Een vriend die alles pikt (geldkwestie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Een vriend die alles pikt (geldkwestie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:32

Wat een rare vrienden, zeker als je al aangeeft dat ze niet mee kunnen rijden en dan nog eisen stellen en je uitschelden ook.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:32

Japke_Z schreef:
Dobel schreef:
heb ze overigens niet mee terug genomen, waren andere mensen zat waar ze mee terug konden. Mijn vriend vond mij 'hard' maar ik ben het wel spuugzat.. '

En je vriend vind het wel best dat jij voor slet, kreng en poedersuiker wordt uitgemaakt? Dan zou ik ook een nieuwe vriend zoeken...

Dat dus. Lekkere vrienden hebben jullie. Ik zou ze overboord gooien en nieuwe vrienden zoeken die jou en je vriend niet gebruiken (misbruiken...). Wat een arrogantie.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:36

noem dit geen vrienden maar profiteurs...
gewoon nieuwe vrienden zoeken die het wel waarderen als je zegt dat ze een keer niet mee kunnen rijden
overigens makkelijk gezegd nieuwe vrienden zoeken...maar je verdient veel betere mensen om je heen

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:38

Wij rijden altijd om de beurt, maar bij ons is de afspraak de bob bepaald. Dus als de bob wil gaan, kun je mee. Maar wil je langer blijven, prima dan ga je maar met de taxi mee naar huis.

Maar inderdaad wat deze "vrienden" doen slaat echt helemaal nergens op!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:54

Mijn bek valt serieus open bij het lezen van jouw bericht. Hoe durven ze!!!

Ik noem dit ook geen vrienden, maar idd profiteurs. Walgelijk zeg :r
Ik vind jouw reactie niet meer als terecht, sterker nog, ik had al eerder uit mn slof geschoten denk ik :o

Zijn ze nou helemaal 8)7

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:55

Maar weten ze wel dat je het vervelend vind?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:00

Ik zou die vrienden (en iedereen die op deze manier misbruik van jullie maakt) een brief/e-mail sturen met de nieuwe regels voor het meerijden.

-Meerijden is een gunst, geen recht
-Kosten: €0,05 per gereden km per persoon
-Kosten voor omrijden (bijv. om iemand thuis te brengen): €0,2 per gereden km, voor degene waarvoor omgereden wordt
-Bestuurder bepaald de tijden waarop er vertrokken wordt
-Bestuurder bepaald vanaf waar er gereden wordt
-Bestuurder bepaald welke muziek er gedraaid wordt
-Parkeerkosten zijn voor de meerijders

Daar zou ik ook duidelijk in zetten dat jullie geen taxi bedrijf hebben, dat jullie sparen voor jezelf en dat je niet langer van plan bent je te laten gebruiken. Als mensen zich niet kunnen vinden dan raad je ze van harte taxibedrijf X of occasiondealer Y aan.

Zijn ze nou helemaal gek geworden...

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:08

bij ons in de vriendengroep is de afspraak, dat de bob gratis drinkt (geen alcohol natuurlijk). ik rijd met een vriendin mee naar mijn kot (kamers) en betaal 2 euro (wij rijden ongeveer 50 minuten) en soms heb ik eens geen geld mee en dan betaal ik daarna of ik gooi al mijn kleingeld in haar tas zodat ze eens iets extra's heeft. ze heeft ook een boekje in de auto liggen, ik stap in schrijf datum erin en hoeveel geld ik geef (meestal 2 euro maar soms geef ik 4 euro ofzo) zo is het altijd duidelijk of ik betaald heb of niet. een andere vriendin komt mij vaak halen als ik vast sta, (bus komt niet opdagen ofzo) en haar geef ik soms eens een bedankje (product, chocolade, ... ) ik heb zelf ook al omgereden voor mensen en verwacht daar niets voor terug, maar om elke keer te rijden dan zou ik er ook iets voor terug willen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:11

Vjestagirl schreef:
Daar zou ik ook duidelijk in zetten dat jullie geen taxi bedrijf hebben, .

Sterker nog, die vragen ook geld :')

Ik sta echt met mn bek vol tanden nog steeds. Ik betaal ook niet aan vrienden, maar daar staat altijd tegenover dat ik een extra drankje betaal of ik de volgende keer rij :) Als we verder weg gaan, dan vind ik het niet meer als logisch dat er betaald wordt! Een auto rijdt niet op lucht!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:12

Sieltjuh schreef:
Vjestagirl schreef:
Daar zou ik ook duidelijk in zetten dat jullie geen taxi bedrijf hebben, .

Sterker nog, die vragen ook geld :')

Ja, absoluut. Maar dat "vrienden" er dus niet vanuit kunnen gaan dat ze altijd maar mee kunnen rijden.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:14

Ben het helemaal met je eens hoor!

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:18

jemig me mond valt hiervan open |o . weet eigenlijk niet zo goed wat je hier nou op kunt zeggen, je bent toch echt duidelijk geweest en om dan vervolgens nog een poedersuiker smsje erachteraan te sturen??? hoe durven ze!
bah dat je vriend dit niet inziet en jou te streng vind snap ik niet helemaal? is hij soms bang voor ze? durft hij niks uit angst te zeggen? #)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:21

Nou ja zeg, dit noemt zich dan vrienden??!!

Wat een brutaliteit zeg, vooral van die meid! En dan nog uitgemaakt worden ook voor van alles, dat had mijn vriend overigens niet gepikt en de 'vriend' in kwestie zou dat ook gemerkt hebben.

Filoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:24

Als ze op het einde doen of ze alles zijn, zou ik niks zeggen en gewoon de auto instappen en wegrijden. Kunnen ze het lekker bekijken.
Eerst grof reageren en dan van alles eisen? Dat klopt niet.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:26

Japke_Z schreef:
Dobel schreef:
heb ze overigens niet mee terug genomen, waren andere mensen zat waar ze mee terug konden. Mijn vriend vond mij 'hard' maar ik ben het wel spuugzat.. '

En je vriend vind het wel best dat jij voor slet, kreng en poedersuiker wordt uitgemaakt? Dan zou ik ook een nieuwe vriend zoeken...

Nou inderdaad,vindt Het schandalig hoe jou vriend zo losjes op de situatie reageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:29

Jemig wat een aso's zeg.. Ik vind dat je nog erg netjes bent gebleven zelfs! Mij hadden ze echt de boom in gekunt, meerijden prima, maar daar mag wel iets tegenover staan.. Daarbij als je met iemand meerijdt is de chauffeur degene die bepaald wanneer die wegwil toch? En dan de mededeling dat ze meerijden ipv dat ze het eerst eens gewoon vragen?! Nee, heel asociaal! Zou ze liever kwijt dan rijk zijn..

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:29

Zo zeg, zulke mensen zou ik echt nooit meer meenemen. Goed dat je ze ook hebt laten staan en ze dit goed duidelijk hebt gemaakt. Dit soort mensen moeten altijd alleen maar profiteren van andere mensen. Ik snap het niet.
Oke, een keertje meerijden, prima daar hoeft van mij niet eens voor betaald te worden. En al helemaal niet als het op de route ligt en als het om kleine afstanden gaat. Maar het moet wel redelijk zijn, dus niet altijd 1 het zelfde persoon die rijdt. Dus gewoon iedere keer weer een ander.
Maakt niet uit als je vriend dan niets/weinig drinkt, hij hoeft hier toch niet altijd voor op te draaien. En als hij dat toch niet erg vind, moeten de meerijders gewoon betalen.
Ik vind wel dat hij hier wat sterker in moet worden van wat ik uit je verhaal opmaak.
Maar ik geef jou groot gelijk

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:32

Ugh.. Bizar dit.

Als bij mij vriendinnen rijden, betalen wij hun drankje/parkeerkosten/eten/entree noem maar op.

Vanzelfsprekend lijkt mij.

Maar echt per KM bereken hoeveel geld dat kost vind ik een beetje bizar hoor Vjestagirl

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:34

lees je verhaal en dit is niet normaal, wat een stelletje #### zeg.

Saaaash

Nou als ik met iemand mee rij met uitgaan, de bob wil weg om 1 uur want hij/zij voelt zich niet lekker. Jammer, even balen maar toch meegaan. Daarna alsnog bedanken voor het rijden en gewoon een drankje betalen is normaal!

lor1_1984

Jemig, wat een stelletje koekwauzen. 8)7
Als het gevraagd wordt oké, maar eisen? >;)

Ik heb zelf ook geen auto en als ik ergens heen wil en het is lastig met OV (evt icm fiets), dan vraag ik of iemand me wil brengen.
Gaat diegene akkoord, dan vraag ik of ze willen uitrekenen hoeveel ze ongeveer kwijt zijn aan brandstof en vergoed ik dat geheel, plus wat extra én evt wat te eten.
Gaat diegene niet akkoord, dan zoek ik een andere oplossing.

Als ik met iemand mee rij die ook naar hetgeen gaat waar ik heen wil, betaal ik ook (iig de helft van) de brandstofkosten en evt parkeerkosten.
Wil diegene er echt niets voor hebben, dan trakteer ik diegene later alsnog op een etentje of geef ik diegene een bedankje (cadeautje of bon oid).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:35

eenitraM schreef:
Ugh.. Bizar dit.

Als bij mij vriendinnen rijden, betalen wij hun drankje/parkeerkosten/eten/entree noem maar op.

Maar echt per KM bereken hoeveel geld dat kost vind ik een beetje bizar hoor Vjestagirl

Voor dit soort mensen vind ik dat echt niet meer dan normaal. Kom op zeg, als je je vrienden behandeld als taxibedrijf kun je ook verwachten dat jij zo behandeld wordt.

Ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten, alleen mijn vrienden waren zich er totaal niet van bewust dat ze niet betaalden. Dat waren allemaal mensen zonder auto (of met de auto van paps en mams) en die gewoon zich niet realiseerden wat het allemaal kostte. Uiteindelijk zijn die idd als we naar een pretpark oid gingen de parkeerkosten en het eten gaan betalen, als we naar een feestje gingen zochten ze van te voren zelf op hoeveel km het was en betaalden dan ongeveer mijn benzine kosten terug.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:35

Als het goede vrienden waren dan zou ik helemaal niet moeilijk doen over kosten enzo, want dan regelen zulke dingen zich vanzelf zoals veel voorbeelden hierboven laten zien.

Maar als je met zulke uitzuigers te maken hebt moet je hele duidelijke regels stellen, die misschien wel wat ver gaan. Anders leren ze het nooit. Als het kwartje eenmaal valt kan je de teugels altijd weer laten vieren, maar enkel omdat je dat wilt en niet omdat ze vinden dat het moet.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:38

lopen die handel! zorg maar voor je eigen vervoer, je mag eens meerijden maar ook meestal dan uit vriendelijkheid betaal je de helft van de benzine of vraag je het niet elk moment dat het even uitkomen kan, want voor eens een keertje maakt die paar euro ook niet uit, maar zo taxi spelen en daar niets terug voor krijgen?
Koop je eigen auto... :n
dat noem ik trouwens ook helemaal geen vrienden :n

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:40

eenitraM schreef:
Ugh.. Bizar dit.

Nou zo bizar vind ik dat niet als je zo door je "vrienden" behandeld word mag het van mij nog duurder dan 5 cent.
Vrienden die er maar van uit gaan dat ze mee kunnen rijden en nog eisen hebben ook doe niet zo belachelijk
Ik ben dankbaar als ik mee mag rijden