Meer mensen die een hekel hebben aan eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Meer mensen die een hekel hebben aan eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:55

Wat eet je overdag dan?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:56

Ik ben dol op gezond en lekker eten! Alleen het koken is een ramp :x

Echter was dit voorheen wel anders, ik stopte nog net niet alles in mijn mond wat ik tegenkwam, dit heeft dan ook geresulteerd tot overgewicht. Sinds ik met diëten en sporten ben begonnen ben ik op mijn voeding gaan letten en sindsdien is mijn eetpatroon en smaak totaal omgegooid.
Voorheen hoefde je bijvoorbeeld niet aan te komen met een maaltijdsalade, maar nu :~

Ook is het nu echt niet zo dat ik niet snoep etc. alleen dit beperkt zich. Als ik nu 2 dagen is een keer 'zondig' is het veel. Heb niet echt behoefte meer aan een zak chips.

Het is denk ik maar net wat je gewend ben, ga is rondkijken en proeven. zo kom je misschien om gerechten die je voorheen nooit at maar toch wel erg lekker blijkt te zijn. Ook eten moet je voor jezelf leuk maken.

Lekker eten hoeft niet altijd duur en ongezond te zijn +:)+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:57

Ik vind eten zo goddelijk.... ik hou van eten, ik doe het het liefst de hele dag door. In de middag maak ik soms hele maaltijden.. Ik eet veel en veel tussendoor. Veel verschillend en veel troep. Maar hmmm eten is iets machtigs voor mij!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:00

saskiakefie schreef:
Wat eet je overdag dan?

groenten of dingen met kaas zoals spaghetti , macaroni , hamrolletjes ( zonder de ham) , pizza en dat is eigelijk ook alles :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:02

ik hou ook niet van eten. helaas wel van snoepen, dus ik ben niet slank.
ik heb vroeger ook eetstoornissen gehad.ik ben zo al vanaf dat ik me kan herinneren.
als ik naar de dietiste ga, moet ik meer (vaker eten ). :(
1 x per dag vind ik genoeg.maar ik doe mn best voor 2 x.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:04

Ik zie dat mensen het ontbijt overslaan... Wat iemand al heeft gezegd. Het overslaan van je ontbijt maakt je 'dikker'. Je ontbijt is je energie voor de dag. Als je in de ochtend niet ontbijt krijg je later honger en eet je meer tussendoor. Je hebt ook minder energie voor de dag en je bent meer vermoeid. Hierdoor ga je in de avond ook meer eten en dat is al helemaal niet goed. Eten in de avond wordt omgezet in vet, ontbijt wordt omgezet in energie.

Denk dus nog 3 x na voordat je je ontbijt overslaat..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:05

Kirsha schreef:
love_western schreef:
Ik heb ook een hekel aan eten. En toch heb ik overgewicht. Dus er gaat ergens iets fout. Maar ontbijt sla ik het liefst over. Hou dat 9 van de 10 x nooit binnen.

Ik weet wel dat het topic hier niet over gaat, dus ik twijfelde even of ik dit moet zeggen, en waarschijnlijk weet je het ook al maar goed :D

Ontbijten is zo ongeveer de belangrijkste maaltijd... Het helpt je stofwisseling op gang. Daar is onderzoek naar gedaan, ik meende dat de mensen die niet ontbijten sneller overgewicht hebben. Dus toch iets proberen te eten, al is het maar iets kleins :j

Er bestaat evenveel onderzoek dat zegt dat het onzin is.
Ofwel, niemand kan daar een zinnig woord over zeggen.
Ik ontbijt ook niet, mijn hele leven al niet.
Mijn partner ook niet trouwens.

Recentelijk onderzoek liet zien dat er echt 0 correlatie is tussen gewicht en ontbijt.
Broodje aap dus...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:07

dat is al achterhaald. ;) ook een ontbijt kan aanzetten- zeker een "english breakfast -, en wat je s avonds niet meer verbrand , kan je de volgende dag verbranden.maar het is idd verstandiger om te ontbijten.
maar ik krijg geen hap weg, nooit gekund ook.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:10

Batlow: laat eten maakt ook geen klap uit.
Anders zouden alle spanjaarden en italianen moddervet zijn :+

Ik eet meestal tussen 10-11 savonds en dan slapen.

Van gezondheids net:
In tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd, heeft het tijdstip van de avondmaaltijd geen enkele invloed op het lichaamsgewicht. Wat telt is wàt, en voornamelijk hoevéél u eet, niet het tijdstip. Dat de caloriën die je ’s avonds verorbert minder goed of trager zouden verteren en meer als lichaamsvet zouden worden opgeslagen, is onzin.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:12

net als montecarlo zeg als er andere mensen bij zijn houd ik ook niet van eten. ik heb dan altijd het idee dat ze letten op hoe en hoeveel ik eet. maar voor de rest kan ik me er idd niet zo veel bij voorstellen dat je niet van eten houd. ik ben de hele dag in beweging en verlang ook echt naar m`n eten. vaak knort m`n hele buik al als ik naar school heb gefiest. (13 km) dan ben ik echt wel blij als ik ff wat kan eten hoor! even voor de duidelijkheid. ik kan dus echt niet zonder m`n eten maar ik heb geen over gewicht.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:15

antje_vip schreef:
Ik hou er niet van om te eten, en dan vooral de 3 'verplichte' maaltijden (ontbijt, lunch, diner). Tussendoortjes pak ik meestal wel, maar een lunch... ik doe het wel maar niet omdat ik er zin in heb. Gewoon omdat ik nou eenmaal brandstof nodig heb en ben blij als ik het weer gehad heb. Warm eten is nog minder, dat moet je eerst koken waar ik al een hekel aan heb, en dan ook nog opeten, jakkie. Ik besteed het liefst zo min mogelijk tijd aan eten! Ik geniet bijna nooit van het eten, prop het maar snel en gedachteloos naar binnen.

Is dit nou zo raar? Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Voor de duidelijkheid: ik eet wel gewoon 3x per dag, tussendoor zit ik aan de chocola en heb een normaal gewicht.

ben ik dan de enige die denkt ts ik maak me er zorgen om?
en duidelijk een aanleiding kan zijn richting een eet ziekte welke kant dan op?
of ben ik dan gelijk te doemdenkend..
ook al eet je nu dan (nog ) je maaltijden
ik eet omdat ik het lekker vind koken voor mezelf alleen vind ik geen klap aan ik kook afwisselend en ook dingen die ik eigenlijk niet lekker vind maar toch moet eten van mezelf.
wat wel is is bv kook ik bloemkool en die zware lucht er van zorgt er al voor dat ik geen trek meer heb in de bloemkool

ik herken wel het moeten eten bv een maaltijd terwijl het stil is dan ben ik bang dat ik vreemde geluiden maak maar tja iedereen moet eten denk ik dan

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:18

Zo zeldzaam is het volgens mij niet.
Ik hoor het wel vaker dat mensen geen zin hebben om te eten.

Op vrije dagen vergeet ik het zelf ook nog wel eens :+

Het afstappen van het 3 maaltijden idee helpt wel trouwens.
Kleinere maaltijden en vaker wat tussen door geeft niet zo'n dwanggevoel.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:21

hutch84 schreef:
antje_vip schreef:
Ik hou er niet van om te eten, en dan vooral de 3 'verplichte' maaltijden (ontbijt, lunch, diner). Tussendoortjes pak ik meestal wel, maar een lunch... ik doe het wel maar niet omdat ik er zin in heb. Gewoon omdat ik nou eenmaal brandstof nodig heb en ben blij als ik het weer gehad heb. Warm eten is nog minder, dat moet je eerst koken waar ik al een hekel aan heb, en dan ook nog opeten, jakkie. Ik besteed het liefst zo min mogelijk tijd aan eten! Ik geniet bijna nooit van het eten, prop het maar snel en gedachteloos naar binnen.

Is dit nou zo raar? Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Voor de duidelijkheid: ik eet wel gewoon 3x per dag, tussendoor zit ik aan de chocola en heb een normaal gewicht.

ben ik dan de enige die denkt ts ik maak me er zorgen om?
en duidelijk een aanleiding kan zijn richting een eet ziekte welke kant dan op?
of ben ik dan gelijk te doemdenkend..
ook al eet je nu dan (nog ) je maaltijden
ik eet omdat ik het lekker vind koken voor mezelf alleen vind ik geen klap aan ik kook afwisselend en ook dingen die ik eigenlijk niet lekker vind maar toch moet eten van mezelf.
wat wel is is bv kook ik bloemkool en die zware lucht er van zorgt er al voor dat ik geen trek meer heb in de bloemkool

ik herken wel het moeten eten bv een maaltijd terwijl het stil is dan ben ik bang dat ik vreemde geluiden maak maar tja iedereen moet eten denk ik dan

ik hou, net als ts, niet van de drie verplichte maaltijden. Het enige dat ik trouw doe is ontbijten (een bakje cornflakes of chocos met melk). Als ik eet met andere mensen (bv op het werk oid) dan eet ik over de middag wel. Zet me alleen thuis (dan vertrek ik rond een uur of 10-11 naar de paarden ,en kom dan ergens rond een uur of 18 ergens thuis) dan eet ik meestal de hele dag niet. Soms heb ik wel honger, maar gewoon geen zin in eten, dan gaat er ergens een koekje ofzo in, en ga ik daarop door tot savonds.
avondmaal durf ik op werkdagen wel eens over te slaan, heb dan meestal rond 5 uur een koek oid gegeten, en absoluut geen honger meer.
ik weeg trouwens 59 kilo bij 1.73, ben niet dik, maar ook absoluut niet mager (heb aardige billen en heupvetjes, dusseuh :D )
Als er eten (gemaakt wordt :D) dat ik lekker vind kan ik dan wel weer goed en veel eten ...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:25

Ts, ik heb ook hetzelfde. Vind het zo vervelend om perse 3 maaltijden per dag te eten. Helemaal geen zin, vind het ook niet nodig.
Ik eet soms wel 3 dagen achter elkaar zonder avondeten.
Maar inderdaad eet ik ook chocola, het liefst de hele dag.
Maar verder eet ik niet veel, wat vaak ruzie veroorzaakt met mn vent en mij want hij vind dat ik moet eten.
En als ik heb gekookt heb ik helemaal geen honger, maar dat hebben veel mensen.
Door de geur zit je al vol.
En k heb trouwens geen overgewicht.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 23:43

Ik woon ook nog bij mijn ouders dus kan niet zelf bepalen hoe laat ik eet. Als ik alleen ben, denk ik vaak: laat ik maar wat gaan eten, dan heb ik dat maar weer gehad. Vaak iets makkelijks. Mijn ouders maken meestal gewoon aardappels, vlees en groentes, dus gezond! :) Denk als ik op mezelf woon, dat de voedingswaarden hard achteruit gaan.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:46

Ik heb juist het tegenovergestelde, ik leef bijna om te eten :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:51

Ik heb een onwijs slecht eetpatroon helaas. Ik eet heel onregelmatig en sla ook vaak maaltijden over.
Echt een hekel aan eten heb ik niet maar kan ook best een dagje zonder.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:56

Hey wat herkenbaar!
Hekel aan eten is een groot woord... Vind het gewoon totaal niet interessant :')
Hoe makkelijker hoe beter ook, boterhammetje, salade of alles in 1 pan.
Als ik 1 x per week kook is het veel haha. En ik eet wanneer ik trek heb, geen vaste tijden.
Mijn man en ik werken alletwee heel wisselvallig misschien dat dat meespeelt.
Hebben jullie ook dat je omgeving er vaak een groter probleem van maakt dan jijzelf? :P
Terwijl ik hartstikke gezond ben en een normaal figuur heb is het altijd maar: Zorg toch eens wat
beter voor jezelf keind.. Eet/leef toch eens normaler! Enz enz.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 00:02

Daarom moet je je omgeving ook niet vertellen wat je eet. :p. Heb dat ook wel hoor als je mensen verteld dat je niet ontbijt roept iedereen dat het zo onwijs slecht is. Moet ik toch echt zelf weten mijn lijf is niet anders gewend. Praat dat mensen maar aan hun verstand dat je het gewoon weg niet weg krijgt op de vroege ochtend. Ik weet ook niet waar ik dat vandaan heb mijn ouders eten gewoon op vaste tijden.
Verder heb ik wel overgewicht maar dat heeft denk ik voornamelijk mee te maken dat ik makkelijker snoep omdat ik dus niet regelmatig eet.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 10:39

Toch meer mensen dan ik dacht, die hetzelfde hebben! Ik dacht dat ik de enige was. :P

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:26

Ik krijg trek van dit topic :D . Ik kan mij niet voorstellen hoe dat is; geen zin in eten! Koken is een van mijn hobby's en ik kan om 14.00 uur al zin hebben om 's avonds wat lekkers te koken en op te eten... :Y)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:15

Batlow schreef:
Ik vind eten zo goddelijk.... ik hou van eten, ik doe het het liefst de hele dag door. In de middag maak ik soms hele maaltijden.. Ik eet veel en veel tussendoor. Veel verschillend en veel troep. Maar hmmm eten is iets machtigs voor mij!

Ik ook hoor, ik kan de hele dag wel blijven eten! :o

Ik denk dat ontbijten wel erg belangrijk is, je lichaam moet weer opstarten en daar zijn wel wat goede voedingsstoffen bij nodig.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:22

Fitii schreef:
Ik heb juist het tegenovergestelde, ik leef bijna om te eten :')

poe, je bent niet de enige!

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:23

antje_vip schreef:

Misschien is het al geopperd hoor, maar zou dit niet de mogelijkheid kunnen zijn waarom je geen trek hebt in een 'normale' maaltijd?

Ik ben zelf trouwens echt gek op eten, kan het de hele dag door :9
Eten nadat ik een uur in de keuken heb gestaan is ook geen probleem, ik kook alleen lekker _O-

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:34

I looooooooooove food!

Ik hou vooral van lekker eten, ik kan de hele dag door lekkere maaltijden eten, eet ook graag fruit en groente als tussendoor, o en chips, ik hou van chips