Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tsja, 't zal ook wel echt iets van mij zijn hoor, dat ik andere mensen dan niet meer hoor. Soort hyperfocus idee, beetje ADD-eigen
Dus dat voorkom ik liever.
Ik heb hier gewoon Spaanse lesboeken liggen enzo, daar kan ik ook echt prima meer overweg! Ik vind het altijd echt leuk om te doen trouwens als ik eenmaal bezig ben xD maar me er toe zetten is drama, haha.
Welk Europees niveau zitten jullie inmiddels? Enig idee?
Werkwoorden etc gaan allemaal prima 
Ook als ik die zelf nog nooit geleerd heb. Ben daar gewoon erg goed in. Woordjes leren en onthouden daarentegen...drama!
Maar je volgt Spaans dus alleen omdat het 'moet' voor je school? Of heb je zelf ook echt eigen motivatie om het te leren?
maar had 't toch erg graag gewild. 
had er graag nog wat bij gedaan, ik vind Roemeens ook een mooie taal, lijkt erg op het spaans. 

vind het gewoon mooi 

en de Urb. die in het Castellano "Puerta Cielo" heet, heet in het Catelán: Porta Coelie
Dus met Spaans erbij was het vast wel erg veel geworden.
Ga ik met mijn ouders zoeken naar een huis voor hen

Op de HU gebruiken ze de boeken van Aula. 
Aleeneh schreef:Wat leuk, SaraJoyce! Ik heb Engelse Taal en Cultuur gestudeerd, hoe gaat het met Spaans in z'n werk? Wat voor vakken enzo heb je allemaal gehad? Ben ik wel benieuwd naar!
Maar waren eigenlijk vakken met redelijk dezelfde inhoud, maar dan dus algemeen en specifiek. Had jij dat ook? Verder een hoop taalvaardigheid en cultuurkunde hedendaags en historisch. Hoe was jouw eerste jaar ingedeeld? Ben ook wel heel benieuwd, leuk zeg! SaraJoyce schreef:@ Queelens: Dankjewel
Ohja ik vergat te melden dat ik ook Spaans al gehad heb op de middelbare school, dat was wel heel fijn starten aan deze studie!Aleeneh schreef:Wat leuk, SaraJoyce! Ik heb Engelse Taal en Cultuur gestudeerd, hoe gaat het met Spaans in z'n werk? Wat voor vakken enzo heb je allemaal gehad? Ben ik wel benieuwd naar!
Ohh wat leuk zeg! Dan moet je toch redelijk wat vakken hetzelfde gehad hebben denk ik, iig in het eerste jaar omdat daar behoorlijk wat algemene vakken ook in zitten? Zoals taalwetenschap en literatuurwetenschap. En we hebben daarnaast de Spaanse versie: taalkunde Spaans en literatuurkunde Spaans (en Spaans-Amerikaans). Waarom het één kunde genoemd wordt en het ander wetenschap is me alleen nooit helemaal duidelijk gewordenMaar waren eigenlijk vakken met redelijk dezelfde inhoud, maar dan dus algemeen en specifiek. Had jij dat ook? Verder een hoop taalvaardigheid en cultuurkunde hedendaags en historisch. Hoe was jouw eerste jaar ingedeeld? Ben ook wel heel benieuwd, leuk zeg!