Wie doet er nog meer aan boksen, kickboksen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wendyP

Re: Wie doet er nog meer aan boksen, kickboksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 20:41

Blessures heb ik ook nog niet gehad alleen spierpijn :') . Blauwe plekken nog niet zoveel, alleen een grote op mijn heup omdat ik de leverstoot niet goed afweer. ik knal steeds met mijn eigen elleboog tegen mijn heup.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:26

Leuk om te zien dat er meer bokkers zijn die van de vechtsport houden!

ik ben vroeger begonnen met judo en heb daar ook wedstrijden in gedaan en ook wel in de top 3 gestaan.
Ik heb in mijn tienerjaren op kickboksen gezeten samen met mijn zus, dat was best een stuk fietsen en toen mijn zus door haar knie niet verder mocht vond ik het niet fijn om het alleen te fietsen.

toen ben ik een tijd later op thaiboksen gegaan, het was ontzettend zwaar maar ook heel leuk.
ik deed voor mijn training een uur better belly dus ik was echt afgepeigerd 2 keer in de week.
Toen bijna 2 jaar geleden ik een blessure kreeg door de paarden en ik er een tijd uitlag,
toen ik bijna genezen was mocht ik een paard en toen is al mijn tijd daar heen gegaan,
maar nog steeds verlang ik er naar om terug te gaan.

als ik klaar ben met deze opleiding en ik hoef alleen te werken dan wil ik ernaast wel weer gaan thaiboksen.

hoe verliep bij jullie de training?

wij begonnen met touwtje springen daarna voor de spiegel,
daarna een partner zoeken en spieren rekken en de stoten doen die er worden gezegd,
daarna sparren om de beurt met een ander,
uitlopen en als afsluiting opdrukken en buikspieroefeningen
en weer uitlopen

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:49

Bij ons verloopt de training iedere keer anders. Op dinsdag moeten we altijd warmlopen en daarna gaan we wat oefeningen doen zoals bokspringen of buikspieren. Daarna gaan we meestal een partner opzoeken en combinaties oefenen maar dit gaat altijd anders. Soms doen we geen bokspringen maar doen we opeens halverwege de les 100 buikspieren en soms doen we helemaal niks aan buikspieren.
Op donderdag krijgen we van iemand anders les en dat is vooral gericht op het erin slijpen van de technieken dus kort warmlopen, de hele les met 1 persoon trainen en aan het einde nog een paar rondjes sparren.
Ik vind beide trainingen heel leuk maar de dinsdag os som écht heel zwaar : :')

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:51

Wij beginnen altijd met een uitgebreide warm up, touwtje springen, buik spieren, benen. Training is iedere keer anders, ene keer helemaal gericht op conditie en de andere keer op kracht. Wedstrijd training die ik volgde, was na de warming up met de trainer op de pads en daarna de ring in met de heren, sparren, sparren, sparren en nog eens sparren.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 21:10

Bij beginnen met rennen op je plaatst en dan zwaaien met je armen en stoten. Dan gaan we buikspieren trainen door opdrukken enzo, daarna zoek je een partner en doen we combinaties en wissel je een paar keer van partner en het laatste halfuur ongeveer is sparren. Zo gaat het tot nu toe.

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:29

dancer_ schreef:
Ik heb op boksen gezeten. Helaas moest ik stoppen ivm gezondheid, maar toen mocht ik onder controle naar de sportschool en daar geven ze blijkbaar ook lessen in boksen, dus neem aan dat ik het daar dan wel mag doen? :')

Wat jammer dat je moest stoppen vanwege je gezondheid. Je zou kunnen vragen of je daar mee kan trainen, als je denkt dat het lukt met je gezondheid.
Zelf heb ik een chronisch ziekte, bij mij op de vereniging was ik gewoon welkom om mee te trainen in eigen tempo en naar eigen kunnen.
Ik ben destijds gewoon gaan zoeken en vragen of ik wel/niet welkom was met mijn beperkingen, ik train alweer heel wat jaartjes met veel plezier in een hechte groep.
Als je het graag wilt zou ik gewoon eens de stoute schoenen aantrekken :j

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:34

Ik doe zelf sinds Januari aan Taekwondo :D
Vind het zelf nog erg lastig met sparren. Om mijn trap technieken goed uit te voeren, waardoor ik soms op een dansende spaghetti sliert lijk :')

Na mijn training is kickbox en ik vind dat er ook altijd heel erg stoer uit zien !

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 17:23

Leuk Taekwondo!
Inderdaad Marinde, wat sailady zegt. Gewoon eens rond gaan kijken :))

ik heb net mijn spullen binnen gekregen en ben aan het oefenen met die bandages, wat een rotdingen. Ik snap niet hoe je die omkrijgt haha.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:51

Je hebt ook van die gel handschoentjes ook heel handig

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:55

Leuk een topic over me andere hobby!!
Ik kijk en lees mee..
Heb zelf tien jaar karate gedaan..en daarna maui thai dit doe ik nog maar niet meer zo fanatiek aangezien ik ploegendiensten draai en mij stal erbij heb..2 x in de maand haal ik net;)
Het is zo leuk en goed voor je conditie.ik heb er heel veel baat bij ;)
ook probeer ik een vd 2 x mee te doen met krav maga das pas gaaf er is geen intensievere vechtsport als dat!! Wow elke x weer verrot na 10 min terwijl ik met maui thai makkelijk uur kan vol houden
Laatst bijgewerkt door mytje1986 op 11-06-13 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:56

wendyP schreef:
Leuk Taekwondo!
Inderdaad Marinde, wat sailady zegt. Gewoon eens rond gaan kijken :))

ik heb net mijn spullen binnen gekregen en ben aan het oefenen met die bandages, wat een rotdingen. Ik snap niet hoe je die omkrijgt haha.

Er staat op YouTube een heel handig filmpje kind kan de was doen ;)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:16

is het bij jullie ook allemaal verplicht met bitje?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:14

Twilight1 schreef:
is het bij jullie ook allemaal verplicht met bitje?

Zeker als je gaat sparren.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 20:50

Bitje is wel verplicht geloof ik.
En ik heb wel filmpjes gevonden op youtube maar ik heb het gevoel dat het te strak zit, ookal doe ik het heel los. Maar als je het te los doet klapt het dubbel.
Ga het dadelijk nog een proberen

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:26

Bij ons op taekwondo hoef je pas een bitje als je gaat sparren en een wat hogere band hebt, omdat je dan meestal trappen naar je hoofd kan verwachten :+

Zelf heb ik geen verstand hoe een bitje moet zitten, dus ik kan je helaas niet helpen. :n

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:08

wendyP schreef:
En ik heb wel filmpjes gevonden op youtube maar ik heb het gevoel dat het te strak zit, ookal doe ik het heel los. Maar als je het te los doet klapt het dubbel.

Kwestie van veel doen :D

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:44

Bitje is bij ons zeker verplicht ;)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:47

Jaaaaaaa leuk! Ik ook, heb een aantal jaren aan thaiboksen gedaan :) Super leuk, behalve het sparren..

Nu heb ik het voorlopige te drukken met mijn paardjes maar na de zomer ga ik weer verder. Heerlijk voor heel je lichaam (en geest)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 17:20

steinstein schreef:
wendyP schreef:

Kwestie van veel doen :D

en het is gelukt!
Vanavond ga ik weer boksen

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:09

Op een gegeven moment heb je de slag van bandageren te pakken en doe je het ook op je eigen manier.

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:05

Ik heb het ook een tijdje gedaan gebokst en gekickbokst, maar toch vond ik gewoon boksen leuker om te doen! trainingen waren best zwaar maar wel erg leuk. Vaak begonnen we met touwtje springen, rek en strek oefeningen (de cobra, zonnegod enz..) en met medicijnenbal. na de warming up begonnen met techniek oefeningen en op het eind sparren..

Ik heb 1 keer een blessure opgelopen. Mijn leraar stond tegenover mij te sparren en ik kreeg een klap tegen mij neus en toen tegen mij oog.. krijg je een droge opmerking van: tja had je maar dekking moeten zoeken. conclusie: oogbal + jukbeen gekneusd en ik heb 2,5 maand met een rood oog gelopen. Leuk he boksen :+

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 21:12

chOcodipJ schreef:
Ik heb het ook een tijdje gedaan gebokst en gekickbokst, maar toch vond ik gewoon boksen leuker om te doen! trainingen waren best zwaar maar wel erg leuk. Vaak begonnen we met touwtje springen, rek en strek oefeningen (de cobra, zonnegod enz..) en met medicijnenbal. na de warming up begonnen met techniek oefeningen en op het eind sparren..

Ik heb 1 keer een blessure opgelopen. Mijn leraar stond tegenover mij te sparren en ik kreeg een klap tegen mij neus en toen tegen mij oog.. krijg je een droge opmerking van: tja had je maar dekking moeten zoeken. conclusie: oogbal + jukbeen gekneusd en ik heb 2,5 maand met een rood oog gelopen. Leuk he boksen :+

Zo dat moet een flinke klap geweest zijn!!

Heb de vorige keer een flinke klap op mijn kaak gehad, hij heeft een paar dagen behoorlijk gekraakt :')

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:26

Mayling27 schreef:
Ik heb het ook een tijd gedaan en mis het eigenlijk wel.
Maar helaas is hier niet veel in de buurt. Er is wel een Gym, maar daar zit het vol met allemaal lui waar ik liever niet tussen sta (om het even netjes te zeggen)...... Dus dan houdt het helaas op... Heb wel altijd me spullen nog, nooit weg gedaan....

Waarom zou je je laten afschrikken door de 'lui'/mensen waar je 'liever niet tussen staat'? :)
Dat is puur op uiterlijk gebaseerd, of is de sportschool bekend om criminele gedoetjes (wat soms ook weleens gebeurt natuurlijk?)
Puur baseren op uiterlijk en daardoor niet met ze om durven gaan/om willen gaan, is niet alleen voor hun lastig, maar ook voor jezelf. Ik had ook een beeld van de (kick)boksers voordat ik begon, tattootypjes met gebroken neuzen en teveel testosteron. Maar dat is puur de buitenkant, een stereotype waaraan we ons vasthouden en daarbij onbewust ook veroordelen.... Niet aanvallend bedoelt op jou, gewoon om te triggeren waar je precies 'bang' voor bent wanneer je met deze sportschool zou gaan trainen? :)

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:12

Leuk, een kickboks topic! Ik heb tot een paar maanden terug een klein jaar getraind, en nu overgestapt naar een andere sportschool waar de trainingen een heel stuk zwaarder zijn.

Nu wekelijks Krav Maga, en als ik tijd heb pak ik er het kickboksen er ook bij. Heerlijke sporten :)

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:35

djodjodjo schreef:
Leuk, een kickboks topic! Ik heb tot een paar maanden terug een klein jaar getraind, en nu overgestapt naar een andere sportschool waar de trainingen een heel stuk zwaarder zijn.

Nu wekelijks Krav Maga, en als ik tijd heb pak ik er het kickboksen er ook bij. Heerlijke sporten :)

Krav maga i love it wil niets anders ...!!!