Vriendin de benen genomen op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:23

Kan maar één ding zeggen, als ze werkelijk zo'n miepdoos is heb ik medelijden met haar vriend.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 10:25

Lief dat jullie me proberen op te peppen.
Baal dat het nog rotweer is. Ga zo lekker m'n bed
nog even in met een zwijmel roman. Mama wilde morgen
al komen maar heb gezegd dat dit niet hoeft.
Vriendje komt voor 1 nachtje helemaal naar Mallorca vliegen.
Ben blij met de lieve mensen die ik heb!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:26

Ik vind het sowieso een beetje raar om zo negatief in een vakantie te stappen..
Als ik op vakantie ga, heb ik er super veel zin in en ga ik niet lopen mokken om een paar
kleine dingen (de dingen die jouw vriendin vervelend vond, vind ik geen drama)

Je wilt het toch leuk hebben/houden? Zij was tijdens de vlucht al chagrijnig enz.
Kan me echt goed voorstellen dat je daar snel klaar mee bent je lontje opgebrand is hoor :j

Jij hebt nog erg je best gedaan haar op te vrolijken enz.. Terwijl zij er zelf eigenlijk
'het beste' van zou moeten maken. Dat zet ik tussen haakjes omdat ik dat dus al onzin vind.
Zo erg was het allemaal niet lijkt mij. Wat een drama queen zeg. Bah, en ondankbaar.

Ik zeg; lekker genieten van je tijd daar !! En laat haar lekker in haar sop gaarkoken.
Laatst bijgewerkt door xApple op 08-06-13 10:31, in het totaal 2 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:27

Ze wist van te voren waar ze heen ging. Zoals ik het begrijp hebben jullie op voorhand afgesproken om niet iedere avond te gaan stappen. En jullie lagen zelfs al een keer heel vroeg in bed.
Je hebt haar erbij proberen te betrekken toen je bekende tegen kwam.
Ze is idd niet echt flexibel te noemen en nog behoorlijk verwend ook.
En dat ze er stiekem vandoor gaat is ook niet echt het normale gedrag van een 25 jarige....
Ik zou haar nog wel een berichtje sturen of even opbellen.

Meid geniet nu gewoon lekker van je vakantie!

Anoniem

Re: Vriendin de benen genomen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:30

Die ben je voor nu beter kwijt dan rijk, dus wat dat betreft moet je misschien maar blij zijn dat ze opgestapt is.
'Bijzonder' is het echter wel. Ik ga er vanuit dat zij ook een versie van dit verhaal heeft, en dat daar misschien niet veel overeenkomsten in zitten.
Ik hoop dat zij een goede terugvlucht heeft, en dat jij nog lekker van je laatste daagjes daar genieten kunt.
En alvast succes met het geprek wat in Nederland vast gat volgen, als de gemoederen wat bedaard zijn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:33

@sonja, heh bah wat een akelig verstandige reactie ;)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:34

Balen, maar waarschijnlijk ben je nu beter af dan met een brok chagrijn in je kielzog. Neem even de tijd om te bedenken hoe je de komende twee dagen wil besteden, en ga gewoon alleen op pad. Mijn ervaring is dat je altijd leuke mensen tegen komt en bijzondere gesprekken aanknoopt als je alleen bent. Laat dit niet je vakantie verpesten hoor!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:38

Mijn lontje raakt bij zo een situaties ook op hoor. Vakantie hoort leuk te zijn en ik zou het niet waarderen moest iemand graag meegaan met mij om vervolgens alles af te breken zoals vliegtuig, hotel etc
Jij en je mama hebben dus alles georganiseerd en dan mocht er eerder een bedankje af, neen ?
Dumpen die vriendin zou ik zo zeggen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:39

Apart...al miepen over het vliegtuig...ze hoefde er toch geen 10 uur in te zitten en ook niet zelf te meefladderen :) Wat had ze dan verwacht, business class met KLM? Zo te horen heb jij er genoeg energie in gestoken. Geniet van de rest van je vakantie!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:40

tja ik geef je vriendin toch wel enigszins gelijk hoor.
Kijk zeuren over een vliegtuig dat niet luxe is; So what; gingen niet naar de andere kant van de wereld maar Mallorca. Dat is wat: 1 tot 2 uurtjes vliegen?
Dus dat was idd belachelijk om over te lopen zeuren. Hotel; tja kunnen we niet zoveel over zeggen of die schoon en netjes was, waren er tenslotte niet bij.

Dat jullie bekenden van jouw zouden tegenkomen, had ze natuurlijk ook kunnen voorzien. En dat er dus momenten konden komen tijdens de vakantie dat ze zich misschien buitengesloten voelde. Ook al betrek je dr bij alles, het zijn toch jouw vrienden en dus krijg je al snel het gevoel dat je er voor spek en bonen bij staat. Dit had ze dus kunnen weten.

Maar dat je alles doodleuk met je vriend bespreekt (wat ze misschien wel allemaal gehoord heeft ook nog), kan ik me heel goed voorstellen dat ze daar wat pissig over werd. Had dat dan later thuis gedaan.

Dat je halverwege de vakantie je moeder, vriend en vriendinnen over laat komen zou ik persoonlijk ook niet blij mee zijn geweest; jullie zouden tenslotte met zn tweeen op vakantie.

Kijk hoe zij nu handelt is alles behalve netjes en sociaal, en zou het zelf persoonlijk ook niet zo hebben aangepakt, maar dat ze boos en teleurgesteld was, kan ik me heel goed voorstellen.

Blijft daarbij wel belachelijk hoe ze nu handelt hoor, daar niet van. Het waren tenslotte ook weer geen dingen waar niet overheeen te zetten is.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 10:48

A wist van te voren dat m'n moeder op vakantie
zou gaan hier met haar eigen vriendinnen.
Vriend is later besproken maar was geen probleem
omdat hij maar een dagje kwam. Haar voornaamste
reden was dat ze het niet leuk vond, te veel herrie en te druk.
Zij ook thuis al 2 dagen niet lekker in haar vel te ze zitten en
niet wilde gaan maar haar vriend haar over had gehaald.

Misschien niet netjes dit met m'n vriend te bespreken maar ik
zat hier echt mee en wist me geen raad.

Het was echt zo'n sfeer van; ik zit hier omdat het moet
en het voelt als een straf hier met jou te zijn.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:56

Hele rare actie van je vriendin, op vakantie leer je je vrienden pas echt kennen.....

Ik wil wel in haar plaats op het vliegtuig stappen naar Mallorca hoor, geen probleem :D :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:02

Aah ok ze wist van te voren al dat er extra mensen zouden komen? Sorry dat had ik uit de op niet opgemaakt.
Dat verandert het natuurlijk. Dacht dat ze dit niet van te voren al wist namelijk.

En ik begrijp ook heus wel dat je het met je vriend bespreekt hoor, maar (sowieso al vanwege de sfeer die er al hing) was beter geweest dat zij dat niet te horen had gekregen. Althans niet op dat moment. Later thuis als gemoederen gedaald waren, had ze dit dan beter te horen kunnen krijgen.

En hmm niet lekker in je vel zitten. Kun je heus wel je best doen om dit niet de sfeer te laten bederven. Iedereen zit wel eens niet lekker in zn vel voor een bepaalde periode.

En teveel herrie en druk? Kind stel je niet aan zeg; is buiten hoog seizoen, dus grote kans dat er eventueel (als ze hier echt een punt van was gaan maken) een kamer te vinden was geweest die aan andere kant van het hotel lag (dat kan vaak ook al heel wat schelen namelijk) of desnoods een ander hotel in een rustigere buurt.

Jammer dat nu voor beiden de vakantie verpest is...maar goed je hebt nog een beetje vakantie over, je kent mensen daar en je vriend komt wat eerder over nu? En je moeder met vriendinnen komen nog.
Gaat je heus wel lukken om er nog een mooie vakantie van te maken.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:05

En dat herrie/druk valt echt heel erg mee op Mallorca. Ben daar in 2012 geweest en was er
ook net buiten het hoogseizoen. Het was helemaal niet druk.. En zeker geen herrie. Ik vond het
daar heerlijk relaxen juist.

Moet je eens naar Lloret gaan :') Daar is het druk.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:07

Toen ik het las dacht ik eerder aan een actie van iemand van 12 tot 16 jaar, is ze 25! Ik vind het persoonlijk niet erg volwassen en begrijp je reactie volkomen. Al hebben we alleen jou deel van het verhaal gehoord, dit is hoe jij het voelt en ik had ongeveer hetzelfde gereageerd. Bovendien, ik snap een deel van het verhaal niet.

Citaat:
Zij had heen betaald en ik zou terug betalen.

Heeft zij nou de vlucht betaald? Waarom had ze dan niet een 'betere' vlucht geboekt?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 11:10

Nee transfer van de luchthaven naar het hotel.
Ik zou de terug weg betalen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:10

xApple schreef:
En dat herrie/druk valt echt heel erg mee op Mallorca. Ben daar in 2012 geweest en was er
ook net buiten het hoogseizoen. Het was helemaal niet druk.. En zeker geen herrie. Ik vond het
daar heerlijk relaxen juist.

Moet je eens naar Lloret gaan :') Daar is het druk.

Daar zat ik dus net ook al aan te denken; hoe druk zal het er nu echt zijn buiten het hoogseizoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:10

Ik zou me persoonlijk doodschamen als ik zo deed. Het kan dat je het zelf niet leuk vind, maar om het dan voor een ander ook te verpesten? Gewoon verwend gedrag dus. Lekker laten lopen, vooral geen aandacht meer aan besteden. Dat is het beste.

Ik hoop heel erg dat jij nog wel een leuke vakantie hebt! :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:34

Ik ben ooit eens die 'vriendin' geweest. Mee op vakantie met mijn beste vriendin (in Nederland). Zij kende daar al veel mensen, elke avond stappen. Haar vrienden daar waren niet ' mijn soort mensen', ik voelde me daardoor steeds onzekerder. Daarnaast kreeg ik in de discotheek paniekaanvallen, had geen eetlust en kon alleen maar janken.

Uiteindelijk is mijn moeder me komen halen.Heb mijnn vriendin toen ook laten zitten (al was ze daar wel met haar ouders). Later bleek dat ik een depressie had :(

Het gedrag van jouw vriendin keur ik niet goed, maar ik kan mij heel goed voorstellen hoe ellendig zij zich zou kunnen voelen. Zeker omdat je aangeeft dat ze niet lekker in haar vel zit.
Kan zijn dat ze gedacht heeft " op vakantie knap ik wel op en word ik weer vrolijk" , maar vaak word je juist keihard met je ongelukkigheid geconfronteerd als je bij anderen veel plezier & zorgeloosheid ziet.
Dan voel je je zo kelote, dat je alleen nog maar naar huis wilt en in je vertrouwde omgeving wilt zijn :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:37

Natuurlijk kan dat, en natuurlijk kan je je rot voelen. Maar dan práát je daarover. Dan zeg je wat je dwars zit, hoe je het graag anders zou willen. En als je dat niet kan, zeg je dat je naar huis gaat en wens je je vriendin nog veel plezier en rond je dat netjes af. Je gaat niet stiekem weg, je verwacht niet dat je vriendin jouw taxi wel even gaat betalen, je gaat niet schelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:38

Je hoort het verhaal maar van 1 kant he.... ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:48

Als jij nu de helft betaald van de taxi heen is dat toch opgelost? Gezeur van jouw kant.

Tja, ik vind jouw houding ook star en denk dat de andere kant een ander verhaal heeft.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:03

Wauw, dat jij het nog überhaupt keer op keer hebt geprobeerd. Ik zou haar lekker in de goot laten rotten. Kan heel slecht tegen zeurende negatieve mensen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:06

En dan heb je ook nog de vraag wat verwachte ze? Misschien dat jullie tijdens het stappen een keer een biertje gingen drinken met je kennissen en dan weer samen verder? Kan me voorstellen dat als je geen klik hebt met een groep dat zoiets heel eenzaam kan voelen... Zeker als je van nature al niet zo'n sociaal type bent zoals TS later aangeeft....

VivaLaVida schreef:
Tja.. het lijkt mij ook niet zo leuk om met een vriendin te gaan die al veel mensen kent daar . Ook al word je overal bij betrokken, vaak sta je er dan toch maar bij. Zij is blijkbaar geen uitgaanstype en jij wel. Ik denk dat ze flink heimwee had en dat jij dat met jouw vriend bespreekt is ook niet leuk voor haar.

Het zal vast een zeur zijn en ook voor een groot deel aan haar liggen, maar ik lees hier wel dingen die ik ook niet leuk had gevonden als ik haar was..

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:09

Als er iemand een slechte vriendin is is zij het!
Zonde van de vakantie, ik zou nog genieten van de dagen die je zonder haar hebt! :)