Nou ja zeg.....wat een idioot gedoe(collectanten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:00

Hier wordt al jaren niet meer gecollecteerd. Er zijn simpelweg geen vrijwilligers, vind het aan de ene kant jammer maar aan de andere kant ook niet.
Vind het jammer omdat sommige goede doelen absoluut goed werk verrichten en die ene euro een hoop verschil kan maken.
Vind het niet jammer omdat, een groot deel van het opgehaalde geld vaak naar de salarissen van de directie gaat.
Terwijl mensen die er het hardst voor moeten werken (vrijwillig!!!) er niets voor terug krijgen, of geirriteerde mensen die de deur dichtsmijten voor hun neus...

LiesxAnne

Dat je het niet netjes vind, vind ik al heel anders klinken dan wat je er eerder neer had gezet.

GamblersCup

LiesxAnne schreef:
We hebben het hier over het plassen tegen een boom en buxus. Niet over het omgraven van plantjes etc.

Geen gewone boom, fruitboompjes. Wel even wat anders, zoals je had kunnen lezen in TS reactie daarover. En een hond door tuinen laten rennen betekend wel schade als je plantjes/bloemen hebt staan.

Maaike162

Ik vind het een hele aparte manier van geld ophalen. Zeker geen reclame met zo'n hond! Als ik jou was zou ik het toch niet melden, het is namelijk voor hen een slechte reputatie als organisatie, maar als nog doen die mensen hun best om geld op te halen. Een beetje dubbel...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:01

Nou ik vind het ook aso om een hond los te laten in andermans tuin. Joeee ik geef grif toe, ik ben een hondenhater en iedere hond die ongewenst in mijn tuin komt kan een emmer water of een schop krijgen.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:02

LiesxAnne schreef:
lucaa2 schreef:
Ik zou zo'n hond sowieso gelijk de brug over jagen (trap geven, niet zielig), de kippen hebben ook een leven.

Verder staat onze tuin bekend als de mooiste tuin in de omgeving (aldus de buurtbewoners en toeristen).
Moeten mijn ouders er toch niet aan denken dat dat beest ineens door al die zorgvuldig verzorgde plantjes gaat banjeren, de groentetuin overhoop graaft, en de fruitbomen onder zeikt. :P

En dan ook nog 2 van die asociale collectanten :')

Normaal geven wij altijd aan collectanten, maar die zijn dan ook altijd beleefd en netjes gekleed. Bij een situatie als deze zou ik die mensen goed duidelijk maken dat ze zo een bijzonder slechte indruk achterlaten. :=

We hebben het hier over het plassen tegen een boom en buxus. Niet over het omgraven van plantjes etc. Zijn deze collectanten nu asocial omdat ze in een trainingspak lopen en de hond los hadden? Moet niet gekker worden om dan als asocaail bestempeld te worden.
Daarnaast staat er nergens dat ze niet beleefd waren. Fijn om te lezen dat er nog genoeg mensen zijn die andere afkeuren op hun kleding
:n

Ik heb niemand asociaal genoemd, en ook niemand afgekeurd op zijn kleding.
Heb alleen geschreven dat ik het geen kleding vind om in collecte te lopen.

Je wil toch graag wat doen voor een stichting? Dan heb je toch hart voor je stichting? Je bent een visitekaartje, daar kies je voor.
En tja, net gekleed komt fijner over.

En dat is mijn enige insteek geweest w.b.t. de kleding.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:02

GamblersCup schreef:
LiesxAnne schreef:
We hebben het hier over het plassen tegen een boom en buxus. Niet over het omgraven van plantjes etc.

Geen gewone boom, fruitboompjes. Wel even wat anders, zoals je had kunnen lezen in TS reactie daarover. En een hond door tuinen laten rennen betekend wel schade als je plantjes/bloemen hebt staan.

Nou fruitboompjes dan. Ts praat alleen over het plassen en niet het graven in de tuin.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:03

jorika1986 schreef:
Hier wordt al jaren niet meer gecollecteerd. Er zijn simpelweg geen vrijwilligers, vind het aan de ene kant jammer maar aan de andere kant ook niet.
Vind het jammer omdat sommige goede doelen absoluut goed werk verrichten en die ene euro een hoop verschil kan maken.
Vind het niet jammer omdat, een groot deel van het opgehaalde geld vaak naar de salarissen van de directie gaat.
Terwijl mensen die er het hardst voor moeten werken (vrijwillig!!!) er niets voor terug krijgen, of geirriteerde mensen die de deur dichtsmijten voor hun neus...

dat is indd ook heel jammer.....

Dora88

Re: Nou ja zeg.....wat een idioot gedoe(collectanten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:05

Andermans hond hoort niet in je tuin, simpel zat. En idd geen reclame voor dat goede doel.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:06

Ik heb vroegâh zelf ook collecte gelopen en wij kregen zelfs in de 'huisregels' mee dat we niet met onze dieren langs de deuren mochten. Zou het dus zeker even melden, dit lijkt me niet de bedoeling

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:06

goh ts plassen tegen fruit boompjes ala daar zou ik ook boos om worden (en eerlijk is eerlijk je schilt toch altijd je fruit appels enzo en wast ze toch voordat je ze schilt wat denk je wat er op fruit zit wat je bij de super haalt.) maar mensen afkeuren om wat ze aan hebben waarin ze collecteren nee sorry dat vind ik echt kansloos en diep triest :n
t is vrijwilligers werk ze mogen nog blij zijn dat ze lopers hebben lekker boeie waar die mensen in lopen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:07

Ik heb het ook tegen lucaa2 Kitty ;) zeg ook niet dat jij ze zo genoemd hebt.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:09

jorika1986 schreef:

Nou weet ik natuurlijk niet hoe het bij andere stichtingen gaat. Maar weet wel dat het geld wat ik ophaal grotendeels op de rekening van onze afdeling komt.

Ach mensen die de deur dichtsmijten vind ik niet zo erg, dan geeft de volgende wel.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:10

NathalietjeB schreef:
goh ts plassen tegen fruit boompjes ala daar zou ik ook boos om worden (en eerlijk is eerlijk je schilt toch altijd je fruit appels enzo en wast ze toch voordat je ze schilt wat denk je wat er op fruit zit wat je bij de super haalt.) maar mensen afkeuren om wat ze aan hebben waarin ze collecteren nee sorry dat vind ik echt kansloos en diep triest :n
t is vrijwilligers werk ze mogen nog blij zijn dat ze lopers hebben lekker boeie waar die mensen in lopen.

Ik heb niemand afgekeurd. Alleen gezegd dat het geen kijk gelijk is....
LiesxAnne schreef:
Ik heb het ook tegen lucaa2 Kitty ;) zeg ook niet dat jij ze zo genoemd hebt.

Niet goed gelezen dus :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:11

LiesxAnne schreef:
GamblersCup schreef:

Nou fruitboompjes dan. Ts praat alleen over het plassen en niet het graven in de tuin.

Lezen. Een hond door tuinen laten rennen brengt ook schade aan als je plantjes en bloemen hebt staan. Maar daar ga je even handig omheen.

Een hond hoort niet in iemand anders z'n tuin. Iedere hond die in mijn tuin komt kan een maat 40 voor z'n reet verwachten. Mensen met honden aan de lijn worden bij mijn voordeur weggestuurd. Ben ik niet van gediend. Kwestie van fatsoen, je hond bij je houden en anderen niet tot last zijn. En zéker geen schade aanrichten. Die kans is alleen groot als je je beest los rond laat rennen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:13

Jammer dat de collectanten op deze manier collecteren.
Ik vrees dat meer mensen niet gecharmeerd zijn van een hond die de tuin in rent om te plassen en te spitten.

Ik zou een mailtje sturen naar de stichting/organisatie waarvoor gecollecteerd werd. En aangeven dat vrijwilligers schaars zijn maar dat dit een slecht imago geeft.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:13

LiesxAnne schreef:
lucaa2 schreef:
Ik zou zo'n hond sowieso gelijk de brug over jagen (trap geven, niet zielig), de kippen hebben ook een leven.

Verder staat onze tuin bekend als de mooiste tuin in de omgeving (aldus de buurtbewoners en toeristen).
Moeten mijn ouders er toch niet aan denken dat dat beest ineens door al die zorgvuldig verzorgde plantjes gaat banjeren, de groentetuin overhoop graaft, en de fruitbomen onder zeikt. :P

En dan ook nog 2 van die asociale collectanten :')

Normaal geven wij altijd aan collectanten, maar die zijn dan ook altijd beleefd en netjes gekleed. Bij een situatie als deze zou ik die mensen goed duidelijk maken dat ze zo een bijzonder slechte indruk achterlaten. :=

We hebben het hier over het plassen tegen een boom en buxus. Niet over het omgraven van plantjes etc. Zijn deze collectanten nu asocial omdat ze in een trainingspak lopen en de hond los hadden? Moet niet gekker worden om dan als asocaail bestempeld te worden.
Daarnaast staat er nergens dat ze niet beleefd waren. Fijn om te lezen dat er nog genoeg mensen zijn die andere afkeuren op hun kleding
:n

Ik bedoel maar dat je gewoon onbeleefd en asociaal overkomt als je zonder toestemming je hond op de tuin loslaat zonder toestemming. Met honden in het algemeen zou ik geen problemen hebben, maar om hem dan echt ongevraagd los te laten lopen vind ik echt niet kunnen. Kun je nagaan dat de buren hier al zeuren als er überhaupt een onbekende op het terrein komt.

Aan de andere kant heb je ook wel gelijk, wij zijn ook maar mensen, wij denken met emoties, en daaruit ontstaat een eigen mening. Deze is meestal alleen wel wat overdreven.
Je laat alleen gewoon een erg slechte indruk achter als je met losse hond in je casual outfit bij mensen gaat collecteren. Dat heeft niets met je kledingkeus te maken, maar wel met hoe mensen op de persoon in kwestie reageren.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:20

@gamblerscub: e]

Ik lees maar het staat er NIET. Jij trekt daar je conclusie uit. Dat dat met plantjes gebeurd als de hond door de tuin rent. Voor hetzelfde geld heeft ts er geen plantjes staan maar alleen fruitboompjes.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:22

GamblersCup schreef:
Ik vind het idioot dat er gekeken wordt naar hoe iemand er uitziet, wat denk je wel niet? Daar kan ik echt kwaad om worden, je voelt je overduidelijk beter dan die mensen en zal ik je wat zeggen? Dat ben je NIET! Wat maakt het nou uit of iemand ongekamde haren heeft, of in een trainingspak loopt, of op slippers? Ik ben benieuwd hoe jij er uit ziet, waarschijnlijk niet veel beter in mijn ogen. Hoe durf je.

Maar wat die hond betreft: dat is overlast, dat kan gewoon niet, die reactie snap ik wel en daar zou ik nog veel feller geweest zijn. Dát zou ik wel melden, dat ze die hond volgende keer even thuis laten, voordat ie nog meer tuinen verwoest en onderzeikt. Daar zou ik ook niet van gediend zijn.

Ik vind dat je wel mag verwachten dat collectanten er 'netjes' bijlopen. En dan heb ik het niet over dure kleding, maar wel verzorgd.
Vind het ook niet echt aardig dat je zegt dat de ts er niet uitziet.
De manier waarop ze met de hond aan komen zetten zegt ook wel wat. Daar zou ik denk ik ook een klacht over indienen. Of iig melden. Voor hetzelfde krijg je gedoe met je eigen honden, doordat andermans hond jouw eigen tuin binnen komt vallen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:30

Ik denk dat TS in eerste instantie niet zoveel problemen heeft met hoe de eigenaren erbij lopen.
Ondanks dat ik vrij weinig waarde hecht aan planten in de tuin, mijn moeder doet dat wel en ik zou toch ook flink pissed zijn als iemand zijn hond lekker door de voortuin banjert en de plantjes onder piest. Als je je hond niet bij je kan houden, doe je hem aan de lijn. Dat ze dan nog het lef hebben te beginnen met "nu we er toch zijn, wilt u vast wel even doneren" of dergelijke. Dat vind ik gewoon brutaal. Als je hond iemand's tuin onderpiest of wat dan ook, roep je deze bij je en zet je hem aan de lijn. Als ze dat gedaan hadden, was de TS denk ik al een stuk vriendelijker geweest.

Je moet al blij zijn dat iemand überhaupt wil lopen, maar dat wil niet zeggen dat je je mondje maar over van alles moet houden. Als iemand een klacht heeft, vind ik dus dat de desbetreffende persoon deze klacht mag indienen. Wat de coördinator met de klacht doet, moet hij zelf weten. Maar deze collectanten brengen overlast op de TS en dat mag zij bést melden.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:32

LiesxAnne schreef:

Ik lees maar het staat er NIET. Jij trekt daar je conclusie uit. Dat dat met plantjes gebeurd als de hond door de tuin rent. Voor hetzelfde geld heeft ts er geen plantjes staan maar alleen fruitboompjes.

Sorry maar volgens mij snap je het niet

Al is je tuin betegeld en staat er niets in. een tuin is een tuin en daar hoort andermans hond niet! Ik ben een hondeliefhebber, maar dat betekent niet dat andermans hond er zomaar inmag. zelfde voor katten, die schop ik ook graag de tuin uit!
Jeetje mina zeg, snap je het nu?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:36

LiesxAnne schreef:

En wat denk je van de rest van de tuinen in de straat? Er staat dat de hond in de straat door alle tuinen rent. Dat beest kan schade aanrichten. En flink ook. Denk je dat dat beest op z'n tenen rent, plantjes en bloemen ontwijkend? Dus die conclusie is logisch. En daar gaat het om: die mensen moeten hun hond niet los laten lopen als ze collecteren.

AnnemiekvM: ik zeg niet dat TS er niet uitziet.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:38

Sterker nog, ze zouden een boete kunnen krijgen voor het los laten lopen in een gebied waar dit niet mag ;) , wat mij daar niet lijkt!

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:53

Je hond in andermans tuin vind ik echt asociaal... Als je je hond niet onder controle kan houden doe je hem aan de lijn en blijf je uit de buurt of je laat m thuis, simpel...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:55

Mijn vader is net thuis, en vertelde het verhaal.

Hij: HE? van ..stichting? Dat is pas in september, ik ben nog niet gebeld. Dus ik op internet kijken, en inderdaad....is pas in september.

Dus morgen gaan we daar eens even achter aan.

Celiien schreef:
Sterker nog, ze zouden een boete kunnen krijgen voor het los laten lopen in een gebied waar dit niet mag ;) , wat mij daar niet lijkt!

Geen aanlijnplicht, geen opruimplicht en geen hondenbelasting.

Maar op een enkeling na houdt iedereen zijn honden aan de lijn hier in de straat. Beetje een ongeschreven regel zeg maar.

Wat gamblerscup zegt klopt, hij is door meerdere tuinen gekomen, en ook door tuinen met planten.
Wij hebben geen planten in de tuin.