Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Haha, als je maar vaak genoeg werkt, dan onthoud je dingen wel.
't Is maar wat je lekker vind denk ik zo? 

)
Werd ons eten gebracht, stond 10 minuten later nog een meisje aan onze tafel 'Oh, jullie hadden 't al gehad?' met nog een bord eten .. Ehm, miscommunicatie much?
Je weet toch wel wat je uitserveert ...
Ja dat soort dingen inderdaad, of iets wat op is maar niet doorgegeven wordt en dat ze 20-30 minuten later toch maar eens naar tafel lopen (waar wij ons ondertussen afvragen waar het eten blijft).

je bedient mensen ook van consumpties!
voor- hoofd- en nagerecht, lekker wijntjes gedronken en tot 23:30 blijven hangen, was iets van €59,75 oid, ging die beste vent serieus staan wachten op zijn 25 cent terug
Of een groep van 16 man pasgeleden, ook volle bak gegeten en gedronken, voor ons natuurlijk harstikke veel werk, 30 cent fooi.... En dan nog zo heel arrogant 'De rest is voor jullie hoor
' 
Het is nog 100 x makkelijker ook om hem gewoon op je handpalm of op 3 vingers te dragen
eenitraM schreef:Chris schreef:Ik ben afgelopen zondag (bevrijdingspop) een paar keer uitgescholden. Ons restaurant ligt vlak bij het festival terrein, dus iedereen komt binnen om te plassen. Wij vragen daar op die dag 1 euro voor (tenzij je iets consumeert). Vrij veel geld, dat begrijp ik, maar ik ben een paar keer uitgemaakt voor vieze afzetter, zeikerd, etc. Als je het vervelend vindt ga je toch ergens anders heen.
Leuk dat het topic 'terug' is trouwens. Ik zat volgens mij ook in die HK, maar dat is best alweer een tijdje terug volgens mij en ik postte niet zoveel
Nou sorry hoor, maar dan zijn jullie ook wel zeikerds.Ik was een keer uit en daar werd gewoon in een discotheek 50 cent gevraagd per plasbeurt. Bizar gewoon...
Courses schreef:Klopt Joolien, dat is ontzettend zonde. Zeker bij zo'n wat hogere geklasseerd restaurant.
DAMWolf schreef:ik werk ook in de horeca.. Maar merk vooral dat er onder personeel waar ik werk nogal wat frustraties ontstaan. Zo ben ik (aangenomen als) afwasser maar soms lijk ik wel all-round opruimdienstIk heb t al enorm druk en dan kwakt de bediening de borden met vaak de halve maaltijd er nog op, gewoon in de gootsteen. Ja euh,, waar moet ik dan afwassen
Niet gewoon even netjes afruimen en op de tafel neer zetten (waar hij voor bedoelt is..), maar nee
Het moet neergekwakt in mijn (toch al overvolle) gootsteen. En dan willen ze dat ik vroeg klaar ben zodat ze zelf naar huis kunnen om dan vervolgens een half uur met me te staan praten terwijl ze ook zelf zat te doen hebben
Achja, het is dat de chefs gezellig zijn...
. In het restaurant waar ik werkte was het normaal om 25 gulden fooi te krijgen, het was een klasserestaurant en we liepen ook strak in bedrijfskleding ( witte blouse met lange mouw, bordeaux lange rok, haar uiteraard vast en op terras een schortje en zwarte of huidskleurige panty..dichte schoenen..). een zeetong werd via sidetables op rechauds gefileerd naast de tafel, dat vergde een soort 'hendigheidje
' en alles ging via zeer veel regeltjes. Altijd rechts serveren, dames eerst... alles strak uitgevoerd. Wij ging meestal per flessen en moest je scherp per tafel in de gaten houden om bij te schenken. Tijdens de maaltijd liep je naar een tafel, vroeg je of alles naar wens was, of er nog iets ontbrak of iets extra bij moest ( aardappeltje, groenten...), alles kwam in aparte bakjes, alleen vlees en vis lag mooi geserveerd op het bord. je liep met levensgrote soepborden met kreeftensoep ... dat was het lastigste serveren. Je moest met minimaal 3 borden kunnen lopen links en 1 rechts ( ja, probeer maar, dat gaat
).
.
... 'belieft u anders nog iets'
. 

Zowiezo krijgen we hier onwijs weinig fooi eigenlijk. Meestal is het diner van tevoren al afgerekend, dus hoeven de gasten alleen hun drankjes en dessert nog te betalen. En ik denk dat mensen het al duur genoeg vinden. HijadelaLuna schreef:Telt fastfood ook als horeca?![]()
Ik werk bij de Kentucky Fried Chicken. Gaan mensen vragen of we ook vis verkopen. Of ze denken origineel te zijn door een Big Mac te bestellen, mij op stang te krijgen door te zeggen dat ze wel bij de buren (grote gele M) gaan eten. Wens ze dan eet smakelijk, zijn ze snel stil![]()
Maar we hebben ook echt heel veel leuke gasten![]()
Grappige is dat heel veel mensen ons gelijk stellen aan de grote gele M, of ermee gaan vergelijken. Pas als ze binnen zijn geweest en hebben gegeten zien ze dat het toch net even anders is. Voor mij als werknemer net zo.