Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
wemkelover schreef:wij hebben deze winter toch echt wel gestookt, ik ben een kou kleum. Soms de kachel wel op 23 gehad en dikke trui, t-shirt en alles aan. Ik ben werkloos geweest en mijn vriend die is ziektewet gekomen (ondanks geluk bij ongeluk), hele dagen thuis dus.
Maar mijn vriend had het zo geregeld dat wij moesten betalen wat de vorige bewoners ook moesten betalen ( wij wonen nu bijna een jaar in dit huis). De vorige bewoners waren met zijn drie of vier, en wij met zijn tweeen.
) De energiemaatschappij nam het maandbedrag van de oude bewoners en gaan er dan nog weer boven zitten voor het geval dat. wemkelover schreef:Dan krijg je het volgend jaar, omdat je in 2013 bent gaan wonen in dit huis. Teminste bij ons ging het zo van het oude huis hadden we toen een '' jaarafrekening'' gekregen moesten we iets betalen en toen bij het nieuwe huis is dit verder gaan en dat hebben we nu gekregen.
ik durf het maandbedrag nu niet naar beneden bij te stellen omdat ik geen idee heb.
moonsparkle schreef:wemkelover schreef:Dan krijg je het volgend jaar, omdat je in 2013 bent gaan wonen in dit huis. Teminste bij ons ging het zo van het oude huis hadden we toen een '' jaarafrekening'' gekregen moesten we iets betalen en toen bij het nieuwe huis is dit verder gaan en dat hebben we nu gekregen.
Dan moet ik nog zolang wachten om geld terug te krijgenik durf het maandbedrag nu niet naar beneden bij te stellen omdat ik geen idee heb.
. Dat zou er toen rond 30 maart afgetrokken worden, maar doordat ik bezwaar heb ingediend, kreeg ik 3 maanden uitstel. Uiteindelijk is dat 14 weken geworden, maar gelukkig met positief resultaat.Yv_ schreef:Dat is altijd zo Moonsparkle. Op zich maakt het voor je verbruik niet zo veel uit of je er alleen of met zn tweeen woont. Althans, in een regulier gezin. Anders is het natuurlijk als er eentje de hele dag thuis is, nachtdiensten draait etc. Maar meestal gaan de bedrijven uit van een "normaal" gezin (wat is normaal tegenwoordig, maargoed)
Ik heb vorig jaar januari alles over laten zetten, dit jaar op mn verjaardag (15 maart) kreeg ik die hoge rekening op de mat. Ja, leuk verjaardagscadeautje. Dat zou er toen rond 30 maart afgetrokken worden, maar doordat ik bezwaar heb ingediend, kreeg ik 3 maanden uitstel. Uiteindelijk is dat 14 weken geworden, maar gelukkig met positief resultaat.
Ik zou m zelf lekker zo laten staan, maar je zou je bedrag een paar tientjes omlaag kunnen zetten, want denk dat dat bedrag voor die m2 inderdaad wat hoog is. Anders bel je ze even op? Dan stellen ze vragen zoals heb je 1 of 2 koelkasten, extra vriezer, hoeveel tv's etc. Daarmee vullen ze volgens mij een tabelletje uit waar ze wel een vrij reeele berekening kunnen maken.
Yv_ schreef:Wat houdt stadsverwarming precies in? Huur je of koop je?
In geval van huur: zit er misschien in dat bedrag ook al servicekosten?
In geval van koop: zit er misschien een stukje VVE in?
Of is dit misschien ook incl water oid?
Dat is even wat snel bij me opkwam hoor, een vriend van me betaalt ook een enorm hoog bedrag, maar dat is een gedeelte VVE, een gedeelte stookkosten en nog iets.. Koophuis (flat) waar hij in zit.
180 euro voor 40 m2 vind ik wel erg hoog.. Mijn ouders betalen 2 tientjes meer voor een tussenwoning met 3 verdiepingen waar de verwarming ongeveer de hele dag aan staat (kantoor in woning).