vriend die 11 jaar ouder is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:23

Ik vind het wel een beetje not done eigenlijk..

Ik heb hier trouwens ook een leeftijdsverschil van 11 jaar, maar ik was toen 20.
Dat is toch net even anders, om de levensfase en omdat je gewoon nog geen 18 bent en dit zo'n beetje onder pedofilie valt heel rot gezegd.
Klote maar waar.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:23

smurffie schreef:
Liesje1611 schreef:
@zesteigert
Mag ik je er dan op wijzen dan wanneer meiden hun 'eerste keer' beleven, ze gemiddeld 16 jaar zijn? *D
Uiteraard met uitschieters naar boven en beneden.

En, over het algemeen genomen, zijn de meiden van 16 vaak rijper en eerder aan seks toe als zij ook een (serieuze/volwassen) relatie hebben. :)

Ik gok zo maar dat ze het niet alleen over seks had ;)
Een relatie met samenwonen, kinderen, trouwen denk aan nog veel meer dingen dan dat.
Seks is een redelijkklein deel van een relatie.

In dat geval ben ik het met haar eens. :)
Natuurlijk zitten ze in andere levensfasen. Natuurlijk komt dat totáál niet overeen, en dat is maar goed ook. Zij moet jong zijn, genieten, zich vrij voelen. Maar als zij nú, op dit moment gelukkig is zo, wie zijn wij ('wij' als in de maatschappij) dan om dat af te keuren? Ik geef toe: als je mijn dochter zou zijn zou ik ook even slikken hoor. :+ Daar ben ik heel eerlijk in.

Maar móét je op je 16e al überhaupt nadenken in de trant van; 'goh, zit er een kans van slagen in deze relatie, wat nou als hij dit.. of als hij dat.. of kinderen.. of later.. of..' Live in the moment. :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:25

Tsja normaliter geen probleem mee, als je maar gelukkig bent, maar ik ga wel mee met de rest. Ik heb alleen wel een maar. Ik weet niet hoe jij bent als 16 jarige. Sommigen zijn heel 'volwassen' en anderen echt kind. Ik was echt een kind met 16 jaar, maar 'ken' ook meiden die echt qua doen en laten al veel 'ouder' lijken. Dat geldt ook voor je vriend. Wellicht dat hij veel jonger is in zijn doen en laten. Mijn kleine broertje van 30, gaat ook nog makkelijk door voor 21. Ook in zijn hele doen en laten, die woont ook nog thuis en heeft dat echt nog nodig, terwijl mijn zusje al verkering, verloofd, samenwonend + moeder was op haar 23e.... Dus ik kan niet over je situatie oordelen.

Dan nu vanuit het oogpunt van een moeder (al is mijn dochter slechts 3 1/2 maand oud) als zij straks op die leeftijd met een man thuis komt van 11 jaar ouder wil ik wel even een gesprek aangaan met deze meneer in kwestie, want ik zou er mijn vraagtekens wel bij neerzetten......

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:26

Je zou even moeten slikken als het jouw dochter was? Als TS mijn dochter was zou ik die kerel aangeven en dochterlief even netjes vertellen wat er met haar gebeurt als ze weer met zo'n kerel aan de haal gaat van 11 jaar ouder, zolang ze onder de 20 is ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:28

Is je vriend niet strafbaar? Je bent nl. nog minderjarig...

Verder: leeftijd is een nummertje, je bent zo jong/oud als je je voelt... en als het klikt, dan maakt het niet uit hoeveel jaar er tussen zit.. maar een volwassen vent met een meisje van 16... ik vind dit zeker niet kunnen... ziekelijk (van hem, niet van jou!)... sorry...

NZ92

Je vriend is strafbaar, ook al keur jij dit goed. Hij blijft strafbaar!

Daatje

Sluit me volledig aan bij gamblerscup.... Ik heb twee dochters en weet dat ik dit niet zou accepteren

vuurneon

Ik zou hier echt niet blij van worden als mijn toekomstige kind als jonge meid thuis zou komen met een volwassen vent... 11 jaar is veel als je 16 bent := Dat is bijna een leven van de ts verschil!

Eerst maar eens het brein laten rijpen en de hormonen laten afkoelen (en een jongen die niet zo oud is opduikelen)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:30

Ik vind vooral dat 16 een struikelblok, was het nu 18 of 20 geweest had het een heel ander verhaal geweest..
Maargoed, 16 is ook wel 16 en iedere 16 jarige vind zichzelf volwassen zover ik weet.
Mijn mening is dat deze man zo slim had moeten zijn dat dit gewoon niet mag, en dat hij je hier niet mee op had moeten zadelen.
Maar dat is mijn mening, helaas die van de wet ook gok ik.

*is blij dat ze dat dilemma nooit gehad heeft en bij het eerste cijfer al een 2 had staan*

Het is ook gewoon een feit dat je hersenen nog wel kind zijn en nog niet uitontwikkeld.
Dat staat mij hier van tegen eigenlijk, feitelijk is ts gewoon nog niet volwassen hoe volwassen ze zich ook voelt.
Het besef van bepaalde dingen komt gewoon later pas, en dat klonk toen als een dooddoener maar achteraf klopte het wel.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 03-06-13 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantaliiejj

11 jaar ouder .. ik ben 18 en mijn vriend is 27 ook 9 jaar ouder ik was 17 hij 26 toen ik wat met hem kreeg nu 10 maanden later ben ik nog steeds heel gelukkig met hem ondaks de ups & downs natuurlijk merk ik soms dat hij een stuk ouders is.
Ik zou persoonlijk als ik 16 ben niet met iemand nemen die 11 jaar ouders is, ik zat nu met de 9 jaar al te twijfelen maar als jij maar gelukkig bent daar gaat het om :) je bent natuurlijk nog niet 'officieel' volwassen als ik jou was zou ik heel goed na deken!! want je vriend is strafbaar

vuurneon

Hij is overigens niet gelijk strafbaar;

Vrijwillige seksuele handelingen met minderjarigen die zestien jaar of ouder zijn, zijn in beginsel niet verboden volgens de wet. Sommige handelingen zijn echter wél expliciet verboden, waardoor ook de mogelijkheid om ontucht / seks te hebben met minderjarigen van 16 of 17 jaar oud flink wordt ingeperkt.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:33

GamblersCup schreef:
Je zou even moeten slikken als het jouw dochter was? Als TS mijn dochter was zou ik die kerel aangeven en dochterlief even netjes vertellen wat er met haar gebeurt als ze weer met zo'n kerel aan de haal gaat van 11 jaar ouder, zolang ze onder de 20 is ;)

Zou je dat echt doen? Ik denk dat je daarmee menig tiener alleen maar enorm hoog bovenop de kast krijgt. :+
Tuurlijk zou ik even slikken, en denken 'hoe ga ik dit aanpakken'.

Toen ik thuiskwam met mijn 23 jarige (nu) ex liep het zweet me over de rug, ik wist dondersgoed dat mijn ouders er hun vraagtekens bij zouden hebben. Ze hebben hem met open armen ontvangen en hem behandeld als ieder ander vriendje wat ooit bij mij thuis is geweest. Ze hebben een open, oprecht en gezellig gesprek met elkaar gehad. Toen ze erachter kwamen dat hij niet rookt, niet drinkt, geen drugs gebruikt, een goeie baan heeft, en op zijn 23e nog thuis woont en niet beschikt over een rijbewijs, haalden ze even opgelucht adem. :')
Tuurlijk hebben ze ons in de gaten gehouden, en af en toe een hint gegeven dat ik er rekening mee moest houden dat we in verschillende levensfasen zaten. Ik wist dit dondersgoed en we wilden die uitdaging aangaan.
Ik had vlak voordat hij in mijn leven kwam behoorlijk heftige dingen meegemaakt, en ik kan oprecht zeggen dat ik er zonder hem niet meer was geweest. Hij is mijn rots in de branding geweest en heeft me realistisch naar bepaalde zaken laten kijken.

Toen het uitging (ík maakte het nota bene uit, omdat ik het verliefde gevoel kwijt was) hebben mijn ouders me oprecht verteld dat ze al wel dachten dat er weinig toekomst in onze relatie zat. En ik was dat met ze eens. Maar niets meer dan héél veel respect hoe zij dit hebben aangepakt. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:33

ik zou er niet aan moeten denken :') voel me soms al jong tussen de 23 jarigen met mijn 16 jaar, omdat je in een totaal andere levensfase zit, jij zit nog op de middelbare school/net MBO en hij heeft wss al zijn opleiding allang afgerond en is al aan het werk, en heeft al tijd om te settelen/kinderen/huisje opbouwen etc... als je héél logisch nadenkt kan dat toch gewoon niet? zou er niet aan moeten denken om een relatie te hebben met een man die 11 jaar ouder is, bah :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:34

mijn vader heeft de gozer die absoluut niet geschikt was voor mijn zus de hemel in geprezen. Was het snel klaar met haar recalcitrante gedrag en de relatie :') (zus was nogal opstandig als puber haha).

AfricanLady

Re: vriend die 11 jaar ouder is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:36

ik vind je te jong omdat je minderjarig bent kijk zou je 18 zijn dan vind ik het niet erg

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:37

Het kan wel, maar je moet wel goed weten wat je wel en niet wil.
Bij zo'n groot leeftijdsverschil ontstaat er snel een scheve machtsverhouding (klinkt wel heel heftig zo) maar ik bedoel dat de ene de beslissingen neemt.
Als je gewoon niks doet wat je niet wil en je niet te veel gaat aanpassen aan hem (wel een beetje, maar niet jezelf veranderen om bij hem te kunnen zijn), moet het op zich wel kunnen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:38

op een oude fiets moet je het leren :Y)

sorry flauw.
Maar ik zou, als ik een dochter zou hebben dit echt niet goed vinden :n
Zou het trouwens ook echt raar vinden, dan komt je dochter met een man thuis die bijna nog minder met jou scheelt kwa leeftijd... :')
Laatst bijgewerkt door xMarloes op 03-06-13 21:38, in het totaal 2 keer bewerkt

bello2005

Goof schreef:
Ik vraag me af wat een 27 jarige man met een 16 jarig kind moet....

me to

Silenna

vuurneon schreef:
mijn vader heeft de gozer die absoluut niet geschikt was voor mijn zus de hemel in geprezen. Was het snel klaar met haar recalcitrante gedrag en de relatie :') (zus was nogal opstandig als puber haha).

Deze ook ja. :+ Ik was, onbewust!, op zoek naar iemand die me door een periode van depressies en dergelijke kon heenslepen. En daar kwam een verliefd gevoel bij kijken.

Ook genoeg meiden die zó opstandig worden naar hun ouders toe, dat ze thuiskomen met de nachtmerrie van elke ouder. :') Zo ken ik ook een meisje die thuiskwam met een punker die 8 jaar ouder was dan zij, tatoeages en piercings all over the place. Niet het ideaalbeeld van een schoonzoon voor menig ouder. :D
Als je als ouder dan uit je stekker gaat en wat voor maatregelen dan ook gaat nemen, denk ik dat je als ouder de plank nét misslaat.

GamblersCup

Liesje1611 schreef:
Zou je dat echt doen? Ik denk dat je daarmee menig tiener alleen maar enorm hoog bovenop de kast krijgt. :+

Wat denk je, natuurlijk zou ik dat "echt" doen. En wel direct, en wel op zo'n manier dat ze misschien boven op de kast zit, maar het nooit meer in haar botte harses haalt zoiets te proberen. Als je het goed doet, denken ze nog wel even 10 keer na. Ik ben dan ook niet van het "zachte eieren-beleid" van tegenwoordig, als het moet zullen er klappen vallen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:39

mariekekroon schreef:
Goof schreef:
Ik vraag me af wat een 27 jarige man met een 16 jarig kind moet....

ik ben geen kind meer, hij ziet er uit als 18 ofzo..

uit zien en zijn is een groot verschil,,, maar jij bent wel nog een kind.. je bent onder de 18 dus hij is een pedo

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:40

GamblersCup schreef:
Liesje1611 schreef:

Wat denk je, natuurlijk zou ik dat "echt" doen. En wel direct, en wel op zo'n manier dat ze misschien boven op de kast zit, maar het nooit meer in haar botte harses haalt zoiets te proberen. Als je het goed doet, denken ze nog wel even 10 keer na. Ik ben dan ook niet van het "zachte eieren-beleid" van tegenwoordig, als het moet zullen er klappen vallen.

Als het moet zullen er klappen vallen..? :?
Met alle respect, vreemde manier van opvoeden. Ik ben blij dat mijn ouders het in mijn (iets minder heftige geval) anders hebben aangepakt.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:40

GamblersCup schreef:
Liesje1611 schreef:

Ik denk dat als je tiener bent je niet altijd ''logisch'' na denkt. Vooral niet als die verliefde gevoelens en vlinders langskomen.
Maar denk dat elke tiener het na een tijdje wel inziet dat moeders/vaders wel gelijk heeft! ;)
tuurlijk niet gelijk, dan is elke tiener eigenwijs en weet zelluff alles beterrrr... maar later echt wel..
Maar van een harde hand denk ik niet dat het beter zal worden...
Denk dat je er meer aan hebt om er goed over te praten....
Laatst bijgewerkt door xMarloes op 03-06-13 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:41

Chantaliiejj schreef:
11 jaar ouder .. ik ben 18 en mijn vriend is 27 ook 9 jaar ouder ik was 17 hij 26 toen ik wat met hem kreeg nu 10 maanden later ben ik nog steeds heel gelukkig met hem ondaks de ups & downs natuurlijk merk ik soms dat hij een stuk ouders is.
Ik zou persoonlijk als ik 16 ben niet met iemand nemen die 11 jaar ouders is, ik zat nu met de 9 jaar al te twijfelen maar als jij maar gelukkig bent daar gaat het om :) je bent natuurlijk nog niet 'officieel' volwassen als ik jou was zou ik heel goed na deken!! want je vriend is strafbaar

Ik heb hier een verschil van 11 jaar op 20 jarige leeftijd en ik merk weinig van het leeftijdsverschil.
Sommige vlakken, zakelijk bijvoorbeeld hij heeft heus meer kaas gegeten van papieren, rekeningen en andere ellende.
Maar verder valt het reuze mee en merk ik er eigenlijk niets van.
Ja ik ben losser, ik heb nog geen kapotte relaties en dus gewoon wat meer vertrouwen in de mens nog denk ik. Meer onbevangen.

Nu heb ik ook wel een paar jaar achter de rug van ziek zijn en daarvoor ging het ook niet zonder slag of stoot waarin ik op een een of andere manier toch veel levenservaring heb opgedaan.
Ik denk niet dat het wat zou worden met iemand die nooit eens goed wind tegen gehad heeft. :o

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:44

ik zou daar als ouder niet blij mee zijn

maar gelukkig heb ik een zoon :D

ik zou niet weten hoe te reageren, hoe meer je als ouders er tegen bent hoe meer ze zich in de relatie storten

ik was 15jr met vriend van 21jr
hij wilde veel meer dan ik wilde, het is ook niet gebeurd omdat hij zich in kon houden :+ maar na paar maanden ging het wel uit
vlak daarna leerde ik een jongen van 2 jr ouder kennen waar ik 1.5 jr verkering mee gehad hebt en deze paste veel beter bij mij ,lekker samen ontdekken :j

zou jij nou 20jr zijn is dat al heel anders dan 16jr, dat wil je nu niet zien, maar daar zal je later anders op terug ijken [ heb ik ook gedaan :+ :j ]