Maaike162 schreef:Hoi Bokkers!
Aanstaande woensdag ga ik het CAE examen (Cambridge Advanced English) maken. Al een tijdje ben ik hier veel mee aan het oefenen, maar ik was benieuwd of er meer bokkers zijn die dit examen hebben gedaan en wat hun ervaring er mee was. Viel het mee of tegen? Zijn er dingen die erg handig zijn om te weten, maar die niet overal duidelijk worden verteld?
Woensdag heb ik Writing, Use of English, Reading en Listening. Over drie weken heb ik op een zaterdag mijn Orals.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik heb deze gehaald met een A, en de CPE met een B. Ik vond het geschreven gedeelte in alle examens onwijs makkelijk, ik had het veel moeilijker verwacht. Orals moet je maar net geluk hebben, vind ik. Ik kreeg hele moeilijke onderwerpen en zat met een leraar engels naast me, waar ik zelf nog een 16jarig onzeker meisje was, dus dat ging helemáál niet zoals ik het wilde. Maar ik woon nu alweer meer dan een jaar in Ierland en ik red me prima, dus ach

edit: overigens, ik heb CAE vervroegd examen gedaan (in februari) omdat de leraar vond dat het onzin was om door te leren tot juni als je al een goed niveau hebt. Vervolgens heb ik CPE zonder lessen gedaan in juni, meteen erachteraan dus. CPE wordt bij ons op school niet voor getraind, in principe doe je FCE in de 2e of 3e? En vervolgens doe je CAE in 5e of 6e klas.

Het maakt in praktijk heel weinig uit of je een C haalt of een A, maar meer of je 'm hebt of niet. Ik heb nooit tweetalig onderwijs gedaan, heb in de eerste klas gewoon gekozen voor extra lessen omdat ik het gewone engels geen uitdaging vond. Heb in mijn laatste twee jaar op het middelbare ook geen engelse lessen hoeven volgen
Heb ook geen accent GELUKKIG, als er iets is waar ik een gruwelijk hekel aan heb is het wel nederlands accent bij mensen die engels spreken...
Maar ik was samen met een meisje uit mijn klas en we hadden 2 hele aardige vrouwen.
Jij moet aankomende zaterdag?