Rare gewoontes van jezelf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Re: Rare gewoontes van jezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:07

Oh ik bijt de binnenkant van mijn lippen en wangen kaduuk.. En ik kan zo ineens uit het niets ;; ''WIEEEE'' schreeuwen :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:09

Ik heb de tic met autorijden,dat ik ga meehangen in de bochten.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:11

xBerber schreef:
Als ik de auto zit, wil ik de radio altijd op 5, 10 , 15, 20, 25 volume hebben etc :') zit het tussen een 5 of 0, word ik boos

dit is zo frustrerend soms, het volume moet alleen op ronde getallen bij mij. :')

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:14

elliecuijk schreef:

ik trap ook op de onzichtbare rem aan de passagierskant :P

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:17

Ik piep altijd als ik schrik enz :o mensen kijken me dan zo raar aan haha

Siskiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:19

wendyP schreef:
xBerber schreef:
Als ik de auto zit, wil ik de radio altijd op 5, 10 , 15, 20, 25 volume hebben etc :') zit het tussen een 5 of 0, word ik boos

dit is zo frustrerend soms, het volume moet alleen op ronde getallen bij mij. :')

Haha, ik heb ook zoiets met ronde getallen, maar dan niet wat betreft het volume. Ik spreek vaak met mezelf af dat ik bijvoorbeeld om 10 uur iets ga doen en als het dan 1 over 10 is en ik merk dat ik het vergeten was, dan spreek ik weer met mezelf af dat ik het echt om kwart over 10 moet gaan doen. Als ik het dan weer ben vergeten om half 11, enz. :P

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:19

Annemiek80 schreef:
elliecuijk schreef:

ik trap ook op de onzichtbare rem aan de passagierskant :P

Daar gaat ie echt niet zachter door hoor :')

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:21

Annemiek80 schreef:
Gewoontes of (al dan niet dwangmatige) tics? :')

- Mijn klokken lopen voor op de 'normale tijd', alle wel weer op een andere tijd om het makkelijk te houden, de enige die echt goed loopt is die van mijn pc (of teletekst). Dit omdat ik nog al eens de neiging heb om te laat van huis weg te gaan (met als logisch gevolg te laat komen), helaas weet ik prima hoeveel elke klok voorloopt dus is het 'trucje' totaal zinloos, de klokken op de juiste tijd terugzetten doe ik echter niet.

- Ik aai zichtbare maar vooral veel onzichtbare stofjes van tafels, vooral als ik geconcentreerd ergens naar zit te luisteren, doe dit onbewust en ben over het algemeen bezig te proberen vlekjes weg te vegen... om deze 2 minuten later wederom op te merken (onbewust) en weer weg te vegen etc... vooral tijdens vergaderingen erg irritant .... voor de ander lol

- Ik houd blijkbaar van reperterende bewegingen als ik geconcentreerd behoor te zijn. Geef me dus geen pen met een drukknopje in mijn handen of een plastic lepeltje in een leeg plastic bekertje (leeg omdat ik de koffie dan al op heb lol), want dat eindigt in dat ik het lepeltje breek... of erger het lepeltje per ongeluk wegschiet... erg leuk tijdens vergaderingen :P

- ik lees op de fiets... vinden veel mensen heel raar, ik kan echter prima fietsen en lezen tegelijkertijd, een ander zit met zijn telefoon te spelen tijdens het fietsen, ik lees :P nog nooit ongelukken gehad en doe het al sinds mijn pubertijd (ben 33 :P)

- Ik kan niet recht op een stoel zitten, ik hang altijd, of heb mijn voeten onder me.

Komt er eigenlijk op neer dat ik een beetje dwangmatig ben (ook met tellen... heb nu een hobby gevonden waarin ik reperterende bewegingen en tellen kan combineren lmao, ik haak :p) en nooit 1 ding tegelijk kan doen maar veel afleiding nodig heb

Over eetgewoontes ga ik maar niet beginnen :P

Het dikgedrukte, zo gigantisch herkenbaar :')
en ook dat van 'gebeurt er iets met mn linkerhand moet dat ook met rechts gebeuren'.
Als ik heb gegaapt of geniest wapper ik daarna met mn hand langs mn gezicht, mn nichtje doet het ook uit automatisme. zal wel in de familie zitten :+

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:24

ankehoix schreef:
Als ik heb gegaapt of geniest wapper ik daarna met mn hand langs mn gezicht, mn nichtje doet het ook uit automatisme. zal wel in de familie zitten :+

Dan ben ik bij deze ver-verloren familie :')

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:29

Binnenkant wangen/lip stukkauwen ja, pijnlijk! Wordt nu gelukkig minder := en bij nervositeit aai ik mijn neus/onder mijn oog, continu.
Wekkers moeten op ronde getallen, net als volume, en magnetron e.d. kan ook niet eerder open dan dat 'ie op een rond getal staat :o lichtknopjes moeten ook 'gelijk' staan (twee van die knopjes naast elkaar moeten op dezelfde manier staan).
Links en rechts zoveel mogelijk gelijk, dat dusdanig extreem dat, als ik lang alleen met rechts schrijf, ik tintelingen/jeuk in mijn linkerhand bijvoorbeeld (wordt wel minder).
Een rubik's cube kan ik ook niet zomaar onopgelost wegleggen of ergens laten liggen, dan móet ik hem oplossen. Heb ook specifieke voorkeur voor bepaalde pennen bij bepaalde vakken, en 'eigen' plaatsen in collegezalen en dergelijke (ben wel iets flexibel hoor :Y) nog niet zoals Sheldon :') ).

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:49

Marietjeeh schreef:
Alles gelijk willen houden; gebeurd er iets met mijn rechterhand, dan zorg ik dat dat ook bij mijn linkerhand zo is. Dit is nu weer aan het afnemen gelukkig x]
Verder moet al mijn eten gescheiden zijn op mijn bord en elke keer als ik langs een lantaarnpaal of iets anders langs rij met de auto doe ik mijn tenen naar beneden...

[b] o m g [/b] Bij mij precies het zelfde <3 Ik heb mijn soulmate gevonden !! En ook bij bomen of andere vage dingen!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:40

Leffroi schreef:
Mijn rug kraken en als ik opsta van de bank en de kamer uit wil, dan raak ik eerst de deur aan en dan de klink, omdat de deur minder zeer doet als het op een electrische schok aan komt, hahaha.

Na een aantal reacties te hebben gelezen, realiseer ik me dat ik een hoop 'gewoontes' vergeten ben. Zo mag de autoradio niet op een ongelijk getal staan en nummer 13 is absoluut verboden. Ik knak mijn vingers ook, ookal weet ik dat het niet goed is. Ik heb een hekel aan lange nagels en knopen in mijn haar. Ik stap niet op scheurtjes in de weg en als de tegels groot genoeg zijn, ook niet op de voegen. Ik MOET ten alle tijden de tijd kunnen weten, word gek als ik de tijd niet weet.

Vast nog een aantal meer xD

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:29

Leffroi schreef:
Na een aantal reacties te hebben gelezen, realiseer ik me dat ik een hoop 'gewoontes' vergeten ben. Zo mag de autoradio niet op een ongelijk getal staan en nummer 13 is absoluut verboden. Ik knak mijn vingers ook, ookal weet ik dat het niet goed is. Ik heb een hekel aan lange nagels en knopen in mijn haar. Ik stap niet op scheurtjes in de weg en als de tegels groot genoeg zijn, ook niet op de voegen. Ik MOET ten alle tijden de tijd kunnen weten, word gek als ik de tijd niet weet.

Vast nog een aantal meer xD

Jep, dat heb ik ook. Ik kijk ook echt 10 keer (of meer) per minuut op mijn mobiel om te kijken hoe laat het is :P

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:41

roombolletje schreef:
Marietjeeh schreef:
Alles gelijk willen houden; gebeurd er iets met mijn rechterhand, dan zorg ik dat dat ook bij mijn linkerhand zo is. Dit is nu weer aan het afnemen gelukkig x]
Verder moet al mijn eten gescheiden zijn op mijn bord en elke keer als ik langs een lantaarnpaal of iets anders langs rij met de auto doe ik mijn tenen naar beneden...

[b] o m g [/b] Bij mij precies het zelfde <3 Ik heb mijn soulmate gevonden !! En ook bij bomen of andere vage dingen!

Haha, wat grappig! Ik dacht altijd dat ik de enige was x]

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:20

Roombolletje en marietjeeh ik doe dat ook, omg :') ben niet zo vreemd als ik dacht haha :))

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:43

Susyb schreef:
ankehoix schreef:

Dan ben ik bij deze ver-verloren familie :')

hahaha toevallig :+

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:48

Ik moet altijd het schuim van m'n koffie eerst op eten voor ik de koffie drink (latte machiato :9 )
Verder knak ik m'n rug voor het slapen gaan... En m'n vriend poetst zijn tanden onder de douche met warm water +:)+

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:34

Maar je tanden onder dedouche met warmwater is toch niet raar
Ikben gewoon een smeerkees met tandenpoetsen daarom doe ik het ook onder de douche :')
Ik heb nog een rare gewoonte.. Ik knijp mijn ogen tot spleetjes als ik met een bezem aan het vegen ben :+ en ik kan het niet tegenhouden het gaat uit zichzelf..

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:40

Susyb schreef:
Ikben gewoon een smeerkees met tandenpoetsen daarom doe ik het ook onder de douche :')
Ik heb nog een rare gewoonte.. Ik knijp mijn ogen tot spleetjes als ik met een bezem aan het vegen ben :+ en ik kan het niet tegenhouden het gaat uit zichzelf..

Jepp, we zijn echt verre familie :+

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:07

ankehoix schreef:
Susyb schreef:

Jepp, we zijn echt verre familie :+

You are kidding me :') Doe jij dat ook.. *\o/* *\o/*

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:41

Ja hahaha :')
Te toevallig dit :+

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:42

Mmm toch eigenlijk onze stambomen naast elkaar leggen want mijn vaders kant komt ook uit Friesland :') hahah

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:47

Als ik een blikje fris openmaak knijp ik mijn ogen half dicht, bang dat het in mn ogen komt :P

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:52

ik heb veel rare tics..

-wangen kapot bijten
-nagels bijten
-velletjes van mn vingers trekken
-m'n grote teen over m'n kleine teen heen leggen
-onder het fietsen mogen m'n trappers niet neerkomen op de witte strepen op de weg
- half engels praten

wat een stomme dingen als ik er zo over na denk.

& dan het rare stemmetjes op zetten bij m'n beesten. Al onze honden en paarden hebben een andere bijnaam + bijbehorend stemmetje..
m'n chihuahua heet kakkie...

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:01

-Wat ik altijd doe is wc-rollen omdraaien, altijd met het velletje van de muur af. Kan me er zo aan storen. Ik doe het overal. :')
- Kauwen op me lip, tot het bloed.
- Korstjes op mijn hoofdhuid telkens opnieuw open krabben. (Gelukkig stopt dat nu)
- Ik heb van die velletjes naast me nagels, gewoon kapot. Ik ga altijd met een elastiekje erover heen wrijven, meestal zonder dat ik het weet. :+
- Korstjes die op me lichaam zitten open krabben.
- ik loop altijd op sokken op stal, geen idee waarom :+ de meeste stalmeiden doen dan gezellig mee. Dit is eigen verantwoording ;).
- zingen met oordoppen en dan denken dat ik het in me hoofd 'zing' maar het is hardop, en dan vooral schreeuwetn :')