daar kan ik me vast verder laten informeren over hoe of wat. Word ik daar niet wijzer, ga ik door naar T-Mobile. (die zit ook in Rotterdam, naast de Amac)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:08

Ik zou het niet via T-Mobile laten gaan. Dan gaat hij naar een derde partij die hem controleert... En heel vaak is dat Dynafix. En zij zeggen vrijwel altijd dat het waterschade of valschade is, terwjil dit het helemaal niet is. Vervolgens mag je nog dik betalen voor het "onderzoek".

iPhone van m'n collega deed opeens helemaal niks meer (zwart scherm, gewoon dood). Opgestuurd naar haar provider, die stuurde hem door naar Dynafix. Conclusie: Waterschade. Reparatiekosten waren rond de €400,- plus €70,- onderzoekskosten. Of ze kon een tweedehands iPhone overkopen voor zo'n €300,-....
Ze heeft de telefoon terug laten sturen, en is toen naar de Apple Store gegaan. De conclusie was daar dat het helemaal GÉÉN waterschade was en een fabrieksfout. Ze kreeg gratis een nieuwe.
Just saying.... :)

LoveUggs

Re: iPhone (NIEUW) trilt niet.. Laten maken? Hoelang kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 22:13

Bedankt voor je info.
Ik ga me morgen gewoon laten informeren bij de Apple winkel.
Volgens een klasgenootje verkopen ze daar miss alleen maar Mac's maar het is het proberen waard. Mocht het alleen voor Mac's zijn, kan ik daar vast met mijn vraag terecht waar ik het beste heen kan. (uiteraard gewoon de Apple Store, maar buiten deze is er vast nog iets waar ik heen kan..)
Maar goed, ze kunnen ongetwijfeld in elk geval mijn vragen beantwoorden, en me een goed advies geven. Ik kan namelijk ook nergens een email adres vinden waar je eventueel een vraag zou kunnen stellen.. (alles wijst door naar nieuwe pagina's op de apple site... Word daar niet wijzer van :+)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:15

umm miss ff lqngws de winkel instellingen laten checken.

Betreft reparatie van de apple dat klopt niet want iphones worden niet gerepareerd die gaan terug naar waar het vandaan komt die kijk wat de schade is en daar bepalen ze of ze een volledig nieuw toestel verstrekken of niet.

how i know??

Ik heb ook een iphone (ook kapot geweest) en me schoonbroer werkt bij dynafix.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:53

Dynafix en Solid vision zijn tegenwoordig beide Apple Authorised Service Providers en repareren dus zelf iPhones. Helaas, want het zijn beide prutsbedrijven :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:32

Vandaag langs de Amac geweest. Hier werd mij verteld dat ik moest kijken of hij het deed, als ik de telefoon 'resette'. Dus via ITunes, back uppen en dan resetten.
Dus dat ga ik nu eerst proberen. Als hij het nog niet doet moet ik het via T- mobile oplossen. Hier uiteraard al langs geweest, en hier werd mij verteld dat ik het via Veronica (waardoor ik aan de telefoon kom, een actie dus) moet oplossen. Dus contact opnemen met Veronica. Hoe ga ik dan in vredesnaam mijn probleem oplossen zonder mijn telefoon onnodig kwijt te zijn..?

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:40

Ik heb niet alles gelezen maar wilde toch even reageren :)

Heb een tijd voor A.ppl.e gewerkt dus weet hoe het gaat in de winkel.

Als niks wat je zelf thuis kan proberen helpt (soft-/hardreset via iTunes) zou ik proberen langs te gaan op het Leidseplein. Als je het via je dealer doet (en hiermee bedoel ik in NL ALLE verkooppunten buiten de A.p.ple Store op het Leidseplein), moet je hem inleveren en ben je hem meestal een aantal weken kwijt.

Mits de iPhone voor reparatie op voorraad is (niet dezelfde voorraad als de winkel) wordt hij bij Ap.p.le gelijk omgeruild als ze hem niet kunnen repareren. Sinds de iPhone 5 wordt er meer gerepareerd dan daarvoor, dus ga er niet blind vanuit dat je een nieuwe krijgt ;)

Je kan bij Ap.p.le niet zomaar binnenlopen voor reparatie. Maak altijd via apple.nl/amsterdam een afspraak bij de Genius Bar, anders is de kans aanwezig dat je helemaal voor niks naar Amsterdam reist.

Hoop dat je er wat aan hebt!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:51

Hai! Fijn jou dan te treffen in mijn topic!
Hoe kan ik hem dan zegmaar resetten zonder dat mijn betaalde apps aan mijn neus voorbij gaan? (o.a. whats app.
Is dit überhaupt mogenlijk?
Als ik hem namelijk wil resetten (IPhone herstellen toch?) krijg ik de volgende melding:
"Er bevinden zich aangeschafte onderdelen op de IPhone Melissa die niet naar uw ITunes bibliotheek zijn overgezet. Als u deze Iphone herstelt, worden deze onderdelen gewist en zult u deze opnieuw moeten kopen. Weet u zeker dat u door wilt gaan?"

Ik ben bang dat als ik op doorgaan druk, dus mijn app als WhatsApp kwijt ben.. (niet dat dit duur is maar dan nog..)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:00

Met je account kan je ze gratis opnieuw 'kopen'

Je bent ze dus niet kwijt, ja van je telefoon, maar in je store staan ze gewoon gekocht, dat is dus even terug zetten.. Ik zit nu aan mijn tweede Iphone en heb dus de whatsapp die ik in 2010 heb gekocht.. :')
Twee vriendinnen van mij hebben ook gratis whatsapp via mijn account, eenmaal gekocht kan je via je account bij de store het gewoon op je apparaat zetten.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 14:04

Oh bedankt! Dan kan ik hem dus (met toch wat spanning) gaan resetten.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:07

LoveUggs schreef:
Oh bedankt! Dan kan ik hem dus (met toch wat spanning) gaan resetten.

Hihi geen spanning hoor meid!!
Via bokt heeft ook iemand whatsapp van mij genomen hihi, je kan immers geen account maken zonder creditcard of een Istore kaart of zo.. Tjah als je jong bent en het geld niet hebt of het er niet voor over hebt.. Kan mie 't boeien..

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:14

Je hebt 2 opties :

1: backup maken via icloud of itunes die je na de reset weer terugzet. Voordeel is dat je alles exact terug hebt als je het heb achtergelaten, inclusief whatsapp geschiedenis en high scores. Nadeel is dat als jouw trilprobleem in de firmware zit, je dit ook mee backupt en dus ook weer terug op de telefoon zet.

2: Contacten syncen via contacen op de mac of ik denk outlook via windows, foto's die je wil houden eraf halen en (alsnog wel de backup maken voor de zekerheid!!) na het reseten beginnen met een schone telefoon. Na het opstarten van het toestel kom je nu weer in het setup scherm die als het goed is al een keer hebt doorgelopen. Je doet hier gewoon weer alsof hij nieuw is en als je er helemaal doorheen bent ga je naar de appstore en log je in. Dan klik je op updates en dan als je even wacht komt er aankopen bovenin te staan. Dan kun je als je op de wolkjes klikt vrij snel alles weer downloaden. De appdata (dus highscores e.d.) ben je dan wel kwijt. Je whatsapp geschiedenis staat misschien wel op hun server, dus het zou kunnen dat je die alsnog meeneemt maar dat weet ik niet zeker.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 14:20

Bedankt voor de info. Hij geeft bij mij een error aan bij het terugzetten..?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:22

Wat voor een error?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 14:43

Heb het nog eens geprobeerd en hij is nu mijn apps terug aan het zetten. Is met de 2e keer dus wel gelukt!
(error was iets met 1602 ofzo?)