rijbewijs kwijt door te hard gereden en nu...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: rijbewijs kwijt door te hard gereden en nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:46

Krijgt hij door dit grapje ook een aantekening in zijn dossier (als in een strafblad)? Dat er geen 'schone' verklaring omtrent gedrag meer is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:48

Dit is normaal als je meer dan 50 km te hard rijd, rijbewijs word ingenomen en je krijgt een fikse geldboete. Ik hoop dat je ex er wat van leert en zijn hand en voet in vervolg onder controle houd. Klinkt misschien hard maar helaas al een aantal keren mensen uit mijn kennissenkring kwijtgeraakt door hardrijders, ik vind de straffen nog veel te laag, net als voor alcoholrijders.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 20:50

bigone, nee hoor eigen schuld dikke bult!! hij deed een x een wheely terwijl ik achter zat, nou dat heeft ie ook geweten!!!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:00

Als je zo zeker weet dat de datum niet klopt kan het dan niet om een tweede vergrijp gaan misschien?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:09

hunter87 schreef:
sonja, dus hij zou dr alleen heen moeten om te horen hoeveel geld die moet betalen.. waarom dan niet gewoon een acceptgiro...?

lianne, nou ik vind rijbewijs kwijt en geld boete toch echt 2 straffen hoor! ik zou niet zonder me rose pasje kunnen. nee ik heb ook geen medelijden met hem, hij heeft het zelf gedaan en het moest dr een x van komen en hij heeft dr echt niks van geleerd! dat is nog het ergste! maar ik heb meer het idee dat ze het toen vergeten waren en nu opeens denken van huhm, laten we die jongen nog ff terug roepen!

myca, nou hij zit op ibiza dus het zal niet echt een goedkope vakantie zijn :P haha maar idd, het zal een flink bedrag gaan worden.

maar mogen ze dan als hij straks weer voor moet komen nog een keer voor de laatste 2 maanden zn rijbewijs innemen of hoord die alleen wat die moet betalen...?

als het goed is , hoort ie alleen wat de boete gaat zijn, het stukje rijbewijs kwijt etc dat is gepasseerd station.
of je er echt heen moet weet ik niet zeker, weet van een kennis die om iets anders tijdelijk zijn rijbewijs kwijt is geweest dat hij voor het vonnis niet naar de rechtbank is geweest , die heeft gewoon brief met uitslag gehad + idd de acceptgiro
maar dat zou je na kunnen vragen bij het juridisch loket(gewoon even bellen)

wat wel even handig is om ook daar na te vragen is , die datum, als de datum in de oproep fout is , staat deze dan wel goed in het proces verbaal en wat zijn eventuele gevolgen daar van (misschien dat dat nog voordelig kan uitpakken, maar dat is echt giswerk en ergens heb ik dan het gevoel, je hebt het risico genomen/de keuze gemaakt om dermate hard te rijden, neem dan ook de consequenties die daar aan vast hangen)

maar het is in ieder geval volkomen normaal om bij een dergelijke overtreding idd een tijdje het rijbewijs in te nemen en een boete te krijgen, tis puur dat dit geen standaard boete behelst zoals minder grote overschrijdingen van de snelheidslimiet ,
maar ze laten dat nader bepalen om op die manier randzaken als , waar is er te hard gereden ( 50 km te hard op een snelweg is natuurlijk iets minder risicovol dan 50+ te hard te gaan door de bebouwde kom) en eventuele eerdere overtredingen zullen vast ook meewegen.
maar daardoor kan het even duren voor een boete vastgesteld word,

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:12

alwiene, lijkt me onwaarschijnlijk dan had ik het wel gemerkt. volgens hun was dit 2011 en wij hebben een relatie gehad tot eind 2012. wonen niet bij elkaar in de stad dus we moesten wel met de auto naar elkaar toe. dan had ik het wel gemerkt.

sonja, ja in de brief staat dat die zelf moet komen want anders gaan het door naar de kantonrechter.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:17

Voor zover ik weet mag je niet 2 keer voor hetzelfde berecht worden.
Als je eenmaal vrij bent gesproken, mag je niet weer voor de rechter komen voor de zelfde 'gebeurtenis'.
Zelfs al zou hij een moord hebben gepleegd en is hij vrij gesproken, mag er niet nog een rechtszaak komen voor de moord. Stel dat hij er drugs bij had gesmokkeld, mag hij daar nog wel voor berecht worden.
Volgens mij was het zo :D maar dit heb ik ook maar met maatschappijleer geleerd, dus zover het allemaal waar is weet ik niet.

En volgens mij mag het na 17 maanden idd nog wel, maar dat weet ik ook niet zeker.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:45

dit is niet 2 keer berecht worden, dit is de 2e helft van zijn straf ontvangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 06:47

De eerste invordering is niet de 'straf'.
Volledig normaal dat hij nog voor moet komen. Heeft niets met 2x straffen te maken.

Rechtswinkel of rechtsbijstand kan je precies vertellen hoe het zit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:32

Hunter : ik zou hem gewoon even naar het juridisch loket laten bellen met alle gegevens bij de hand en de vragen op papier, dan kun je daar navragen hoe het exact zit. de boete is gewoon onderdeel van, en standaard . maar eventuele fouten in de papierhandel zou ik echt niet weten hoe dat zit, dat zullen ze je bij het juridisch loket wel kunnen vertellen .

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:36

Dat kan inderdaad,
Een kennis van mij had dat ook,
Te hard gereden / ongeluk gehad
Toen was diegene ook een aantal maanden rijbewijs kwijt
Uiteindelijk kreeg diegene hem terug, maar de rechtzaak stond wel gepland,
Toen is diegene z'n rijbewijs nog dik een jaar kwijt geweest + taakstraf + boete :)