Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustAshley schreef:Ja deze buksen zijn ook met een knik loop en dat lijkt me idd niet erg handig om te paard te moeten gaan spannen haha
Scum schreef:Maar een goede is nog best duur.
Heb al eens op marktplaats zitten te kijken. Eentje waarmee je al iets verder kunt schieten gaat tegen de 1000 Euro aan.
Huertecilla schreef:gekvanfleur schreef:niet in de openbare ruimte...dan zal de gemiddelde nederlander met de achtertuin van drie bij drie er erg veel plezier van hebben..
Rijdt die daar paard dan?
Dáár gaat het hier over; paardrijdend luchtbuks schieten
gekvanfleur schreef:Ik denk niet ...
Scum schreef:Ik zou hem niet willen gebruiken vanaf mijn paard.
Citaat:Maar bedankt voor de link in ieder gevalZal eens kijken of daar voor ons wat nuttigs bij zit.
gekvanfleur schreef:niet in de openbare ruimte...dan zal de gemiddelde nederlander met de achtertuin van drie bij drie er erg veel plezier van hebben..
slokkie schreef:Maar het ging over plinken op het paard.
Nog nooit gedaan, schiet alleen met enkelschots pomp.
Beetje moeilijk herladen op een hobbelend paard.
Huertecilla schreef:galley schreef:Het is toch écht een sport(rare Limburgers xD)
Er zijn wel meer sporten met een historische achtergrond in techniek van eeuwen terug.
De toegevoegde waarde is dan een heel andere.
galley schreef:Sorry maar ik denk niet dat ik je opmerking helemaal snap.
Komt een beetje over alsof je het als minderwaardig afschrijft zo.
Scum schreef:Ik zou hem niet willen gebruiken vanaf mijn paard. Maar bedankt voor de link in ieder gevalZal eens kijken of daar voor ons wat nuttigs bij zit.
Huertecilla schreef:galley schreef:Sorry maar ik denk niet dat ik je opmerking helemaal snap.
Komt een beetje over alsof je het als minderwaardig afschrijft zo.
Dan snap je het inderdaad niet.
Als je het topic gelezen had, wist je dat ik historische waarde enorm waardeer.
Het onderwerp betreft echter geen pluimschieten.
Anno is de luchtbuks als nooit eerder perfect voor gebruik uit het zadel. Er is een ruime keuze uit betaalbare, handzame meerschots karabijnen. Daarbij zijn zowel de wet als de andere randvoorwaardes als bij boogschieten te paard wat hier op Bokt regelmatig onderwerp is.
Ook speergebruik, tentpegging, zwaard´vechten´ en jousting komen voorbij. Het enige wat ontbrak was plinken te paard, terwijl het historischis.
galley schreef:Pluimschieten gebeurd ook met een luchtbuks, dus daar zie ik het probleem niet.
Scum schreef:Dank voor de tips