Op wat voor bed slapen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Depende

Re: Op wat voor bed slapen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:42

Ik heb een middenklasse bed, 1.40 van de Beter bed, met een vrij hard matras, ik ben een buikslaper dus ik heb een hard matras nodig. Wel heb ik eerst op de website van beter bed de matras wijzer ingevuld, niet super precies, maar het geeft je wat handvatten voor het zoeken; http://www.beterbed.nl/content/advieswijzers.do

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:52

Ik heb ook snel last van m'n rug, met name als ik in bed ging liggen moest ik enkele minuten bewust langzaam ontspannen omdat ik anders kapot ging vd pijn.

Heb inmiddels een (2pers) waterbed en het is helemaal weg! Waterbed is erg wennen (ik had t vroeger al gehad) maar is erg goed voor je rug en bv ook veel minder stof enz

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:53

Ik heb een tweepersoons elektrisch bed met emline matrassen erop.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:56

Wij slapen op een waterbed heerlijk wil niets anders meer, mijn man had ook veel last van zijn rug en nu niet meer.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:57

Wij liggen al 15 jaar op een waterbed, dat ligt geweldig.
Ons bed is 180x220cm en voorzien van 2 losse matrassen/zakken.
We hebben 1x een defecte verwarming gehad (brrr) en 1x de zakken/matrassen vervangen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:09

Je vraagt of de bedden en matrassen goed zijn, ja, doorgaans wel. Maar je moet weten of ze goed voor jou zijn, en daar zit hem nu net de kneep. Bij IKEA hebben ze geen experts op dat gebied, die kunnen niet zeggen of een matras de juiste verdeling voor jouw lichaam heeft. Beter bed overigens ook niet. :+
Wij zijn uiteindelijk naar een echte goede beddenzaak gegaan. Niet goedkoop, maar wel waar voor je geld. Om de kosten te drukken hebben we geen ombouw om het bed, eigenlijk de bedbodems simpel op pootjes. Afgelopen jaar hebben we zelf een gestoffeerde achterwand gemaakt (vierkante blokjes stof aan elkaar genaaid en met vulling om een plank getrokken), wat de slaapkamer eigenlijk een nog vele persoonlijkere touch geeft.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:18

Ik heb twee IKEA Sultan Holmsjö binnenveringsmatrassen van 90x200 met daarover nog een dekmatras. Ben er zelf eigenlijk wel tevreden over, slaapt prima vind ik en ook anderen die erop geslapen hebben :)

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:20

Ik heb een Sultan van de IKEA, ben een moeilijke slaper maar op deze slaap ik heerlijk

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:24

Ik heb bed Noa of Noah van Leen Bakker met bijpassend matras. Ik heb voor de kerst gehad en krijg volgende kerst een nieuw bed van een goed merk. Ding is vreselijk instabiel, ik ben echt niet wild in bed maar die latjes zijn van lawaaibomenhout en breken gewoon gauw. Bovendien vind ik de service van Leen Bakker echt ruk.

'Slaapt u met iemand samen in dat bed? Doet u wel normaal in dat bed? Weet u wel zeker dat niemand achter uw rug om op bed spring?'

Mijn antwoorden:

Alleen als ik er geld voor krijg
Nee, we houden dikke orgies
Nee dat weet ik niet zeker, maar eerdaags komt de geestenuitdrijver salie branden

Dit was al na een gesprek van anderhalf uur. Dus kies liever voor goede kwaliteit.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:25

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:26

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* boxspring!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:32

Wij hebben een jaar geleden nieuw bed gekocht.
Zijn begonnen in de beddenspeciaalzaak in het dorp en ook nog enkele andere beddenzaken afgegaan.
Bodem en matras moeten goed bij je passen, ombouw is alleen voor de mooi.

Na uitgebreid informatie inwinnen kwam mijn vriend telkens op een matras van koudschuim uit, ik van latex.
Uiteindelijk toch voor de relatief dure combinatie van de beddenspeciaalzaak gegaan.
Daar hadden wij beiden het beste gevoel bij.
En ik heb 3 maanden na levering van het bed mijn kussen - half jaar oud, ook daar gekocht vóór we het nieuwe bed hadden - gratis mogen omruilen, omdat het kussen in mijn nieuwe bed toch te hoog bleek.

Ook nog een keer uitgebreid advies gehad over het instellen van de demping van de lattenbodem.

Je brengt ong 1/3 van je leven in je bed door, daar moet je mi niet op kwaliteit bezuinigen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:37

zo'n los onderstel met zachte matrassen erop, verstelbare 'rugleuning' , elekstrische deken, dubbel dekbed...heerlijk plekje!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:37

Boxspring van de Jysk en we slapen er heel goed op, ik draai erg veel maar daar heeft m'n vriend geen last van. Schuif hem zo aan de kant met schoonmaken ondanks dat het een groot bed is.
En niet geheel onbelangrijk hij maakt geen geluid bij de nachtelijke stoei partijen <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:40

Wij gaan bij de Ikea nieuwe matrassen halen. Er werkt daar een dame zo enthousiast, die kun je bijna niet negeren :') maar zij had echt wel verstand van bedden, ze wist precies waar ze het over had.

Ik heb dus last van 'doorligheupen'. Erg pijnlijk en heb er constant last van.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:48

Doorligheupen is irritant! Vroeger ook veel last van gehad maar sinds ik het waterbed heb nooit geen last meer gehad.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:48

Wij hebben een boxspring, zou alleen niet weten welk merk, komt uit een meubelzaak bij ons in de stad :)
Hij slaapt in ieder geval heerlijk :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:10

Dav schreef:
Doorligheupen is irritant! Vroeger ook veel last van gehad maar sinds ik het waterbed heb nooit geen last meer gehad.

Ja echt poedersuiker, ik heb helemaal van die rare plekken op mijn heupen, die jeuken en gevoelloos zijn. Lijkt echt of de huid van binnenuit beschadigd is ofzo.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:29

Verstand van bedden bij de IKEA??? Nee, die mensen hebben geen enkele cursus of opleiding genoten voor specifiek bedden. Ze worden bij eigen personeel neergezet en succes ermee. De een leert het de ander aan, maar aangezien het al is begonnen met helemaal geen kennis en er nooit specifieke opleidingen zijn, is de echte kennis er niet.
En ik heb jarenlang bij IKEA gewerkt, ook 2 nieuwe vestigingen opgezet. Weet er alles van hoe het personeel daar binnen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:33

Neonlight schreef:
Verstand van bedden bij de IKEA??? Nee, die mensen hebben geen enkele cursus of opleiding genoten voor specifiek bedden. Ze worden bij eigen personeel neergezet en succes ermee. De een leert het de ander aan, maar aangezien het al is begonnen met helemaal geen kennis en er nooit specifieke opleidingen zijn, is de echte kennis er niet.
En ik heb jarenlang bij IKEA gewerkt, ook 2 nieuwe vestigingen opgezet. Weet er alles van hoe het personeel daar binnen komt.

Ok, dit meisje wist het toch heel mooi te vertellen, was ook wel grappig hoe ze het deed eigenlijk :D Maar we zijn er ingetrapt _O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:36

je kunt het ook treffen! Wij hebben ook heel goed advies gekregen bij de IKEA! (de persoon had voordat hij daar werkte, bij een beddenzaak gewerkt :D )

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:36

Auping boxspring

Wij willen niet meer anders

Toen de boxspring gebracht werd en matrassen erop werden gelegd

Werd ons gezegd nooit de matrassen af te halen

De top wordt zachter van lichaams warmte waardoor je altijd goed lig

Goed bed gaat 15 jaar mee en daarna gewoon weer nieuw kopen

Wordt bij ons zeker weer een Auping boxspring over 8 jaar

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:43

Joolien schreef:
Wij gaan bij de Ikea nieuwe matrassen halen. Er werkt daar een dame zo enthousiast, die kun je bijna niet negeren :') maar zij had echt wel verstand van bedden, ze wist precies waar ze het over had.

Ik denk dat ik precies weet wie jij bedoeld ;) . Het is enkel in de tijd van vakantiekrachten dat het qua kennisniveau wat door elkaar loopt maar over het algemeen is het kennis en opleidingsniveau zeer goed bij IKEA Vestiging die Joolien bedoeld :j en ook daar zijn sommige medewerkers afkomstig ( en ook opgeleid) bij de concurrent.
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 23-05-13 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:45

linda_arnold schreef:
Joolien schreef:

Ik denk dat ik precies weet wie jij bedoeld ;) . Het is enkel in de tijd van vakantiekrachten dat het qua kennisniveau wat door elkaar loopt maar over het algemeen is het kennis en opleidingsniveau zeer goed bij IKEA Vestiging die Joolien bedoeld :j

Ze heet Hanna.h :D Echt wat een leuke meid. 'Nou nu gaan we eerst even naar de latexmatrassen, kom maar mee!' :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:48

Ik heb een doodsaaie bedbodem van de ikea, maar kreeg op een gegeven moment ook last van mijn rug. Mijn moeder had toen toevallig een tempur matras gekregen van mijn oma, zij vond het toch niet fijn liggen. Toen hadden mijn broertje en moeder hem ook getest, maar zij vonden het ook niet fijn liggen. Toen ging ik erop liggen, en wauw, wat lag dat heerlijk! Omdat ik op mijn buik lig wordt mijn rug echt enorm hol bij sommige matrassen. Bij Tempur matrassen had ik daar totaal geen last van! Nu ligt die dus in mijn bed en slaap ik er heerlijk op, nooit meer last van m'n rug :). Tempur is wel iets wat je fijn moet vinden, je moet dat niet 'op de gok' kopen maar echt even goed uitproberen. Ik ben in ieder geval enthousiast :).

EDIT: Enige nadeel: Als het koud is in je kamer en je gaat in je bed liggen dan zakt ie niet lekker mee en moet je het bed eerst een beetje opwarmen, want zo'n matras wordt redelijk hard in koude omstandigheden :P. Gelukkig zak je er daarna zo in weg :)
Laatst bijgewerkt door Badeendje op 23-05-13 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt