Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
xSCWx schreef:Grappig dat er veel geschiedenis weetjes worden geplaatst. Ook interessant hoormaar had meer dingen verwacht als "een varken heet een orgasme van een half uur" en "een giraf heeft evenveel nekwervels als de mens"
Oh, op dat niveau heb ik er ook wel een paar hoor!

Ik lees mee! verootjoo schreef:Ik heb pas geleerd dat in de 80-jarige oorlog (?) die met de spanjaarden iig, alleen overdag werd gevochten, en ook alleen in het zomerseizoen. Waarom er nooit iemand op het idee kwam om dan onverwachts aan te vallen is me nog een raadsel
Kwanyin schreef:Over oorlogen gesproken, wist je dat er tijdens de Kerstperiode 1914 van de eerste wereldoorlog heel even vrede was op verschillende plaatsen aan het front? Omwille van Kerstmis werd een staakt-het-vuren ingelast en begon men zowel aan Duitse kant als Britse Kerstliederen te zingen. De sfeer tussen beide partijen werd zo goed dat mensen zelfs uit de loopgraven kwamen op niemandsland elkaar ontmoetten en vredige praatjes maakten met elkaar. Dit zeer tegen de zin van de hogere legerleiding, want zij vreesden dat door de gezellige babbels hun soldaten de vijand niet meer als vijand zouden zien, maar als "mens". Uiteindelijk hebben ze hun soldaten toch weer zo ver gekregen om elkaar terug beginnen af te schieten en is het hele kerstbestand voor de rest van de oorlog afgelast, omdat de hogere leiding vreesde dat men de vijand weer te "menselijk" zou gaan zien.
http://www.ssew.nl/het-kerstbestand-westfront-1914
Maar ben daar niet meer zeker van. Sowieso werden de soldaten in de loopgraven om de X aantal tijd gewisseld. 
Janine1990 schreef:Op wikipedia kan je 'willekeurige pagina' aanklikken, dan kom je wel eens leuke dingen tegen!
Verder vele complottheorieën, zo is er een theorie die beschrijft dat de Titanic ten behoeve van verzekeringsgeld is gezonken. En eigenlijk niet eens de Titanic was, maar het zusterschip Olympic, die amper van Titanic verschilde.
Er zit inderdaad genoeg tussen dat niet echt interessant is. Is natuurlijk ook per persoon verschillend. 
lieveli schreef:Nou het is een theorie, al klopt het bastaardgedoe niet, er zijn enkele prominente denkers in verband gebracht met de theorie en er is onderzoek naar gedaan. Maar er is 'bewezen' dat die denkers de stukken niet hebben geschreven.
) Janine1990 schreef:Klopt!!!
Klinkt misschien een beetje stom, maar ik hou wel van bizarre dingen. Met name als het geschiedenis betreft. Vind ik super interessant. Zo was ik jaren geleden in Rome, waar we op excursie gingen naar de catacomben van Rome (Sint Sebastian): http://nl.wikipedia.org/wiki/Catacomben_van_Rome
Daar ligt niets meer hoor. Maar toen ik vorig jaar eens aan het koekeloeren was op internet, naar die specifieke catacomben, kwam ik ook op de catacomben van Parijs. Jullie zijn vast wel bekend met de tunnels onder Parijs: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mijnen_onder_Parijs
SUPERINTERESSANT!!!
Maar toen kwam ik op iets heel anders, namelijk de catacomben van de Capucijnen, dit is op Sicilië. Ik vind het machtig interessant, maar tegelijkertijd ook heel bizar. Daar werden mensen gedehydrateerd, een soort mummificatie door middel van het uitdrogen, waardoor het lichaam bewaard blijft. Dit is begonnen in de middeleeuwen en was in de eerste instantie alleen voor monniken en priesters, zodat hun volgelingen bij het lichaam konden blijven komen en met priesters konden bidden.
Later werden ook gewone mensen hier 'begraven', waaronder in 1920 een meisje van 2 jaar. Dit lichaam is speciaal behandeld en volledig in tact gebleven. Met een foto van dit meisje opent de volgende wikipedia pagina. Mensen die gevoelig zijn voor dit soort onderwerpen, ik zou de pagina niet open. Maar het is je eigen verantwoordelijkheid.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Catacomben ... n_(Palermo)
Verder op internet zijn meer foto's te vinden van deze catacomben. Ik vind het reuze interessant en zou er graag eens een kijkje willen nemen. Wees niet bang, doordat lichamen gedehydrateerd zijn, kon er geen rottingsproces ontstaan en stinkt het daar absoluut niet. (uitspraak uiteraard op basis van verhalen op internet)