Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Heb ook wel eens opmerkingen gehad of ik hem in de kebabzaak heb gevonden enzo. Of ze vragen of ik wel thuis een Kerstboom mag zetten of dat ik niet moet meedoen met de ramadan nu..(hij doet zelf niet eens mee
) . Soms geloven ze het zelfs niet, dan gaan ze lachen "haha ja dat is goede, maar nu serieus"
.Gelukkig hebben mijn echte vrienden of collega's er nooit een punt gemaakt, behalve dan dat ze ook wel eens "domme" vragen durven stellen. Meestal zijn het mensen die wat verder staan of vreemden die het in het belachelijke moeten trekken.
.
. 
vuurneon schreef:Ts, het feit dat je het woord; 'neger' gebruikt, krijg ik het gevoel dat je nog een hele lang weg hebt te gaan.
De negroïde bevolkingsgroep bestaat, maar de neger is een scheldwoord.
Maar goed, begin is er. Ze bijten niet hoor die 'buitenlanders'
Een leven leiden waarin je hoog scoort op openheid en vriendelijkheid is een stuk fijner voor de verdraagzaamheid in de wereld
Arrabel schreef:Het is ook moeilijk, en ik ben nog steeds van mening dat als je naar opsporing verzocht kijkt er 80% van de daders een niet uit Nederland afkomstig persoon is, nou ja dat denk ik niet dat is een feit.
vuurneon schreef:Negroïde man/vrouw. Een Aziaat (even ruim genomen) is mongoloïde en de blanke Europees (of Amerikaan etc uit de westerse wereld) is caucasisch.
Is ook vooral basis van schedel kenmerken: de negroïde man heeft een bredere neusbrug dan de caucasische man.
. Wat voor de ene een doodnormaal woord is, is voor de andere puur racisme...bello2005 schreef:niet iedereen is multicultureel
Lente schreef:'Getint' altijd veilig
. Donker trouwens ook. Het neefje van mijn vriend is ook donker van kleur maar toch echt geen Afrikaanse roots
. Kwanyin schreef:vuurneon schreef:Negroïde man/vrouw. Een Aziaat (even ruim genomen) is mongoloïde en de blanke Europees (of Amerikaan etc uit de westerse wereld) is caucasisch.
Is ook vooral basis van schedel kenmerken: de negroïde man heeft een bredere neusbrug dan de caucasische man.
Maar waarom is er dan zoveel verschil tussen "neger" als zeg maar zelfstandig naamwoord of als je het als een bijvoegelijk "negroïde" gebruikt? Het verwijst toch gewoon naar negroïde(negro)?
(en iets minder bleek haha) julius_juut schreef:Moet zeggen dat ik tegenwoordig wel vind dat alles als discriminatie word gezien.
Het woord neger is bijvoorbeeld een heel gewoon Nederlands woord wat doordat het door een groep aso's als scheldwoord word gebruikt plotseling een belediging is. En meteen mogen snoepjes geen 'negerzoen' meer heten. Pfff....
Nog even en witbrood moet 'brood met een lichtgekleurde binnenkant' heten, anders word de blonde boerenkinkels hier in de polder nog gediscrimineerd.... (en ja, die boerenkinkels reken ik mezelf ook onder, voordat ik hier dan meteen op het matje word geroepen wegens belediging van een bevolkingsgroep)
@TS: Tijd dat je een nieuwe vriendengroep zoekt of je vrienden eens flink met de koppen tegen elkaar slaat. We leven in 2013 hoor, tijd om te leren dat een ander kleurtje huid niet anders is dan een ander kleurtje haar.
. 
)