Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
set_elkol schreef:Santigo_ schreef:Je wilt weten hoe vaak ik gehoord heb dat ik alles wist, o zo slim was, dit of dat allemaal niet nodig had... Daar heb en had ik maar 1 antwoord op: Whatever!Ik zit daar voor mezelf, niet voor anderen. Heb het inderdaad met 2 vingers in mn neus gedaan, met toestemming van leraren naar huis gegaan, andere vakken geleerd onder de lessen, brugklasstof gedaan in mijn eerste 2 jaar, maar heb ik daar moeite mee gehad? Nee. Heb ik daar écht spijt van? Nee. Ik deed wat ik leuk en interessant vond, en dat vond ik belangrijk. Ik heb zeker wel vaker dan eens behoefte gehad aan wat meer uitdaging, maar dat is voor mij geen reden om te zeggen doe het niet.
Wil jij dolgraag die bakkersopleiding doen, is dat wat jij de komende 40+ jaar van je leven wilt doen, waar jij gelukkig van word? Doen!
Jij hebt echt fijne antwoorden en beantwoord mijn vragen, bedankt! Ik hoop ook dat ik inderdaad soms wat mag overslaan of juist extra leren. Dit klinkt juist als een verademing na de uni waar ik krom lag van de stress om dingen die ik niet goed kan
Ik denk dat als je laat merken dat je graag wilt en hard kan werken ze je niet bewust tegen gaan zitten.
maralyn schreef:Je moet je hart volgen, als je echt bakkers opleiding wil doen? Doen!
Je bent er voor jezelf, niet voor een ander. Dat sommige klasgenoten je daarom uitspugen, niet jou probleem.
Ik zit ook in dat schuitje. Niet omdat ik op Gymnasium ofzo heb gezeten, maar omdat ik tegenwoordig heel makkelijk leer.
Ik zit daar lekker serieus te doen in Niveau 3, en de rest zit maar te keeten.
De helft gaat niet over, dus die zitten keeten daarvan 70% al niet. Dus volgendjaar geen last meer van.
Des te verder je er in zit, dus leerjaar 3 of 4, des te makkelijker worden de leerlingen en hoe minder keeters zitten er in de klas.
Jij moet gelukkig worden later. Dat zij lopen keten? Moet niet jou probleem zijn lijkt me? Daarnaast JIJ bent volwassen. Zij zijn vaak tusen 16 en 20 jaar.
TurdusMerula schreef:Met alle respect, maar kijk jij wel eerlijk naar álle reacties? Ik heb de indruk dat je keuze al vast staat en dat je je al bepaalde voornemens hebt gemaakt (Je afsluiten voor de klas, enz.) en daardoor heel gekleurd naar dit topic kijkt. Ik vermoed dat je meer er uit zou kunnen halen door wat meer open-minded te kijken.
TurdusMerula schreef:Met alle respect, maar kijk jij wel eerlijk naar álle reacties? Ik heb de indruk dat je keuze al vast staat en dat je je al bepaalde voornemens hebt gemaakt (Je afsluiten voor de klas, enz.) en daardoor heel gekleurd naar dit topic kijkt. Ik vermoed dat je meer er uit zou kunnen halen door wat meer open-minded te kijken.
mijn keuze is inderdaad zo goed als gemaakt.
pluisje88 schreef:dan wil ik je succes wensen op het mbo. Weet bijna zeker dat je er uiteindelijk niet gelukkig van gaat worden. Maar dat is je eigen keuze. Een beetje jammer dat je vraagt om ervaringen maar niet openstaat voor de reacties.
Ik hoop voor je dat ik ongelijk heb, maar mocht je er inderdaad over een paar jaar spijt van hebben dan hoop ik dat je nog even aan ons denkt. vergeet niet dat een verkeerde studiekeuze, of een studie die je uiteindelijk geen baan oplevert ook een hele hoop geld kost.