Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Kirsha schreef:love_western schreef:Ik heb ook een hekel aan eten. En toch heb ik overgewicht. Dus er gaat ergens iets fout. Maar ontbijt sla ik het liefst over. Hou dat 9 van de 10 x nooit binnen.
Ik weet wel dat het topic hier niet over gaat, dus ik twijfelde even of ik dit moet zeggen, en waarschijnlijk weet je het ook al maar goed
Ontbijten is zo ongeveer de belangrijkste maaltijd... Het helpt je stofwisseling op gang. Daar is onderzoek naar gedaan, ik meende dat de mensen die niet ontbijten sneller overgewicht hebben. Dus toch iets proberen te eten, al is het maar iets kleins
antje_vip schreef:Ik hou er niet van om te eten, en dan vooral de 3 'verplichte' maaltijden (ontbijt, lunch, diner). Tussendoortjes pak ik meestal wel, maar een lunch... ik doe het wel maar niet omdat ik er zin in heb. Gewoon omdat ik nou eenmaal brandstof nodig heb en ben blij als ik het weer gehad heb. Warm eten is nog minder, dat moet je eerst koken waar ik al een hekel aan heb, en dan ook nog opeten, jakkie. Ik besteed het liefst zo min mogelijk tijd aan eten! Ik geniet bijna nooit van het eten, prop het maar snel en gedachteloos naar binnen.
Is dit nou zo raar? Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Voor de duidelijkheid: ik eet wel gewoon 3x per dag, tussendoor zit ik aan de chocola en heb een normaal gewicht.
hutch84 schreef:antje_vip schreef:Ik hou er niet van om te eten, en dan vooral de 3 'verplichte' maaltijden (ontbijt, lunch, diner). Tussendoortjes pak ik meestal wel, maar een lunch... ik doe het wel maar niet omdat ik er zin in heb. Gewoon omdat ik nou eenmaal brandstof nodig heb en ben blij als ik het weer gehad heb. Warm eten is nog minder, dat moet je eerst koken waar ik al een hekel aan heb, en dan ook nog opeten, jakkie. Ik besteed het liefst zo min mogelijk tijd aan eten! Ik geniet bijna nooit van het eten, prop het maar snel en gedachteloos naar binnen.
Is dit nou zo raar? Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Voor de duidelijkheid: ik eet wel gewoon 3x per dag, tussendoor zit ik aan de chocola en heb een normaal gewicht.
ben ik dan de enige die denkt ts ik maak me er zorgen om?
en duidelijk een aanleiding kan zijn richting een eet ziekte welke kant dan op?
of ben ik dan gelijk te doemdenkend..
ook al eet je nu dan (nog ) je maaltijden
ik eet omdat ik het lekker vind koken voor mezelf alleen vind ik geen klap aan ik kook afwisselend en ook dingen die ik eigenlijk niet lekker vind maar toch moet eten van mezelf.
wat wel is is bv kook ik bloemkool en die zware lucht er van zorgt er al voor dat ik geen trek meer heb in de bloemkool
ik herken wel het moeten eten bv een maaltijd terwijl het stil is dan ben ik bang dat ik vreemde geluiden maak maar tja iedereen moet eten denk ik dan
)
) dat ik lekker vind kan ik dan wel weer goed en veel eten ...
Denk als ik op mezelf woon, dat de voedingswaarden hard achteruit gaan.
Batlow schreef:Ik vind eten zo goddelijk.... ik hou van eten, ik doe het het liefst de hele dag door. In de middag maak ik soms hele maaltijden.. Ik eet veel en veel tussendoor. Veel verschillend en veel troep. Maar hmmm eten is iets machtigs voor mij!

antje_vip schreef:Voor de duidelijkheid: ik eet wel gewoon 3x per dag, tussendoor zit ik aan de chocola en heb een normaal gewicht.