'in de aanval' of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pam87

Re: 'in de aanval' of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:59

Ik vind een melding bij de politie echt te ver gaat en kan juist erger uitlokken, en de politie doet toch niks. Daarbij geef je ze dan aandacht=voer.
+ ze niks fysieks hebben gedaan.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:59

Ik zou het gewoon uitpraten en daarna contact zo min mogelijk houden. Iedereen blij en een rustige zomer. Wat je er verder zelf van denk moet je zelf weten maar als het goed is moeten jullie nog heeeel lang naast elkaar wonen en dat word er dan niet beter op.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 11:24

Praten is geen optie maar dat heb ik al geprobeerd
Er valt ook niet mee te praten want ze komt met de grootste onzin aan
Ik zie ze vandaag weer op school.. waar ze ook al op hun flikker hebben gehad omdat ze tegenover mij niet professioneel was.. en sindsdien doet ze schijnheilig aardig tegen me.. daar ja! Op school haha

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:36

Hmmzz ok, klote dat het niet op een 'makkelijke' manier op te lossen is. Dan zou ik er gewoon niet op reageren en hopen dat de lol voor hun er gauw af gaat!
Iig heel veel succes ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 14:20

Even een update hier..

Dingen lopen hier uit de hand..
Ben nu al twee keer naar de politie geweest om melding/aangifte te doen
De laatste keer is vorige week geweest nadat ze hier letterlijk aan mijn deur heeft gestaan om 'me wel even in elkaar te slaan' .. nav een ei dat in mijn tuin was gegooid had ik een status op mijn fb gezet en haar zoon (die nog in mijn lijst stond.. dom dom) had dat even doorgebeld..
ik had niet open gedaan natuurlijk.. ik stond ook in de badkamer maar hoorde het geschreeuw en gebonk wel.. de volgende dag in de tuin werd ik wederom bedreigd..
Ik heb het al die maanden genegeerd en doe dat nog steeds.. maar dat schijnt het alleen maar erger te maken
De dingen die ze verteld zijn gewoon zo lachwekkend dat ik daar echt gewoon heel hard om moet lachen.. gelukkig heeft iedereen haar op school/werk ook door.. daar worden ze ook uitgekotst.. ze heeft daar tegenover iedereen verteld dat het nog veeeel erger gaat worden voor mij.. dat ze bij me aan de deur is geweest en de dag erna heeft staan schreeuwen in de tuin.. maar dat ik niet reageerde en ze daar nog bozer van werd.. ben je dan dom? Hahaha

Gister hadden ze ter ere van mij een feestje georganiseerd hahaha
Hele avond harde muziek en gebonk op de ramen.. de muren.. mijn voordeur.. mijn naam werd ook meerdere malen geschreeuwd.. ja ja ik voelde me zeer vereerd hahaha
Ze had natuurlijk een reactie verwacht maar helaas pindakaas :D ik heb weer enorm genoten van een voorstelling over hoe diep mensen kunnen zinken :D

Vorige week met de politie overleg gehad.. kwam in eerste instantie voor aangifte maar in overleg is het een melding geworden.. als er weer iets gebeurd.. bedreiging of ze staat weer aan mijn deur.. moet ik gelijk 112 bellen en worden ze aangehouden
Deze agent meldde ook dat ik niet de enige ben die problemen met ze hebben.. ik word zsm ook gebeld door de wijkagent om de situatie uit te leggen

In de tussentijd ben ik zoveel mogelijk bewijs aan het verzamelen.. foto's en opnames van wat er allemaal gebeurd.. dossier opbouw zeg maar :+

Word ongetwijfeld nog vervolgd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:28

Tjonge dit loopt al een flinke tijd , dit blijf ik maar volgen.. Wat een naar weif...

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:29

maar als die hut of tuinhuis of wat het dan ook was, te hoog is volgens 'de wet' of gemeente of wat mag, kun je dat toch ook aangeven? want daar kunnen ze dan een boete voor krijgen? en normaal gezien is je omheining, als die net op de 'grens' staat, van jullie allebij, dus 'mag' ze daar niets aan doen tenzij dat besproken is met jou? of ze moest zoveel centiemeter van jou draad hebben afgebouwd? Nu dacht ik mij te herinneren toch :P of is dat gewoon in België? of ik heb het mis :o kan ook heel goed hoor :j
in ieder geval hoop ik dat het niet nog erger uit de hand gaat lopen :oo
succes nog!!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:31

En ik maar denken dat mijn buren erg waren, pff! Hopen dat de politie er eens wat aan doet, zou het zelf inderdaad zoveel mogelijk negeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:32

Inderdaad bij alles wat er gebeurd melding maken! Wij hebben ook dik 7 jaar zo'n buurman gehad. Was ook bekend bij de politie. Uiteindelijk kwam hij door de drank etc zo diep in de schulden dat hij moest verhuizen.

Maar wij hebben voor ieder ding waarmee hij ons lastig viel de politie gebeld. Deze kwamen gelukkig ook steeds.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 14:38

Ik ga nergens melding van doen.. dat maakt het alleen maar erger.. zelfs als ik niks doe gaan ze door.. ik heb het al die tijd genegeerd en zal dat ook blijven doen..
De leugens die ze over mij verspreid zijn gewoon te lachwekkend voor woorden.. ik zou haar hebben bedreigd (heb al die maanden geen woord met haar gewisseld :+ ).. pik getrouwde mannen af .. ben een junk met een soa.. zou gek zijn op haar zoon :+
Op school geloven ze haar gelukkig niet.. maar haar kinderen natuurlijk wel.. en die gaan zich er nu ook in mengen.. en die zijn ook niet helemaal 100

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 14:40

_lauraaa_ schreef:
Inderdaad bij alles wat er gebeurd melding maken! Wij hebben ook dik 7 jaar zo'n buurman gehad. Was ook bekend bij de politie. Uiteindelijk kwam hij door de drank etc zo diep in de schulden dat hij moest verhuizen.

Maar wij hebben voor ieder ding waarmee hij ons lastig viel de politie gebeld. Deze kwamen gelukkig ook steeds.

Ik (en de politie ook) ben bang dat het dan alleen maar erger word als ik voor elk iets de politie bel..
Ik laat politie alleen komen als ze me bedreigen of erger willen doen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:43

Tja, wat wil je dan? Je wil geen melding doen, kan niet met ze gaan praten etc etc. Er moet toch iets gebeuren?
Hebben je andere buren er geen last van?

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:47

Ik zou het laten gaan, opnemen heeft geen zin..
Wij hebben ook dit gehad en had alles op genomen aan politie laten horen..
enige wat hun zeiden ja en? dit is geen bewijs, je kan stukken weggelaten hebben en aangepast..
Nu heb 2 jaar lang op me tenen geleeft maar ze zoeken ineens weer beetje contact.niet dat ik daar op zit te wachten.. dus doen we niet aan maar toch.. negeer het dan vinden ze het niet leuk meer en stopt het ook

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 14:47

Cayenne schreef:
Tja, wat wil je dan? Je wil geen melding doen, kan niet met ze gaan praten etc etc. Er moet toch iets gebeuren?

Wat kan de politie ermee als ze over mij aan het banketstaaf zijn in de tuin? Wat kunnen ze met waterbalonnen die in mijn tuin worden gegooid?
Als ik ze daarvoor laat komen ben ik bang dat dat alleen maar provocerend werkt
Ik ga het sws met de wijkagent bespreken wat ik het beste kan doen... wat wijsheid is

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 14:49

Froukjeloves schreef:
Ik zou het laten gaan, opnemen heeft geen zin..
Wij hebben ook dit gehad en had alles op genomen aan politie laten horen..
enige wat hun zeiden ja en? dit is geen bewijs, je kan stukken weggelaten hebben en aangepast..
Nu heb 2 jaar lang op me tenen geleeft maar ze zoeken ineens weer beetje contact.niet dat ik daar op zit te wachten.. dus doen we niet aan maar toch.. negeer het dan vinden ze het niet leuk meer en stopt het ook

Ik negeer het al maanden maar het word alleen maar erger

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:54

Limanade schreef:
Cayenne schreef:

Wat kan de politie ermee als ze over mij aan het banketstaaf zijn in de tuin? Wat kunnen ze met waterbalonnen die in mijn tuin worden gegooid?
Als ik ze daarvoor laat komen ben ik bang dat dat alleen maar provocerend werkt
Ik ga het sws met de wijkagent bespreken wat ik het beste kan doen... wat wijsheid is

Je schrijft dat ze je bedreigen. Daar kunnen ze wel degelijk wat mee :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:57

wouw ts wat herkenbaar

wij hebben jaren geleden onder pesterijen dreigementen en zelfs enkele aanvallen van onze buren

we werden bedreigt
dat hij ons met een mes dood zou steken snachts
een bom naar binnen zou gooien
iedereen neer ging schieten

het laatste jaar ging het zo ver dat hij meerdere keren onze tuin in is gekomen en mij of mijn broer aangevallen heeft,
we hebben toen iedere keer de politie gebeld en toen zijn ze door de politie uit onze tuin gehaald

we hebben buurtbemiddeling erbij gehad ,\
maar in de gesprekken zijn ze zo erg tekeer gegaan dat de politie de man zelfs 2 keer opgepakt heeft en een nacht in de cel gestopt heeft,

toen is hij weer bij ons de tuin ingekomen en heeft mijn broer aangevallen ,
mijn broer is toen heel boos geworden waardoor wij hem met 2 man naar binnen moesten trekken ,
weer politie gebeld en hij is opgepakt ,

ze zijn uiteindelijk 3 dagen later door de woningbouw uit huis gezet door middel van politie begeleiding

ik zal zeggen doe iedere keer een melding als er iets gebeurt doe aangifte bij bedreiging en op een gegeven moment zullen ze je echt wel helpen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 14:59

Ja klopt en daar heb ik ook wat mee gedaan.. in eerste instantie dus aangifte maar uiteindelijk dus die melding
En bij de volgende keer moet ik gelijk 112 bellen als zijnde 'heterdaadje'
Dan komen ze gelijk en gaan dan ook aanhoudingen verrichten

Maar ik ga niet bellen voor geluidsoverlast ofzo.. want daar kan de politie zelf ook weinig mee behalve vragen of het wat zachter kan

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:00

dat hoeft ook niet
ze komen juist omdat je niet voor ieder akkefietje belt
ga je dat wel doen nemen ze je niet meer serieus

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:02

Jeetje, is dit nou nog niet voorbij?
Ze zijn wel volhardend zeg... Kan me voorstellen dat je woongenot aardig verziekt is zo en zou me ook een beetje onveilig voelen denk ik. :=

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 15:03

little_birdy schreef:
dat hoeft ook niet
ze komen juist omdat je niet voor ieder akkefietje belt
ga je dat wel doen nemen ze je niet meer serieus

Nou daarom.. dat wil ik ook voorkomen..
Jouw verhaal is ook heftig zeg!
Jullie hadden het geluk dat het om een huurwoning ging.. mijn buren hebben koop dus dat zet je er niet zomaar uit natuurlijk.. jammer genoeg want anders had ik ook alle klachten bij de woningbouw gedumpt

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:04

Moedig van je dat je je buurvrouw al die tijd al negeert, het is zo verleidelijk om er verder op in te gaan, maar ik vind het echt knap van je dat je blijft negeren :)

Ik hoop voor je dat het snel opgelost geraakt!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:06

die probeert je weg te krijgen daar. hoop niet dat je daardoor gaat verhuizen ook al is het erg
las dat ze vaker mensen weggepest heeft. wat een ... ze moet zelf een hutje op de hei zoeken heeft ze ook geen last van buren

ken het gevoel wij zijn er weggepest ( was zelf nog jong jaar of 10) twas zo erg dat we niet uit de poort konden of reed ons aan(nou ja poging tot ) met de fiets.( nu ik er aan terug denk grrr kon ze wel schieten)
maar goed wij verhuisde omdat het voor ons niet meer veilig was(politie enzo hielp niet ) wat doen ze hangen ze de vlag uit omdat wij weg waren.

als ik dit topic lees wil ik haar wel slaan hihi

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 15:07

Konstantine schreef:
Jeetje, is dit nou nog niet voorbij?
Ze zijn wel volhardend zeg... Kan me voorstellen dat je woongenot aardig verziekt is zo en zou me ook een beetje onveilig voelen denk ik. :=

Moet ook eerlijk zeggen dat het mij ook niet lekker zit.. omdat je niet weet wat je kan verwachten he?
Als ik een avond weg ben hoop ik altijd maar dat alles nog heel is als ik thuiskom.. en of mijn beestjes er nog zijn..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:07

limanada klopt ja daar hadden we geluk mee

het was een hele zware tijd ,
vooral omdat mijn broer heel agresief werd door die man en we er echt werk aan hadden om hun bij elkaar weg te houden ,

het was vooral heel zwaar omdat de beste man 71 !!!! jaar oud was ,
hij draaide echt helemaal door heb hem de tuin uitgeduwt maar dan werd hij boos dat ik niet aan hem mocht zitten ......

maar ! we zijn nu al bijna 2 jaar verlost en o wat hebben we een sterke band met de buurt hierdoor gekregen dat is dan wel iets fijns