Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anoniem schreef:Ik ben 31 en wil ook weer in deeltijd studeren,een studie die aansluit op de vorige (spw gedaan,ooit)
Heb ook wel aan iets totaal anders gedacht,maar zeker in deze tijd ook lastig om als starter een baan te vinden in een sector waar je geen diploma/ervaring mee hebt,hoe ervaren jullie dat?
of werken jullie allemaal al ergens en volgen vanaf daar een studie?
Emma_s_girl schreef:Ik ben weer gaan studeren toen ik 36 was, 4 jaar HBO-MWD in deeltijd. Het grootste obstakel vond ik de tijdsinvestering naast alle andere dingen die je doet. Dit in overeenstemming met elkaar brengen vond ik niet makkelijk. Is meteen ook DE reden waarom veel mensen zijn afgehaakt. Mijn sociaal leven veranderde (studie had voorrang) en omdat ik niet in aanmerking kwam voor studiefinanciering was het ook een aanslag op mijn portemonnee. Weer gaan studeren (=leren) was ook wel wennen.
Leeftijd medestudenten: 19-51.
Heb er echter geen spijt van gehad.
. Joolien schreef:Anoniem schreef:Ik ben 31 en wil ook weer in deeltijd studeren,een studie die aansluit op de vorige (spw gedaan,ooit)
Heb ook wel aan iets totaal anders gedacht,maar zeker in deze tijd ook lastig om als starter een baan te vinden in een sector waar je geen diploma/ervaring mee hebt,hoe ervaren jullie dat?
Daarom wil ik ook deeltijd studeren, dan kan ik ervaring opdoen zodat ik niet na 4 jaar plain op de arbeidsmarkt kom.
Hevonen schreef:Ik ben weer gaan studeren toen ik 45 was. Hartstikke leuk, prima contact met leuke medestudenten; de jongste was 17, de meesten in de twintig. Absoluut een aanrader.
Het enige moeilijke was om mijn studie te combineren met de kinderen, mijn werk, het huishouden en de dieren. Ik kwam echt tijd tekort.
Anoniem schreef:Ik ben 31 en wil ook weer in deeltijd studeren,een studie die aansluit op de vorige (spw gedaan,ooit)

Miepie77 schreef:boven de 26 krijgt niemand stufi, daarvoor noem ik ook geen later/oudere leeftijd studeren, opleiding die ik ga doen is particulier dus moet je zowiezo zelf betalen, dus dat ik 36 ben maakt dan niet echt uit, wat ik begrijp zijn er meer van rond mijn leeftijd die ineens denken, is dit het? dus lijkt me wel gezellig en al zat ik tussen de 16 jarigen dan heb ik nog mn doel voor ogen