Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dan is net mijn vriend dat weekend bij mij geweest, en dan moet ik weer een hele week tegen aan, om vervolgens mijn vriend pas zaterdag weer te zien. _Buddha schreef:Ja daar heb je wel gelijk in. Ik weet en voel het wel echt zo, ik héb een leuk leven. Alleen soms ben ik bang dat ik bijvoorbeeld geen leuke man tegen kom (ik ben 21, heb een goed figuur, een open uitstraling en trek ruim voldoende mannen aan, alleen niet de 'goede'). Ook ben ik eigenlijk nooit écht helemaal tevreden met mijn lijf. Ik vind mezelf niet dik, maar het kan beter. En zo is het eigenlijk met heel veel dingen. Word daar zelf wel eens moe van. Perfectionistisch zijn heeft voordelen maar ook nadelen. Ik zou 'los' moeten laten maar dat is heel moeilijk. "echt'' ontspannen is dan soms ook lastig, behalve als ik slaap haha.
Als ik aan het werk ben, ga ik daar volledig in op, dat is mijn ding. Maar in het dagelijks leven denk ik wel eens 'wat moet ik nu met alles'? Ik weet het niet zo goed allemaal, heb het niet op een rijtje en ben onzeker over de toekomst.
Elanor schreef:Je bent niet verplicht om continu ongelofelijk stralend gelukkig te zijn. Als je soms even "zo'n dag" hebt is daar niets mis mee. Boek erbij, kop thee, lekker lezen op de bank, bijtijds naar bed en morgen is het weer beter.
Een baaldag af en toe hoort erbij toch?
, afgelopen jaren heel veel meegemaakt, dat heeft er in gehakt, nu gaat het allemaal weer de goede kant op, alleen van die dagen met zo'n somber gevoel en ik merk dat het steeds moeilijker wordt om van dingen te genieten, iets waar ik voorheen enorm van kon genieten lijkt nu in ene 'normaal' te zijn, moeilijk uit te leggen wat ik nou precies bedoel, dat maakt me dan weer narrig en somber, terwijl een dag later ik er wel van kan genieten
). We noemde hormonen demonen haha, ik had soms echt het gevoel alsof iemand slechte gevoelens in me plantte, want zo was ik van mezelf nooit. Nu ik van de pil af ben gaat het veeeeeeel beter. Als ik ongesteld moet worden kan ik nog wel een beetje moody zijn (had ik voor de pil eigenlijk nooit), maar dat is goed te beheersen. Verder ben ik gewoon lekker rustig, geduldiger, heb een groter incasseringsvermogen, kan me beter concentreren en ik kan echt geniet van dingen.
(hihi)
Imitador schreef:Weet je wat bij mij een wereld van verschil maakte? Die ****** pil eruit. Als ik hormonen slik, voel ik me echt niet cool. Van 'gewoon' een beetje down, dromerig/ver weg, verdrietig zonder reden, tot agressief (of in ieder geval agressieve gedachten) als er wat mis ging (). We noemde hormonen demonen haha, ik had soms echt het gevoel alsof iemand slechte gevoelens in me plantte, want zo was ik van mezelf nooit. Nu ik van de pil af ben gaat het veeeeeeel beter. Als ik ongesteld moet worden kan ik nog wel een beetje moody zijn (had ik voor de pil eigenlijk nooit), maar dat is goed te beheersen. Verder ben ik gewoon lekker rustig, geduldiger, heb een groter incasseringsvermogen, kan me beter concentreren en ik kan echt geniet van dingen.
Het sowieso heel goed om dingen te vinden waar je écht van geniet en op het moment dat je die dingen doet, er even bij stil te staan. Mindfulness kan ook zeker helpen!
En ik ben al niet de meeste heppydepeppy persoon op aarde... Maar over 't algmeen wel erg vredelievend enzo. Tot de pil in beeld kwam... Toen veranderde ik zelf ook in een agressief monster bwehe.