Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wendyP schreef:xBerber schreef:Als ik de auto zit, wil ik de radio altijd op 5, 10 , 15, 20, 25 volume hebben etczit het tussen een 5 of 0, word ik boos
dit is zo frustrerend soms, het volume moet alleen op ronde getallen bij mij.
Annemiek80 schreef:Gewoontes of (al dan niet dwangmatige) tics?![]()
- Mijn klokken lopen voor op de 'normale tijd', alle wel weer op een andere tijd om het makkelijk te houden, de enige die echt goed loopt is die van mijn pc (of teletekst). Dit omdat ik nog al eens de neiging heb om te laat van huis weg te gaan (met als logisch gevolg te laat komen), helaas weet ik prima hoeveel elke klok voorloopt dus is het 'trucje' totaal zinloos, de klokken op de juiste tijd terugzetten doe ik echter niet.
- Ik aai zichtbare maar vooral veel onzichtbare stofjes van tafels, vooral als ik geconcentreerd ergens naar zit te luisteren, doe dit onbewust en ben over het algemeen bezig te proberen vlekjes weg te vegen... om deze 2 minuten later wederom op te merken (onbewust) en weer weg te vegen etc... vooral tijdens vergaderingen erg irritant .... voor de ander lol
- Ik houd blijkbaar van reperterende bewegingen als ik geconcentreerd behoor te zijn. Geef me dus geen pen met een drukknopje in mijn handen of een plastic lepeltje in een leeg plastic bekertje (leeg omdat ik de koffie dan al op heb lol), want dat eindigt in dat ik het lepeltje breek... of erger het lepeltje per ongeluk wegschiet... erg leuk tijdens vergaderingen
- ik lees op de fiets... vinden veel mensen heel raar, ik kan echter prima fietsen en lezen tegelijkertijd, een ander zit met zijn telefoon te spelen tijdens het fietsen, ik leesnog nooit ongelukken gehad en doe het al sinds mijn pubertijd (ben 33
)
- Ik kan niet recht op een stoel zitten, ik hang altijd, of heb mijn voeten onder me.
Komt er eigenlijk op neer dat ik een beetje dwangmatig ben (ook met tellen... heb nu een hobby gevonden waarin ik reperterende bewegingen en tellen kan combineren lmao, ik haak :p) en nooit 1 ding tegelijk kan doen maar veel afleiding nodig heb
Over eetgewoontes ga ik maar niet beginnen

en bij nervositeit aai ik mijn neus/onder mijn oog, continu.
lichtknopjes moeten ook 'gelijk' staan (twee van die knopjes naast elkaar moeten op dezelfde manier staan).
nog niet zoals Sheldon
). Marietjeeh schreef:Alles gelijk willen houden; gebeurd er iets met mijn rechterhand, dan zorg ik dat dat ook bij mijn linkerhand zo is. Dit is nu weer aan het afnemen gelukkig x]
Verder moet al mijn eten gescheiden zijn op mijn bord en elke keer als ik langs een lantaarnpaal of iets anders langs rij met de auto doe ik mijn tenen naar beneden...
Ik heb mijn soulmate gevonden !! En ook bij bomen of andere vage dingen! Leffroi schreef:Mijn rug kraken en als ik opsta van de bank en de kamer uit wil, dan raak ik eerst de deur aan en dan de klink, omdat de deur minder zeer doet als het op een electrische schok aan komt, hahaha.
Leffroi schreef:Na een aantal reacties te hebben gelezen, realiseer ik me dat ik een hoop 'gewoontes' vergeten ben. Zo mag de autoradio niet op een ongelijk getal staan en nummer 13 is absoluut verboden. Ik knak mijn vingers ook, ookal weet ik dat het niet goed is. Ik heb een hekel aan lange nagels en knopen in mijn haar. Ik stap niet op scheurtjes in de weg en als de tegels groot genoeg zijn, ook niet op de voegen. Ik MOET ten alle tijden de tijd kunnen weten, word gek als ik de tijd niet weet.
Vast nog een aantal meer xD
roombolletje schreef:Marietjeeh schreef:Alles gelijk willen houden; gebeurd er iets met mijn rechterhand, dan zorg ik dat dat ook bij mijn linkerhand zo is. Dit is nu weer aan het afnemen gelukkig x]
Verder moet al mijn eten gescheiden zijn op mijn bord en elke keer als ik langs een lantaarnpaal of iets anders langs rij met de auto doe ik mijn tenen naar beneden...
[b] o m g [/b] Bij mij precies het zelfdeIk heb mijn soulmate gevonden !! En ook bij bomen of andere vage dingen!
ben niet zo vreemd als ik dacht haha
)
en ik kan het niet tegenhouden het gaat uit zichzelf.. Susyb schreef:Maar je tanden onder dedouche met warmwater is toch niet raar
Ikben gewoon een smeerkees met tandenpoetsen daarom doe ik het ook onder de douche![]()
Ik heb nog een rare gewoonte.. Ik knijp mijn ogen tot spleetjes als ik met een bezem aan het vegen benen ik kan het niet tegenhouden het gaat uit zichzelf..
ankehoix schreef:Susyb schreef:Maar je tanden onder dedouche met warmwater is toch niet raar
Ikben gewoon een smeerkees met tandenpoetsen daarom doe ik het ook onder de douche![]()
Ik heb nog een rare gewoonte.. Ik knijp mijn ogen tot spleetjes als ik met een bezem aan het vegen benen ik kan het niet tegenhouden het gaat uit zichzelf..
Jepp, we zijn echt verre familie
Doe jij dat ook..
hahah

de meeste stalmeiden doen dan gezellig mee. Dit is eigen verantwoording
.