Uitgaan: entreegeld vs. toiletbijdrage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is een bijdrage voor het toilet, naast entreegeld of toegangsbewijs, terecht?

Ja
20 (7%)
Nee
238 (90%)
Anders (graag reden in topic)
6 (2%)

Totaal aantal stemmen: 264

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:47

Bij de fesitvals zoals Mysteryland en Dancevalley was het volgens mij ook betalen voor de wc's, maar...
1. Je staat minimaal een half uur in de rij
2. De wc's zijn echt belachelijk smerig
3. Er zijn maar een paar wc-punten en het terrein is megagroot
Dus sja, wat doe je dan? Kaarten zijn per stuk al rond de 80 euro.. Boompjes zat... 1+1=2.

Voor schone wc's vind ik het niet erg om te betalen, maar voorheen ging ik ook regelmatig met koninginnedag naar het Museumplein en daar had je dezelfde probelemen als bovenstaand. Waar stond de kortste rij én waar was het nog het meest schoon? Tussen de hokjes, met elke keer 1 meid op wacht.

Sja, als het op zulke manieren gaat, ga ik gewoon mee in het "wildplassen". Als er schone wc's zijn én de wachttijd is gewoon normaal, dan ga ik uiteraard in het rijtje staan :).

In discotheken heb ik eigenlijk het probleem van betalen nog nooit meegemaakt.
Betalen bij de pomp vind ik prima, míts de wc's schoon zijn, andes betaal ik niet aan de dame en maak ik er een opmerking over.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:50

Ik weiger te betalen voor een vies toilet of een dixi (de eerste dixi die lekker ruikt moet ik nog tegenkomen...). Wil best 50 cent betalen als ik schoon kan plassen :j
En anders? Als er wat bossage is, red ik mij ook wel haha

Anders vraag ik gewoon een toiletpasje aan voor mensen met darmproblemen :+

maaikemuis

Re: Uitgaan: entreegeld vs. toiletbijdrage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:57

Ik weiger te betalen voor toiletten in gelegenheden waar ik in investeer. Of dit nu een festival is, of een café of restaurant. Meestal ga ik voor de negeertechniek en doe ik net of ik de toiletjuffrow niet zie. Als ik tegengehouden wordt door de toilet dan spreek ik meestal geen woord Nederlands meer en doe ik alsof ik geen idee heb wat degene tegenover me zegt :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:59

Poosje terug was er midden in de zomer een concert op het strand zonder schaduw. Om naar een dixie wc te kunnen moest er nog €2 betaald worden en je mocht je handen wassen met desinfectant . Zou immers te gek voor woorden zijn als iemand wat water kon pakken terwijl het 30 graden is. Nee dan liever de dixie wc op lowlands waar ook nog gewoon gratis drinkwater beschikbaar is. Valt ook wel te raden dan nog voor het einde van het eerst genoemde feest er minstens 30 bezoekers met een hitteberoerte afgevoerd zijn.

Ik vind het niet kunnen. -O-

Ik kan begrijpen dat horeca gelegenheden een bijdrage vragen voor mensen die er niet iets nuttigen. En ik zou het ook prima begrijpen dat er op een festival of evenement een kaart/bandje kan worden gekocht voor een klein bedrag om naar een schone wc te kunnen. Maar verwacht wel een schone wc. Wij staan in de winkel ook toiletjufvrouw te spelen voor klanten die gratis naar de wc mogen.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:14

als ik naar bepaalde clubs ga tijdens het uitgaan, en ik 8 euro (ja oke is niets in vergelijking bij grote festivals) betaal om uberhoupt naar binnen te komen baal ik ook wel als ik nog dan ook nog idd die 50 cent moet betalen om mijn behoefte te doen, wat nog al vaak moet gezien de drankjes die binnen nog genuttigd worden...
Ben ondertussen in de veronderstelling dat toiletjuffrouwen stinkend rijk worden op een avondje. terwijl het negen van te tien keer zo druk is bij de toiletten dat ze niet eens de ruimte heeft om het tussen door schoon te maken, laat staan dat als ze vaak ruimte hebben, het niet gebeurd...
GRRR irritatie, hoewel ik er nog niet op deze manier over na had gedacht.

Overigens ben ik te trots om stampij te gaan maken over die 50 cent. tja één keer 50 cent oke maar die andere 10 keer dat ik nog naar het toilet moet...
Gouden business voor die toiletjuffrouw.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:19

Enig idee wat die dames allemaal moeten opruimen?? Bij mij in het cafe ben ik gelukkig dat ik achter de bar sta en niet bij de WC! Afgelopen weekend was er een combinatie van diarree, kots, sperma en pis over de muren en deuren gesmeerd.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:20

Tuurlijk, daarom vind ik ook dat die dames betaald moeten worden en goed ook. Alleen niet door mij, want ik heb al betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:24

Ik denk dat je hier bij ons amper nog een dansgelegenheid tegenkomt zonder betalend toilet. Vind ik ook geen ramp. De toiletten zijn netjes, de dame zorgt ervoor dat niemand onnodig lang op het toilet blijft zitten (dus het ook merkt als er wat misgaat door vb. intoxicatie) en vooral dat geile pubers niet gaan konijntje spelen in de hokjes.
Het is telkens €0,40 (de goedkoopste hier trouwens) maar deze dame gaat zelfs bij de minste viezigheid met een dweil en sop in de weer. Ook de wasbak voor je handen wordt om de x beurten uitgespoeld en even snel gesopt.
In eetgelegenheden betaal je dan weer niks, ook niet in een gewone kroeg, maar daar zit je alleen om gezellig te praten. Al moet je het niet in je hoofd halen om bij de buurman te gaan dansen en dan voor een plasje snel even de deur ernaast plat te lopen. Zoiets valt op en dan krijg je ofwel de keuze om een consumptie te nemen, ofwel om alsnog te gaan betalen voor je toiletbeurt.

Edit: Soms zitten die dames daar omdat ze het aangeboden hebben, maar krijgen ze geen loon van de uitbater en moeten ze ook al hun spullen zelf aankopen. Wat zij dan verdienen per avond is dan hun loon en onkostenvergoeding voor de producten.
Zijn ze wel in loondienst, dan krijgen ze hun producten vaak maar moeten ze gewoon een flink deel van hun inkomsten alsnog afgeven aan de baas op het einde van de rit.
Persoonlijk heb ik liever de eerste dan de tweede variant, omdat die weten waarvoor ze werken en alsnog netjes de handen uit de mouwen steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:27

Op plekken waar je alleen even komt om te plassen (bijv. bij een café waar je verder niets neemt of een tankstation of strand tentje) vind ik het prima om wat geld te betalen.
Zij moeten de faciliteiten schoon houden en ik neem verder niets bij ze af waardoor ze dat niet kunnen doorberekenen.
Dus van vind ik betalen prima.

Maar in álle andere gevallen vind ik dat ze dat gewoon in de bedrijfskosten horen te hebben, waarbij toilet gebruik gratis is.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:29

Ik ben het ermee eens dat als er niets genuttigd is of al betaald is, er geld gevraagd mag worden voor het toilet. Als ik al iets betaald heb krijgen ze van mij ook geen geld meer hoor. Ik heb ook wel eens gezegd tegen iemand die bij de wc's stond van 'hey ik heb nu geen kleingeld maar als je zo liever plas van de vloer opruimt dan mij te door te laten, dan moet je het helemaal zelf weten'. Mocht toen toch maar naar de wc :)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:30

Overigens vertik ik het om in de Maassilo nog te betalen. Gore toiletten en geen wc papier. Club Daniels in Schevingen vind ik een zeer nette wc hebben ook met haarlak/deo etc

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:30

In sommige gevallen vind ik betalen geen probleem. Maar bv bij mac donalds of la place waar je aantoonbaar gegeten hebt dan nog moeten betalen vind ik echt te idioot voor woorden.

Waar ik we moeite mee heb is het bedrag dat gevraagd wordt. 0,50 cent is wel fl 1,10. En dan nog vaak voor iets vies smerigs en stinkends zonder toiletpapier of geen mogelijkheid geen handen te wassen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:34

Bij ons bij de mac is het over het algemeen gratis om naar de wc te gaan. De mensen die er dan staan maken dan de wc schoon en vervangen het toiletpapier. Tenzij de zomerfeesten er zijn. Dan hebben we toiletdames omdat we dan al met 15 man tegelijk op de werkvloer staan en we continu bezig zijn. De toiletdames zorgen dan dat alles schoon en fris is en hebben vaak ook nog wat lekkers staan. Dat is de enige week in het jaar dat je bij ons voor het toilet betaald omdat we dan dus extra krachten in moeten huren voor de wc.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:44

Ik was van de week bij een cafe waar ik het wel netjes geregeld vond. Was midden in een winkel centrum, en dus was het toilet betaald. 10 cent. En de deur van het toilet ging enkel open als je die 10 cent er ook daadwerkelijk in mikte (zo'n muntjes slot van buiten af). Maar als jij klant was daar, dan krijg je gewoon 10 cent van hun om het toilet te gebruiken. Stond er ook op een affiche, dat je bij de bar om een muntje kon vragen.

Ik snap dat ze bij de mac oid. inderdaad geld vragen, maar ik vind wel dat je als betalende klant daar ontheffing van krijgt, bijv. door je bonnetje te laten zien.

Of, zoals ik meemaakte in een ander cafeetje, dat je inderdaad bij het betalen van het toilet een bonnetje kreeg, en met dat bonnetje kon je je 50 cent weer uitgeven bij dat cafe.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:05

Ik betaal ook het liefst niet voor het toilet, als ik al entreegeld betaald heb. Echter ben ik nogal een 'zeikwijf' wat inhoud elk uur wel te moeten tijdens een feest. Als je dan ook nog €0,50 moet betalen loopt dat aardig in de papieren. :=
Niet te spreken over de smerige omstandigheden waar je voor betaald. :n

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:07

kiki1983 schreef:
Enig idee wat die dames allemaal moeten opruimen?? Bij mij in het cafe ben ik gelukkig dat ik achter de bar sta en niet bij de WC! Afgelopen weekend was er een combinatie van diarree, kots, sperma en pis over de muren en deuren gesmeerd.

En helaas gebeurd dit opruimen waar ik uit ga voornamelijk aan het eind van de avond en niet tussen door waardoor ik het schandalig vind om geld te vragen voor een goor toiletbezoek! -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:08

Dat heb ik dus ook, zowat ieder uur moet ik wel naar het toilet. Wordt erg duur dan.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:26

In de mac zit een ander bedrijf voor de wc's. Dat legde een jongen mij uit toen ik naar de wc wilde en moest betalen. Ik keek toen ook zwaar verbaasd en toen vertelde hij dat :')

Gelukkig is het in de meeste restaurants nog gewoon dat je na je eten even een bezoek aan de wc kan brengen, of kan je om een sleutel vragen.
Op grote evenementen vind ik het wel raar. Je betaalt dan vaak al een hoop.

Als je ergens niet gegeten hebt of niet voor betaald hebt vind ik best dat er wat voor een wc gevraagt mag worden. Maar anders vind ik het echt apart...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:34

Ik betaal alleen voor de toilet als de toilet ook daadwerkelijk schoon is. Word altijd vrij kriebelig van die types die de hele avond op een kruk zitten geld te vangen maar verder geen vinger uitsteken om de toiletten ook schoon te houden.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:56

Kattenbak schreef:
Je behoefte doen is een primaire behoefte. Ik vind het belachelijk dat daarvoor betaald moet worden.

Laatst werd ik bijna bij de Hema geweigerd om mijn zoontje van een paar maanden te verschonen, ik had geen kleingeld.

Zo heb ik eens bij de Hema onderaan de trap naar de toiletten op de grond mijn kind verschoond. Ten eerste was het betaald terwijl ik daar net voor meer dan 50 euro aan inkopen gedaan had en ten tweede moest ik met een kind van een paar weken oud een steile draaitrap zonderleuningen op en ten derde zou mijn peperdure kinderwagen beneden onbeheerd achterblijven.

Maar om antwoord te geven op de stellingen: Betalen voor de wc als je niets consumeert of geen entree hoeft te betalen vind ik niet meer dan normaal. Wc-geld als je entree betaald hebt of consumpties nuttigt vind ik echt niet kunnen.

In geval van de verwijderde persoon hangt het er denk ik vanaf of dit in de huisreglementen is opgenomen of wc-bezoek gratis is? Net zoiets als bij de entree legitimeren. Je hoeft niet te legitimeren maar als dit in de huis reglementen opgenomen is, hebben ze ook het recht je de toegang te weigeren ongeacht of dit gratis is of niet.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:01

De Mac tegenover Gare du Nord in Parijs heeft het handig gedaan. Om te voorkomen dat stationgasten zomaar komen plassen, zit er een slot op met cijfercode. Koop je iets dan staat er op je bon een code waarmee je die deur dus kan openen. Zo hebben betalende gasten gratis toegang tot de wc.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:04

takkie_muis schreef:
Was laatst in de Mac in the big city (ja Arnhem is echt huge voor mij :')) en daar moest je ook dokken voor een ellendig klein hokje... Snap het niet je besteld ook...

Ik vind dit ook belachelijk. Is niet eens een medewerkster van de mac zelf maar gewoon n vrouwtje die daar mag zitten en geld mag vragen maar als je niet betaald ben je echt niet strafbaar!! Wel heeft ze me een keer achterna geschreeuwd dat ik had moeten betalen hahahaha! Ik dacht ja doei! Ik heb al genoeg betaald!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:07

goldenarrow schreef:
Bij ons bij de mac is het over het algemeen gratis om naar de wc te gaan. De mensen die er dan staan maken dan de wc schoon en vervangen het toiletpapier. Tenzij de zomerfeesten er zijn. Dan hebben we toiletdames omdat we dan al met 15 man tegelijk op de werkvloer staan en we continu bezig zijn. De toiletdames zorgen dan dat alles schoon en fris is en hebben vaak ook nog wat lekkers staan. Dat is de enige week in het jaar dat je bij ons voor het toilet betaald omdat we dan dus extra krachten in moeten huren voor de wc.

Altijd gezellig op de wc tijdens de zomerfeesten!!!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:25

Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen.

Ik werk in een discotheek en eerlijk is eerlijk, ik zou het niet betalen.
Zo was er afgelopen weekend een feest met entre van 17.50.
Dat betaal je nog een euro voor je jas op te hangen en 2 euro voor een wc-bandje.
Dan ben je dus 20.50 verder en dan ben je net binnen en heb je nog geen slok op.

Voor 20.50 kan ik een hele avond uit. :')

Dan moet ik wel zeggen dat de wcdames hard werken bij ons, maar ze nemen dan ook een flinke duit mee naar huis..

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:27

Ik ben er ook principieel op tegen, als je een vermogen betaald voor een kaartje en een half uur in de rij moet staan voor een stinkende dixi zou deze gratis moeten zijn. Ik zou wel willen betalen als er daarnaast nog een paar toiletten zouden staan waar geen rij was (of minimaal) en spic en span schoon. Zodat je een keus hebt.

Hetzelfde heb ik trouwens met parkeergeld, kom je ergens midden in een groot weiland waar een evenement is dat dik geld kost, moet je ook nog parkeergeld betalen aan dezelfde organisatie waar je al dure kaartjes heb gekocht! Ik snap dat niet hoor, doe een kaartje incl parkeren!
Ook zo'n frustratie zijn "reserveringskosten per kaartje" maak gewoon 1 prijs voor een kaartje incl reserveringskosten. Ik begrijp echt niet waarom ik voor kaartjes waarbij je maar bij 1 organisatie terecht kan reserveringskosten moet betalen, dat kan toch gewoon in de prijs? ik moet tegenwoordig ook nog mijn eigen kaarten afdrukken, dus veel werk hebben ze er niet aan, alles is geautomatiseerd.