Duikers? hier melden :)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duik jij?

1. Nee.
26 (24%)
2. Nee maar wil wel graag keertje doen.
31 (28%)
3. Ja.
47 (43%)
4. Ja ooit intro'tje gedaan maar niks aan
4 (3%)

Totaal aantal stemmen: 108

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 02:55

Ja das indd ook wel leuk! Al vind ik het wel een lekker veilig idee dat je eerst in zwembad begint. Daarna zijn er toch nog 4 open water duiken.

Anoniem

Re: Duikers? hier melden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:55

Ik had het in het zwembad ook 2 dagen :P Niet heel leuk... Maar mss wel fijn dat die 15x dat je je duikbril vol moet laten lopen je iig geen zout water in je bril hebt :') *die oefening was niet mijn hobby in het water* ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:02

Ik had een duik of 10, 12 in open water gehad. 2 per dag :)

Als je om een of andere reden je duikbril niet meer op hebt onder water dan is het wel fijn dat je dat gewend bent ipv alleen in zwembad water :D

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:26

Ik heb een introductie duik gemaakt in Egypte (el Gouna).
Mijn PADI gehaald in Jamaica.
Daarna nog gedoken in Thailand. Ook nachtduik gemaakt.
Maar daarna al 2 jaar niet meer gedoken....
Ik schrik er nu van hoe lang dat alweer geleden is! Haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:32

naja, uiteindelijk moesten we alle oefeningen ook wel in openwater doen hoor... Dus ook duikbril leegmaken. Maar dat was maar 1 of 2x en toen waren we gecertificeerd... Was niet mijn hobby, wel goed voor mijn neusholtes, dat zoute water :D Daarna mochten we lekker vrij duiken *\o/* ...

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:35

Ik wil me ook graag melden, in de herfst vakantie van 2012 heb ik mijn PADI open dive junior gehaald!
Helaas viel ik nog net onder de junior :)
Mijn vader en ik willen graag deze vakantie ook een duik doen maar waar en hoe dat weten we nog niet.

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:37

Ik was ook met vader meegegaan en was niet de bedoeling ik mag maar 22 meter vanwege leeftijd en ik zit naast vader vader kijkt op schrikt en stuurde me weg boven water kijk ik op horloge oeh 32 meter.... sorry haha

leukk!! jasmijnz en gewoon lekker bibberen in nederland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:38

Menino schreef:
Ik heb m'n PADI ook vorig jaar (alweer, jeetje wat gaat dat snel :+ ) gehaald in Cairns (australië ) op een live-aboard tour in the great barrier reef <3 <3 <3 Supervet!
Heb me altijd voorgenomen om het in Nederland te blijven doen, maar is er helaas niet van gekomen.
Echt een van de tofste dingen die ik gedaan heb :j !

Idem hier, alleen heb ik het in 2010 gehaald. Daarna nooit meer gedaan helaas |(

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:40

LauLoveTosca schreef:
Ik was ook met vader meegegaan en was niet de bedoeling ik mag maar 22 meter vanwege leeftijd en ik zit naast vader vader kijkt op schrikt en stuurde me weg boven water kijk ik op horloge oeh 32 meter.... sorry haha

leukk!! jasmijnz en gewoon lekker bibberen in nederland?

Ja echt lekker bibberen. :brr: Mijn eerste duik was ergens in Nederland in een plas en het was verschrikkelijk koud! De volgende duik zal ik dan 2 pakken aanmoeten maar gelukkig was het daar wat warmer.

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:41

De gene die ervaring hebben in Nederland vonden die het wel leuker in het buitenland?
In Nederland vond ik er niet zoveel aan :o en vraag me af als het in het buitenland zoveel mooier is.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:11

Menino schreef:
Ik had het in het zwembad ook 2 dagen :P Niet heel leuk... Maar mss wel fijn dat die 15x dat je je duikbril vol moet laten lopen je iig geen zout water in je bril hebt :') *die oefening was niet mijn hobby in het water* ...

haha dat lukte mij ook pas na een aantal keren xD vind dat ook niet zo fijn haha dat wordt nog wat.
nu ik bij porto marie beach (Curaçao) ben en net hier gesnorkeld heb (leek net een aquarium net aan de kust) heb ik steeds meer zin in de duikcursus volgende week.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:04

iemand hier ervaring met grotduiken na 2004?
vraag me af of ze nog bestaan na ons bedrijf

MerrickLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:07

Ik ben 13 (word over 10 dagen 14) en dan mag ik pas duiken! Ik wacht serieus al 3,5 jaar tot dit moment en ik mag het bijna! Geweldig! Dus dat word mijn brevet halen maar haha

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 01:13

jasmijnz schreef:
De gene die ervaring hebben in Nederland vonden die het wel leuker in het buitenland?
In Nederland vond ik er niet zoveel aan :o en vraag me af als het in het buitenland zoveel mooier is.

Ik ben Padi rescue, duik nu zo'n 4 jaar. Ik kan je met grote zekerheid zeggen: in het buitenland is het vaak mooier! In elk geval omdat je beter zicht hebt. Nu woon ik op Curacao dus ben ik wel erg verwend, maar ik duik nooit meer in NL. Teveel gedoe voor te weinig zicht...

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:10

picobello schreef:
jasmijnz schreef:

Ik ben Padi rescue, duik nu zo'n 4 jaar. Ik kan je met grote zekerheid zeggen: in het buitenland is het vaak mooier! In elk geval omdat je beter zicht hebt. Nu woon ik op Curacao dus ben ik wel erg verwend, maar ik duik nooit meer in NL. Teveel gedoe voor te weinig zicht...

Dan moet ik het binnenkort ook maar in het buitenland gaan proberen :)

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 19:39

AAAAHHHHH mijn EVR gedaan vandaag en jaa geslaagd. Daarna paar scenario's gedaan en of course lekker weer en zit raam bij zwembad (zal morgen wel foto maken hoe eruit ziet makkelijker) en mensen hoorde dus HELP HELP ME DAN IK VERDRINK MAN... en dan ons DUIKER DUIKER RUSTIG MAAK JEZELF POSITIEF.... BEL 112. geniaal we hebben gelachen echt haha. Morgen dus nog wat scenario's en rescue examen doen hopen dat ik slaag...!! en dan nog buiten bibberen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:43

Ik ben Advanced Open Water Diver en ga in minder dan een maand mijn Nitrox halen.
Ik duik in Egypte, Sharm el Sheikh en heb op diverse riffen gedoken, waar ik onderandere haaien en mantaroggen heb gezien :j

Ik wil graag les gaan geven uiteindelijk, en ik heb hier dus nog een aantal brevetten voor nodig. Dit jaar zal ik geen cursussen doen, omdat ik dit jaar mijn logboek wil uitbreiden om nog meer ervaring op te doen om rescuediver te worden :j

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 21:46

Leukkk allemaal

Mijn vader gaat mijn broer en moeder nog masterdive geven in januari en dan mij wanneer ik 18 ben en dan kijken we verder mischien worden we familie instructeur haha grappig want mijn moeder en ik zeiden beide: WIJ GAAN NOOIT DUIKEN haha maar nu wel gelukkig

veel mensen hier duiken in egypte <3 <3 <3 <3 mooiiii haha

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 19:13

heeii

YEEEEHHH rescue examen gehaald 5 fout met 3 opdrachten waarvan ook mijn vader en overbuurman (instructeurs) zaten van dit klopt niet. En je mag er 12,5 fout hebben.
Bij EVR (EHBO) had ik er 9 fout met ook 2 vragen die apart waren.
Nu nog buitenscenario's en dan klaar :)

OH GOD ik ga dus 11 augustus buiten bibberen in Nijmegen haha

xx

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:41

Gefeliciteerd
Water valt wel mee!
Heb net duikweekend in Zeeland achter de rug
Vrijdag avond naar de inlaag bij veerse meer
Zaterdag putti's place
Vervolgd Door nog duik in veerse meer plek weet ik zo 123 niet uit mijn hoofd
En avonds laat naar zeelandbrug

Zondag burghsluis en Daarna bergse diepsluis

Eerste duik 2 sepiola's gezien en heel veel verschillende slakken en paling
Bij Zeelandbrug 1 sepia en pijlinktvis grote zeebaarsen (2) veel verschillende slakken
En een vorskwab

Putti's place was helaas erg slecht zicht
Maar top weekend gehad

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 21:43

leukkk Zeeland willen wij ook nog gaan doen. Aanrader?
Wij gaan rescue scenario's in Groene heuvels doen... Spannend eerste keer buiten

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:10

LauLoveTosca schreef:
leukkk Zeeland willen wij ook nog gaan doen. Aanrader?
Wij gaan rescue scenario's in Groene heuvels doen... Spannend eerste keer buiten

Er zijn heel veel prachtige duikstekken
Voor zowel ervaren als onervaren duikers
Zeelandbrug is erg mooi! Omdat je onder water bij 3 pilaren kunt komen
Zit mooie begroeiing op
Maar er zijn nog super veel andere mooie plekken!
Zicht is momenteel her en der wat minder Door algen bloei
Dit duurt plusminus Nog week dacht ik

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:12

Ik heb vanaf m'n 17e m'n advanced alleen al aantal jaren niet meer gedoken. Werd eerst gefinancierd door papa maar ja woon niet meer thuis dus geen centjes meer voor helaas. Ik heb gedoken in Egypte, 2 x in Frankrijk, Turkije en veel plekken in Nederland.

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 11:52

Okee zal is even zeuren bij vader. Als ik het bij groene heuvels wel leuk vind haha
Xxx

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:56

Ik start dalijk met de Open Water dive cursus xD Vind het best spannend nog hahah xD ben benieuwd.