Een positiever/gelukkiger mens worden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:46

Als je nou eens een hele goede dag hebt, zo'n dag dat je geluk niet op kunt ( of dat het in ieder geval zo voelt) schrijf dan op waar je zo happy mee bent (o.a. de dingen die je al opnoemt in je openingspost, maar dan wat gedetailleerder en leg je emotie erin) maak daar een mooi lijstje van, bewaar dat lijstje en haal het erbij op een dag dat je even niks positiefs kan bedenken. Het zal zeker helpen :)

Yunaa

Re: Een positiever/gelukkiger mens worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:49

Geen een mens is elke dag maar stralend en vrolijk. Dat vergt ook veel energie, en soms is het ook lekker om gewoon chagrijnig te zijn en nergens zin in te hebben.
Ik heb dat namelijk altijd de zondag avond, verschrikkelijk := Dan is net mijn vriend dat weekend bij mij geweest, en dan moet ik weer een hele week tegen aan, om vervolgens mijn vriend pas zaterdag weer te zien.

Ik probeer altijd maar lekker veel er op uit te gaan. Lekker savonds sporten, en gewoon eens voor de tv hangen, of lekker bellen met vriend-lief of een vriendin. Zo zitten mijn dagen sneller vol, en dan is het zo weer een nieuwe dag.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:12

_Buddha schreef:
Ja daar heb je wel gelijk in. Ik weet en voel het wel echt zo, ik héb een leuk leven. Alleen soms ben ik bang dat ik bijvoorbeeld geen leuke man tegen kom (ik ben 21, heb een goed figuur, een open uitstraling en trek ruim voldoende mannen aan, alleen niet de 'goede'). Ook ben ik eigenlijk nooit écht helemaal tevreden met mijn lijf. Ik vind mezelf niet dik, maar het kan beter. En zo is het eigenlijk met heel veel dingen. Word daar zelf wel eens moe van. Perfectionistisch zijn heeft voordelen maar ook nadelen. Ik zou 'los' moeten laten maar dat is heel moeilijk. "echt'' ontspannen is dan soms ook lastig, behalve als ik slaap haha.
Als ik aan het werk ben, ga ik daar volledig in op, dat is mijn ding. Maar in het dagelijks leven denk ik wel eens 'wat moet ik nu met alles'? Ik weet het niet zo goed allemaal, heb het niet op een rijtje en ben onzeker over de toekomst.

Zo zie je dat er achter je eerste post eigenlijk al meer schuilgaat dan wij (maar jijzelf misschien ook wel) vermoedde...In eerste instantie benoem je vooral hoe goed en fijn je het hebt, maar het is geen schande om ook te benoemen waar je minder tevreden over bent.

Ik herken het enorm hoor: de lat erg hoog leggen, zeer veel van mezelf verwachten op alle fronten, altijd voor iedereen klaar staan en de sterke, optimistische meid spelen. Ik kan je vertellen dat je dat lang volhoudt, totdat je op een punt komt dat dat niet meer gaat. Been there, done that en dat is erg leerzaam geweest :j

Ik leer nu eerst van mezelf te houden, in het moment te leven en af te wachten wat er op mijn pad komt. Ik heb geen grote vriendinnengroep, maar de 3 meiden die ik in m'n leven heb (en die elkaar niet kennen verder) hebben zich afgelopen maanden toen het nodig was bewezen als échte vriendinnen door dik en dun. Ik ben nu nooit meer onzeker over m'n kleine vriendengroep, want ik weet wat ik aan ze heb als het erop aankomt. Hetzelfde geld voor de liefde: ik had alles, was gesetteld en woonde 2 jaar samen en zelfs dan kan alles wat je hebt en waar je van droomde als een luchtbel uit elkaar spatten.

Ik heb inmiddels geleerd, met behulp van een haptonoom, véél minder streng voor mezelf te zijn en wat een heerlijk gevoel is dat. Het is echt niet altijd makkelijk, maar het levert me veel meer levensvreugde op...

Boek dat mij overigens wel inzichten heeft gegeven is Verslaafd aan liefde van Jan Geurtz. Gaat niet alleen over liefdesrelaties, maar over hoe je tegenover jezelf staat en tegenover liefde/goedkeuring van anderen.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:04

Kijk de film 'The Secret' eens, daar heb ik zelf heel veel aan gehad.

Enjoy life!

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:28

ik volg even

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:17

Jeetje, schrok van je bericht, dacht dat je mij aan het omschrijven was...

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:14

Elanor schreef:
Je bent niet verplicht om continu ongelofelijk stralend gelukkig te zijn. Als je soms even "zo'n dag" hebt is daar niets mis mee. Boek erbij, kop thee, lekker lezen op de bank, bijtijds naar bed en morgen is het weer beter. :)

Precies wat ik geschreven zou hebben. ;) Een baaldag af en toe hoort erbij toch?
Daarbij ervaar je geluk niet meer als geluk als je altijd gelukkig bent. Dan wordt het een normale gemoedstoestand. Zonder dalen geen pieken.. :)

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:20

Hier zelfde omschrijving als de TS, alleen dan met vriend en zonder goed figuur :+ , afgelopen jaren heel veel meegemaakt, dat heeft er in gehakt, nu gaat het allemaal weer de goede kant op, alleen van die dagen met zo'n somber gevoel en ik merk dat het steeds moeilijker wordt om van dingen te genieten, iets waar ik voorheen enorm van kon genieten lijkt nu in ene 'normaal' te zijn, moeilijk uit te leggen wat ik nou precies bedoel, dat maakt me dan weer narrig en somber, terwijl een dag later ik er wel van kan genieten :o

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:28

Weet je wat bij mij een wereld van verschil maakte? Die ****** pil eruit. Als ik hormonen slik, voel ik me echt niet cool. Van 'gewoon' een beetje down, dromerig/ver weg, verdrietig zonder reden, tot agressief (of in ieder geval agressieve gedachten) als er wat mis ging ( :oo ). We noemde hormonen demonen haha, ik had soms echt het gevoel alsof iemand slechte gevoelens in me plantte, want zo was ik van mezelf nooit. Nu ik van de pil af ben gaat het veeeeeeel beter. Als ik ongesteld moet worden kan ik nog wel een beetje moody zijn (had ik voor de pil eigenlijk nooit), maar dat is goed te beheersen. Verder ben ik gewoon lekker rustig, geduldiger, heb een groter incasseringsvermogen, kan me beter concentreren en ik kan echt geniet van dingen.
Het sowieso heel goed om dingen te vinden waar je écht van geniet en op het moment dat je die dingen doet, er even bij stil te staan. Mindfulness kan ook zeker helpen!

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:31

gewoon elke dag je eerste alinea van deze post lezen !

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:36

Imitador schreef:
Weet je wat bij mij een wereld van verschil maakte? Die ****** pil eruit.

Nou idd, dat was ook wat ik wilde zeggen. Toen ik stopte was ik eindelijk weer eens gewoon mezelf. Knapte er echt enorm van op!

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:07

Dat is iets wat ik ook zeker ga proberen, pil d'r uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:47

Ik zit daar ook aan te denken maar wat zou dan een alternatief zijn he, spiraal of ring komen er vanzelf weer uit bij mij :')

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 15:26

hm de pil slik ik al enorm lang en ik heb niet het gevoel dat dat 'de oplossing' is (oplossing tussen aanhalingstekens, omdat er niet echt een probleem is).
@ Joolien: Condooms :D (hihi)

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:43

Dat dacht ik ook maar achteraf kon ik pas zien dat het wel degelijk een groot verschil maakte :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:47

hmmm...eigenlijk mis je dus een beetje het doel in je leven als ik het goed begrijp. Van: ik heb eigenlijk alles wel goed, ben wel gelukkig, maar ik mis iets wat mijn leven compleet maakt. Misschien is dat een vriend of een nog beter figuur, maar ik denk het niet. Ikzelf ben christen, dus ik sta op dat punt denk ik ook anders in het leven, maar misschien moet je er gewoon eens over nadenken. Waarom ben ik hier? Wat wil ik nu bereiken in dit leven en als ik dat bereikt heb, ben ik dan wel gelukkig? En als ik dan niet gelukkig ben: wie kan mij dan wel gelukkig maken?

succes met je zoektocht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:51

Imitador schreef:
Weet je wat bij mij een wereld van verschil maakte? Die ****** pil eruit. Als ik hormonen slik, voel ik me echt niet cool. Van 'gewoon' een beetje down, dromerig/ver weg, verdrietig zonder reden, tot agressief (of in ieder geval agressieve gedachten) als er wat mis ging ( :oo ). We noemde hormonen demonen haha, ik had soms echt het gevoel alsof iemand slechte gevoelens in me plantte, want zo was ik van mezelf nooit. Nu ik van de pil af ben gaat het veeeeeeel beter. Als ik ongesteld moet worden kan ik nog wel een beetje moody zijn (had ik voor de pil eigenlijk nooit), maar dat is goed te beheersen. Verder ben ik gewoon lekker rustig, geduldiger, heb een groter incasseringsvermogen, kan me beter concentreren en ik kan echt geniet van dingen.
Het sowieso heel goed om dingen te vinden waar je écht van geniet en op het moment dat je die dingen doet, er even bij stil te staan. Mindfulness kan ook zeker helpen!

Dat effect had de pil idd ook op mij :') En ik ben al niet de meeste heppydepeppy persoon op aarde... Maar over 't algmeen wel erg vredelievend enzo. Tot de pil in beeld kwam... Toen veranderde ik zelf ook in een agressief monster bwehe.

Denk juist, dat als je het langer slikt het niet meer door hebt misschien... Maar te verschilt wel per persoon :P

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:02

ik volg ook.
Ik had dat ook met de pil. Ben soms wel snel boos maar nooit zo boos dat ik dinge in elkaar wil slaan.
Na 8 dagen te zijn begonnen aan mijn oude pil kwam er een heleboel negativiteit en agressie.
Meteen gestopt. Voelde daarna ook meteen weer beter.

ik zit nu in zo´n dal, al een poosje en wil graag dat er weer een berg aan komt. Vooral als ik even diep zit is het moeilijk om vrolijk te blijven maar ik zou heel graag positiever willen staan. Terwijl ik ook echt kan genieten van kleine dingen zoals dat het zonnetje schijnt, dat ik een goede dag met mijn paardje heb gehad, dingen die mensen tegen me zeggen of gewoon zomaar, zonder reden.
Ik heb wel een vriend, vind mijn figuur niet goed en daar kan ik me soms heel erg druk om maken, maar ik weet dat het altijd erger kan..

Ballard, de vraag wie kan mij wel gelukkig maken, waarom vraag je je dat af?
Aan de ene kant kan ik het me wel voorstellen, want heel veel mensen die geven hun liefdespartner ervan de schuld dat zij gelukkig zijn door hem/haar.
Maar ik geloof dat je eigenlijk het geluk in jezelf moet vinden, pas dan kun je het met anderen delen. En natuurlijk kunnen bepaalde mensen zoals je liefje je helpen met gelukkig zijn.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:42

Alternatief voor de pil is goed rekenen en condooms in de tijd dat je vruchtbaar bent (maar goed, daar wordt niet iedereen blij van). Het is niet zo 100% veilig in vergelijking met de pil slikken, maar als ik nu zwanger zou worden is dat niet het einde van de wereld (maar dat heeft niet iedereen natuurlijk). Achteraf bezien had ik het veeeeeeel eerder moeten doen, ruim 3 jaar geploeter om me normaal te gedragen als ik me rot voelde, zonde van de tijd. Het weegt voor mij ruimschoots op tegen iets meer moeite doen voor anticonceptie.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:52

nog en herkenner,,, maar ik denk dat iedereen dat wel eens heeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:16

Zonder dalen ook geen pieken...
Kwestie van op een baaldag je doelen wat bijstellen denk ik. Sinds ik van mezelf geaccepteerd heb dat niet elke dag een topdag hoeft te zijn, is het alleen maar leuker geworden :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:52

Ik heb bijna 5 jaar lang een spiraaltje gehad. Eerste 2 jaren eigenlijk geen last van gehad, voelde me prima en vond het lekker makkelijk. Na 4,5 jaar spiraaltje eruit gehaald. Voelde me na een paar maanden emotioneel toch echt een stuk stabieler! Voor mij dus geen pil, spiraal of ander hormoonspul meer.
Dan maar even onhandig.

Wat bij mij er uiteindelijk voor gezorgd heeft dat ik weer vrolijk en actief ben, en mezelf niet verlies op de dagen dat ik me minder voel, is actie ondernemen.

Zo was ik aan het strugglen met school, waarbij de faalangst en de 'ik kan het niet' regelmatig ontkent werden door mijzelf. Uiteindelijk ingestort van de teleurstelling van het falen (kon er niet echt meer om heen dat ik de opleiding zo niet ging halen) om vervolgens de waarheid in de ogen aan te kijken en actie te ondernemen.
Heb het nu superdruk, ben af en toe hartstikke moe van de hele dag in de weer zijn en uren huiswerk maken op een dag, maar voel me stukken beter.

Ik denk dan ook dat dat uiteindelijk 'gelukkig' maakt. Uiteraard kun je diepgaande vriendschap niet dwingen, maar je kunt wel op een sport gaan waar je mensen ontmoet, eens naar een compleet andere stad gaan met andere mensen etc.
Overigens geef je ook aan afstand te houden van de meeste mensen, zo krijg je dus nooit diepgang. Je kunt niet verwachten dat zij eerst moeten laten zien wie ze zijn en wat ze in huis hebben voor je dat zelf doet. In dit geval sta je jezelf dus in de weg.
En ja, met openstellen wordt er wel eens een deur dichtgegooid en dat doet pijn. Dat voorkom je niet. Maar wie niet waagt, wie niet wint.

Kijk dus eens kritisch naar de dingen die je wilt, en wat zou jij voor acties kunnen ondernemen om dichter tot die dingen te komen?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:55