Zucht weer een tv zender de nek omgedraaid vanwege HD.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zucht weer een tv zender de nek omgedraaid vanwege HD.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:52

Klopt wat jij zegt Brom, wanneer een zender zelf besluit alleen nog maar HD aan te bieden kan een provider (KPN, Ziggo, UPC) er zelf ook niks aan doen.

Zelfde dat bijvoorbeeld Uitzending Gemist op de commerciele omroepen ook geld kost, kan de provider helaas ook niks aan doen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:53

Maakt het niet minder zuur overigens :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:54

Nope.. dat zeker niet. :n

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:03

phormicola schreef:
Ik snap niet dat er nog zoveel mensen zijn die geld uitgeven aan die troep :n

Achja, laat iedereen lekker doen waar hij/zij zin in heeft zou ik zeggen. Ik snap weer niet dat er mensen zijn die géén tv kijken.. Maar dat moeten ze toch zelf weten :D
Of dat bepaalde mensen hun geld uitgeven aan andere troep (drugs bijv), maar ook dat moeten ze lekker helemaal zelf weten :D

Wel heel rot karuna, dat je ook moeilijk tv kan kijken op breedbeeld e.d. door een oogprobleem.. :(
Dat maakt het nog net wat lastiger..

Maar zo'n tv (in jouw geval dus helaas misschien geen oplossing, maar misschien voor een ander hier) hoeft echt niet duur te zijn :n
En een basis abbo ook niet..
Ik moet zelf ook overal hard voor werken, m'n vent ook, en ik heb echt geen heel hoog salaris.. Maar wat ik betaal vind ik niet heel duur, en ik heb dan ook nog eens extra opnemen enzo erbij.
Ik heb overigens alleen de standaard HD zenders die in het basis pakket zitten, je kan ook extra HD zenders nemen maar dat hoeft van mij allemaal niet :)

Animal planet is er nog steeds hoor.. Dat is samen met TLC. Ligt aan het tijdstip geloof ik :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 22:23

Animal planet alleen op tlc kanaal en dan van 1200 tot 1500 de door hun geselecteerde vrouwen dieren programmas. Over katten ed. En af en toe een uitzending animal rescue of zo.

Ach ik baal als een stekker en kan me hier flink kwaad over maken. Maar ja je doet er niets aan helaas.

Morgen eens bedrijf opbellen dat onze hele installatie geleverd heeft destijd. Of hij nog handige tips oid heeft.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:59

Die zal als handige tip waarschijnlijk het volgende hebben:

Verleng gewoon je abbo naar een nieuw pakket. Krijg je er een bijna altijd een nieuwe HD ontvanger bij. En ELKE HD ontvanger kan ook op een voor jou nodige TV. Hetzij via Scart, composiet of desnoods via de antenne ingang met een RF modulator. Laat je geen onzin aanpraten.

NGC en Animal Planet zaten beiden op een niet-Canal Digitaal transponder. En het contract tussen de satellietboer (Astra) en FOX channels is opgeheven, dus die zenders zijn uitgeschakeld. canalDigitaal geeft ze nu zelf door op Astra 3, en niet op 1. De zenders op Astra 1 zijn er al sinds 1996. Daarvoor was het overigens wel degelijk analoog.

Astra 1 wordt met 1,5 jaar, als de Seca2 licentie verloopt, helemaal uitgeschakeld. Dan blijft waarschijnlijk alleen BVN over, heel misschien Ned123 plus Een en Canvas.

Op de plek van 8 MPEG2 nietHD kanalen passen 13 MPEG4 nietHD kanalen in betere kwaliteit. Alternatief voor jou zou nog tv via ADSL zijn, maar dat is afhankelijk van je afstand tot de centrale.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 10:02

We willen geen nieuw pakket hebben, alleen het basispakket. Nieuw pakket is ook duurder weer en geeft zenders die we niet kijken. Zinloze verhoging dus.

En we hebben overlegd met diegene die destijds de satteliet heeft geinstalleerd en na de verhuizing ook. Met een nieuwe ontvanger alleen zijn we er niet helaas. Onze schotel heeft nu 2 ontvangers, een voor astra 1 en een voor de bbc ed. om een derde kop erop te zetten voor astra 3 hebben we een bijpassende beugel nodig. En die worden niet meer gemaakt voor de schotel die we hebben. Dan moeten we dus ook een nieuwe schotel met 3 nieuwe koppen aanschaffen en laten installeren ook.

Al met al zou dat betekenen, een nieuwe ontvanger die wel scart aankan, heeft hij gelukkig liggen. Nieuwe schotel met 3 koppen met 4 kabels, een paar uur werk en een rekening van rond de 400 euro. :x de goedkoopste oplossing dan. Oftewel we blijven voorlopig ngc channel wel missen nog tot de boel definitief instort.

Astra 1 wordt niet uitgeschakeld, al blijven bestaan met gewone zenders. De reden waarom het wisselt weet ik maar dat maakt het niet minder vervelend.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:54

Nederlandse pay tv op Astra 1 wordt op den duur WEL uitgeschakeld, nogmaals, laat je geen onzin aanpraten ;) Zodra Seca2 afvalt is er geen reden meer om die zenders aan te houden. Heb je dus nog een zwart of groen pasje in je ontvanger zitten heb je vanaf dat moment sowieso een probleem want Astra3 is alleen Seca3 (en dus oranje/grijze kaart). En dan heb je nu het Settopbox pakket nog zeker? Ja dan valt er steeds meer weg maar ook dat heeft te maken met de afschakeling van Seca2. Je zal op termijn over MOETEN naar een Basis of BasisHD pakket.

Is er geen TV via internet mogelijk bij jullie via KPN/Telfort/etc? Ben je gelijk klaar. Ga eens naar www.dds.nl, dan ADSL en dan rechts even je postcode en huisnummer invullen. Heb je dan boven de 4Mbit als resultaat dan kan je ook tv kijken via de telefoonlijn en heb je ook ngc en animal planet weer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 16:11

We hebben een oranje grijs ding en een basispakket. De settop was al eerder nadat er een kaart gesneuveld was de nek omgedraaid. Telfort oid willen we absoluut niet. We willen bij voorkeur alles los van elkaar hebben. En de satelliet bevalt best en is ook goedkoper in tv dan de ande opties alleen tjsa die zenders verdwijnen langzaam aan.

Astra 1 zal nog even blijven, wordt niet dit jaar of volgend jaar de nek al omgedraait dus we hebben nog even. We hebben dan geen keus helaas om schotel, kop en ontvanger te vernieuwen maar dan kunnen we weer jaren vooruit al wachten we daa zo lang mogelijk mee nu. Tot we daarna vrees ik noodgedwongen waarschijnlijk verplicht worden tot had maar dan hebben we alleen een tv snif te vervangen.

Via adsl is afgezien dat we het niet willen ook technisch niet mogelijk, er kan met moeite maximaal 6 mb/sec doorheen gefrommeld worden maar meestal hangt het rond de 3 mb Sneller kan niet. Glasvezel is hier niet en komt voorlopig ook niet en is ons ook veel en veel te duur.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:50

Verplicht worden tot HD zal je denk ik nooit omdat HD beelden ook gedownscaled kunnen worden naar een niet-HD TV. Maar:

Canal Digitaal:
IRDETO2 License expiry date: 2013/06/30
SECA2 Mediaguard License expiry date: 2014/11/18
SECA3 Nagravision License expiry date: 2015/01/01 Renewal possible

Die licentie gaat niet verlengd worden, daarna is Astra1 dus exit voor de NL zenders, tenzij CanalDigitaal beslist om bijv 1 t/m 10 aan te houden op Astra1 in MPEG4 met Seca3 maar die kans is héél klein omdat ze nu ook al dubbel betalen. Maar je kan ook gewoon een klein schoteltje er naast hangen voor Astra 3 en een Diseqc switch gebruiken naar je TV toe. Kost in totaal aan materiaal misschien 30 euro. Als die man zo'n ontvanger nog had liggen ben je gelijk klaar en anders haal je voor 25 euro van Marktplaats al een MPEG4HD ontvanger. 400 euro is oplichterij en uitrichten echt geen rocket science, zeker niet bij zo'n sterke satelliet als Astra 3.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 17:01

Is ontvanger, schotel, kop, voorrijdkosten en arbeidsloon. vooral het laatste is lastig om te doen. Schotel hangt op een rotpunt in de nok van het dak, een stukje driehoek is nog opgemetseld en er past geen schotel naast. Daar is lastig bij te komen en je hebt er een flinke ladder voor nodig en de nodige halsbrekende toeren. We hebben een anderhalf verdieping hoekhuis waardoor je aan de satelliet zuidkant een schuin dak hebt waar je overheen moet. Daarnaast heeft mijn mannetje hoogtevrees en ik kan het fysiek niet.

De kabels moeten via een onbevloerde kruipzolder zonder toegangsladder gevoerd worden en vanaf daar kan de bestaande bekabeling gebruikt worden. Daarnaast neem hij dan meteen de bekabeling richting slaapkamer mee. De vorige keer is de beste man zowat een dag bezig geweest met aanleggen vanwege al het klim en klauterwerk en hij moet van ver komen.

Dus even aanleggen en richten is er niet bij.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:24

Ik ben het niet met je eens dat HD niet meer kwaliteit levert dan het gewone signaal.
De HD zenders zijn echt scherper en geven een veel rustiger beeld voor de ogen, is mijn ervaring. Wij ontvangen van de zenders in HD zowel de HD als de niet HD en hebben vergeleken.
Wij hebben er destijds bij mijn schoonvader juist op aangedrongen om de oude beeldbuis te vervangen door een moderne televisie.
Hij zag met hockey letterlijk geen bal.

Op de nieuwe televisie met HD kon hij ineens wel weer alle details zien!

Wat maakt dat jouw ogen op een modern, veel helderder en scherper beeldscherm niet uit de voeten kunnen, terwijl ze daar met een 'ouderwetse' beeldbuis geen last van hebben?
Lijkt mij dat het trillen van de beeldbuis vermoeiender zou moeten zijn?

Verder heb ik geen oplossing voor je probleem.
Het is de moderne vooruitgang, zoals iemand hier al eerder opmerkte, je kunt nu ook geen videorecorder meer kopen.
Je posts in dit topic komen op mij wel een beetje 'zeurderig' over. Alles wat iedereen als mogelijke oplossing aandraagt, is niet goed genoeg.
Alleem het oude is goed, maar helaas, dat zal verdwijnen. Als je niet mee wilt naar het nieuwe rest idd televisieloos door het leven gaan.
Maar ik denk dat wanneer je je open stelt voir de modernere varianten er ook vast wel een combinatie bestaat die voor jou ook werkt.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:31

Adsl sneller niet mogelijk weet je dit zeker? Geeft dds.nl ook max 6mbit aan op jouw adres dan? KPN is afgelopen 2 jaar flink aan het investeren in adsl. Genoeg mensen die eerst op 2mbit zaten die nu 15 kunnen halen..

@hierboven: Zeker. iTV via DSL via een buitenring oplevering, of BasisHD/digitenne aangesloten op analoge tv ;)

En mensen die last hebben van trillingen in het beeld bij LCD: TV instellen op 576p/720p ipv 576i/1080i :)
Laatst bijgewerkt door Choiix op 23-05-13 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 21:32

Hd via bv adsl of zo en gewone goede satelliet ontvangst in niet hd is op onze tv geen verschil kwa scherpte. Mijn vader heeft hd en ook mijn mannetje ziet er geen verschil in.

Waarom beeldbuis voor mij scherper kijkt geen idee. Ook bij pc schermen is een gewoon scherm voor mij scherper in zicht en rustiger. Door ziekte zijn mijn oogzenuwen aangetast waardoor beeld voor mij er niet meer normaal uitziet. Waarschijnlijk ligt het daaraan, hoe meer ontstekingen hoe slechter lcd schermen voor mij kijkbaar zijn.

En zeurderig misschien, ik nu ja wij balen gigantisch dat door "verbetering" wij uiteindelijk kosten moeten maken ongeacht waarvoor. Als iemand anders voor ons bepaald dat iets beter voor ons is terwijl het voor ons geen verbetering is dat is op zijn zachtst gezegd vreemd. Vergelijk het met je moet voortaan met een zadel met 2 verschillende zweetbladen rijden waarvan een met een bult want "men" vindt dat de toekomst. En je oude goed zittende zadel is daardoor waardeloos geworden en je rijlaarzen ook. Daar is het denk ik mee te vergelijken.

En we willen gewoon niets anders dan satelliet. We weten ook wel dat er glasvezel, alles in een tv enz zijn alleen die willen we niet, we hebben destijds heel bewust voor satelliet gekozen. En wat betreft even een schoteltje ernaast plaatsen. Die ruimte is er gewoonweg niet. En met een losse schotel zonder kop kom je ook niet ver. En dan heb je de kop kan onze ontvanger het niet aan kwa techniek.

Choiix ja iedere keer weer komen we niet verder. Het is ook door oa kpn nagekeken en ook zij komen tot de conclusie dat het niet anders is. De centrale waarvan wij dingen krijgen liggen aan de andere kant van een rivier. Daarnaast geeft het onderstation van nuon dat ongeveer 500 meter veel storingen in allerlei systemen. Ook mensen met upc alles in een hebben daardoor meer problemen en lagere snelheden dan zou moeten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:34

Als ik bij een vriend ben heb ik niet eens televisie, alleen dvd/of laptop aan de tv koppelen voor programma gemist ofzo.
Moet zeggen dat ik het een verademing vind en mis er ook niets aan.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:51

Laatste keer dat ik het zeg: check die postcodecheck op dds.nl. Vaak genoeg dit verhaal gehoord en bleek nu vdsl dekking te zijn. Hierzo ook, eerst max 12mbit en nu 110mbit haalbaar.

Dan kan je iig kijken wat je wil als Astra1SD NL uit gaat en heb je eventueel een alternatief. Overigens, je kan je ook verdiepen in een abbo op bijv. Umbrellasharing. Heb je alles op Astra1 en astra2, dus ook de Britse national geographic en Animal Planet :)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:56

hier het zelfde probleem.
we zitten in het buitengebied dus kabel of glasvezel ligt hier niet helaas en digitenne doet het hier ook niet echt goed.

we zijn nu dus inderdaad bijna gedwongen een hd ontvanger aan te schaffen..

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:23

Ook voor jou: wat geeft de postcodecheck adsl op dds.nl aan? Kan zijn dat er alternatieven zijn! :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 07:24

Choiix schreef:
Laatste keer dat ik het zeg: check die postcodecheck op dds.nl. Vaak genoeg dit verhaal gehoord en bleek nu vdsl dekking te zijn. Hierzo ook, eerst max 12mbit en nu 110mbit haalbaar.

Dan kan je iig kijken wat je wil als Astra1SD NL uit gaat en heb je eventueel een alternatief. Overigens, je kan je ook verdiepen in een abbo op bijv. Umbrellasharing. Heb je alles op Astra1 en astra2, dus ook de Britse national geographic en Animal Planet :)

Onze postcode is meerdere malen gecheckt en erg traag bevonden. Door meerdere instanties en leveranciers van internet zelfs. Dit levert soms ook voor mijn mannetje problemen op met thuiswerken en op bronsystemen werken op afstand. Bij een te grote hoeveelheid dataverkeer slaat de hele boel op tilt en levert veel storingen op of slaat gewoon helemaal dicht. Een film of uitzending downloaden duurt rustig 2 of 3 uur. Daarom is tv kijken of downloaden via een pc ook niet mogelijk.

Los van de voor mij fysieke belemmeringen daarin. Ik ben nu eenmaal ziek en lig veel op bed of op de bank om die reden. Er zijn dagen dat ik het huis niet uitkan (gelukkig de laatste tijd een stuk minder) en een simpele handeling als pc aanzetten al te vermoeiend of zowat onmogelijk is, laat staan er achter zitten of kabeltjes moeten omzetten. Vandaar de eis om op een makkelijke manier dom vermaak te kunnen krijgen en er desnoods bij in slaap te vallen.

En we hebben nu astra 1 en 2. Daarom willen we ook schotel houden. De bbc en itv en de streams van bbc en dld zenders kijken we vrij vaak. We hebben dus al een dubbele kop en een grote ovale schotel (vandaar geen plek voor een 2e schotel ernaast) ivm de destijds nog zwakkere bbc zenders op astra 2, alleen niet voor astra 3 dus. Britse ncg en animal planet zit achter een decoder helaas. Net als foodchannel ook. Daar waren we al achter.

We zullen dadelijk een 3 of 4 dubbele kop moeten hebben om ook nog de andere zenders zoals regionale tv, belgen, ncg animal planet ed te kunnen blijven kijken.

En onze ontvanger is ongeveer de enige die 2 tv s onafhankelijk van elkaar kan bedienen van zenders. We kunnen in de woon en slaapkamer los van elkaar tv kijken en schakelen ook. Daarom willen we onze ontvanger eigenlijk ook niet kwijt. Als we een nieuwe ontvanger moeten aanschaffen verhuisd ons pace pumaatje naar de slaapkamer . Kan dat technisch ook niet meer of stort hij in zullen we voor daar toch ook een ontvanger moeten aanschaffen, of de satellietmeneer kan een handig ding mischien monteren zodat we weer beiden kunnen, al is dat voor nu technich nog niet mogelijk.

Zoals gezegd we hebben nog even de tijd dat scheelt, zonder ncg en animal planet is jammer maar om nu meteen daarvoor naar de winkel te rennen is ons ook niet waard. Maar het blijft balen.

Melle jullie hebben dan ook niet veel keus dan of geen ncg of een ontvanger moeten vervangen die nog goed werkt.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:01

Hier eens die dds-test gedaan --> max. 11 mb/s :') Het is niet overal rozengeur en maneschijn :P

Dat van die koppen klopt helaas ook, wij hebben hier drie schotels hangen met volgens mij 5 koppen. Dat is voor drie tv's in totaal. En dan woon ik niet in he huis zelf maar elders op het terrein. Als ik tv wil moet er nóg een schotel komen omdat de afstand niet overbrugd kan worden, dat heb ik er niet voor over dus ik doe het zelf met een dvd-speler en een overdosis films.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:06

Tik hem nou zelf even in op dds.nl... Vanmorgen zijn er weer 18 buitenring locaties opgeleverd. Grote kans dus dat je wél sneller internet kan krijgen en dan is dat hele NUON verhaal niet meer van toepassing omdat die lijnen dan een stuk korter zijn...!!

Ovale schotel heeft voor BBC2 nooit zin gehad (orbitaal zit die net zo hoog als de A1). Maar zelfs met de allergoedkoopste Triax 64cm zijn er nog 4 koppen te monteren (Astra 123+Hotbird, alles wat je wil dus) en dat is voor NL eigenlijk wel groot genoeg, al heb ik een 81 genomen omdat de koppen daar net iets lekkerder op passen.

En als je een goedkope ontvanger haalt via eBay (Openbox S11 ofzo) en een abbo op umbrellasharing heb je ALLE zenders die gecodeerd zijn op Astra1 en Astra2. Dus ook Sky UK.

@bromfiets: Met een versterkertje op je satellietkabel (kosten 12 euro ofzo) kan je 100 meter overbruggen als je goede coax kabel gebruikt (zoals Hirschmann KOKA799). :) 11Mbit/s is overigens prima voor normaal internet. Toegegeven, het is niet zo snel maar er zijn ook lijnen die niet boven de 0,5Mbit uitkomen met een lijnlengte van bijna 8KM ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:14

Het is jammer genoeg meer dan 100 meter := De enige mogelijkheid is een kabel ingraven, maar zó leuk vind ik tv ook niet. Volgens mij hebben we nu sneller internet dan die mb, dat was ook ergens na te kijken. Daar ga ik even naar zoeken.

Edit: Volgens speedtest zitten we op 14.15 mb. We betalen voor 20, maar dat kan de verbinding helemaal niet aan. Oude kabels hier. (Maar dan bellen ze nog steeds met "aanbiedingen" om sneller internet te krijgen. Zelfs de Casema belt regelmatig om wat aan te smeren, alleen ligt hier helemaal geen kabel :'))

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:18

Kan je niet naar digitale televisie? Dit hebben wij, met het extra HD pakket, en werkt prima

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 09:19

Choiix we hebben het traagst mogelijke adsl abbonement van 8 mb per seconde. Dus we kunnen wel sneller vanwege abbonement maar niet vanwege de fysieke lijn. Helaas eigenlijk.

En de koppen kunnen wel kwa ruimte op de schotel, alleen zijn er geen beugels meer voor te koop. Daarom hebben we destijds ook afgezien van een derde kop monteren voor astra 3. We hebben eerst een kleinere schotel gehad alleen die ontving in Lelystad de bbc niet storingsvrij genoeg. Het hele systeem hier is alweer heel wat jaren oud namelijk en in de tussentijd is er veel verandert in satelliet sterkte ed. Jij was nog een lagere school mensje toen onze schotel al hing.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:20

bromfiets schreef:
Het is jammer genoeg meer dan 100 meter := De enige mogelijkheid is een kabel ingraven, maar zó leuk vind ik tv ook niet. Volgens mij hebben we nu sneller internet dan die mb, dat was ook ergens na te kijken. Daar ga ik even naar zoeken.

Edit: Volgens speedtest zitten we op 14.15 mb. We betalen voor 20, maar dat kan de verbinding helemaal niet aan. Oude kabels hier. (Maar dan bellen ze nog steeds met "aanbiedingen" om sneller internet te krijgen. Zelfs de Casema belt regelmatig om wat aan te smeren, alleen ligt hier helemaal geen kabel :'))

Zelfde verhaal voor jou, wat zegt dds.nl op de postcodecheck van ADSL? Grote kans dat VDSL leverbaar is bij jullie en dat gaat wel sneller dan de 20Mb waarvoor je betaalt en je minder krijgt.. :)