Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PINK schreef:NatasjavE, pfff.. Twee ouders in 1 keer. Heb je dat kunnen verwerken?
moi22 schreef:Zo dat is ook heftig zeg. Of was je zo jong dat je het je nooit zo beseft hebt?
Door verhalen zoals die van jou Natasja en van glitch ga ik wel weer relativeren en ben ik blij dat ik mijn moeder nog heb en tot mijn 22 van mijn vader heb mogen genieten.
bigone schreef:Eigenlijk val ik niet onder de topicvraag, mijn vader is overleden toen ik 45 was en mijn moeder toen ik 50 was en weet je, het is altijd te vroeg, hoe oud je ook bent. Natuurlijk is het iets gemakkelijker te verwerken als je ouder bent maar de klap komt net zo hard aan.
Mindim schreef:bigone schreef:Eigenlijk val ik niet onder de topicvraag, mijn vader is overleden toen ik 45 was en mijn moeder toen ik 50 was en weet je, het is altijd te vroeg, hoe oud je ook bent. Natuurlijk is het iets gemakkelijker te verwerken als je ouder bent maar de klap komt net zo hard aan.
Hier hetzelfde hoor. Mijn vader is 14 december jl zeer plotseling overleden aan een hartstilstand, ik was 38. Maar het is enorm heftig.
K_im schreef:Hier kan ik helaas ook over mee praten. In januari 2011 ben ik mijn moeder verloren na een vreselijke strijd tegen kanker.. Over het algemeen is het nog steeds koppie erop en gaan met die banaan. Niet teveel stilstaan bij hoe en wat. Al kom ik mezelf daardoor ook wel eens flink tegen..
Ik denk dat de 'discussie' over wat erger zou zijn achterwege gelaten moet worden, dat kun je vanuit een eenzijdig perspectief namelijk nooit beslissen. Het is allemaal erg verdrietig en zolang je niet exact weet wat iemand anders ervaart na het overlijden van een ouder of het weglopen van een ouder, heb je niet het recht om te zeggen dat het erger is voor de een dan voor de ander. Niemand niet..
Desire__ schreef:Helaas kan ik ook meepraten. Toen ik 17 was, bijna 18. (3 weken daarna). Jullie kunnen je wel voorstellen dat het een verschrikkelijke verjaardag is geweest.. Mijn vader was 50 een heeft zelfmoord gepleegd.. Hij heeft niks achtergelaten en was heel onverwachts. Het is nu 2 jaar geleden een ik zit in therapie.