erfenis trammelant, weet iemand wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:55

pipo schreef:
ze heeft een testament ,alles wordt gewoon verdeeld en dat zal me verder ook een worst wezen, maar zij wil verder niks ondernemen en belemmerd de voortgang.
Ik ben hoofdaansprakelijke of hoe dat heet, dius als de rekening leeg is en het gas en licht enzo betaald moet worden komen ze dadelijk eerst bij mij verwacht ik. De notaris kan dingen betalen zolang er geld is. Aan onroerendgoed zonder geld kost t alleen maar. Snap je? Dat kan ik strakjes echt niet ophoesten.

Gas en licht kan je op leegstandtarief laten zetten, je betaald dan maar een heel laag bedrag. Scheelt wellicht een stukje zorgen om het financiele gedeelte. Heel veel sterkte met deze nare situatie, ik hoop voor je dat je het snel af kan sluiten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:00

Allereerst gecondoleerd :(:)
Trubble in de familie ...ik ken het .
Toen mijn ouders overleden hadden we ook een half broer die behoorlijk dwars lag .
Uiteindelijk heeft het twee jaar geduurd voordat alles afgehandeld was .

Misschien heb je aan deze link wat ?

http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... oden-last/

pipo

Re: erfenis trammelant, weet iemand wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 10:41

Ja daar heb ik wat aan.. zij heeft nl beneicair aanvaard en ik volkomen. Had nl nog nergens gelezen hoe en wat het "gedrag" zou mogen/moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:47

Sterkte gewenst in deze moeilijke periode.
Kijk hier eens:http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/overlijden-en-erven/vraag-en-antwoord/kan-ik-als-erfgenaam-een-erfenis-aanvaarden-of-weigeren.html

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 10:56

Ja maar dit hoofdstuk is al geweest, we hebben al aanvaard. Het gaat nu om het gedrag van mijn zus.
Het tegenwerken.. maar volgens mij hoef ik me daar dus niets meer van aan te trekken. Want ik heb volkomen aanvaard en zij beneficair, ze moet dus gewoon wachten begrijp ik uit radars publicatie :j
Of ben ik nu blond?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:01

Allereerst sterkte.

Het huis moet gewoon snel afgehandelt om kopzorgen te besparen. Wat betreft het verstrooien, als je zus aangeeft dat alles wat te snel gaat zou ik daar wat rekening mee houden en.de as kan altijd nog wel.Wat je ook vond van.de ogenschijnlijke minieme relatie tussen.je zus en.je moeder hoeft niet iets te zeggen over het verwerken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 11:14

Mijn zus reageerd niet eens op de vraag of ze mee wil en wanneer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:36

Ik zeg niet dat dat goed is, maar misschien heeft ze er toch moeite mee? Dat het contact niet zo goed was maakt niet automatisch dat het haar niet zoveel doet allemaal. Misschien voelt ze zich nu wel heel rot onder het moeizame contact en weet ze zich nu geen raad?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:42

Als jou zus vind dat het te snel gaat, waarom betaald zij dan niet een deel kosten mee?
Zou makkelijk zijn om dat te roepen terwijl iemand anders de kosten draagt....
Verder ben ik niet zo in het juridische aspect, maar ik denk dat een advocaat en een andere notaris wel de oplossing zullen zijn!

Tip voor het gas en electra, je kunt bij de energie leverancier aangeven dat er niemand meer woont, dan betaal je per maand leegstand tarief. Dat scheel misschien al een deel?

Sterkte verder, buiten die gezeik om heb je natuurlijk ook nog het verdriet om je moeder.....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 13:10

Juist vanwege dit gez** is het des te moeilijker allemaal. Mijn moeder draait zich om in dr graf als ze dit zou horen..
Ik hoor haar zo zeggen "die rotmeid" , dat zei ze altijd als ze echt boos was :D |(

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:15

Zorg dat je iig alle kosten heel goed vastlegt (en alles bewaart), dan kan dat iig straks van de volledige erfenis afgetrokken worden en niet alleen van jouw gedeelte.
Succes iig en nog gecondoleerd :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:18

Ik krijg een beetje een vieze smaak in m'n mond van de acties van je zus, het lijkt alsof ze probeert zich te wreken op jullie moeder via jou. Zij heeft nooit een goede band gehad en is jaloers op diegene die dat wel had. Waarschijnlijk probeert ze de zaken zolang te traineren dat er ook voor jou niets anders overblijft dan veel ergernis en schulden, zo kan ze toch haar gram halen op je moeder, erg jammer dat jij niet executeur testamentair bent want dan had je gewoon de zaken af kunnen wikkelen. Misschien nogmaals met de notaris om de tafel gaan zitten en om duidelijkheid vragen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:20

Blij dat hier onterft is geworden vóór overlijden en dus één nergens meer recht op heeft, niks te zeggen heeft als het er op aankomt.
Succes en nog gecondoleerd!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:30

xSlvna schreef:
Blij dat hier onterft is geworden vóór overlijden en dus één nergens meer recht op heeft, niks te zeggen heeft als het er op aankomt.

Als jij in Nederland woont is het technisch onmogelijk om een kind compleet te onterven, het kindsdeel is iets waar je altijd recht op hebt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:32

Maar of dat kleine deel nu voor de rest voelbaar is? Nee. Ze heeft in ieder geval niks meer te zeggen over de bezittingen buiten het geld zoals hier van toepassing is (huis etc.).

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:43

Vervelend verhaal TS, daar zit je nu niet op te wachten lijkt me.

Als ik het goed begrijp is de notaris executeur? Dan moet die aan de slag, niet jij. Rekeningen voor vaste lasten moeten ook daar heen. Neem contact op met de notaris en zet hem/haar aan tot actie. Sterkte met alles!

[Bij beneficiair aanvaarden mag je je niet als erfgenaam gedragen en dus ook niks uit huis halen of zo, want zo laat je blijken dat je de erfenis aanvaardt.]

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 19:12

Nee notaris heeft van mij een volmacht en van mijn zus een beperkte volmacht( krijgt hij per item, zeg maar), maar zoals nu blijkt heb ik daar weinig mee van doen aangezien zij dus beneficiair heeft aanvaard.
Al zijn er al wel spullen weg/verdeeld.Maar dat is gebeurd voor het tekenen en met mijn goedkeuring en op papier.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:21

bigone schreef:
xSlvna schreef:

Als jij in Nederland woont is het technisch onmogelijk om een kind compleet te onterven, het kindsdeel is iets waar je altijd recht op hebt.

Klopt , dit was bij toendertijd bij een half zus en half broer ook zo toen mijn ouders overleden waren .
Omdat mijn ouders dit in het testament hadden staan kregen ze beide de helft van hun kindsdeel .
De rest werd over de overige kinderen verdeeld .

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:49

pipo schreef:
Nee notaris heeft van mij een volmacht en van mijn zus een beperkte volmacht( krijgt hij per item, zeg maar), maar zoals nu blijkt heb ik daar weinig mee van doen aangezien zij dus beneficiair heeft aanvaard.
Al zijn er al wel spullen weg/verdeeld.Maar dat is gebeurd voor het tekenen en met mijn goedkeuring en op papier.

Als het verdelen van de spullen is gebeurd voor het tekenen dan gaat er daar al iets fout. Maakt niet uit dat het met jouw goedkeuring is gedaan. Door het gedragen als erfgenaam aanvaard je de erfenis volledig. Je mag zelfs geen foto accepteren of zelfs maar de mobiele telefoon of auto van een overledene gebruiken want dan gedraag je je als erfgenaam.

Ik ben ook al jaren in (juridisch) gevecht met mijn vaders vriendin over de erfenis van mijn vader. De notaris kan en/of wil hier niet in bemiddelen. Helaas voor mijn vaders vriendin werk ik bij een advocatenkantoor en de advocaten daar hebben mij gelukkig vooraf kunnen adviseren om dit soort zaken voor te kunnen zijn. Er zitten nogal wat haken en ogen aan het afhandelen van een erfenis en daar kom je helaas pas achter wanneer je er midden in zit. Laat je daarom goed adviseren door een advocaat. Er is zelfs een mogelijkheid om je zus haar medewerking te laten afdwingen via de rechter. Hopelijk hoeft het zover niet te komen. Sterkte en succes met de afwikkeling.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 09:29

Okee doen we ook, van dat advies bedoel ik. Ik wacht op antwoorden op mijn brief zo niet gaan we verder met de advocaat.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:59

Hè gadver wat een kûtsituaties zijn dit toch altijd. :n Vaak leer je pas echt mensen kennen in zo'n situatie.

Heel veel sterkte met het verwerken van deze klapt meid, ik kan me voorstellen dat ze situatie waar je nu in zit het ook echt niet makkelijker maakt.. :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 21:33

Morgen eindelijk een afspraak met "zus", notaris, makelaar en taxateur. Hoop dat het eindelijk eens te koop komt en ik haar nooit!!!!!!!!!!!!!!!! meer hoef te zien. Oh wat een gezeik, niets maar dan ook niets van wat mijn moeder gewilt had , gaat ze mee akkoord. Is immers niet rechtsgeldig.. wat een mooi gebaar had kunnen zijn naar de kleinkinderen en zo is alleen voor haar en mij, want de kleinkinderen erven immers niets. Het staat wel op papier, maar dat geld niet. Zoo triest dat t zo moet gaan.
Mensen, regel de boel goed en legaal!
Duimen jullie even voor me? kan ik wel gebruiken -O-

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:43

jeetje wat een drama! en wat erg dat je zus zo doet.

succes voor morgen! ik duim voor je

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:13

Jeetje joh zie dit topic ineens na bijna een jaar naar boven komen. Wat een ellende.

Ga echt voor je duimen TS. Hopelijk ben je er straks van af!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 00:15

Jeetje, nog steeds bezig... Ik mag toch hopen dat hier niet zoiets gebeurt mocht de zwarte dag aanbreken dat mijn moeder ons verlaat...
Heel veel succes morgen!