Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

xHaithi schreef:Hoe ken je deze gast eigenlijk? Is hij ooit belangrijk voor jou geweest? Ken je hem in het echte leven ook? Kom je hem vaak tegen?
Verder, zeg aan je tante dat ze je éérst een smsje stuurt voordat ze je belt, zodat je weet dat zij het is. Mijn moeder heeft dit met haar beste vriendin ook een poosje geregeld omdat de kinderen van die vriendin het soms leuk vonden om met de foon te klooien en moeders te bellen zonder reden. Zo neem je voor hem in ieder geval de telefoon niet meer op.
Wat betreft zijn schuldgevoel aanpraten, ik denk dat ik daar extreem ongevoelig voor ben waardoor ik me dat bij vreemden(!!) niet laat aanpraten. Zelfmoord plegen? Doe maar, stop je met zeiken. Daarom dat ik me afvraag wat je relatie tot hem is. Bij vrienden of goede kennissen reageer ik uiteraard ook niet zo!
Hij is verder nooit echt belangrijk voor me geweest, achteraf praatte hij echt alleen over zichzelf al aan het begin, maar goed ik dacht toen; ach das zoon zieligerd die niemand heeft..
tamary schreef:Met de moderne smartphones kan je vaak ook instellingen per nummer regelen. Kan je telefoon zo instellen dat die alleen af gaat als werk of familie belt (wel vanaf hun eigen nummer) en de rest op stil zetten?
xHaithi schreef:In dat geval zou het contact bij mij inderdaad erg snel over zijn. Sowieso ben ik allergisch aan zielig gedoe, dus dat zou gewoon geen verf pakken zeg maar. Als hem overal blokkeren, echt bot doen en verder totaal negeren nog niet zou werken, zou ik hem wel aangeven. In dat geval kan je niet duidelijker zijn dan je al bent geweest.
Je hoeft je door zo'n figuur ook echt geen schuldgevoel te laten aanpraten. Hij is fout bezig hier door je continu ongevraagd lastig te vallen. Jij hebt niet gevraagd om zijn problemen en je hebt het recht om te zeggen dat je hier niets mee te maken wil hebben en het contact af wil kappen. Dat heeft hij gewoon te accepteren.
dancer_ schreef:tamary schreef:Met de moderne smartphones kan je vaak ook instellingen per nummer regelen. Kan je telefoon zo instellen dat die alleen af gaat als werk of familie belt (wel vanaf hun eigen nummer) en de rest op stil zetten?
Ik weet niet? Kun je zelf ook een nummer blokkeren, want dat kan ik ook niet vinden!
dancer_ schreef:Negeren is inderdaad de beste optie, maar als ik niet reageer en hij blijft maar doorgaan moet ik gewoon reageren omdat ik er dan gek van wordt