Een gezamenlijk e-mailadres anno 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:55

Mijn ouders hebben samen een emailadres omdat eigenlijk alleen mijn vader zakelijke mail binnen krijgt en mijn moeder het onnodig vindt om een eigen emailadres te hebben voor een paar webshopbrieven en mailtjes van vriendinnen. Maar om terug te mailen naar een mail die speciaal aan mijn vader gericht is, zie ik m'n moeder niet doen. Vaak roept ze even m'n vader als die een belangrijk mailtje hebt en andersom roept mijn vader m'n moeder.

Echter zijn ze allebei niet heel erg van het de computer en gebruiken deze dan ook alleen voor het hoognodige wat denk ik ook wel het verschil maakt tussen het hebben van je eigen emailadres of een gemeenschappelijk emailadres :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:56

Rije schreef:
Zunzuncito schreef:
Veel belangrijker: mag ze komen? :)

Dat was idd een kleine discussie: wij vonden het een slecht signaal als een vrouw ervoor kiest (als ze dat al doet…) om haar mail te laten beantwoorden door haar partner. Want wat zegt dat over haar zelfredzaamheid en onafhankelijkheid? Zegt het daar überhaupt iets over? Leuk, filosofisch vraagstuk om je eens over te buigen :))
Maar goed, LG vond het daarentegen geen enkel probleem, dus maandag komt ze langs. Ben benieuwd wat voor persoon het is :)

Opzich is het wel een slim idee in deze tijd. Jullie hebben het er wel over en daarom valt ze dus wel op.

Vind het trouwens zelf een no-go.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:59

Anthea schreef:
Wij hebben allebei aparte emails, ik kijk zijn email accounts wel na. Hij vergeet dat zelf en de rekeningen gaan via zijn email. :+

Dan was één adres dus al handiger ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:03

Wilawander schreef:
Wij hebben 1 mailadres die we beiden gebruiken. Dat is mijn naam maar mijn man gebruikt die ook wel eens daar hij er zelf geen 1 heeft en wil. wil hij op FB kijken dan neemt ie ook wel eens mijn account. Heb daar geen probleem mee. Hebben geen geheimen en ook niks wat een ander niet lezen mag.

Inderdaad, als je al vind dat je partner je mails niet mag lezen, wat zegt dat dan?
Las trouwens ook nog iets over zelfstandigheid, ik ben ook heel zelfstandig en gesteld op mijn "vrijheid" maar dat zie ik op geen enkele manier in gedrang komen met een gezamelijk e-mail adres hoor.

Vind het een groot verschil of je één mail adres hebt, of dat je elkaars mail vooral zakelijk gezien gaat beantwoorden, het één kan best zonder het ander te doen.

verootjoo

Re: Een gezamenlijk e-mailadres anno 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:06

Van mij mag mijn partner mijn mail lezen en ik ook die van hem, dat is het probleem niet. Kan ook makkelijk.
Maar ik vind het zo onoverzichtelijk als alles door elkaar binnen komt. Nu is het gescheiden van wat voor hem is en wat voor mij is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:07

Interessant om een sollicitatie voor een partner te sturen. Ben inderdaad wel benieuwd wat voor type dat is.

Wat anderen doen maakt me niet zo heel veel uit, al vind ik het wel zo makkelijk dat ik weet met wie ik mail. Maar als je samen ongeveer 3 mails per maand verstuurt, en het inderdaad ook vaak nog mailtjes zijn die je met elkaar deelt, kan ik het me best voorstellen.

Maar ik ga mijn emailadres(sen, ik heb er 8 geloof ik, om cultuurhistorische redenen :o ) nevernooit niet delen. Dat een toekomstige partner het alvast maar weet :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:10

Ik vind gezamenlijke email adressen echt enorm klef. Voor dingen als familie of vrienden à la, maar voor officiële mail???

Mijn ex heeft onlangs met zijn vrouw een gezamenlijk email adres genomen. Toevallig vlak nadat ik had aangegeven het niet op prijs te stellen dat communicatie over de kinderen dikwijls via zijn vrouw ging :+

Overigens vind ik gezamenlijke Skype en facebook ook klef. Dat je geen geheimen voor elkaar hebt wil toch niet zeggen dat je meteen niet meer twee individuen bent?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:11

horseyfries schreef:
Wilawander schreef:
Wij hebben 1 mailadres die we beiden gebruiken. Dat is mijn naam maar mijn man gebruikt die ook wel eens daar hij er zelf geen 1 heeft en wil. wil hij op FB kijken dan neemt ie ook wel eens mijn account. Heb daar geen probleem mee. Hebben geen geheimen en ook niks wat een ander niet lezen mag.

Inderdaad, als je al vind dat je partner je mails niet mag lezen, wat zegt dat dan?
Las trouwens ook nog iets over zelfstandigheid, ik ben ook heel zelfstandig en gesteld op mijn "vrijheid" maar dat zie ik op geen enkele manier in gedrang komen met een gezamelijk e-mail adres hoor.

Vind het een groot verschil of je één mail adres hebt, of dat je elkaars mail vooral zakelijk gezien gaat beantwoorden, het één kan best zonder het ander te doen.

Mijn man is niet zo van de computers dus als hij een mail krijg op mijn account dan bekijk ik die en roept hij vaak wat ik moet antwoorden daarop. Volgens hem gaat dat 10x sneller.
Zakelijke mail vind ik wat anders maar gewoon de dagelijkse dingen? geen probleem mee hoor. Zijn vrienden zijn mijn vrienden en andersom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:19

horseyfries schreef:
Anthea schreef:
Wij hebben allebei aparte emails, ik kijk zijn email accounts wel na. Hij vergeet dat zelf en de rekeningen gaan via zijn email. :+

Dan was één adres dus al handiger ;)

Meh, ik heb al dezelfde email sinds dat ik in groep 6 zat ofzo. :') Alles over zetten is teveel werk, dan kijk ik liever zijn email na.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:21

Beetje afhankelijk van de leeftijd; mijn lieve moeder deelt het adres met mijn vader; arme schat kan alleen maar een mail openen (via iPad, want de computer krijgt ze niet aan :') ).
Maar goed, ook ik kijk de email van mijn ouders wel eens door, want ze missen wel eens wat echt belangrijk is.

Zelf deel ik niet mijn email, veel te onoverzichtelijk :') anders zou ik zo over een mail heen lezen omdat mijn vriend het al heeft gelezen en dus het vinkje ontbreekt :+

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:43

Lente schreef:
Ik vind gezamenlijke email adressen echt enorm klef. Voor dingen als familie of vrienden à la, maar voor officiële mail???

Mijn ex heeft onlangs met zijn vrouw een gezamenlijk email adres genomen. Toevallig vlak nadat ik had aangegeven het niet op prijs te stellen dat communicatie over de kinderen dikwijls via zijn vrouw ging :+

Overigens vind ik gezamenlijke Skype en facebook ook klef. Dat je geen geheimen voor elkaar hebt wil toch niet zeggen dat je meteen niet meer twee individuen bent?

Skype vind ik helemaal onzin om er twee van te hebben, zoals wij het gebruiken tenminste. Dat gebruik ik namelijk haast nooit, alleen als hubbie op reis is of als mijn (schoon)ouders op vakantie zijn. Okee, en voor jongste voor een virtual playdate met haar vriendinnetje dat naar Curacao is verhuisd. Dus waarom zouden wij twee aparte Skype-accounts moeten hebben? Hubbie skypet als hij op reis is vanaf zijn zakelijke adres en ik vanaf ons prive-adres.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:29

Vind geen gezamelijk mail adres niet raar hoor.

Wel als je man voor jou solliciteert. Maar als je zelf via het gezamenlijk mail adres solliciteert is er toch niks raars aan?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:34

Wij hebben allemaal verschillende (privé) mailadressen, maar het komt allemaal op dezelfde hoop binnen.
Voor de overige zaken (facebook, bokt, nieuwsbrief-aanmeldingen/reclames) gebruik ik een andere.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:39

Lente schreef:

Dat je een gezamelijk email adres hebt wil toch ook niet zeggen dat je meteen geen twee individuen meer bent? Klef is het laatste wat wij zijn als koppel, en als er iemand individualistisch is ben ik het wel (of zijn wij het eigenlijk want we doen allebei heel veel ons eigen ding) en daar weerhoudt een gezamelijk email adres ons echt niet van hoor.
Het hangt er denk ik echt vanaf op wat voor manier je het gebruikt, wij gebruiken het afzonderlijk, alleen wel onder hetzelfde adres.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:43

Okee laat ik het anders zeggen...

Als je allebei een prima functionerend email adres/facebook/Skype/whatever hebt snap ik niet waarom het nodig is om een gezamenlijk email adres te nemen.

Als je met dat gezamenlijke email adres dan ook nog eens instanties gaat mailen vind ik dat helemaal apart.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:03

Je hebt ook mensen die uit het tijdperk stammen dat ze al samen waren toen er nog geen email adressen waren... ;) Dus als je dan van in den beginne samen één adres hebt waarom zou je er dan twee aanmaken?
Instanties die ik mail antwoorden mij gewoon, en als Marc een mail verstuurt antwoorden ze Marc gewoon. Begrijp echt je probleem daarmee niet, dat moet je me toch nog eens uitleggen. Of was je niet op het idee gekomen dat niet iedereen al email adressen had voor ze gingen samenwonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:04

Dat was nu juist mijn nuance ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:05

Wat is er dan "apart" aan volgens jou?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:06

Ik denk dat het anno 2013 niet meer normaal is om een gezamelijke e-mail te hebben. Toen e-mail natuurlijk net opkwam deden mensen het misschien wel. Maar als je nu al ziet waar een jongere al mail voor nodig heeft(opleiding/school/duo/werk), zul je zien dat iedereen voordat hij/zij een partner heeft al een eigen e-mail adres had. Dat je dan gezamelijk er nog 1 bijmaakt komt denk ik niet vaak voor in tegenstelling dan hoe het toen ging toen e-mail net nieuw was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:10

Ik vind het apart om dat ineens samen te gaan voegen als je zelf prima functionerende email adressen hebt. Gewoonweg omdat het een boel extra werk kost.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:11

Mijn ouders hebben ook een gezamenlijk email-adres. Mijn vader (of ik :') ) tikt ook mijn moeders werkgerelateerde mailtjes, maar dan wel uit haar naam, dus 'groetjes moeder'

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:16

Lente, dat zei je niet, je zei dat het apart was om met een gezamelijk adres instanties te gaan mailen. Zo staat het er in ieder geval. Wat je nu zegt ben ik helemaal met je eens.
Miss-Lizje, anno 2013 zijn er nog altijd een heleboel mensen die niet geboren zijn toen er al mail adressen waren en dus is het ook doodnormaal om anno 2013 een gezamelijk mailadres te hebben voor die mensen die een mailadres aanmaakten in de tijd dat ze al een relatie hadden.
Wat niet wil zeggen dat het voor mensen die al een individueel adres hebben logischer is om dat gewoon te houden als je een partner krijgt, lijkt me ook wel zo handig. Maar ook daarin is men gewoon vrij lijkt me, en dat die vrijheid nu juist door jongeren bekritiseert wordt vind ik eigenlijk wel apart!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:20

Mijn ouders hebben een gezamelijk email adres, maar dat is meer omdat ze beiden nou niet echt veel mailen en er ook niet echt verstand van hebben :')
Tel daarbij op dat hun geheugen ook niet 100% is, en dan gaan ze al die wachtwoorden nooit onthouden ...

Mijn moeder heeft facebook, mn vader interesseert dat soort dingen absoluut niet...
Wel heb ik een klasgenoot die ik heb geaccepteerd op facebook... maar liever had ik dat niet gedaan...
Niet om haar, maar om het feit dat ze een account heeft sámen met haar vriend, en die vriend vertrouw ik voor geen meter... Snap ook echt niet waarom mensen een gezamelijk facebookaccount willen... :n

En mensen die gaan solliciteren in de naam van een ander had ik niet eens uitgenodigd :n Die kan ik niet serieus nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:29

Horseyfries, het gaan mailen naar instanties met een gezamenlijk email adres terwijl je eerst individuele adressen had vind ik dus inderdaad apart.

Als het je enige email adres is heb ik daar begrip voor hoor :j

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:30

Fijn ;)