Verkopers die je iets anders proberen aan te smeren....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:52

Oh bah, daar hou ik ook echt niet van, Davinia. :=

Lianne86

Re: Verkopers die je iets anders proberen aan te smeren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:10

Ik ben dan ook altijd de winkel heel snel uit.. "Kunt u het vinden?" "Zoekt u iets?" --> ok... Als ik dan zeg "ik kijk even rond, ik zoek niets specifieks" dan moeten ze me ook met rust laten, anders kan ik niet rustig shoppen en loop ik naar de volgende winkel :p

Aan de andere kant... Als ik ergens sta waar ik niet snel geholpen wordt, dan denk ik ook "laat maar, volgende winkel" (als je bijvoorbeeld een andere maat wil die niet meer in het rek hangt etc.)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:13

Ik probeer zelf ook altijd alternatieven te vinden voor de klant. Als iemand vraagt 'Hebben jullie deze nog in deze maat en deze kleur?' Antwoord ik vaak iets als 'Het spijt me maar die zijn helemaal op.. We hebben nog wel deze, wel iets groter maar wel dezelfde kleur, vind u dat wat? Of misschien deze, deze is iets duurder maar lijkt er wel erg op..'. Zoiets. Het is toch altijd het doel dat de klant met een goed gevoel de winkel verlaat dus aandringen doe ik niet, maar ik bied wel alternatieven. Als iemand iets per se móet hebben nemen ze vaak genoegen met het alternatief.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:49

Een winkel waar je netjes begroet word en waar ze je je gang laten gaan, daar kom ik graag terug. Verkopers in mijn nek, daar gruwel ik van maar helaas zijn er zo nog veel te veel. Bij ons in de stad zit ook een winkel, ze verkopen er de leukste spullen alleen door het opgedrongen gedrag van de verkoopsters(moeten ze van de baas) kom ik er al niet meer.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:54

Ach uiteindelijk vind iedereen iets anders fijn toch? Soms wil ik ook geen geneuzel van verkopers en als mij dan gevraagd wordt of ze kunnen helpen zeg ik gewoon vriendelijk "nee hoor, ik kijk even rond" en daarmee is het dan gedaan. De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat ik soms juist wel even hulp kan gebruiken en dan vind ik het wel zo prettig als ik vlot aangesproken wordt.

Ik blijf het deels je eigen verantwoordelijkheid vinden. Mensen kunnen je geen dingen aansmeren als je het niet laat aansmeren. Gewoon zelf heel helder en duidelijk zijn in wat je wilt.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:57

Verkopers die me überhaupt iets aan proberen te smeren. Ik ga niet naar de winkel om daar pas te bedenken wat ik nodig heb! Maargoed, vaak in opdracht van hun baas, dus kunnen de verkopers er ook niet altijd wat aan doen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:04

badeendje schreef:
Verkopers die me überhaupt iets aan proberen te smeren. Ik ga niet naar de winkel om daar pas te bedenken wat ik nodig heb! Maargoed, vaak in opdracht van hun baas, dus kunnen de verkopers er ook niet altijd wat aan doen.

Ik ga vaak zat naar een winkel met "ongeveer" een idee van wat ik zoek, en dat ik hen dan laat vertellen wat ze hebben en advies verstrekken. Wat is daar zo raar aan?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:25

Shiloh schreef:
badeendje schreef:

Ik ga vaak zat naar een winkel met "ongeveer" een idee van wat ik zoek, en dat ik hen dan laat vertellen wat ze hebben en advies verstrekken. Wat is daar zo raar aan?

Dan krijg je advies, dat is wat anders dan iets aansmeren ;). Advies krijgen is top, vooral bij dingen die wat meer kosten dan gemiddeld. Maar soms sta je bij deze kassa en dan: En wilt u dit er nog bij voor maar 2 euro, of dit? En dit product is ook heel goed, en en en en.
Nee, dan had ik het toch zelf al wel gepakt?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:16

Dan zeg je toch gewoon nee?

Ik zie het probleem echt niet. Bovendien word er nu echt van een muis een olifant gemaakt. Mij wordt dat ook wel eens gevraagd, maar dat is echt zelden!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:06

Shiloh schreef:
Dan zeg je toch gewoon nee?

Ik zie het probleem echt niet. Bovendien word er nu echt van een muis een olifant gemaakt. Mij wordt dat ook wel eens gevraagd, maar dat is echt zelden!

Natuurlijk zeg ik dan nee, en ik wordt dan ook echt niet boos of chagrijnig, maar dat noem ik aansmeren en mijn ding is het niet ;). Fijn dat het bij jou zelden is, ik heb het best vaak, vooral in wat kleinere winkeltjes. Ik begrijp het wel hoor, ieder extra dingetje verkocht is mooi meegenomen natuurlijk, maar als ik iets nodig heb dan pak ik het sowieso wel.