Heb wel een uitgebreide mail terug gehad
Best fijn, diegene kwam wel een beetje met dezelfde opties als in dit topic. Er werd ook verteld dat ik me gewoon zonder doorverwijzing aan kan melden voor maatschappelijk werk. Dat is wel weer wat laagdrempeliger, dus dat is iets wat ik in gedachten houd...En wellicht meld ik me aan voor een assertiviteits cursus om socialer wat zekerder te worden.. Dat zou een goede kleine eerste stap zijn
.
Maar iemand anders draagt de zorg voor haar).
... En daar begint het automutileren dan weer. Het is momenteel best heftig en het lukt me niet om te stoppen... Helaas. De motivatie om te stoppen is ook niet supergroot moet ik eerlijk zeggen hoor. Al vind ik mijn littekens wel walgelijk. En ik ga in de herfstvakantie een weekendje weg met vrienden, en ik maak me nu al druk over hoe dat moet met zwemmen/omkleden etc. Het zijn letterlijk meer dan 100 littekens (heb ze laatst in een trieste bui zitten tellen
)
Ik ben flink wat afgevallen en dat is natuurlijk goed enzo en enerzijds is mijn eetpatroon niet extreem slecht. Maar ik merk wel dat er weer flink wat eetproblematische elementen terug komen. En mijn concentratie, energiepeil en ik denk ook stemming lijdt er nogal onder. Vooral dat laatste is dus wel een probleempje op het moment. Mss, heel mss is dat ook wel een beetje de mede de reden dat ik me momenteel echt emotioneel wrakkig voel en niet echt optimaal kan genieten van alle goede dingen (die er wel degelijk zijn) in mijn leven.
....