Online bestelling - hoe liefst bezorgen? Gewone post?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Online bestelling - hoe liefst bezorgen? Gewone post?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:59

Kiala, eigen keus waar ik het kan ophalen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:05

Kiala vind ik echt vreselijk. Heb ook het idee dat er veel minder afhaalpunten van Kiala zijn dan van PostNL.

Persoonlijk zou ik gewoon voor PostNL gaan. Voor 8,05e verstuur je een aangetekend pakket, waarvoor de ontvanger dus moet tekenen. De postbode mag deze niet bij de buren afgeven, en al helemaal niet bij de deur achterlaten.
Ik werk zelf in een boekhandel waar ook een PostNL-punt is, en over aangetekende pakketten hoor ik zelden klachten. (Overigens vallen de klachten over de standaard-service ook wel mee, maar daar wil het inderdaad nog wel eens gebeuren dat het pakket bij de buren wordt afgeleverd en vervolgens zoek raakt.)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:06

Geef mij maar selektvracht. Die gaan tenminste gelijk naar de buren als je ze toevallig mist...

Edit: lees dat sommigen dit dan juist weer niet fijn vinden.
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 04-05-13 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:07

Ik heb het liefste een paar keuzes.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:08

pmarena schreef:
Shirley: Ja, dat vind ik zo balen van PostNL.... op zich zou ik daar wel naar over willen stappen omdat ik het een hele grote plus vindt voor de ontvanger dat die dan zijn pakket beter kan volgen en meer inspraak heeft.

Maar het gedonder dat je er over hoort...en het niet netjes vergoed krijgen van manco zendingen dat schrikt me wel heel erg af. Het zijn toch regelmatig pakketten van honderden euro's die onderweg gaan :=

Dat van punt naar punt vind ik persoonlijk geen enorm voordeel, ik moet dan zelf een eind gaan rijden elke dag om het daar te krijgen, en de klant moet het ook nog eens gaan halen.... maar wellicht willen heel veel mensen die juist wel graag, ik heb geen idee. Vandaar het topic :)

Aan de andere kant, als mensen het graag op willen halen dan kan dat natuurlijk ook via PostNL op het postkantoor :)

Als het goed is zou het geen probleem moeten zijn om vergoeding te krijgen als je het pakket verzekerd verstuurt. De kosten zijn dan 13,55e, maar als dat extra zekerheid biedt, lijkt het me voor pakketten van honderden euro's geen overbodige luxe.

Zie dat veel mensen Selektvracht noemen. Zelf ben ik niet tevreden over hun service. Groot nadeel vind ik vooral dat je niet kan zien hoe laat het pakket ongeveer komt. Heb wel eens 6 uur moeten wachten, terwijl de bezorger volgens de site toch echt al onderweg was.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:17

Ik vind als klant Kiala wel echt fijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:31

ik oordeel idd uitsluitend als klant over kiala, daar kan postNL niet aan tippen. Wordt eerst drie keer aan de deur afgegeven (ik ben overdag nooit thuis) en dan naar een afhaalpunt dat vlakbij huis is, waar ik ook zelden voor sluitingstijd kom. Met Kiala kan ik het meteen ophalen, en op een plek in de buurt van werk of stal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 19:45

Super bedankt allemaal +:)+

Ik vind het zelf inderdaad wel een leuk idee om meerdere mogelijkheden aan te bieden, iedereen heeft toch andere ervaringen en dan kan iedereen wel iets vinden waarbij die zich (redelijk :P ) fijn voelt.

Maar ik kan natuurlijk moeilijk elke dag 5 verschillende adressen af gaan rijden om pakketten weg te brengen, het moet voor mij ook een beetje leuk blijven :o

Het idee dat er nu zit is om dan misschien PostNL aan te bieden als normale service waar ik elke dag mee kan versturen, en dan wellicht als extra opties het DHL4YOU gebeuren dat goedkoper is, en dan misschien nog een iets duurdere erbij voor de echt veeleisende mensen voor wie de eerste 2 opties niet goed / betrouwbaar genoeg zijn?

Ik ben flink aan het rondkijken :)

Kiala daar heb ik zelf eigenlijk he-le-maal niks mee maar ga ik ook even naar kijken, bedankt voor het noemen, ik zou er zelf helemaal niet aan gedacht hebben +:)+

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:17

Ik ga voor PostNL. Ik vind dat het veel voordelen heeft: Als het kan bezorgen ze bij de buren, je kunt zelf de volgende bezorgpoging kiezen. Mocht dat niet lukken kun je het ook nog afhalen op het postkantoor.

Selektvracht vind ik niks. Na zoveel bezorgpogingen sturen ze het pakket gewoon retour, ik heb dat eens gehad met een pakket uit Duitsland.. Ben je mooi klaar mee dan. Er is geen mogelijkheid tot afhalen en hier bezorgen ze soms tot niet bij de buren. En als ze dat al wel doen laten ze geen briefje achter, en kun je er zelf achteraan waar je pakket dan is. (ook al een keer gehad)

Kiala vind ik ook best een goede dienst. Heeft veel afhaalpunten, bij sommige webshops kun je kiezen of je het thuis of bij het afhaalpunt wil laten bezorgen.

DHL en GLS, weinig ervaring mee. Weet wel dat GLS je niet eens de tijd geeft naar de deur te lopen. :+ Vanuit de kamer naar de deur is amper 10 seconden, nou, ze stonden al bij de buren met mijn pakket..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:57

pmarena schreef:
Super bedankt allemaal +:)+

Ik vind het zelf inderdaad wel een leuk idee om meerdere mogelijkheden aan te bieden, iedereen heeft toch andere ervaringen en dan kan iedereen wel iets vinden waarbij die zich (redelijk :P ) fijn voelt.

Maar ik kan natuurlijk moeilijk elke dag 5 verschillende adressen af gaan rijden om pakketten weg te brengen, het moet voor mij ook een beetje leuk blijven :o

Het idee dat er nu zit is om dan misschien PostNL aan te bieden als normale service waar ik elke dag mee kan versturen, en dan wellicht als extra opties het DHL4YOU gebeuren dat goedkoper is, en dan misschien nog een iets duurdere erbij voor de echt veeleisende mensen voor wie de eerste 2 opties niet goed / betrouwbaar genoeg zijn?

Ik ben flink aan het rondkijken :)

Kiala daar heb ik zelf eigenlijk he-le-maal niks mee maar ga ik ook even naar kijken, bedankt voor het noemen, ik zou er zelf helemaal niet aan gedacht hebben +:)+

Ik zou wel kijken welk bedrijf ook goede service heeft voor de verkoper, in plaats van alleen naar de klant te kijken. Jij wilt tenslotte wel je geld terug als er een pakket van honderden euro's kwijt raakt. Ik weet niet hoe je dat dan weer aan de klant uitlegt als die kiest voor goedkope verzending... of zeg je bijvoorbeeld: boven een waarde van 100 euro standaard verzekerde verzending (en dat jij dan misschien een deel van de verzendkosten op je neemt).
Kijk, als ik iets bij jou bestel en ik heb de keuze uit verzenden voor 4 euro, 8 euro of 14 euro, dan kies ik natuurlijk 4 euro. Als het dan langer duurt voordat ik het krijg, prima, als ik dat van te voren weet. Maar het kan niet zo zijn dat ik het pakket dan niet krijg (en jij het ook niet opnieuw wil opsturen omdat je bijvoorbeeld geen geld terug krijgt van het verzendbedrijf), dus wat is dan het verschil tussen die drie bedragen voor de klant?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 09:10

Uiteraard ga ik dat helemaal goed uitzoeken en aangeven op de website :j

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:15

pmarena schreef:
Uiteraard ga ik dat helemaal goed uitzoeken en aangeven op de website :j

En volgens mij ben je als commercieel bedrijf altijd verantwoordelijk voor het pakket tot de koper deze thuis heeft ontvangen. Dus welke manier van verzenden je ook kiest, de koper heeft wettelijk de garantie dat het bezorgd wordt. Dat is voor jou wel handig om te weten (en waarschijnlijk weet je dat al) omdat je dan geen service kan bieden van goedkope verzending zonder verzekering wat je doorberekent naar de klant :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:20

DPD vind ik echt waardeloos, voor mij zelfs een reden om zo min mogelijk bij Agradi te bestellen.
Ik zorg altijd dat de bezorger mijn telefoonnummer heeft, maar degene die hier rijdt kan niet veel meer dan je in gebrekkig Nederlands afkatten, z'n afval door de brievenbus gooien en liegen dat de buurvrouw niet thuis is om het pakket aan te nemen, terwijl de buurvrouw zijn gemopper binnen duidelijk kon horen.

Moge duidelijk zijn dat ik hierover ook wel een klacht ingediend heb.

PostNL is heel afhankelijk van de bezorger, de laatste tijd gaat het hier aardig, maar daarvoor kon ik heel de flat door omdat ze na lang wachten en uiteindelijk bellen van mijn kant wel konden vertellen dat het bezorgd was, maar geen briefje hadden achter gelaten met waar precies.

Pas ook een paar keer wat via DHL ontvangen, dat gaat keurig.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:56

100% dhl!

Betaal liever minder voor verzenden dan dat het er de volgende dag is, als ik iets op stip en sprong nodig heb koop ik het wel in de winkel :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:33

Ik vind post NL verschrikkelijk.

Hier in de buurt verzenden veel bedrijven met VMS: http://www.vmsverzendoplossing.nl/

Maar weet niet of die alleen dingen vanuit hier versturen of vanuit het hele land. Ze bezorgen iig wel door het hele land.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:55

Het vervelende van DHL en dergelijke vind ik dat er zo beperkte afgeef punten zijn. Als je dan een pakket weer terug wilt sturen, is dat bij PostNL veel makkelijker, omdat er heel veel punten zijn waar je het af kunt geven.

Bovendien als je verzekerd of aangetekend verzend, kan het toch nooit mis gaan? Ik zou bij zulke dure pakketten nooit de gok nemen of het met standaard post wel aankomt.

Persoonlijk vind ik het wel echt een ramp als dingen bij de buren worden afgegeven. Ik woon in een studentenflat, en bij huisgenoten vind ik geen probleem, maar bij andere huisnummers zijn al regelmatig pakketten gewoon foetsie geraakt.

Meerdere opties aangeven kun je inderdaad doen. Eventueel kun je nog 1 of 2 euro administratie kosten rekenen voor een afwijkende dienst of zo? Ter vergoeding dat je dan langs meerdere afgifte punten moet.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:01

Ik bestel zelf redelijk veel online, en ben het meest tevreden over postNL. Snel, bij mij nog nooit wat fout gegaan, en ophalen in de buurt als je niet thuis ent. Maar: dat is inderdaad behoorlijk afhankelijk van je postbode. Ondertussen kent die van mij me, en heeft ie laatst zelfs een extra rondje voor me gereden zodat ik een 'douanepakketje' nog diezelfde dag in de buurt op kon halen :)

Slechtste ervaringen heb ik met GLS - op het moment dat je dan toevallig niet thuis bent, dan ben je daarna een halve dag bezig om uit te zoeken waar je iets kunt ophalen. Om ongeveer diezelfde reden ook geen DHL-fan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:21

Ik heb ook geen fijne ervaringen met GLS, dusdanig dat ik echt nooit meer wat met ze te maken wil hebben nadat ze de inhoud van mijn pakje twv 600 euro hebben gejat..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:23

Mijn voorkeur is selectvracht, werken snel, onbeschadigde pakketten en er verdwijnt niets. De paarden drogist maakt er ook gebruik van. Dhl als goede tweede. Post.nl een redelijke ramp kwa beschadigen, gebrek aan service als er iets kapot aankomt en tref je een verkeerde bezorger een ramp met pakjes neerkwakken ed.

Dpd nooit aan beginnen, wat een drama is dat, zeggen dat ze geleverd hebben maar dat niet doen, geen nederlands sprekende bezorgers hier. Doen maar wat met pakjes als je niet thuis bent, gooien het desnoods 2 straten verder bij iemand neer zonder aan ons te melden waar het pakje heen is. Klagen helpt niet. Het ergste was een aangetekende zending die bij iemand anders was afgegeven zonder handtekening (geen briefje in de bus hier dat het was afgegeven, de persoon kwam op ons af met een pakje waar ze erg verbaasd over was omdat er dus aangetekend op stond en alleen afleveren op aflever adres) terwijl er wel voor getekend zou zijn. Staat de man een paar dagen later op de stoep voor de handtekening. Die heb ik we eventjes de huid volgescholden. Niet dat het helpt, de man spreekt geen nederlands en heel erg beperkt duits.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:29

Ik vind DHL echt vreselijk. Het duurt lang en daarbij is de track en trace status nóóit up to date.

Post NL vind ik heel fijn, maar ik moet erbij zeggen dat ik een hele fijne bezorger heb.

GLS heb ik nauwelijks ervaring mee, meestal áls ik al een pakketje via hun krijg is het uit het buitenland.
Selectvracht geen ervaring mee.

Maar volgens mij hebben al die bedrijven wel kleine lettertjes voor beschadigingen om zichzelf in te dekken..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:09

nou alweer een goed ervaring met DHL! ik had een pakketje klaar gemaakt en online betaald, en ineens ging dat pakket dus niet door! mijn probleem en geld kwijt zou je zeggen
Maar netjes een formulier gekregen en mn geld terug :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 07:54

Netjes geregeld inderdaad +:)+

Ik neig er nu toch nog steeds het meest naar om de gewone post te gebruiken en dan DHL als optie te geven, maar vooralsnog is Packs weer van start gegaan, maar onbekend of dat zo blijft.... dus heb wat meer uitzoek-tijd nu voor alternatieven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:07

GLS daar werden de telefoons mee verzonden toen ik nog in het callcentre werkte, 3 keer drama. Pakketjes kwijt, niet aangeboden of bij het verkeerde adres. Ze zijn toen geswitcht naar PostNL.

K zou gewoon idd de mogelijkheid doen voor de opties PostNL en DHL. Verzekerd of onverzekerd, lijkt mij het beste

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:10

ik heb hier te maken met postnl, dhl, gls en selektvracht, met geen van alle heel slechte ervaringen, maar hier zit achterom altijd op slot en als dat niet zo is, zit er nog steeds een bord met hier waak ik tegen de poort met de afbeelding van een rottweiler en de blaffende rottweiler op de bank/in de vensterbank bevestigd dat dit bord geheel naar waarheid is , dus niemand legt hier iets achterom , in een kliko, of andere vage plek neer ;)
en ik heb een aantal buren in de straat die regelmatig overdag thuis zijn en we nemen alle pakjes voor elkaar aan, dus over het algemeen komt alles snel terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:15

Blingh schreef:
GLS daar werden de telefoons mee verzonden toen ik nog in het callcentre werkte, 3 keer drama. Pakketjes kwijt, niet aangeboden of bij het verkeerde adres. Ze zijn toen geswitcht naar PostNL.

K zou gewoon idd de mogelijkheid doen voor de opties PostNL en DHL. Verzekerd of onverzekerd, lijkt mij het beste

Mijn verzekering haalde mn telefoon op met GLS, dat ging goed. Hij moest op hetzelfde adres terugbezorgd worden, maar ineens was dat adres onjuist? Hebben ze het adres van mijn broertje (ook daar verzekerd, dat mag niet eens gebruikt worden) gebruikt ipv mijn werkadres, kwam het pakje daar helemaal vies en smerig aan, vol met foutstickers.. en dichtgeplakt.. en de telefoon er dus uitgejat..